PDA

Bekijk Volledige Versie : De ''gewoonste '' zaak van de WERELD



knots71karel
05-12-14, 20:41
Tientallen doden bij aanslagen in Irak
Foto: AFP




Gepubliceerd: 04 december 2014 21:33Laatste update: 04 december 2014 21:35




(http://www.nujij.nl/jij.lynkx/?i=http%3A%2F%2Fmedia.nu.nl%2Fm%2Fm1mxpl7a5huc.jpg&x=Irak%2CIS&b=Een+reeks+van+bomaanslagen+in+Bagdad+en+een+aans lag+in+de+stad+Kirkuk+hebben+donderdag+aan+ten+min ste+37+mensen+het+leven+gekost.%26nbsp%3B&u=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3945389%2F tientallen-doden-bij-aanslagen-in-irak.html&t=Tientallen+doden+bij+aanslagen+in+Irak)
(http://www.facebook.com/sharer.php?p%5Btitle%5D=Tientallen+doden+bij+aansl agen+in+Irak&p%5Burl%5D=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3 945389%2Ftientallen-doden-bij-aanslagen-in-irak.html&s=100&p%5Bimages%5D%5B0%5D=http%3A%2F%2Fmedia.nu.nl%2Fm% 2Fm1mxpl7a5huc_wd1280.jpg&p%5Bsummary%5D=Een+reeks+van+bomaanslagen+in+Bagda d+en+een+aanslag+in+de+stad+Kirkuk+hebben+donderda g+aan+ten+minste+37+mensen+het+leven+gekost.%C2%A0 )
(http://twitter.com/intent/tweet/?url=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3945389 %2Ftientallen-doden-bij-aanslagen-in-irak.html&text=Tientallen+doden+bij+aanslagen+in+Irak&via=NUnl)
(https://plus.google.com/share?url=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F39 45389%2Ftientallen-doden-bij-aanslagen-in-irak.html)





Een reeks van bomaanslagen in Bagdad en een aanslag in de stad Kirkuk hebben donderdag aan ten minste 37 mensen het leven gekost.





Dat hebben de Iraakse politie en bronnen bij de medische diensten gezegd.
De eerste aanslag was gericht tegen een aantal restaurantjes in de sjiitische wijk Sadr City. Elf mensen vonden hierbij de dood, 25 raakten gewond.
Minuten later volgde een tweede bomaanslag op een markt in dezelfde wijk. Hier vielen zeven doden en 21 gewonden.
Niet veel later werd de noordelijke sjiitische wijk Shaab getroffen door een aanslag met een autobom. Drie mensen kwamen om en twaalf raakten gewond.
In Kirkuk werd een aanslag met een autobom gepleegd bij een koffiehuis. De terreurdaad eiste zestien levens, zei de politie in de stad.
Soennitische terroristen van Islamitische Staat plegen vrijwel dagelijks aanslagen op sjiitische doelwitten

knots71karel
05-12-14, 20:48
Het is toch vreselijk , wat daar dagelijks gebeurt !
het is al zo gewoon geworden dat het hier al niet meer onder N.V.D.D valt.
ik verwacht ook niet veel reactie,s omdat de meeste posters hier al gewend zijn
aan deze dagelijkse schendingen.
En boven dien nog met de vinger wijzen naar anderen die uiteraard de schuld zijn van deze ellende .
:aanwal:

Eric de Blois
06-12-14, 17:21
het is al zo gewoon geworden dat het hier al niet meer onder N.V.D.D valt.
ik verwacht ook niet veel reactie,s omdat de meeste posters hier al gewend zijn
aan deze dagelijkse schendingen.


Inderdaad is geweld op grote schaal uit die hoek geen nieuws, omdat dat soort geweld op dat specifieke deel van de wereld een normaal fenomeen lijkt. Het is net zo normaal als dat ik suiker in de thee doe en daarvan geen melding maak.



En bovendien nog met de vinger wijzen naar anderen die uiteraard de schuld zijn van deze ellende .:aanwal:

Ja, iemand heeft toch de schuld de aangerichte ellende. Zodra de schuldige bekend is kunnen we daar naar wijzen, dat lijkt mij een heel gezonde en natuurlijke reactie.

Wat daar gebeurd is voorspelbaar en heeft bijna geen nieuwswaarde meer. Toch is ieder nieuws uit die hoek van belang voor de kennis die wij hebben over die regio. Kennis nemen van de dagelijkse realiteit is van belang voor het inschatten van risico's die het westen aangaat door vluchtelingen uit die regio op te vangen.

knots71karel
06-12-14, 20:46
Inderdaad is geweld op grote schaal uit die hoek geen nieuws, omdat dat soort geweld op dat specifieke deel van de wereld een normaal fenomeen lijkt. Het is net zo normaal als dat ik suiker in de thee doe en daarvan geen melding maak.

(het is niet alleen die hoek ! elke dag vinden er moordpartijen plaats begaan door geloofsfanaten ook in AFRIKA , Pakistan enz enz )

Ja, iemand heeft toch de schuld de aangerichte ellende. Zodra de schuldige bekend is kunnen we daar naar wijzen, dat lijkt mij een heel gezonde en natuurlijke reactie.
(Ik doel daarmee op het feit dat het allemaal de schuld is van anderen lees : Het Westen en nooit van de daders)
Wat daar gebeurd is voorspelbaar en heeft bijna geen nieuwswaarde meer. Toch is ieder nieuws uit die hoek van belang voor de kennis die wij hebben over die regio. Kennis nemen van de dagelijkse realiteit is van belang voor het inschatten van risico's die het westen aangaat door vluchtelingen uit die regio op te vangen.

Met dat laatste kon je wel eens gelijk hebben , zoiets als '' Het paard van Troje '' binnen halen.

Bouyizen
07-12-14, 00:09
Bedenk wel eerst wie het balletje liet rollen daar in Irak, gappie. Oh ja het ging om massavernietigingswapens en democratie.
Wat een naive schaapje ben jij ook zeg. Helemaal niet op de hoogte wat er zich afspeelt achter de schermen.

https://www.youtube.com/watch?v=f_tFKa2_YBQ

Gehehe

knots71karel
07-12-14, 00:51
Bedenk wel eerst wie het balletje liet rollen daar in Irak, gappie. Oh ja het ging om massavernietigingswapens en democratie.
Wat een naive schaapje ben jij ook zeg. Helemaal niet op de hoogte wat er zich afspeelt achter de schermen.

https://www.youtube.com/watch?v=f_tFKa2_YBQ

Gehehe

Ach man ga toch heen ,als de MOSLIMS onderling na 1400 jaar elkaar uitmoorden ,het eens op een accoordje konden gooien , dan was 99% van de ellende opgelost !
En je gezeik over AMERIKA heeft ook geen zin want zonder Bush (zijn stomme ingreep als reactie op de aanslagen O.A TWIN TOWERS , ) was het OOK al jaren bonje tussen IRAN en IRAK en daar niet alleen ,kijk maar naar de rest van de landen waar Moslims elkaar naar het leven staan dus...
Gewoon eens toe geven dat het de Moslims onderling zijn , die elkaar het leven zuur maken doe Jij en je gelijkdenkende soort genoten nooit !
Het is allemaal de schuld van het vervloekte WESTEN met voorop Amerika en uiteraard die 6 miljoen Joodjes niet te vergeten.
Vergeet een ding niet als de NAZIE ,S WO 2 hadden gewonnen , dan waren deze problemen er ook niet geweest ! dan had het er heel anders uit gezien.*)
En dat dank zij die o.a die zelfde Amerikanen , waar je van af je geboorte al een schurft aan hebt.
Daar bij ook nog eens vergetend dat AMERIKA uit de grootse mengelmoes van de Wereld bevolking bestaat !
Alle rassen zijn daar vertegenwoordigd !
Je kan zo gek niet op noemen , en zelfs Moslims bevinden zich onder de Amerikaanse burgers ,hun voorouders waren ook emigranten.
:student:

*) Nach der Juden sind die Araber an der reihe !
uitspraak van Hitler die het Arabische volk en het Joodse volk als EEN ras zag.
Afgezien de minachting die HITLER voor de Islaam als geloof had .
gewoon ff iets meer verdiepen in de wereldgeschieddenis met name WO 2 en je komt er mogelijk wel achter.
:)

knots71karel
07-12-14, 00:55
Rassenzuivering http://www.maroc.nl/forums/image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIABAAAAAP///yH5BAEAAAEALAAAAAABAAEAQAICTAEAOw%3D%3DBewerken (http://defensieweb.wikia.com/wiki/Nazi-Duitsland?action=edit&section=8)Er bestonden plannen voor de verwijdering van bepaalde "asociale elementen" (onverbeterlijke misdadigers, zigeuners, zwervers en gehandicapten) uit de samenleving, hetzij door uitroeiing, hetzij door sterilisatie. Joden zouden, naar de oorspronkelijke officiële plannen, naar Madagaskar worden overgebracht, maar zeer waarschijnlijk zou de op de Wannseeconferentie besloten Endlösung (feitelijk de genocide op de Joden) gewoon door zijn gegaan. De Slavische volkeren in Oost-Europa zouden uiteindelijk hetzelfde lot ondergaan en waarschijnlijk in de verdere toekomst, in de veroverde gebieden in Afrika en Azië, ook de zwarte Afrikanen, de Semitische volken in het Midden-Oosten en bijna alle Aziatische rassen die geen 'Arische' voorouders hadden volgens de visie van de nazi's. Deze volken hadden geen bestaansrecht in de nazileer. Dit waren volgens hen allemaal Untermenschen, die niets bijdroegen aan de beschaving van de Arische Übermensch, en bovendien potentiële kolonisatiegebieden bezet hielden. Op den duur hielden deze het risico in van vermischung und verschmutzung van het Arische Herrenras, en daarom konden ze maar het beste opgeruimd worden. Zelfs in het laatste oorlogsjaar werden er nog plannen ontwikkeld voor toekomstige reusachtige vernietigingskampen, waarbij het al uitgebreide Auschwitz nog in het niet verzonk, om tientallen miljoenen 'untermenschen' per jaar te kunnen 'verwerken'

Bouyizen
07-12-14, 01:24
Ach man ga toch heen ,als de MOSLIMS onderling na 1400 jaar elkaar uitmoorden ,het eens op een accoordje konden gooien , dan was 99% van de ellende opgelost !
En je gezeik over AMERIKA heeft ook geen zin want zonder Bush (zijn stomme ingreep als reactie op de aanslagen O.A TWIN TOWERS , ) was het OOK al jaren bonje tussen IRAN en IRAK en daar niet alleen ,kijk maar naar de rest van de landen waar Moslims elkaar naar het leven staan dus...
Gewoon eens toe geven dat het de Moslims onderling zijn , die elkaar het leven zuur maken doe Jij en je gelijkdenkende soort genoten nooit !
Het is allemaal de schuld van het vervloekte WESTEN met voorop Amerika en uiteraard die 6 miljoen Joodjes niet te vergeten.
Vergeet een ding niet als de NAZIE ,S WO 2 hadden gewonnen , dan waren deze problemen er ook niet geweest ! dan had het er heel anders uit gezien.*)
En dat dank zij die o.a die zelfde Amerikanen , waar je van af je geboorte al een schurft aan hebt.
Daar bij ook nog eens vergetend dat AMERIKA uit de grootse mengelmoes van de Wereld bevolking bestaat !
Alle rassen zijn daar vertegenwoordigd !
Je kan zo gek niet op noemen , en zelfs Moslims bevinden zich onder de Amerikaanse burgers ,hun voorouders waren ook emigranten.
:student:

*) Nach der Juden sind die Araber an der reihe !
uitspraak van Hitler die het Arabische volk en het Joodse volk als EEN ras zag.
Afgezien de minachting die HITLER voor de Islaam als geloof had .
gewoon ff iets meer verdiepen in de wereldgeschieddenis met name WO 2 en je komt er mogelijk wel achter.
:)Bij de eerste 3 zinnen ben ik opgehouden met lezen. Deze schaap gelooft nog steeds in de 6 miljoen gedode joden. Het heeft geen nut om verder te discussieren met jou. Je ben blind en doof voor de feiten.

knots71karel
07-12-14, 01:39
Bij de eerste 3 zinnen ben ik opgehouden met lezen. Deze schaap gelooft nog steeds in de 6 miljoen gedode joden. Het heeft geen nut om verder te discussieren met jou. Je ben blind en doof voor de feiten.

Uiteraard ben je gestopt met lezen want tegen deze bewezen argumenten kan jij met je beperkte gedachten gang niet op
Je zet je zelf voor joker ,kinderachtig manneke
In de eerste 6 zinnen komt het woord Jood niet eens voor !
Afgezien daarvan heb ik het niet eens over 6 miljoen gedode Joden gehad !
Wel over 6 miljoen Joden die nu in ISRAEL wonen !
Goed lezen kun je niet eens ! over SCHAAP gesproken !:haha:

(leen)
07-12-14, 17:36
Bij de eerste 3 zinnen ben ik opgehouden met lezen. Deze schaap gelooft nog steeds in de 6 miljoen gedode joden. Het heeft geen nut om verder te discussieren met jou. Je ben blind en doof voor de feiten.

Vertel eens wat meer over de 6 miljoen joden?

knots71karel
07-12-14, 18:01
Vertel eens wat meer over de 6 miljoen joden?

Dacht je nu echt dat dit soort mensen zoals Bouyizen zich ooit verdiept heeft wat er nu echt in WO 2 met miljoenen Joden en duizenden Zigeuners en Homosexuelen is gebeurt ?
Als de waarheid voor hun lenzen komt dan stoppen ze met lezen ,het bewijs heb ik in dit topic al geleverd,
daar stopte hij al met lezen bij de derde regel ; volgens zijn eigen zeggen nota bene !
Dit uilskuiken kijkt niet verder dan zijn neus lang is .
Zijn enige bron is die hij zelf opzoekt .
:D

super ick
08-12-14, 08:00
Bedenk wel eerst wie het balletje liet rollen daar in Irak, gappie. Oh ja het ging om massavernietigingswapens en democratie.
Wat een naive schaapje ben jij ook zeg. Helemaal niet op de hoogte wat er zich afspeelt achter de schermen.

https://www.youtube.com/watch?v=f_tFKa2_YBQ

Gehehe

Dit argument is hier al vaak weerlegd.

De VS hadden Irak nooit binnen mogen vallen. Daar heb je een punt waar ik het volledig mee eens ben. Aan de andere kant dansten de Irakezen van geluk door de straten toen Sadam verjaagd was. Wat vervolgens gebeurde was niet een gezamenlijke actie om Irak, in potentie een rijk olieland met alle mogelijkheden voor goede gezondheidszorg, onderwijs, etc, op te bouwen. Nee vervolgens vlogen de diverse stromingen elkaar in de haren omdat men niet Irak voor ogen had maar alleen oog had voor het eigen groepje. Het eigen belang.

Daaraan zijn de strijdende partijen in Irak zelf schuldig en niemand anders. Het onvermogen om samen te werken om vervolgens vreedzaam samen te leven in een welvarend land is ronduit stuitend.

knots71karel
08-12-14, 13:32
Dit argument is hier al vaak weerlegd.

De VS hadden Irak nooit binnen mogen vallen. Daar heb je een punt waar ik het volledig mee eens ben. Aan de andere kant dansten de Irakezen van geluk door de straten toen Sadam verjaagd was. Wat vervolgens gebeurde was niet een gezamenlijke actie om Irak, in potentie een rijk olieland met alle mogelijkheden voor goede gezondheidszorg, onderwijs, etc, op te bouwen. Nee vervolgens vlogen de diverse stromingen elkaar in de haren omdat men niet Irak voor ogen had maar alleen oog had voor het eigen groepje. Het eigen belang.

Daaraan zijn de strijdende partijen in Irak zelf schuldig en niemand anders. Het onvermogen om samen te werken om vervolgens vreedzaam samen te leven in een welvarend land is ronduit stuitend.

Ben het met je eens ,ook ik heb altijd gezegd dat het een enorme blunder was van Bush om IRAK binnen. te vallen , maar afgezien daarvan het VOLK was er blij mee !
Dat ze elkaar daarna in de haren gingen vliegen had Amerika niet voorzien , al was dat wel te verwachten want :
Soennieten en Sjiieten samen op een ''kussen'' ja daar slaapt de DUIVEL tussen !
Na 1400 lange jaren vliegen ze elkaar nog steeds in de haren !
De feiten liegen er niet om ! stel je toch eens voor hoe veel machtiger de ISLAAM( Moslims ) zouden kunnen zijn, als ze eens de handen in een sloegen in plaats van elkaars kop er af te slaan.
Want het grootste deel van de ellende en oorlogen komt door DIE AL 1400 JAREN LANGE VETE !
:wink:

pizatie
08-12-14, 13:40
dit is de schuld van het westen en de sjieten .

knots71karel
08-12-14, 13:46
dit is de schuld van het westen en de sjieten .

Ja hoor , toen de Sjiieten ontstonden , was de U.S.A er niet eens !
:wink:

pizatie
08-12-14, 13:49
Ja hoor , toen de Sjiieten ontstonden , was de U.S.A er niet eens !
:wink:siens 2003 .

laat mij wat bericht
en zien voor 2003 over aanslagen tegen sjieten of soennieten .


het westen heeft dit opgezet met de iliegale oorlog .

knots71karel
08-12-14, 14:03
siens 2003 .

laat mij wat bericht
en zien voor 2003 over aanslagen tegen sjieten of soennieten .


het westen heeft dit opgezet met de iliegale oorlog .

Ja hoor !! van mij krijg je gelijk ( en ik m,n rust ) :gek:
:zwaai:

Ibrah1234
08-12-14, 14:19
siens 2003 .

laat mij wat bericht
en zien voor 2003 over aanslagen tegen sjieten of soennieten .


het westen heeft dit opgezet met de iliegale oorlog .

Ha die Herman. Je hebt ze weer boven op de kast hier. Ligt je nieuwe parketvloer er al? :wink:

vitalis
08-12-14, 15:51
dit is de schuld van het westen en de sjieten .

Hé je begint het eindelijk te snappen, alleen vergeet je de Joden nog.

super ick
08-12-14, 16:12
Ha die Herman. Je hebt ze weer boven op de kast hier. Ligt je nieuwe parketvloer er al? :wink:

Herman?

Het is een verslaafde Algerijn.

knots71karel
08-12-14, 21:35
Hé je begint het eindelijk te snappen, alleen vergeet je de Joden nog.

Ja af en toe vergeten ze in hun ''ZIEKELIJKE HAAT" zelfs de JODEN!
:hihi:

pizatie
08-12-14, 22:57
Ha die Herman. Je hebt ze weer boven op de kast hier. Ligt je nieuwe parketvloer er al? :wink:

die licht er al maanden man. de kleur is toch zwart geworden. alleen ik heb 1 seconde lijm op laten vallen. nu moet ik een treetje halen . gaan me weer centjes kosten. 23 euro :traan1:

super ick
09-12-14, 07:41
die licht er al maanden man. de kleur is toch zwart geworden. alleen ik heb 1 seconde lijm op laten vallen. nu moet ik een treetje halen . gaan me weer centjes kosten. 23 euro :traan1:

Nagellakremover. Heb je het zo weg.