PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko wil migranten opvangen in ruil voor subsidies



Marsipulami
15-12-14, 09:17
Marokko wil migranten opvangen in ruil voor subsidies



zo 14/12/2014 - 23:10 Belga, Gianni Paelinck

Marokko is bereid vluchtelingen op te nemen zodat de migratiedruk op de Europese Unie afneemt. In ruil daarvoor ontvangt Marokko Europese subsidies. Dat heeft het NOS-programma "Nieuwsuur" gehoord van een woordvoerder van de Europese Commissie.

Al geruime tijd werkt de EU aan een programma waarbij Marokko steun krijgt bij de integratie van migranten. Inmiddels hebben al 549 immigranten een voorlopige verblijfsvergunning in Marokko gekregen. Daardoor krijgen ze toegang tot betere voorzieningen.

In Marokko leven veel migranten, vooral uit Afrikaanse landen en Syrië. Ze proberen er zo om via de Spaanse enclaves Europa te bereiken door over de hekken aan de grens te klimmen.

Blakarosu
15-12-14, 12:48
Wonderlijk bericht. Ze hebben veel West Afrikaanse arbeidsmigranten, die veelal franco foon en muslim zijn. Ik logerde ergens, deed de kamerdeur open en keek naar een Senegaleze vrouw met hoofddoek die mij even nieuwsgierig bestudeerd. Zo een beeld ken ik alleen van tv, van Discovery, en nu woonde ik tussen al die schilderachtige West Afrikanen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Sommigen beweren dat men er racistisch is, maar daar gellof ik niets van. arokkanen zijn Afrikanen en ze zijn beslist niet wit. De toesristen zijn wit, de witste Marokkaan is niet zo wit en ze zijn hartstikke gemengd, alle huidkleuren lopen door elkaar, trouwen met elkaar. erder valt mij op dat de West Afrikanen geen moeitedoen om de marokkaanse cultuur en beschaving te leren kennen. Ze voelen zich beter dan de marokkanen terwijl ze gastvrijheid genieten en uit hun achterlijke landen moesten vluchten. Ik sprak ook Senegaleze flikkers en liep hand in hand met een Senegaleze transseksueel, die bij een restaurant klanten moest binnenlokken, in Gueliz.

Eke
15-12-14, 17:30
Marokko biedt een stukje land om in vrede op te leven en Nederland biedt een stukje financieele steun om het leven op te kunnen bouwen.


Toch zag ik gisteren in een nieuwsflits dat een deel van de vluchtelingen dit niet ziet zitten. Ze vrezen een te armoedig leven in Marokko en willen naar de EU.

Misschien moet er meer voorlichting komen over dit leven in de EU voor de meesten van hen ?

Misschien moet de EU mensen die wel aan het werk/verdere scholing kunnen binnen de EU ter plekke selekteren zodat er meer helderheid komt ?

En de mensen die speciale medische behandelingen nodig hebben over laten komen voor die behandelingen als de EU daartoe in staat is ?

In je eentje/als land alleen LOS JE DIT PROBLEEM NIET OP.
Positief bericht dus.