PDA

Bekijk Volledige Versie : Actie personeel Brink's gaat door, geldautomaten blijven leeg



SportFreak
29-12-14, 13:17
De voorzieningenrechter in Utrecht beslist morgenochtend of werknemers van geldtransporteur Brink's Nederland al of niet moeten stoppen met hun stakingsactie. Dat betekent dat de geldautomaten van Rabobank in elk geval tot de uitspraak van de rechter niet worden bijgevuld.


De actie begon zaterdagochtend. Ongeveer 230 pinautomaten van Rabobank zijn inmiddels leeg. Dat is 10 procent van de 2300 geldautomaten die de bank in Nederland heeft. De bonden verwachten dat het aantal lege automaten aan het einde van maandag is opgelopen tot circa vierhonderd.

De actie is een protest tegen de manier waarop Brink's Nederland wil reorganiseren. Daarbij verliezen circa zeshonderd van de ongeveer duizend werknemers hun baan.

Brink's vroeg de rechter maandag in een kort geding tegen FNV Bondgenoten en CNV Vakmensen de stakingsactie te verbieden. Volgens de directie dreigt het bedrijf er door om te vallen en kleven er grote veiligheidsrisico's aan.

Bron: ANP

SportFreak
29-12-14, 13:45
Ik ga alvast pinnen

BoerHarms
29-12-14, 14:41
Te laat, ik heb al gepint

super ick
29-12-14, 14:52
Ik ben van de pude stempel. Heb altijd een paar rooien cash thuis. Ze maken mij de pis voorlopig niet lauw.

BoerHarms
29-12-14, 15:31
Ik ben van de pude stempel. Heb altijd een paar rooien cash thuis. Ze maken mij de pis voorlopig niet lauw.

Goed dat je dit aan kaart, ik geloof dat ik op zolder nog ergen een ouwe gevulde sok heb liggen

super ick
29-12-14, 20:38
Goed dat je dit aan kaart, ik geloof dat ik op zolder nog ergen een ouwe gevulde sok heb liggen

Ik heb altijd cash in huis. De kans dat het in de fik gaat of gejat wordt neem ik voor lief. geeft mij een gevoel van veiligheid. Ik heb ook altijd minimaal 500 bij me.

BoerHarms
29-12-14, 21:06
Ik heb altijd cash in huis. De kans dat het in de fik gaat of gejat wordt neem ik voor lief. geeft mij een gevoel van veiligheid. Ik heb ook altijd minimaal 500 bij me.

insgelijks, maar ja niet iedereen kan dat, gaat alleen omdat we beide goed inkomen genieten

knots71karel
29-12-14, 22:51
insgelijks, maar ja niet iedereen kan dat, gaat alleen omdat we beide goed inkomen genieten

Ach met m,n A.O.W heb ik altijd 50 eurie achter de hand is genoeg om voor een week eten te kopen
!

Ibrah1234
30-12-14, 13:27
Ik heb altijd cash in huis. De kans dat het in de fik gaat of gejat wordt neem ik voor lief. geeft mij een gevoel van veiligheid. Ik heb ook altijd minimaal 500 bij me.

Hier ook. Tevens wat zilver voor het geval 'the big one' ooit eens komt en hyperinflatie veroorzaakt. :wink: