PDA

Bekijk Volledige Versie : Jordaans piloot valt in handen van IS



knots71karel
24-12-14, 20:41
Ban eist menselijke behandeling van piloot - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1422/Buitenland/video/detail/3817950/Ban-eist-menselijke-behandeling-van-piloot.dhtml)

24/12/14 20:50 - NEW YORK - VN-chef Ban Ki-moon eist dat Islamitische Staat (IS) de gevangen piloot menselijk behandelt. De Jordaniër stortte woensdag met zijn toestel neer in het noordoosten van Syrië. Hij overleefde de crash en werd gevangengenomen door IS.
bron - ANP

knots71karel
24-12-14, 20:42
werd gevangengenomen door IS.
bronZ - ANP

knots71karel
24-12-14, 20:44
eh24/12/14 20:50 - NEW YORK - VN-chef Ban Ki-moon eist dat Islamitische Staat (IS) de gevangen piloot menselijk behandelt. De Jordaniër stortte woensdag met zijn toestel neer in het noordoosten van Syrië. Hij overleefde de crash en werd gevangengenomeh24/12/14 20:50 -oor IS.

b24/12/14 20:50 - NEW YORK - VN-chef Ban Ki-moon eist dat Islamitische Staat (IS) de gevangen piloot menselijk behandelt. De Jordaniër stortte woensdag met zijn toestel neer in het noordoosten van Syrië. Hij overleefde de crash en werd gevangengenomen door IS.

bron - ANPand

knots71karel
24-12-14, 20:50
Het zal mij benieuwen of ze deze piloot in leven laten.

super ick
25-12-14, 16:36
Het zal mij benieuwen of ze deze piloot in leven laten.

De man heeft dood en verderf gezaaid vanuit hun gezichtspunt. Ik geef hem weinig kans.

Eric de Blois
25-12-14, 18:33
Het zal mij benieuwen of ze deze piloot in leven laten.

Ze onthoofden journalisten. De logica is dan dat de piloot van een vijandig jachtvliegtuig zeker dood moet. Daar zal wel marteling aan vooraf gaan. Niets meer aan te doen. Ik denk dat dit voorval zelfs als progaganda zal worden gebruikt om nog meer strijders aan te trekken. Het conflict breidt zich steeds verder uit. Het geweld lijkt als een soort verslaving te werken. Wanneer religieuze 'soldaten' mensen onthoofden in naam van het geloof en dit gebruiken als propaganda heeft dit een psychologische effect op iedereen in de omgeving. Martelen en doden "in maam van het ware geloof" wordt hiermee volkomen legitiem. Die mensen zijn niet meer te redden van hun verslaving aan geweld.

vitalis
25-12-14, 20:56
Ze onthoofden journalisten. De logica is dan dat de piloot van een vijandig jachtvliegtuig zeker dood moet. Daar zal wel marteling aan vooraf gaan. Niets meer aan te doen. Ik denk dat dit voorval zelfs als progaganda zal worden gebruikt om nog meer strijders aan te trekken. Het conflict breidt zich steeds verder uit. Het geweld lijkt als een soort verslaving te werken. Wanneer religieuze 'soldaten' mensen onthoofden in naam van het geloof en dit gebruiken als propaganda heeft dit een psychologische effect op iedereen in de omgeving. Martelen en doden "in maam van het ware geloof" wordt hiermee volkomen legitiem. Die mensen zijn niet meer te redden van hun verslaving aan geweld.

Ja de Conventie van Geneve, daar moet je bij IS niet mee aankomen, denk ik.

knots71karel
26-12-14, 00:12
Ja de Conventie van Geneve, daar moet je bij IS niet mee aankomen, denk ik.

NEE ! zeker niet maar hun houden zich aan de wet van ALLAH en die is ''onmenselijk '' of niet soms?

super ick
26-12-14, 10:10
Ja de Conventie van Geneve, daar moet je bij IS niet mee aankomen, denk ik.

Er bestaat geen oorlog waarin alle regeltjes nageleefd worden. IS kent alleen de sharia. Die gaat boven alles. We kunnen dagelijks zien wat dat betekend.

Vergeet niet dat moslims weer de grootste groep slachtoffers zijn. Dat lijken de sympathisanten hier ook steeds te vergeten.

(leen)
26-12-14, 10:48
Er bestaat geen oorlog waarin alle regeltjes nageleefd worden. IS kent alleen de sharia. Die gaat boven alles. We kunnen dagelijks zien wat dat betekend.

Vergeet niet dat moslims weer de grootste groep slachtoffers zijn. Dat lijken de sympathisanten hier ook steeds te vergeten.

Wat de slachtoffermoslims betreft, zo denken alleen de westerlingen, die zien moslims vs moslims.
De sympathisanten en ander gebroed maken verschil tussen moslims en ware moslims.

Joesoef
26-12-14, 12:07
Wat de slachtoffermoslims betreft, zo denken alleen de westerlingen, die zien moslims vs moslims.
De sympathisanten en ander gebroed maken verschil tussen moslims en ware moslims.



:kotsen:

super ick
26-12-14, 13:01
:kotsen:

Beste Joesoef,

Ik neem aan je kotst op het gedachtengoed en niet op de boodschapper.

(leen)
26-12-14, 20:41
:kotsen:

Nou kan je wel kotsen maar ik neem aan dat je dat doet op de eindeloze strijd tussen de shii en sunnie.
Deze groepen menen beiden dat zij de ware moslims zijn, het resultaat in grote gebieden is er ook naar.

knots71karel
27-12-14, 14:24
Nou kan je wel kotsen maar ik neem aan dat je dat doet op de eindeloze strijd tussen de shii en sunnie.
Deze groepen menen beiden dat zij de ware moslims zijn, het resultaat in grote gebieden is er ook naar.

Ik heb dit al eerder gezegd : stel je eens voor hoe machtig de MOSLIMS zouden zijn als ze allemaal een richting op zouden kijken en wat een vrede en welvaart ze konden hebben !
Deze ruim 1400jaar durende strijd heeft onderhand meer mensen levens gekost dan de Wereld oorlogen!
En het ergste is het gaat nog gewoon door!
het is toch te gek voor woorden ( de Christenen deden dat ook in mindere mate maar dat is al 400 geleden !
En NU ? gaan ze zelfs te samen naar een KERK ( die soms nog de sporen van de belden storm draagt) >
Ik bedoel maar zo kan het ook en niet alleen omdat er minder kerken zijn , dat heeft een andere oorzaak :wink:

mark61
28-12-14, 00:35
Nou kan je wel kotsen maar ik neem aan dat je dat doet op de eindeloze strijd tussen de shii en sunnie.

Er is helemaal geen 'eindeloze strijd'. Dit is volkomen nieuw. Er zijn in het verleden misschien een paar incidenten geweest.

(leen)
28-12-14, 09:23
Er is helemaal geen 'eindeloze strijd'. Dit is volkomen nieuw. Er zijn in het verleden misschien een paar incidenten geweest.

De 2 fitna oorlogen zijn al even geleden, dat was de basis.
Vanaf toen zijn er perioden geweest van rust maar ook van ellende.

(leen)
28-12-14, 09:26
Ik heb dit al eerder gezegd : stel je eens voor hoe machtig de MOSLIMS zouden zijn als ze allemaal een richting op zouden kijken en wat een vrede en welvaart ze konden hebben !
Deze ruim 1400jaar durende strijd heeft onderhand meer mensen levens gekost dan de Wereld oorlogen!
En het ergste is het gaat nog gewoon door!
het is toch te gek voor woorden ( de Christenen deden dat ook in mindere mate maar dat is al 400 geleden !
En NU ? gaan ze zelfs te samen naar een KERK ( die soms nog de sporen van de belden storm draagt) >
Ik bedoel maar zo kan het ook en niet alleen omdat er minder kerken zijn , dat heeft een andere oorzaak :wink:

Zo denk ik er ook over, als de extremisten elkaar zouden vinden zullen ze een sterk blok vormen.

super ick
28-12-14, 09:55
Er is helemaal geen 'eindeloze strijd'. Dit is volkomen nieuw. Er zijn in het verleden misschien een paar incidenten geweest.

Iran en S.A. Zitten elkaar in het vaarwater daar waar ze kunnen. S.A. met steun aan Soennietische terreurorganisaties en Iran de sjiitische.
Eindeloze strijd is misschien een verkeerde woordkeuze maar negeren kan je het toch ook niet. Het speelt een grote rol. Ook nu weer in Irak.

super ick
28-12-14, 09:57
Ze onthoofden journalisten. De logica is dan dat de piloot van een vijandig jachtvliegtuig zeker dood moet. Daar zal wel marteling aan vooraf gaan. Niets meer aan te doen. Ik denk dat dit voorval zelfs als progaganda zal worden gebruikt om nog meer strijders aan te trekken. Het conflict breidt zich steeds verder uit. Het geweld lijkt als een soort verslaving te werken. Wanneer religieuze 'soldaten' mensen onthoofden in naam van het geloof en dit gebruiken als propaganda heeft dit een psychologische effect op iedereen in de omgeving. Martelen en doden "in maam van het ware geloof" wordt hiermee volkomen legitiem. Die mensen zijn niet meer te redden van hun verslaving aan geweld.

Onvrede en armoede is de basis waarop de geloofsfanaten teren. Ik denk dat hetzelfde fenomeen speelt als bij voetbalsupporters. Een hardnekkige relatief kleine kern die de boel aanjaagt. Waarmee ik ze absoluut niet wil bagatelliseren.

mark61
28-12-14, 12:02
Iran en S.A. Zitten elkaar in het vaarwater daar waar ze kunnen. S.A. met steun aan Soennietische terreurorganisaties en Iran de sjiitische.
Eindeloze strijd is misschien een verkeerde woordkeuze maar negeren kan je het toch ook niet. Het speelt een grote rol. Ook nu weer in Irak.

Wat ik zeg, hoogstens sinds 3 decennia. Niet al 14 eeuwen, zoals de suggestie was. Of las ik dat verkeerd?

Verder gaat dat niet eens over godsdienst, maar over macht (SA-Iran) en onderdrukking (Irak, Syrië). Iran steunt overigens Hamas, een toch notoir soennitische club, en is redelijk bevriend met Pakistan, ook soennitisch.

mark61
28-12-14, 12:04
Onvrede en armoede is de basis waarop de geloofsfanaten teren. Ik denk dat hetzelfde fenomeen speelt als bij voetbalsupporters. Een hardnekkige relatief kleine kern die de boel aanjaagt. Waarmee ik ze absoluut niet wil bagatelliseren.

Voetbalhooligans zijn niet arm, onderzoek toont aan dat het vnl. een middenklasseverschijnsel is. In Engeland dan toch.

Maar inderdaad, armoede, conflict en onderdrukking leveren de voedingsbodem voor machtsbeluste 'ideologen'.

mark61
28-12-14, 12:06
De 2 fitna oorlogen zijn al even geleden, dat was de basis.

Nee, dat is niet waar. Geen onzin verkopen over zaken waar je duidelijk geen verstand van hebt. Welke 'fitna-oorlogen' heb je het eigenlijk over? De slag bij Karbala?

super ick
28-12-14, 19:19
Wat ik zeg, hoogstens sinds 3 decennia. Niet al 14 eeuwen, zoals de suggestie was. Of las ik dat verkeerd?

Verder gaat dat niet eens over godsdienst, maar over macht (SA-Iran) en onderdrukking (Irak, Syrië). Iran steunt overigens Hamas, een toch notoir soennitische club, en is redelijk bevriend met Pakistan, ook soennitisch.

Daarom schreef ik dat eindeloze strijd een verkeerde woordkeuze was. Niet mijn woordkeuze.

Ik denk dat het toch dieper zit. Ik heb het hier ook gelezen. Elkaar onderling geen echte moslim noemen zegt mij toch wel iets.

Ik heb ook niet beweerd dat Iran zich alleen bemoeit met sjiieten.

(leen)
28-12-14, 23:14
Nee, dat is niet waar. Geen onzin verkopen over zaken waar je duidelijk geen verstand van hebt. Welke 'fitna-oorlogen' heb je het eigenlijk over? De slag bij Karbala?

Onderandere, ik ga ervan uit dat wiki geen onzin propagandeert.

(leen)
28-12-14, 23:17
Wat ik zeg, hoogstens sinds 3 decennia. Niet al 14 eeuwen, zoals de suggestie was. Of las ik dat verkeerd?

Verder gaat dat niet eens over godsdienst, maar over macht (SA-Iran) en onderdrukking (Irak, Syrië). Iran steunt overigens Hamas, een toch notoir soennitische club, en is redelijk bevriend met Pakistan, ook soennitisch.

Echt drie decennia of heeft het te maken met gebrekkige registratie?

vitalis
29-12-14, 06:00
Wat ik zeg, hoogstens sinds 3 decennia. Niet al 14 eeuwen, zoals de suggestie was. Of las ik dat verkeerd?

Verder gaat dat niet eens over godsdienst, maar over macht (SA-Iran) en onderdrukking (Irak, Syrië). Iran steunt overigens Hamas, een toch notoir soennitische club, en is redelijk bevriend met Pakistan, ook soennitisch.

Het gaat nooit over godsdienst...