PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen drinken ook gemberbier....

Blakarosu
11-12-14, 13:05
Ze drinken ook gemberbier, houden vol dat het nodig is om warm te worden, maar het is niet zo lekker als de Surinaamsche gemberbier. Het is bij hen alleen maar gember en zoet. Daar op het Djemaa El Fnaa. Ik drink de mijne bij voorkeur wekelijks om de bloedvaten, de circulatie in mijn mooie benen op gang te houden.

Men neme een stukje verse gember, hak het in stukken. Doe ze in de mengbeker met een beetje water, citroenzuur, kanneel poeder, enkele kruidnagels, vanille suiker en zoetstof. Blitzen, en schenken in zeefje. Aanlengen met koud water. Eventueel zonder zoetsof blitzen, want die geeft schuim, maar deze oplossen in de koude drank. Ik kan geen citroenzuur in Marokko vinden, ze hebben wel enorme hoeveelheden verse gember. Ik weet niet wat ze ermee doen. Een keer kwam ik het tegen in Harira in Fnideq, anders nooit.

Blakarosu
13-12-14, 11:14
De laatste tijd maak ik eerst een gember oplossing, die ik dan bij vers geperst sinassap doe. Heerlijk, en dan zijn de andere specerijen niet echt nodig.

Tolk
24-02-15, 13:03
gemberbier heeft zoals ik begrijp niets te maken met bier, in de zin van er zit geen alcohol in.
Is lekker, vaak te koop bij toko's enzo

Abudhar
26-06-15, 23:36
Nog een tip. Gooi een beetje gist en wat voedingszout bij je recept. En laat het een maandje staan. Bij voorkeur in een houten vatje. Echt lekker.

Abudhar
15-07-15, 17:17
Nog een tip. Gooi een beetje gist en wat voedingszout bij je recept. En laat het een maandje staan. Bij voorkeur in een houten vatje. Echt lekker.

Iemand dit nog uitgeprobeerd?

Revisor_Haram
23-07-15, 18:21
Ik drink liever een Heineken. Is haram ik weet. Alles is haram aan mij. Zelfs mn accountnaam.http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

VerstandigeSelma
24-07-15, 11:17

Lijkt meer op een gifdrankje.

Abudhar
24-07-15, 12:14
Lijkt meer op een gifdrankje.

Haha.

non
13-09-15, 14:38
gember is lekker