PDA

Bekijk Volledige Versie : Minima Groningen niet altijd blij met gratis pc



SportFreak
29-12-14, 14:05
GRONINGEN - Minima die tweedehandse computers of televisies krijgen van de gemeente Groningen zijn niet altijd enthousiast over de gratis spullen. Ze ontvangen liever nieuwere pc's en platte tv's.

Dat staat in een onderzoek naar de zogeheten 'witgoedregeling' van de gemeente Groningen. Volgens de onderzoekers zijn lang niet alle minima tevreden met de tweedehands spullen. Het gaat vooral om de computers en televisies. Sinds 1 maart loopt een proef van een jaar in de gemeente Groningen. Minima kunnen op kosten van de gemeente een tweedehands koelkast, wasmachine, kooktoestel, televisie of een computer uitzoeken.

Maar de computers en televisies zijn al snel te oud, vinden de minima. En daardoor loopt de gratis apparatuur te veel achter op de ontwikkelingen. Ze willen liever een snellere computer.

Meerdere cliënten geven ook aan ontevreden te zijn over het gratis aanbod, vooral in kringloopwinkels. ,,Helaas was het niet mogelijk om een platte televisie te krijgen'', reageerde een van de respondenten die gebruik maakt van de regeling. De leveranciers van de computers merken op hun beurt op dat de minimaklanten vooral laptops willen waar ze veel mee op het internet kunnen en films kunnen downloaden. Over de wasmachines en koelkasten is men wel tevreden. Die zijn van goede kwaliteit.

In totaal werden 107 cliënten benaderd om mee te doen aan dit onderzoek. 58 – dat is 62 procent – vulden de vragenlijst in. De onderzoekers geven aan dat de aantallen te klein zijn om echt harde uitspraken te doen over een grote groep. Wel geeft de enquête een goede eerste indruk, schrijven ze.

naam
29-12-14, 18:20
Als je wat gratis krijgt moet het wel goed zijn, anders heeft het geen zin. Dus kom maar op, graag 4k 3d tv's en air books.

Juffrouw_Saartje
29-12-14, 18:54
Een televisie die niet plat is werkt prima met een kabel achterin. Ik heb zelf ook nog zo'n dik bakbeest boven staan en een hele oude laptop, die ik 15 minuten van te voren aan moet zetten voordat ie werkt. Ik heb best geld om dit te vernieuwen maar waarom zou ik, het functioneert allemaal prima. Wat een gezeur. Een gegeven paard niet in de bek kijken vind ik.

SportFreak
29-12-14, 19:15
Een televisie die niet plat is werkt prima met een kabel achterin. Ik heb zelf ook nog zo'n dik bakbeest boven staan en een hele oude laptop, die ik 15 minuten van te voren aan moet zetten voordat ie werkt. Ik heb best geld om dit te vernieuwen maar waarom zou ik, het functioneert allemaal prima. Wat een gezeur. Een gegeven paard niet in de bek kijken vind ik.

Ze hebben gelijk....ze willen gewoon HD kijken en ze moeten niet met die oude bakken komen om naar voetbal te kijken of andere sporten

super ick
29-12-14, 20:42
Moeten zich kapot schamen en jij ook SF. Waar KRIJG je computers en TV's?

Nederland is een echt mongolenland geworden. Mensen die Pc's en TV's krijgen klagen omdat jet niet de laatste modellen zijn.

Juffrouw_Saartje
29-12-14, 21:06
SF, jij met je sport, voor een moesalsel is geen HD nodig!

http://www.gagdz.com/wp-content/uploads/2014/07/Belkacem_1abf6_fin-coupe-du-monde.jpg

SportFreak
29-12-14, 21:53
SF, jij met je sport, voor een moesalsel is geen HD nodig!

http://www.gagdz.com/wp-content/uploads/2014/07/Belkacem_1abf6_fin-coupe-du-monde.jpg

Die moelsalsallat kunnen de pot op ...geef mij alleen maar voetbal en eten meer niks ..ik heb ook geen auto odig of een fiets wel een huis natuurlijk

Juffrouw_Saartje
30-12-14, 06:53
Die moelsalsallat kunnen de pot op ...geef mij alleen maar voetbal

Ja hè hè, welke man houdt er nou van series, daarom is dit plaatje ook zo grappig, kapot grappig.