PDA

Bekijk Volledige Versie : Mieren praten tegen elkaar....



Wizdom
28-12-14, 22:21
https://www.youtube.com/watch?v=HipfOtwHypI

Wizdom
28-12-14, 22:29
https://www.youtube.com/watch?v=HipfOtwHypI

Mensen hebben me hier eerder voor gek verklaard... Maar ik weet dat omdat het in Quran staat het De Waaheid is van Allah (SWT) is... De Hoog Verhevene... De Almachtige.... De Alwijze... De Ziener van het Geziene en Ongeziene.... De Barmhartige... De Heilige... De Vergevings Gezinde... De Koning der Koningen!!! De genezer van het Hart!!!

Wizdom
28-12-14, 23:06
https://www.youtube.com/watch?v=xmaKTme-gy0

Wizdom
04-01-15, 20:42
Het is oorverdovend stil....

knots71karel
04-01-15, 21:13
Het is oorverdovend stil....

Het zoveelste bewijs dat wij mensen gewoon een diersoort zijn , een met rede begaaft wezen .
Dat zich verbeeld dat een bovennatuurlijk wezen (GOD) ons boven de al die anderen Aardbewoners heeft verheven

Dat zich toevalig iets sneller heeft ontwikkeld , dan de andere levende wezens , ja zelfs de insecten vallen daaronder ,kijk maar naar bijenvolk.
Onze '' voorsprong'' is slechts een miljoen jaar of iets langer ,en vermoeddelijk worden we niet meer inhaald ,hoogstens door onze aanverwante diersoort .....apen geevenaard .
Sterker wij zijn druk bezig ons zelf en deze mooie planeet te verietigen !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif

Wizdom
04-01-15, 22:06
Het zoveelste bewijs dat wij mensen gewoon een diersoort zijn , een met rede begaaft wezen .
Dat zich verbeeld dat een bovennatuurlijk wezen (GOD) ons boven de al die anderen Aardbewoners heeft verheven

Dat zich toevalig iets sneller heeft ontwikkeld , dan de andere levende wezens , ja zelfs de insecten vallen daaronder ,kijk maar naar bijenvolk.
Onze '' voorsprong'' is slechts een miljoen jaar of iets langer ,en vermoeddelijk worden we niet meer inhaald ,hoogstens door onze aanverwante diersoort .....apen geevenaard .
Sterker wij zijn druk bezig ons zelf en deze mooie planeet te verietigen !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif

Eigen verzonnen wijsheid?

Wizdom
04-01-15, 22:16
Het zoveelste bewijs dat wij mensen gewoon een diersoort zijn , een met rede begaaft wezen .
Dat zich verbeeld dat een bovennatuurlijk wezen (GOD) ons boven de al die anderen Aardbewoners heeft verheven

Dat zich toevalig iets sneller heeft ontwikkeld , dan de andere levende wezens , ja zelfs de insecten vallen daaronder ,kijk maar naar bijenvolk.
Onze '' voorsprong'' is slechts een miljoen jaar of iets langer ,en vermoeddelijk worden we niet meer inhaald ,hoogstens door onze aanverwante diersoort .....apen geevenaard .
Sterker wij zijn druk bezig ons zelf en deze mooie planeet te verietigen !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif

Profeten met duidelijke bewijzen en verdiende sporen vertellen ons iets heel anders... Namelijk dat wij mensen en de djinn enkel zijn geschapen om onze Heer Allah (SWT) te aanbidden... Dat dit leven slechts tijdelijk is en dat we middels het aanbidden van Allah (SWT) en het er ons naar gedragen moeten bewijzen dat wij schepselen zijn die het aanzicht van Allah (SWT) waardig zijn... Daarbij zullen we door het aanbidden van Allah (SWT) innerlijke rust en HET WARE GELUK leren kennen en niet de stress en onrust van het dagelijks leven van degene die meent dat JE MAAR 1 KEER LEEFT....

Degene die hun eigen verzonnen reden van het leven verzinnen en daarbij zich voordoen alsof zij zich op hetzelfde niveau van elke willekeurige dier volgen slechts de influisteringen van de Satan die zijn volgelingen de moed inspreekt om zich te scharen bij zijn volgelingen die in de rij staan voor de poorten van de HEL... Hij zal tezijnertijd afstand van hen nemen met het argument dat hij slechts influisterde en dat de mensen zijn influisteringen welgevallig waren.... Dus als je een schuldige zoekt... Zoek het dan bij jezelf....

Nederlandertje
05-01-15, 05:43
Profeten met duidelijke bewijzen en verdiende sporen vertellen ons iets heel anders... Namelijk dat wij mensen en de djinn enkel zijn geschapen om onze Heer Allah (SWT) te aanbidden... Dat dit leven slechts tijdelijk is en dat we middels het aanbidden van Allah (SWT) en het er ons naar gedragen moeten bewijzen dat wij schepselen zijn die het aanzicht van Allah (SWT) waardig zijn... Daarbij zullen we door het aanbidden van Allah (SWT) innerlijke rust en HET WARE GELUK leren kennen en niet de stress en onrust van het dagelijks leven van degene die meent dat JE MAAR 1 KEER LEEFT....

Degene die hun eigen verzonnen reden van het leven verzinnen en daarbij zich voordoen alsof zij zich op hetzelfde niveau van elke willekeurige dier volgen slechts de influisteringen van de Satan die zijn volgelingen de moed inspreekt om zich te scharen bij zijn volgelingen die in de rij staan voor de poorten van de HEL... Hij zal tezijnertijd afstand van hen nemen met het argument dat hij slechts influisterde en dat de mensen zijn influisteringen welgevallig waren.... Dus als je een schuldige zoekt... Zoek het dan bij jezelf....

Welke duidelijke bewijzen dan. En waar zijn de resten van alle profeten gebleven als ze zo belangrijk waren.

The_Grand_Wazoo
05-01-15, 09:36
Mensen hebben me hier eerder voor gek verklaard... Maar ik weet dat omdat het in Quran staat het De Waaheid is van Allah (SWT) is... De Hoog Verhevene... De Almachtige.... De Alwijze... De Ziener van het Geziene en Ongeziene.... De Barmhartige... De Heilige... De Vergevings Gezinde... De Koning der Koningen!!! De genezer van het Hart!!!

Je werd inderdaad voor gek verklaard. Het ging over een stukje waarin, als ik het mij goed herinner, de mieren werden geciteerd.
Het 'praten' van mieren vindt plaats middels geuren. Hoe die geciteerd kunnen worden blijft een raadsel.

Het blijft denk ik vooral oorverdovend stil omdat het tamelijk pathetisch aandoet de communicatie van mieren gelijk te stellen aan 'praten'.

Umarvlie
05-01-15, 10:15
Het blijft denk ik vooral oorverdovend stil omdat het tamelijk pathetisch aandoet de communicatie van mieren gelijk te stellen aan 'praten'.

Denk dat het andersom gesteld moet worden, praten is niet gelijk aan communiceren. Communiceren is veel omvangrijker dan alleen praten - zelfs bij mensen.

knots71karel
05-01-15, 10:20
Eigen verzonnen wijsheid?

Nee als je de moeite zou nemen , om eens verder te kijken dan je neus lang is n je te verdiepen in de geschieddenis van de AARDE , dan kun je dat allemaal vinden
Maar in jou visie die uitsluitend gericht is op een boekwerk ( KORAN ) die gechreven is in en tijd dat mensheid
wetenschappelijknog in de kinderschoenen stond , ja dan blijf je achter de waarhied aanlopen

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gif

The_Grand_Wazoo
05-01-15, 11:27
Denk dat het andersom gesteld moet worden, praten is niet gelijk aan communiceren. Communiceren is veel omvangrijker dan alleen praten - zelfs bij mensen.

Dat ben ik met je eens, maar in dit geval gaat het erom dat de mieren in kwestie werden geciteerd.

Bart.NL
05-01-15, 14:00
De Koran is het bewijs dat God gevoel voor humor heeft.

knots71karel
05-01-15, 14:04
De Koran is het bewijs dat God gevoel voor humor heeft.

Gelukkig wel http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/grndizzy.gif

super ick
05-01-15, 14:07
De Koran is het bewijs dat God gevoel voor humor heeft.

Welke humor heb jij gevonden?

Bart.NL
05-01-15, 14:14
Welke humor heb jij gevonden?

Mieren die tegen elkaar praten bijvoorbeeld.

Bofko
06-01-15, 01:04
Praten , ja wat is praten ? Communiceren, beppen, roddelen ,emotionele zaken uitwisselen, debateren , doceren ?


Als religie de pretentie heeft iets over wetenschap te willen zeggen is het grote makke van religie het TOTALE gebrek aan precisie en duidelijkheid. En dan heb ik het nog niet eens over wetenschappelijke methodes.....Wetenschap blijkt in religie gebaseerd op een soort vage assiocatie van de gelovige. Knowledge by association.

Ik denk dat religie, als het wetenschappelijke uitspraken pretendeert te maken, helemaal onderuitgaat als het zich wat meer moet preciseren en detailleren.En dat is juist een belangrijk criterium in wetenschap.

Wizdom...niet alleen mieren kunnen praten, maar lichtsensoren ook!! De zelfrijdende auto krijgt te horen van "hey, je komt te dicht bij" en dan zegt " Ok, ik rem af" en vervolgens het rempedaal indrukt.

Nederlandertje
06-01-15, 02:11
Weet je ook dat wij het enigste wezen op aarde zijn die uit zijn eigen vrije wil zijn behoeftes in zijn huis doet. In principe doet elk wezen zijn behoeftes buiten zijn huis ( lees schuur, stal, kooi). Uiteraard als het opgesloten zit moet het zijn behoeftes wel daar doen.

Umarvlie
06-01-15, 14:24
Weet je ook dat wij het enigste wezen op aarde zijn die uit zijn eigen vrije wil zijn behoeftes in zijn huis doet. In principe doet elk wezen zijn behoeftes buiten zijn huis ( lees schuur, stal, kooi). Uiteraard als het opgesloten zit moet het zijn behoeftes wel daar doen.

Niet verwonderlijk, dieren komen niet in aanmerking voor een huurwoning en ook niet voor een hypotheek. De kans dat een dier zelf een huis kan bouwen is ook uitgesloten aangezien ze ook niet een bouwvergunning daarvoor kunnen afsluiten.

Ohhh... je had hem toch door - wel, check maar eens goed na welke dieren, die een "vaste" verblijplaats zoals nest, leger, hol etc hebben toch stiekum in huis poepen... 't zal je verbazen. En in tegenstelling tot (de meeste) mensen poepen ze dan ook nog eens daar waar ze lopen/zwemmen/vliegen.

Olive Yao
06-01-15, 19:49
.



Je werd inderdaad voor gek verklaard. Het ging over een stukje waarin, als ik het mij goed herinner, de mieren werden geciteerd.
Het 'praten' van mieren vindt plaats middels geuren. Hoe die geciteerd kunnen worden blijft een raadsel.

Het blijft denk ik vooral oorverdovend stil omdat het tamelijk pathetisch aandoet de communicatie van mieren gelijk te stellen aan 'praten'.

Charlus' commentaar wil ik graag nog wel even afwachten, hij is deskundig.

knots71karel
06-01-15, 21:01
Weet je ook dat wij het enigste wezen op aarde zijn die uit zijn eigen vrije wil zijn behoeftes in zijn huis doet. In principe doet elk wezen zijn behoeftes buiten zijn huis ( lees schuur, stal, kooi). Uiteraard als het opgesloten zit moet het zijn behoeftes wel daar doen.


Dat is sinds kort in aanmerking genomen dat de mens al honderduizend jaar in de natuur zijn behoefte deed.

The_Grand_Wazoo
06-01-15, 21:11
.


Charlus' commentaar wil ik graag nog wel even afwachten, hij is deskundig.

Ja, da's waar ook. Dat was een nogal drammerige draad, staat mij bij.

Charlus
07-01-15, 19:51
Verscheidene draden zelfs, de ene nog langer dan de andere. Met name Ronald en Wizdom wonden zich op, maar ik kan me ook Blackbox nog herinneren.
Veelzeggend en begrijpelijk dat het Wizdom nog steeds dwars zit, want helaas onweerlegbaar. Dat snapt hij zelf ook wel want hoewel hij zich neerzet als religieuze zeloot is hij best slim.
De kern was dit:

an ant said: “Ants! Enter your dwellings, so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly.” (Surat an-Naml: 18)
Bovenstaande gebeurtenis kan zich niet daadwerkelijk voorgedaan hebben. Voor het communiceren en begrijpen van een dergelijke mededeling zijn minimaal menselijke intelligentie en kennis van zaken benodigd, een mier beschikt daar eenvoudigweg niet over. Of hier sprake is van een vergissing of opzettelijke leugen laat ik in het midden. De consequentie is wel, dat de koran als geheel niet het onfeilbare letterlijke woord van god kan vertegenwoordigen.

(een reactie van H.P.Pas: "Waarom is dat de consequentie? Fictie is een heel effectief communicatiemiddel.")

Wizdom
07-01-15, 20:25
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval gaat het erom dat de mieren in kwestie werden geciteerd.

De mier werd idd geciteerd... Het bewijs is dat de larve van een soort Vlinder dezelfde taal spreekt als de koningsmier waardoor de mieren haar gehoorzamen en haar gaan voeden... Je moet het filmpje maar eens naspelen... Ook is er sprake van echte communicatie tussen mieren...

Spreken is niets anders dan het bewegen van lucht in een volgorde van frequentie en intensiteit met een bepaalde logica die herkenbaar is voor de wederpartij... In het filmpje wordt bevestigd dat mieren deze vorm van communicatie gebruiken om informatie uit te wisselen...

Iedereen hier kan zich wel weer voor de domme houden met allerlei variaties en rookgordijnen... Maar het is duidelijk dat Allah (SWT) Profeet Salomon de gave had gegeven om de Mieren taal te verstaan waarop hij letterlijk de mier citeerde en Allah (SWT) loofde voor de gave die Allah (SWT) hem had gegeven...

Wizdom
07-01-15, 20:28
Verscheidene draden zelfs, de ene nog langer dan de andere. Met name Ronald en Wizdom wonden zich op, maar ik kan me ook Blackbox nog herinneren.
Veelzeggend en begrijpelijk dat het Wizdom nog steeds dwars zit, want helaas onweerlegbaar. Dat snapt hij zelf ook wel want hoewel hij zich neerzet als religieuze zeloot is hij best slim.
De kern was dit:

Bovenstaande gebeurtenis kan zich niet daadwerkelijk voorgedaan hebben. Voor het communiceren en begrijpen van een dergelijke mededeling zijn minimaal menselijke intelligentie en kennis van zaken benodigd, een mier beschikt daar eenvoudigweg niet over. Of hier sprake is van een vergissing of opzettelijke leugen laat ik in het midden. De consequentie is wel, dat de koran als geheel niet het onfeilbare letterlijke woord van god kan vertegenwoordigen.

(een reactie van H.P.Pas: "Waarom is dat de consequentie? Fictie is een heel effectief communicatiemiddel.")

De mier werd idd geciteerd... Het bewijs is dat de larve van een soort Vlinder dezelfde taal spreekt als de koningsmier waardoor de mieren haar gehoorzamen en haar gaan voeden... Je moet het filmpje maar eens naspelen... Ook is er sprake van echte communicatie tussen mieren...

Spreken is niets anders dan het bewegen van lucht in een volgorde van frequentie en intensiteit met een bepaalde logica die herkenbaar is voor de wederpartij... In het filmpje wordt bevestigd dat mieren deze vorm van communicatie gebruiken om informatie uit te wisselen...

Iedereen hier kan zich wel weer voor de domme houden met allerlei variaties en rookgordijnen... Maar het is duidelijk dat Allah (SWT) Profeet Salomon de gave had gegeven om de Mieren taal te verstaan waarop hij letterlijk de mier citeerde en Allah (SWT) loofde voor de gave die Allah (SWT) hem had gegeven...

Wizdom
07-01-15, 20:30
Verscheidene draden zelfs, de ene nog langer dan de andere. Met name Ronald en Wizdom wonden zich op, maar ik kan me ook Blackbox nog herinneren.
Veelzeggend en begrijpelijk dat het Wizdom nog steeds dwars zit, want helaas onweerlegbaar. Dat snapt hij zelf ook wel want hoewel hij zich neerzet als religieuze zeloot is hij best slim.
De kern was dit:

Bovenstaande gebeurtenis kan zich niet daadwerkelijk voorgedaan hebben. Voor het communiceren en begrijpen van een dergelijke mededeling zijn minimaal menselijke intelligentie en kennis van zaken benodigd, een mier beschikt daar eenvoudigweg niet over. Of hier sprake is van een vergissing of opzettelijke leugen laat ik in het midden. De consequentie is wel, dat de koran als geheel niet het onfeilbare letterlijke woord van god kan vertegenwoordigen.

(een reactie van H.P.Pas: "Waarom is dat de consequentie? Fictie is een heel effectief communicatiemiddel.")

Overigens zit het me totaal niet dwars en sta ik er nog steeds 100% achter... In de komende jaren zal vast nog meer bewijs hiervoor komen... Maak je maar niet druk...

Wizdom
07-01-15, 21:39
Getting it off their chest: Study reveals how ants talk to each other | Daily Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1137267/Getting-chest-Study-reveals-ants-talk-other.html)

Wizdom
07-01-15, 21:41
Getting it off their chest: Study reveals how ants talk to each other

By David Derbyshire for MailOnline
Updated: 01:44 GMT, 7 February 2009

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/02/06/article-1137267-0352386D000005DC-504_468x286.jpg

Next time you see an army of ants scurrying around, bear in mind that they may be following orders.

For scientists have shown that the insects talk to each other and are more intelligent than anyone ever realised.

They discovered that ants communicate by stroking a natural 'washboard' on their abdomen with a body part that resembles a plectrum.
ants

Body talk: Queen ants make a subtly different noise rubbing their chests to worker ants, allowing them to talk to each other

Scientists had known for decades that ants make noises by rubbing ridges on their bodies. However, it was assumed the scraping sound was nothing more than an alarm cry.

By placing 4mm microphones and speakers inside a nest of 400 red ants, a team of British and Spanish scientists were able to record the scraping sound of queens and play the sounds back to the workers.

Professor Jeremy Thomas, of Oxford University, who took part in the study, said: 'When we played the queen sounds they did "en garde" behaviour.

'They would stand motionless with their antennae held out and their jaws apart for hours --the moment anyone goes near they will attack.'

Some of the noises made by queens and workers were identical but both groups of ants also had their own unique sounds.

Professor Thomas said: 'Our study shows for the first time that different members make different sounds and that the sounds result in different behaviour.'

The scientists are unsure how the ants 'hear' the sounds. They probably detect vibrations and may have a dedicated part of their bodies that listens out to vibrations in the air.

The study, published in the journal Science, also found that some predators trick ants by mimicking the sounds of the queens.

Wizdom
07-01-15, 21:45
Getting it off their chest: Study reveals how ants talk to each other

By David Derbyshire for MailOnline
Updated: 01:44 GMT, 7 February 2009

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/02/06/article-1137267-0352386D000005DC-504_468x286.jpg

Next time you see an army of ants scurrying around, bear in mind that they may be following orders.

For scientists have shown that the insects talk to each other and are more intelligent than anyone ever realised.

They discovered that ants communicate by stroking a natural 'washboard' on their abdomen with a body part that resembles a plectrum.
ants

Body talk: Queen ants make a subtly different noise rubbing their chests to worker ants, allowing them to talk to each other

Scientists had known for decades that ants make noises by rubbing ridges on their bodies. However, it was assumed the scraping sound was nothing more than an alarm cry.

By placing 4mm microphones and speakers inside a nest of 400 red ants, a team of British and Spanish scientists were able to record the scraping sound of queens and play the sounds back to the workers.

Professor Jeremy Thomas, of Oxford University, who took part in the study, said: 'When we played the queen sounds they did "en garde" behaviour.

'They would stand motionless with their antennae held out and their jaws apart for hours --the moment anyone goes near they will attack.'

Some of the noises made by queens and workers were identical but both groups of ants also had their own unique sounds.

Professor Thomas said: 'Our study shows for the first time that different members make different sounds and that the sounds result in different behaviour.'

The scientists are unsure how the ants 'hear' the sounds. They probably detect vibrations and may have a dedicated part of their bodies that listens out to vibrations in the air.

The study, published in the journal Science, also found that some predators trick ants by mimicking the sounds of the queens.

Wetenschappers die er verstand van hebben zeggen letterlijk dat de mieren met elkaar spreken... Daar kan geen misverstand over bestaan... Dus wat mij betreft kan een ieder die dit ontkent op zijn hoofd gaan staan... Het Woord van Allah (SWT) is De Waarheid!!!

Charlus
07-01-15, 21:46
:hihi:
Menselijkerwijs onmogelijk dat je net zo dom bent als je je voordoet. Je houdt mij niet voor de gek.

Wizdom
07-01-15, 21:50
:hihi:
Menselijkerwijs onmogelijk dat je net zo dom bent als je je voordoet. Je houdt mij niet voor de gek.

Who cares wat jij zegt? Bla bla bla...

Wizdom
07-01-15, 21:52
:hihi:
Menselijkerwijs onmogelijk dat je net zo dom bent als je je voordoet. Je houdt mij niet voor de gek.

Wrijf het ermaar nog eens in... Citaat

"For scientists have shown that the insects talk to each other and are more intelligent than anyone ever realised."

Wizdom
07-01-15, 21:52
:hihi:
Menselijkerwijs onmogelijk dat je net zo dom bent als je je voordoet. Je houdt mij niet voor de gek.

Wil het ook wel voor je vertalen hoor als je geen Engels spreekt... Kan me ervan alles bij voorstellen...

Wizdom
07-01-15, 21:59
De mieren geven op commando van De Koningin "Geef Acht"...

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5UqxBVVR0vvouWTHPbK7YV-wTPDBj8pQcUlcQDgn9u4sXPN3v5w
De houding aan van een gevechtseenheid en staan paraat voor de aanval...

Professor Jeremy Thomas, of Oxford University, who took part in the study, said: 'When we played the queen sounds they did "en garde" behaviour.

'They would stand motionless with their antennae held out and their jaws apart for hours --the moment anyone goes near they will attack.'

Wizdom
07-01-15, 22:06
:hihi:
Menselijkerwijs onmogelijk dat je net zo dom bent als je je voordoet. Je houdt mij niet voor de gek.

Waarom zeg je gewoon niet dat je het niet wilt geloven omdat het in de Koran staat... Dan ben je wat geloofwaardiger... Maar dat zegt dan ook meteen iets over je irrationele beweegredenen.... Heeft niets met wetenschap of wijsheid te maken maar meer met psychology en hoe de Satan in staat is om een mens te misleiden...

Wizdom
07-01-15, 22:20
Je werd inderdaad voor gek verklaard. Het ging over een stukje waarin, als ik het mij goed herinner, de mieren werden geciteerd.
Het 'praten' van mieren vindt plaats middels geuren. Hoe die geciteerd kunnen worden blijft een raadsel.

Het blijft denk ik vooral oorverdovend stil omdat het tamelijk pathetisch aandoet de communicatie van mieren gelijk te stellen aan 'praten'.

Francesa Barbero of the University of Turin told the Times: "“Our new work shows that the role of sound in information exchange within ant colonies has been greatly underestimated.”"

Read more: Ants talk to each other (http://www.digitaljournal.com/article/266799#ixzz3OB1QWrAY)

Wizdom
07-01-15, 22:31
Listen to These Baby Ants Talking
Written by
Austin Considine

February 12, 2013 // 09:00 AM EST

As Charles Darwin developed his theory of natural selection that formed the basis for The Origin of Species, he encountered “one special difficulty” along the way, he writes, that “at first appeared to me insuperable, and actually fatal to the whole theory.”

It wasn’t the myriad designs found on butterfly wings, or the complex songs of birds. It was ants.

Why, specifically, Darwin wondered, were some female ants born sterile? Why was nature willing to forfeit these ants' reproductive rights for the sake of the colony, when natural selection was all about propagating one’s own genes? His hypothesis was that selection can operate at the family level, not just for individuals. Having neuter worker drones—even neuters of multiple castes within the same species—was advantageous to the family and, thus, favored by natural selection.

Other theories have emerged since then. What hasn’t changed is that fact that ants, like humans, are one of the very few animals on earth that are “eusocial”—that’s to say, as described in a recent Atlantic article, “the most highly social creatures in the history of life on Earth, capable of building complex societies in which individuals specialize in various activities and sometimes altruistically.”

Complex, socially-tiered societies require complex communication. So perhaps it’s unsurprising that eusocial animals like ants are also incredibly communicative—more so than we previously understood, according to a new study in Current Biology. Many ants begin communicating acoustically from a very young age, in fact—in a way scientists suggest may be very important to their social lives and survival.

As explained in an article by Carrie Arnold at ScienceNow, scientists believed until only recently that ants communicated only through pheromones, leaving, for example, scent trails behind them for other ants to follow—hence the phenomenon of single-file marching ants. (They can also, newer research suggests, use magnetic and vibrational landmarks to guide themselves around.)

But scientists also noticed recently that some species of ant communicate by making noise, as well. You just had to listen really, really close. From observing the ants’ behavior, it seemed clear that the sounds served as an alert whenever they were feeling threatened.

Mature ant pupae, on the other hand, despite possessing the same sound-making organs on their bodies (a kind of comb-like protrusion), were believed not to stridulate—the term for when an insect makes noise by rubbing its body parts together, like crickets do. But that didn’t make sense. Why would they have these organs but not use them?

As it turned out, you just had to listen even closer. As Arnold describes it:

Karsten Schönrogge, an entomologist at the Centre for Ecology & Hydrology, Wallingford, in the United Kingdom, thought it odd that mature pupae would have the capability to produce sound but remain silent. So he and his colleagues listened in to a group of Myrmica scabrinodis ants…

Using an extra-sensitive microphone that would pick up on the faint acoustic signals, the researchers measured the sounds produced by 10 different M. scabrinodis larvae, six immature pupae, and six mature pupae. Whereas the larvae and immature pupae were completely silent, the mature pupae produced brief pulses of sound … Further analysis of this noise showed that it was a simplified version of the more complex adult sound. It was as if the mature pupae were saying, “Help!” while the adults were saying “Hey, I'm over here! Please come help! It's your friend!”

Embedding the audio files from the ScienceNow article has proved impossible, but follow the link here to listen to them at will. In the meantime, some kind internet soul who goes by “Stefano Di Criscio” has made this YouTube video of those same audio files.

The sounds made by mature ant pupae serve two functions, the research suggests. The first, as indicated above, is to signal alarm. Researchers found that fellow ants respond the same way they respond to more complex noises made by adults.

The second is more strictly social: it helps the ants in the colony identify the pupae as deserving of higher social status than their younger relatives, the larvae, who are, indeed, silent. The scientists found, in fact, that rendering the pupae mute resulted in a significant drop in their social status. It makes sense when we think of our own lives as humans, and the sudden elevated status we accord children when they can form complete sentences. Our interactions deepen. We make room for them in the dinner table conversation.

In other words, there’s a reason we loved and rooted for Anty in Honey I Shrunk the Kids (who sounds an awful lot like these new audio recordings). They are incredibly complex, even selfless creatures. Like really, really, really small dogs.

RIP, Anty. Never forget.

http://motherboard.vice.com/blog/listen-to-these-baby-ants-talking

Wizdom
07-01-15, 22:40
Praten , ja wat is praten ? Communiceren, beppen, roddelen ,emotionele zaken uitwisselen, debateren , doceren ?


Als religie de pretentie heeft iets over wetenschap te willen zeggen is het grote makke van religie het TOTALE gebrek aan precisie en duidelijkheid. En dan heb ik het nog niet eens over wetenschappelijke methodes.....Wetenschap blijkt in religie gebaseerd op een soort vage assiocatie van de gelovige. Knowledge by association.

Ik denk dat religie, als het wetenschappelijke uitspraken pretendeert te maken, helemaal onderuitgaat als het zich wat meer moet preciseren en detailleren.En dat is juist een belangrijk criterium in wetenschap.

Wizdom...niet alleen mieren kunnen praten, maar lichtsensoren ook!! De zelfrijdende auto krijgt te horen van "hey, je komt te dicht bij" en dan zegt " Ok, ik rem af" en vervolgens het rempedaal indrukt.

Wetenschap is van Allah (SWT)... Maar daar moet jij nog achter komen.... De hele schepping is wetenschap...

knots71karel
07-01-15, 22:53
Wetenschap is van Allah (SWT)... Maar daar moet jij nog achter komen.... De hele schepping is wetenschap...

wat een hoogmoeds waanzin !
wij zijn stof en tot stof keren we weder, wij mensen staan pas in het begin ,nog geen honderd jaargeleden hadden ze je uit gelachen als je gzegd had dat er mensenop de maan zoudenlanden of kinderen met een mobielte zouden spelen

Bofko
08-01-15, 02:20
Wetenschap is van Allah (SWT)... Maar daar moet jij nog achter komen.... De hele schepping is wetenschap...

Ik maak een verschil tussen wetenschap en kennis.Jij ook ?

Ik zal je een hint geven...... Dankzij wetenschap kunnen we mensen op de maan neerzetten.... voorwaar een hele prestatie, voortvloeiend uit bekritiseerbare, methodische wetenschap.... maar of dat goed of fout is ???

mark61
08-01-15, 02:25
Wetenschappers die er verstand van hebben zeggen letterlijk dat de mieren met elkaar spreken.

Nee, dat zeggen ze niet. Kan jij eigenlijk begrijpend lezen? Nee dus.

super ick
08-01-15, 08:39
Wetenschap is van Allah (SWT)... Maar daar moet jij nog achter komen.... De hele schepping is wetenschap...

Alles kan je zo terugredeneren. Veel succes met je dogma's.

Wizdom
08-01-15, 11:50
Ik maak een verschil tussen wetenschap en kennis.Jij ook ?

Ik zal je een hint geven...... Dankzij wetenschap kunnen we mensen op de maan neerzetten.... voorwaar een hele prestatie, voortvloeiend uit bekritiseerbare, methodische wetenschap.... maar of dat goed of fout is ???

Wetenschap is een gegeven en een zegen voor wie het op de juiste manier kan inzetten...

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً {85

Chapter Name:Al-Isra Verse No:85

017:085 Khan
:
And they ask you (O Muhammad SAW) concerning the Ruh (the Spirit); Say: "The Ruh (the Spirit): it is one of the things, the knowledge of which is only with my Lord. And of knowledge, you (mankind) have been given only a little."

017:085 Maulana
:
And they ask thee about the revelation. Say: The revelation is by the commandment of my Lord, and of knowledge you are given but a little.

017:085 Pickthal
:
They are asking thee concerning the Spirit. Say: The Spirit is by command of my Lord, and of knowledge ye have been vouchsafed but little.

017:085 Rashad
:
They ask you about the revelation. Say, "The revelation comes from my Lord. The knowledge given to you is minute."

017:085 Sarwar
:
They ask you about the Spirit. Say, "The Spirit comes by the command of my Lord. You have been given very little knowledge.

017:085 Shakir
:
And they ask you about the soul. Say: The soul is one of the commands of my Lord, and you are not given aught of knowledge but a little.

017:085 Sherali
:
And they ask thee concerning the soul. Say, 'The soul has been created by the command of my Lord; and of the knowledge thereof you have been given but a little.

017:085 Yusufali
:
They ask thee concerning the Spirit (of inspiration). Say: "The Spirit (cometh) by command of my Lord: of knowledge it is only a little that is communicated to you, (O men!)"