PDA

Bekijk Volledige Versie : Joden weigeren plek naast vrouw



SportFreak
29-12-14, 12:35
Twee ultra-orthodoxe joden hebben eerder deze maand voor vertraging van een vlucht van New York naar Israël gezorgd door te weigeren om tussen twee vrouwen in te gaan zitten. Dat melden Israëlische media vandaag. De zitplaatsen waren aan de mannen toegewezen.

Het duurde uiteindelijk een half uur voordat het probleem was verholpen en het vliegtuig op 20 december toch koers kon zetten naar Israël. Toen de conservatieve joden van de Haredi-gemeenschap weigerden naast de vrouwen plaats te nemen, probeerde de bemanning een andere plek te vinden voor de vrouwen. Die weigerden echter te vertrekken en zeiden zich gediscrimineerd te voelen, aldus Israel Radio.

Uiteindelijk bood een Amerikaan aan van plek te wisselen, waarna het vliegtuig toch kon vertrekken.

Volgens de Israëlische krant Haaretz hebben zich eerder dit jaar 'een aantal vergelijkbare incidenten voorgedaan'. In sommige gevallen zouden de mannen de vrouwen geld aanbieden om ergens anders plaats te nemen.

Bron: alle kranten in de wereld

Eke
29-12-14, 13:39
Opmerkelijk, Sportfreak : de vrouwen van die groep dragen een soort zwarte burqa opdat de man niet opgewarmd worde, dus deze passagiers zijn echt niks gewend. Ook thuis bedekken de vrouwen hun gelaat.

Nog meer opmerkelijk nieuws : de groep is de laatste jaren erg hard gegroeid..er zijn nu enkele honderden vrouwen, waarvan de meesten een seculiere oorsprong hebben !

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Shalim.JPG/640px-Shalim.JPG

BoerHarms
29-12-14, 14:44
rare gewoontje houden ze er toch op na,

Niet naast een vrouw zitten,

Een sex rabbijn verrukt op jonge jongetjes.

super ick
29-12-14, 14:51
Orthodoxe Joden zijn even gestoord als orthodoxe moslims.

Niets nieuws onder de zon.

Eric de Blois
29-12-14, 14:51
En als je als vrouw zou zeggen niet naast een jood te willen zitten, is het dan discriminatie? Godsdienstig tuig.

super ick
29-12-14, 14:53
En als je als vrouw zou zeggen niet naast een jood te willen zitten, is het dan discriminatie? Godsdienstig tuig.

Dat is voorbehouden aan gelovigen. Die mogen anderen discrimineren uit hoofde van hun geloof. Tijd voor een grondwetswijziging.

Eric de Blois
29-12-14, 14:54
Dat is voorbehouden aan gelovigen. Die mogen anderen discrimineren uit hoofde van hun geloof. Tijd voor een grondwetswijziging.

Precies! De grondwet trekt gelovigen voor.

super ick
29-12-14, 14:56
Precies! De grondwet trekt gelovigen voor.

En dat terwijl iedereen voor de grondwet gelijk is. Dat is dus niet zo.

BoerHarms
29-12-14, 15:27
En dat terwijl iedereen voor de grondwet gelijk is. Dat is dus niet zo.

Ja,.... maar ,....... geloof is anders, dat is dan geen discriminatie maar dan selecteren :kotsen2::kotsen2:

Eric de Blois
29-12-14, 15:49
En dat terwijl iedereen voor de grondwet gelijk is. Dat is dus niet zo.

Mensen discrimineren vanuit het geloof is grondwettelijk geoorloofd, andersom niet. Kritische geluiden uiten over het geloof of de gelovigen heet tegenwoordig rascisme. Een christelijke school mag een homoseksuele leraar weigeren, daar tegenover mag een atheïstische school geen gelovige leraar weigeren.

Nederlandertje
29-12-14, 16:05
Ik had gezegd jullie willen daar niet zitten dan ga je niet mee en dan boek je maar een nieuwe vlucht

BoerHarms
29-12-14, 16:23
Ik had gezegd jullie willen daar niet zitten dan ga je niet mee en dan boek je maar een nieuwe vlucht

http://www.brandpowder.com/wp-content/uploads/2013/06/jesus-plane.jpg

knots71karel
30-12-14, 13:19
Twee ultra-orthodoxe joden hebben eerder deze maand voor vertraging van een vlucht van New York naar Israël gezorgd door te weigeren om tussen twee vrouwen in te gaan zitten. Dat melden Israëlische media vandaag. De zitplaatsen waren aan de mannen toegewezen.

Het duurde uiteindelijk een half uur voordat het probleem was verholpen en het vliegtuig op 20 december toch koers kon zetten naar Israël. Toen de conservatieve joden van de Haredi-gemeenschap weigerden naast de vrouwen plaats te nemen, probeerde de bemanning een andere plek te vinden voor de vrouwen. Die weigerden echter te vertrekken en zeiden zich gediscrimineerd te voelen, aldus Israel Radio.

Uiteindelijk bood een Amerikaan aan van plek te wisselen, waarna het vliegtuig toch kon vertrekken.

Volgens de Israëlische krant Haaretz hebben zich eerder dit jaar 'een aantal vergelijkbare incidenten voorgedaan'. In sommige gevallen zouden de mannen de vrouwen geld aanbieden om ergens anders plaats te nemen.

Bron: alle kranten in de wereld

Elk Geloof dat DOM is maakt recht wat KROM is !

Nederlandertje
30-12-14, 13:53
http://www.brandpowder.com/wp-content/uploads/2013/06/jesus-plane.jpg

Heel leuk voor hem dat hij kan vliegen.

super ick
30-12-14, 15:36
Als ik moet kiezen heb ik liever twee kerels die niet naast mijn vrouw willen zitten dan twee die haar lastig vallen.

Eric de Blois
30-12-14, 16:21
Als ik moet kiezen heb ik liever twee kerels die niet naast mijn vrouw willen zitten dan twee die haar lastig vallen.

Mee eens. Vooral in diep gelovige patriarchale culturen zijn mannen nog al opdringerig.

super ick
02-01-15, 08:55
Mee eens. Vooral in diep gelovige patriarchale culturen zijn mannen nog al opdringerig.

Ik kan er intussen een boek over schrijven. Bepaalde plaatsen worden door vrouw en dochter gemeden. Respectloos. Maar niet lachen naar zus want dan worden ze boos. Respect.

Volkomen gestoord.

Ik begrijp waarom ze vroeger maar besloten hebben vrouwen helemaal in te pakken. Mannen zijn zielige wezens.