PDA

Bekijk Volledige Versie : IS strijder executeerde 150 vrouwen



super ick
17-12-14, 17:18
IS-strijder executeerde 150 vrouwen'

BAGDAD -
Een strijder van Islamitische Staat (IS) zou de executie van 150 vrouwen op zijn geweten hebben. Hij zou de vrouwen hebben gedood omdat ze niet met een jihadist wilden trouwen. Dat heeft het Iraakse ministerie van Mensenrechten woensdag bekendgemaakt, aldus Arabische media.
De vlag van ISIS
De vlag van ISIS
Foto: TLG
Het gaat om de militant Abu Anas al-Libi, toevallig naamgenoot van een terrorist die in de VS wordt vastgehouden. De moordpartijen zouden de afgelopen weken hebben plaatsgevonden bij Fallujah in de provincie al-Anbar waarvan een deel in handen is van IS.

'IS-strijder executeerde 150 vrouwen' | Buitenland | Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/buitenland/23462431/__IS-strijder__moord_150_vrouwen__.html)

mark61
17-12-14, 17:40
Met Charlus vind ik dat dat ge'zou' maar een keer afgelopen moet zijn.


Iraakse ministerie van Mensenrechten

:haha: Zoiets als het Ministerie van Waarheid in 1984. Tenzij ik een paar boeken door elkaar haal.

knots71karel
17-12-14, 22:13
Met Charlus vind ik dat dat ge'zou' maar een keer afgelopen moet zijn.



:haha: Zoiets als het Ministerie van Waarheid in 1984. Tenzij ik een paar boeken door elkaar haal.

Waar rook is , is ook vuur zo luid een bekend gezegde.
Gezien wat er de afgelopen dagen elders gebeurt is ,zal het me niet verbazen als het helaas op waarheid berust.
Ik hoop dan ook dat dit bericht onder het ZOU wel eens NIET waar kunnen zijn valt .
:moe:

Charlus
18-12-14, 08:51
Waar rook is, is ook vuur, zo luidt een bekend gezegde.
Altijd een walgelijk gezegde gevonden want het staat voor roddel, achterklap en insinuatie als leidende beginselen ipv. de feiten en de waarheid.

mark61
18-12-14, 16:19
Waar rook is , is ook vuur zo luid een bekend gezegde.

Ik verwijs je nogmaals naar de 'bron'. In het licht van de politieke toestand in Irak is dat een lachertje, als het niet zo tragisch was.

super ick
18-12-14, 17:43
Ik verwijs je nogmaals naar de 'bron'. In het licht van de politieke toestand in Irak is dat een lachertje, als het niet zo tragisch was.

Staat ook in Volkskrant en AD.

PS
Zou je ervan opkijken?

mark61
18-12-14, 17:51
Staat ook in Volkskrant en AD.

PS
Zou je ervan opkijken?

De bron is een Iraaks ministerie. Ik neem aan dat de VK en AD het daar ook van hebben.

Natuurlijk niet. Enfin dat aantal is belachelijk natuurlijk. Dat het tuig is wisten we al. Maar dat geeft geen vrijbrief om hoogst onbetrouwbaar volk als bron van nieuws te beschouwen.

knots71karel
18-12-14, 19:45
De bron is een Iraaks ministerie. Ik neem aan dat de VK en AD het daar ook van hebben.

Natuurlijk niet. Enfin dat aantal is belachelijk natuurlijk. Dat het tuig is wisten we al. Maar dat geeft geen vrijbrief om hoogst onbetrouwbaar volk als bron van nieuws te beschouwen.

GELUKKIG ! dat de bron onbetrouwbaar is , weer het zoveelste misverstand is bij deze uit de wereld geholpen.
:blij:

knots71karel
18-12-14, 19:54
Altijd een walgelijk gezegde gevonden want het staat voor roddel, achterklap en insinuatie als leidende beginselen ipv. de feiten en de waarheid.

dus hier is het blijkbaar niet van toepassing , gewoon ff uit de duim gezogen.
Dit schrijft van DALEN ER OVER:
waar rook is is vuur (=waar geruchten over wangedrag zijn, zal er ook wel iets mis zijn.)

Charlus
18-12-14, 22:44
Een strijder van Islamitische Staat (IS) zou de executie van 150 vrouwen op zijn geweten hebben. Hij zou de vrouwen hebben gedood omdat ze niet met een jihadist wilden trouwen.
De moordpartijen zouden de afgelopen weken hebben plaatsgevonden bij Fallujah
De sleutel is weer eens dat 'zou(den)'. Zichzelf als respectabel beschouwende media kunnen ongefundeerd idioterie uit welke bron dan ook aanhalen zoveel ze willen, zolang ze er maar 'zou' voor zetten. Dan wordt het gezwets ipv. nieuws. Nieuw ontdekte vrijheid, ik krijg althans de indruk dat het gezou iets is van de laatste jaren en toeneemt. Netto resultaat is nieuws + toename van gezwets. Ik denk dat het gebruik van 'zou' daarnaast toeneemt om genuanceerd te lijken en om zichzelf in te dekken. Niet zomaar iets brengen als hard feit.
Nu net het radionieuws van 0:00. Er kwam > 5x 'zou' voorbij. De meeste in een soort roddelbericht over iemand die van grootschalige mishandeling werd beticht (hij zou dit-en-dat hebben gedaan, als de beschuldiging waar is dan zou het het grootste schandaal etc.etc.).