PDA

Bekijk Volledige Versie : Daders aanslag Charlie Hebdo in Parijs geïdentificeerd en gelocaliseerd



Marsipulami
07-01-15, 23:07
'Daders geïdentificeerd'


Gisteren om 22:07 door wver, jvt, rvs | Bron: Le Matin/Le Monde/Reuters/Belga

Gemaskerde en gewapende mannen hebben vanochtend het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs aangevallen. De Parijse procureur François Molins bevestigde dat daarbij twaalf doden vielen, onder wie twee agenten en directeur Stéphane Charbonnier. In de zoektocht naar de daders werden twee appartementen tevergeefs doorzocht, maar volgens verschillende media zou de politie ondertussen wel hun identiteit kennen.

Verschillende media melden dat de drie daders achter de aanslagen geïdentificeerd zijn. Dat bericht werd nog niet officieel bevestigd. Het zou gaan om drie mannen van 18, 32 en 34 jaar oud, van wie de twee oudste broers zijn, afkomstig uit het tiende arrondissement van Parijs.

De twee broers zouden volgens Le Point van Frans-Algerijnse afkomst zijn en in Syrië gestreden hebben. Ze zouden eerder al met het gerecht in aanraking gekomen zijn. De tiener zou uit Reims afkomstig zijn en geen vaste verblijfplaats hebben.

Op dit moment zou de speciale interventie-eenheid RAID in Reims een operatie voorbereiden. De plaatselijke buurt Croix-Rouge zou volledig afgesloten zijn en er zouden politiehelikopters patrouilleren.

Libération meldde even dat de drie ook opgepakt waren, maar trok dat bericht later weer in. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve bezocht vanavond de plaats van de aanslag en maande de media daarbij aan tot voorzichtigheid. 'Ik wijs iedereen op zijn verantwoordelijkheden, het verspreiden van tegenstrijdige informatie kan het onderzoek bemoeilijken.'

Procureur: 'Politieagent in koelen bloede gedood'

'De aanslag werd gepleegd door een groep van ten minste twee personen', verklaarde de procureur van Parijs, François Molins. 'Een Citroën is voor het gebouw van Charlie Hebdo gestopt en twee personen zijn uitgestapt met aanvalswapens in de hand. Bij het onthaal hebben ze één persoon gedood, waarna ze naar de redactie van de krant zijn gegaan. Ze hebben tien mensen gedood, onder wie acht journalisten, een politieman en een bezoeker. 'De daders riepen 'Allah Akbar' en bevestigden dat ze kwamen om de profeet te wreken.

'Toen ze het gebouw verlieten, kwamen de daders oog in oog te staan met een politiepatrouille', ging Molins verder. 'Daarop losten ze een salvo, zonder gewonden. Ook een tweede salvo maakte geen slachtoffers. Bij een derde salvo werd een politieagent die op de grond lag, koelbloedig neergeschoten.'

'Volgens een getuige zijn de drie daders in hun vlucht in botsing gekomen met een ander voertuig, waarna ze hun wagen achterlieten aan de rue de Meaux. Daarop hebben ze een Renault Clio gestolen en zijn ze opnieuw gevlucht', aldus nog Molins. 'Ons onderzoek gaat voort, ik wil daar op dit moment geen details over geven en ik roep de media op hun verantwoordelijkheid te nemen. We willen de daders zo snel mogelijk oppakken. Er werd een oproep gedaan naar eventuele getuigen.'

12 slachtoffers

Volgens de procureur vielen in totaal twaalf slachtoffers: acht journalisten (onder wie de cartoonist en directeur Stéphane Charbonier of 'Charb', zijn collega's Cabu, Wolinski en Tignous, de econoom Bernard Maris en drie niet genoemde medewerkers), twee politieagenten (Franck D. werd doodgeschoten op de redactie, Ahmed Merabet op straat) één bezoeker van de redactie (Michel Renaud) en één persoon aan het onthaal. Morgenvroeg wordt autopsie uitgevoerd.

Er raakten verder 11 mensen gewond. Vier onder hen zijn er slecht aan toe, onder wie de journalist Philippe Lançon en twee politiemannen.

Anti-terrorismeplan op hoogste niveau

De zwaarbewapende daders vielen bij Charlie Hebdo binnen omstreeks 11.30 uur. Volgens de Britse zender ITV vond daar toen net een redactievergadering plaats. Vermoedelijk maakten de mannen gebruik van kalasjnikovs.

De Franse president François Hollande en eerste minister Manuel Valls hebben de plaats van de schietpartij bezocht. Voor journalisten sprak de president van een uitzonderlijke wreedheid tegen het magazine en de vrijheid van meningsuiting. 'Frankrijk is vandaag in shock, door een terroristische aanslag, dat lijdt geen twijfel.' Ook de Amerikaanse president en andere internationale leiders veroordelen de aanslag.

Hollande heeft Vigipirate, het Franse plan tegen terroristische aanslagen, naar het hoogste niveau verhoogd in Ile-de-France, het departement waartoe Parijs behoort. Daardoor wordt het aantal militairen en politie-agenten in en rond de hoofdstad verhoogd. Na het crisisberaad van de Franse regering zei de minister van Binnenlandse Zaken dat ook op andere plaatsen veiligheidsmaatregelen zijn genomen.

'We hebben de profeet gewroken'

Op sociale media doken verschillende foto's en beelden op van de aanslag. De journalist Martin Boudot maakte deze video van een nabijgelegen gebouw.

Op andere schokkende beelden is te zien hoe een schutter een gewonde politieman die op de grond ligt in koelen bloede doodschieten. 'We hebben de profeet gewroken. We hebben Charlie Hebdo gedood', roepen ze.

Het Franse satirische weekblad lokte al verschillende keren controverse uit na de publicatie van enkele Mohammed-cartoons. In 2011 zijn ook al eens brandbommen naar het gebouw gegooid. Directeur Charbonnier kreeg in het verleden verschillende doodsbedreigingen en leefde onder politiebescherming. De laatste tweet van Charlie Hebdo was een cartoon van IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi.

Bofko
07-01-15, 23:46
En opgepakt !

Paris Attack Suspect Dead, Two in Custody - NBC News (http://www.nbcnews.com/storyline/paris-magazine-attack/paris-attack-suspect-dead-two-custody-n281761)
Goed nieuws in deze horror-story!

Zo professioneel waren ze dus ook weer niet.

Bofko
08-01-15, 00:48
Toch even voorzichtig zijn met dit nieuws in mijn vorige post. Het duurt te lang voordat het bevestigd wordt...


Deze tweet van kuitenbrouwer stemt tot voorzichtigheid : Dat er na Madrid ook identiteitsbewijzen werden gevonden in de vluchtauto, lijkt bij de meeste nieuwsredacties niet bekend. Lijkt opzet.

Marsipulami
08-01-15, 10:59
'Verdachten aanslag Parijs gesignaleerd in Noord-Frankrijk' 

Foto: AFP

Laatste update: 08 januari 2015 11:48

Verschillende Franse media, waaronder persbureau AFP en de krant Le Parisien, melden donderdag op basis van 'bronnen' dat de twee hoofdverdachten van de aanslag op Charlie Hebdo zijn "gelokaliseerd" in het noorden van Frankrijk.

De verdachte mannen zouden in een witte Renault Clio zijn gezien vlakbij Villers-Cotteret, op de weg van Parijs naar Soissons.

De mannen hebben volgens ooggetuigen maskers op en verbergen hun wapens niet. De weg, de Route nationale 2, is door een politiemacht afgesloten. De twee zijn gemaskerd en gewapend onderweg op de weg Parijs - Soissons en hebben langs die route volgens Le Parisien rond 10.30 uur een benzinestation overvallen.

Said en Chérif Kouachi worden gezocht in de klopjacht die woensdag meteen na de aanslag op het kantoor van het satirische weekblad werd gestart. Twaalf mensen kwamen bij de aanslag om het leven.

Een derde verdachte, de 18-jarige zwager van hoofdverdachte Chérif Kouachi, heeft zich in de nacht van woensdag op donderdag aangegeven bij de politie. Naast de arrestatie van Mourad zijn er nog zeven andere arrestatie verricht in de klopjacht naar de daders.

Marsipulami
08-01-15, 11:09
De twee zijn gemaskerd en gewapend onderweg op de weg Parijs - Soissons ...

O jee, ze zijn onderweg naar België.

Soldim
08-01-15, 11:46
O jee, ze zijn onderweg naar België.

Gezien de staat van het Belgische wegennet zullen aldaar aangeland niet veel verder komen.

H.P.Pas
08-01-15, 11:59
De verdachte mannen zouden in een witte Renault Clio zijn gezien vlakbij Villers-Cotteret, op de weg van Parijs naar Soissons.

:vreemd:

Doet mij denken aan de belegering van Tora Bora in 2001.
Ooggetuigen hebben daar Bin Laden, gezeten op een wit paard met wapperende manen, over de besneeuwde bergen naar het oosten zien galopperen.

Umarvlie
08-01-15, 12:25
He... hoe wist je dat het wit was?

Verdachten zwaarbewapend gesignaleerd
PARIJS - De twee verdachten van de aanslag in Parijs zijn op weg naar Parijs. Volgens een politiebron zijn de twee bezig met een zelfmoordmissie. De broers hebben kalasjnikovs en raketwerpers bij zich. De twee zijn gemaskerd en rijden in een witte Renault Clio op de weg tussen Soissons en Parijs. Een grote politiemacht heeft de weg waar ze op rijden afgesloten.

Marsipulami
08-01-15, 13:01
Gezien de staat van het Belgische wegennet zullen aldaar aangeland niet veel verder komen.

Jij bent gewoon jaloers op de intelligente manier waarop wij Belgen aan terreurbestrijding doen.

Marsipulami
08-01-15, 13:19
14:09 – "Verdachten verschuilen zich in woning"

Volgens de Franse zender France 3 Picardie, dat de prefectuur van het departement Oise citeert, zouden de twee verdachten zich momenteel verschuilen in een woning in Crépy-en-Valois. Bestelwagens van de politie zouden zich in de straten van de gemeente positioneren.


14:03 – Verdachten worden opgejaagd

De twee verdachten van de aanslag gisteren zouden zich volgens Franse media en Twitterberichten nog altijd in de buurt van het benzinestation bevinden dat ze daarstarks overvallen hebben. Momenteel cirkelen helikopters boven en tussen de gemeenten Villers-Cotterêts en Crépy-en-Valois. De verdachten zouden daar hun auto, de witte Renault Clio, hebben achtergelaten. Ook de speciale interventie-eenheden zijn ter plaatse.

Eric de Blois
08-01-15, 13:35
Wat stelt je geloof nog voor als je zoveel waarde hecht aan een beetje satire. Wat een zwakkelingen. Salman Rushdie had zonder twijfel hetzelfde lot ondergaan zonder beveiliging. Lange tenen zijn duidelijk genetisch bepaald. En dan vluchten ze in een clio. Wat een paupers.

super ick
08-01-15, 15:31
Wat stelt je geloof nog voor als je zoveel waarde hecht aan een beetje satire. Wat een zwakkelingen. Salman Rushdie had zonder twijfel hetzelfde lot ondergaan zonder beveiliging. Lange tenen zijn duidelijk genetisch bepaald. En dan vluchten ze in een clio. Wat een paupers.

Een volk dat voor tirannen zwicht...........

H.P.Pas
08-01-15, 16:23
He... hoe wist je dat het wit was?


:slaap: Is dat niet wonderbaar ?

Joesoef
08-01-15, 17:47
Ik blijf het vreemd vinden zo een rommelige afloop.

H.P.Pas
08-01-15, 18:11
Ik blijf het vreemd vinden zo een rommelige afloop.

Nu jaagt gewoon het ene gerucht het andere.
Als je wilt weten wat er werkelijk gebeurt zal je een jaartje (of misschien ook meer) geduld moeten hebben.

mark61
08-01-15, 21:22
Ik blijf het vreemd vinden zo een rommelige afloop.

Ik denk dat aanslagplegers zonder organisatie achter zich (wat me hier het geval lijkt) meestal een slecht ontsnappingsplan hebben. Zeker voor de lange termijn.

Denk even met me mee. Wat moet je doen, als je in Frankrijk woont en een aanslag pleegt? Naar huis gaan is ws. geen goed idee. Tenzij je zeker weet dat je identiteit geheim blijft. Dus wat doe je dan? Onderduiken bij vrienden die de overheid niet kan bedenken, of onderduiken in een omgeving waar je niet opvalt. Probleem is dan geld; als je geen ton hebt slingeren moet je onderweg eh fondsen werven: overvallen plegen. Dat heeft als grote nadeel dat je een spoor nalaat, wat nu het geval lijkt. Gezien de richting lijkt het ook op onderduiken in Lille of België.

De 'democratisering' van wapenbezit leidt ertoe dat volkomen sukkels enorm veel mensen kunnen vermoorden. Gevoegd bij een incompetente politie (welke (ongewapende?) 'mountainbikeagent' gaat nou in de vuurlinie liggen?) kan je dan een heel 'professionele' indruk maken, lange-termijndenken is toch een ander vak. Ik begrijp trouwens al niet hoe die ene politie-auto de weg niet blokkeerde, maar netjes half op de stoep ging staan zodat ze er langs konden. Een andere kon blijkbaar zo opzij worden geduwd. Wat ik zo ff van foto's oppik.

Al denk ik dat ze rustig naar huis hadden kunnen gaan. Maar dat kwam denk ik niet eens bij ze op.



Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen denken dat zowel 'terroristen' als 'duh Amerikanen' onfeilbare supermannen zijn. Teveel naar fictie gekeken denk ik. De idiotie van onze tijd is dat mensen 6 uur per dag voor de tv zitten en non-fictie- en fictie-uitzendingen niet van elkaar kunnen onderscheiden.

Mensen zijn feilbaar en het is eerder een wonder dat zoveel dingen wel goed gaan. Enfin, ik denk dan vooral aan vliegverkeer :)

Je moet sowieso gestoord zijn om 12 mensen te gaan vermoorden (en achterlijk om eerst het verkeerde gebouw binnen te vallen), dus waarom zou het geen rommeltje worden?

Charlus
08-01-15, 21:55
Je moet sowieso gestoord zijn om 12 mensen te gaan vermoorden (en achterlijk om eerst het verkeerde gebouw binnen te vallen), dus waarom zou het geen rommeltje worden?
Iemand kan gestoord zijn én methodisch én intelligent. Wat is gestoord? Als deze mensen door een psycholoog onderzocht worden, wat zou daar dan uitkomen? Ik vermoed Asperger. Gevonden wordt er natuurlijk altijd iets.
Misschien verklaart de psychiatrie ze verminderd toerekeningsvatbaar, waarom niet? Nou, omdat dat geen acceptabele uitkomst zou zijn. Net zoals er altijd iets gevonden moet worden.

mark61
08-01-15, 22:01
Iemand kan gestoord zijn én methodisch én intelligent. Wat is gestoord? Als deze mensen door een psycholoog onderzocht worden, wat zou daar dan uitkomen? Ik vermoed Asperger. Gevonden wordt er natuurlijk altijd iets.
Misschien verklaart de psychiatrie ze verminderd toerekeningsvatbaar, waarom niet? Nou, omdat dat geen acceptabele uitkomst zou zijn. Net zoals er altijd iets gevonden moet worden.

Dat kan, maar het hoeft niet speciaal, wou ik maar zeggen. Het vereist echt geen tactisch genie om zwaarbewapend veel mensen te vermoorden.

Er zal altijd een spanning zijn tussen toerekeningsvatbare criminaliteit en ontoerekeningsvatbare geestesziekte. Daar heb ik geen illusies over. Waarschijnlijk omdat het uiteindelijk om voor-, of buiten-wetenschappelijke noties gaat.

super ick
09-01-15, 07:57
Ik denk dat aanslagplegers zonder organisatie achter zich (wat me hier het geval lijkt) meestal een slecht ontsnappingsplan hebben. Zeker voor de lange termijn.

Denk even met me mee. Wat moet je doen, als je in Frankrijk woont en een aanslag pleegt? Naar huis gaan is ws. geen goed idee. Tenzij je zeker weet dat je identiteit geheim blijft. Dus wat doe je dan? Onderduiken bij vrienden die de overheid niet kan bedenken, of onderduiken in een omgeving waar je niet opvalt. Probleem is dan geld; als je geen ton hebt slingeren moet je onderweg eh fondsen werven: overvallen plegen. Dat heeft als grote nadeel dat je een spoor nalaat, wat nu het geval lijkt. Gezien de richting lijkt het ook op onderduiken in Lille of België.

De 'democratisering' van wapenbezit leidt ertoe dat volkomen sukkels enorm veel mensen kunnen vermoorden. Gevoegd bij een incompetente politie (welke (ongewapende?) 'mountainbikeagent' gaat nou in de vuurlinie liggen?) kan je dan een heel 'professionele' indruk maken, lange-termijndenken is toch een ander vak. Ik begrijp trouwens al niet hoe die ene politie-auto de weg niet blokkeerde, maar netjes half op de stoep ging staan zodat ze er langs konden. Een andere kon blijkbaar zo opzij worden geduwd. Wat ik zo ff van foto's oppik.

Al denk ik dat ze rustig naar huis hadden kunnen gaan. Maar dat kwam denk ik niet eens bij ze op.



Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen denken dat zowel 'terroristen' als 'duh Amerikanen' onfeilbare supermannen zijn. Teveel naar fictie gekeken denk ik. De idiotie van onze tijd is dat mensen 6 uur per dag voor de tv zitten en non-fictie- en fictie-uitzendingen niet van elkaar kunnen onderscheiden.

Mensen zijn feilbaar en het is eerder een wonder dat zoveel dingen wel goed gaan. Enfin, ik denk dan vooral aan vliegverkeer :)

Je moet sowieso gestoord zijn om 12 mensen te gaan vermoorden (en achterlijk om eerst het verkeerde gebouw binnen te vallen), dus waarom zou het geen rommeltje worden?

Ik kan op de beelden zien dat ze enigszins getraind zijn. Dit zijn geen nono's die met een wapen staan te zwaaien. 1 is in 2005 in Jemen geweest. Die was de VS niet meer in gekomen. Naar Europa daarentegen kon hij uiteraard wel vrij afreizen. Zoals wij ook de jihadi's uit Syrie weer met open armen ontvangen. Zij zijn tenslotte Nederlanders en paspoort afpakken is discriminatie. Vraag me af wat er nu nog moet gebeuren voordat de boter van het hoofd smelt.

mark61
09-01-15, 08:47
Ik kan op de beelden zien dat ze enigszins getraind zijn. Dit zijn geen nono's die met een wapen staan te zwaaien. 1 is in 2005 in Jemen geweest. Die was de VS niet meer in gekomen. Naar Europa daarentegen kon hij uiteraard wel vrij afreizen. Zoals wij ook de jihadi's uit Syrie weer met open armen ontvangen. Zij zijn tenslotte Nederlanders en paspoort afpakken is discriminatie. Vraag me af wat er nu nog moet gebeuren voordat de boter van het hoofd smelt.

Ik kreeg ook de indruk dat ze eerder een wapen vastgehouden hebben. Maar wat heeft dat nou te maken met de logistiek achteraf? Niks, dat blijkt wel. Amateuristisch.

Ik zie niet in hoe paspoort afnemen een probleem oplost. Marokko of Algerije komen ze dan ook niet meer in. Verder komen ze hier vandaan dus is het ons pakkie-an. Onder de daders van 9/11, Londen en Madrid zaten veel lui die nooit ergens geweest waren. Amerikaanse 'massamoordenaars' zijn helemaal nooit ergens geweest. Tristan V en die sukkel uit Apeldoorn zijn ook nooit ergens geweest.

Wat wat anders is, is dat je ze in de gaten kan houden. De Fransen hebben deze lui ook in de gaten gehouden. Er viel echter niks op aan hun gedrag.

Dat betekent waarschijnlijk dat je het wat ruimer en intensiever moet aanpakken.

Om te beginnen zouden ze es wat meer moeten doen aan verboden wapenbezit en -handel. Hoe komt een kalasjnikof in West-Europa? Daar valt nog heel veel te halen. Maja, met de tamelijk vrije regels op wapenbezit in veel landen, en wapenproducenten die hun spullen zo maar aan iedereen mogen verkopen... Denk aan FN en Glock en nog zo wat.

mark61
09-01-15, 09:17
Lijkt erop dat het einde nabij is. Gijzeling in een drukkerij. Ik voorzie suicide by cop. Dan wordt het moeilijker om het hele verhaal op een rijtje te krijgen.

Marsipulami
09-01-15, 10:28
Ik voorzie suicide by cop.

Nee, we moeten nog een proces krijgen waarbij de daders levenslang krijgen en veroordeeld worden tot een schadevergoeding aan de naastbestaanden van de slachtoffers, alsook gerechtskosten met o.m. de aan de gang zijnde operatie waaraan 85 000 politie-agenten deelnemen.

Umarvlie
09-01-15, 10:28
Laten we hopen dat het afloopt, zonder nog meer doden overigens want er is nog een gegijzelde.

Umarvlie
09-01-15, 10:31
Nee, we moeten nog een proces krijgen waarbij de daders levenslang krijgen en veroordeeld worden tot een schadevergoeding aan de naastbestaanden van de slachtoffers, alsook gerechtskosten met o.m. de aan de gang zijnde operatie waaraan 85 000 politie-agenten deelnemen.

Hoe wil je levenslang combineren met schadevergoeding betalen, ze krijgen nooit meer een baan en hebben vast geen grote sommen geld, Sterker nog met levenslang kosten ze alleen maar meer geld.

Marsipulami
09-01-15, 10:32
Hoe wil je levenslang combineren met schadevergoeding betalen, ze krijgen nooit meer een baan en hebben vast geen grote sommen geld, Sterker nog met levenslang kosten ze alleen maar meer geld.

Klopt allemaal, maar zo werkt justitie nu eenmaal.

mark61
09-01-15, 10:33
Nee, we moeten nog een proces krijgen waarbij de daders levenslang krijgen en veroordeeld worden tot een schadevergoeding aan de naastbestaanden van de slachtoffers, alsook gerechtskosten met o.m. de aan de gang zijnde operatie waaraan 85 000 politie-agenten deelnemen.

Ik begrijp dat 'nee' niet. 'Ik voorzie' betekent dat ik iets verwacht, feitelijk. Ik druk geen mening uit.

Wat bedoel je eigenlijk? Dat je wilt dat de politie ze afknalt?

Marsipulami
09-01-15, 10:50
Ik begrijp dat 'nee' niet. 'Ik voorzie' betekent dat ik iets verwacht, feitelijk. Ik druk geen mening uit.

Wat bedoel je eigenlijk? Dat je wilt dat de politie ze afknalt?

Tja, over Franse gevangenissen bestaat al meer dan 10 jaar het beeld dat het de voornaamste broedplaats is van moslimextremisten.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDUQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.elsevier.nl%2FBuitenland%2Fni euws%2F2006%2F1%2FFranse-gevangenissen-broedplaats-radicale-islam-ELSEVIER063554W%2F&ei=3LGvVKrJONPOaL2ZgsAJ&usg=AFQjCNEuKiVGmnoKfQGLoHjK7Ch-ZOj8wQ

mark61
09-01-15, 10:53
Tja, over Franse gevangenissen bestaat al meer dan 10 jaar het beeld dat het de voornaamste broedplaats is van moslimextremisten.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDUQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.elsevier.nl%2FBuitenland%2Fni euws%2F2006%2F1%2FFranse-gevangenissen-broedplaats-radicale-islam-ELSEVIER063554W%2F&ei=3LGvVKrJONPOaL2ZgsAJ&usg=AFQjCNEuKiVGmnoKfQGLoHjK7Ch-ZOj8wQ

Geef es antwoord.

Marsipulami
09-01-15, 13:05
IS eist terreuraanslag Charlie Hebdo op

Volgens de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) is de aanslag van woensdag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS. "We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn", zei IS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. "Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."

IS heeft het op alle landen gemunt die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.

Hawa
09-01-15, 15:25
En angst zaaien en onze Nederlandse bevolking tegen elkaar uitspelen.
Nooit zak dit gebeuren, nooit niet.
Sta op en maak nog meer cartoons.
Profeet Mohammed heeft hier niks mee te maken.
Althans die zogenaamde islam van haters,die verkeerde boeken lezen,vrouwen willen opsluiten,uithuwelijken,een kalifaat willen stichten,zo ook al die wahabieten het dus willen gaan zien.
Haat gaan zaaien,geweld gebruiken,hoofden afhakken van onschuldige journalisten,vrouwen en vooral al die kinderen indoctrineren om maar te kiezen voor die ware islam t.o.v. het westen die zij als goddelozen neerzetten.
Ongelovigen die ze mogen afslachten met mede werking van onze profeet Mohammed.
Profeet Mohammed in al die schande afbeelden past precies in die ideologie van al die jihadisten.
Zoals die cartoonisten het helaas heeft afgebeeld, omdat het gewoon zo is, als je iets kent van islam.
Humor is er niet meer bij allang al niet, sinds Theo van Gogh is vermoord.
Jihadisten zijn stuk voor stuk idioten die denken dat ze door Allah zijn gestuurd en dat Mohammed zijn boodschapper is.
Allah wordt hier belachelijk gemaakt en vooral profeet Mohammed.
En jihadisten maken zich zelf belachelijk....
En als gewoon volk mag je niks verkeerd zeggen over islam geloof?
Nou dan...Koran is maar boek hoor?
En die boek smijt je niet op de grond neer, althans dat mag je niet eens doen.

Ik smak die Koran nu dus op de grond neer,
en spuug er op...

vanwege al het geweld wat hier uit voort komt.

fijn weekend.

Umarvlie
09-01-15, 15:37
Ahhh dus we zijn weer terug naar de 30-er jaren, boekverbrandingen want daar ligt de schuld.

Smak die eikels neer en spuug daarop zou ik zeggen.

Marsipulami
09-01-15, 16:32
17:17 – "Broers Kouachi gedood bij inval"

Volgens persbureau AFP en Le Monde zijn de broer Kouachi, de verdachten van de aanslag op het satirische blad Charlie Hebdo, gedood. De twee hielden zich schuil in een drukkerij in Dammartin en werden bij een politie-inval gedood. De gijzelaar zou bevrijd zijn.

mark61
09-01-15, 16:34
De andere ook, in de supermarkt.

super ick
09-01-15, 17:27
Ik kreeg ook de indruk dat ze eerder een wapen vastgehouden hebben. Maar wat heeft dat nou te maken met de logistiek achteraf? Niks, dat blijkt wel. Amateuristisch.

Ik zie niet in hoe paspoort afnemen een probleem oplost. Marokko of Algerije komen ze dan ook niet meer in. Verder komen ze hier vandaan dus is het ons pakkie-an. Onder de daders van 9/11, Londen en Madrid zaten veel lui die nooit ergens geweest waren. Amerikaanse 'massamoordenaars' zijn helemaal nooit ergens geweest. Tristan V en die sukkel uit Apeldoorn zijn ook nooit ergens geweest.

Wat wat anders is, is dat je ze in de gaten kan houden. De Fransen hebben deze lui ook in de gaten gehouden. Er viel echter niks op aan hun gedrag.

Dat betekent waarschijnlijk dat je het wat ruimer en intensiever moet aanpakken.

Om te beginnen zouden ze es wat meer moeten doen aan verboden wapenbezit en -handel. Hoe komt een kalasjnikof in West-Europa? Daar valt nog heel veel te halen. Maja, met de tamelijk vrije regels op wapenbezit in veel landen, en wapenproducenten die hun spullen zo maar aan iedereen mogen verkopen... Denk aan FN en Glock en nog zo wat.

In zoverre dat ze getraind zijn in een land waar terrisme hoogtij voert. Waar geen moslim vakantie gaat vieren. Dat zou een signaal moeten zijn om direct het paspoort in te trekken. Opgerot staat netjes.

Ons pakkie an? Wat mij betreft niet als ze afreizen naar IS in Irak en Syrie of Jemen om daar op te trekken. Wij gaan ons hoofd breken hoe we ze straks weer op moeten vangen als ze terugkomen. Nogmaals, dat probleem heb je niet als je het paspoort intrekt. Dan blijven ze daar maar.
Ach, in de VS zijn er schietincidenten en hier is er ook 1 geweest met een autochtoon geestesziek mannetje dus dat scheren we even snel over 1 kam? Dan past ineens geen nuance?

Ben ik met je eens maar denk niet dat het wat uithaalt. Er staan al lange gevangenisstraffen op vuurwapenbezit. Om antwoord te geven op jouw vraag hoe de wapens Europa inkomen; die zijn er al. In voormalig Joegoslavië stikt het ervan. Het is niet moeilijk om daar een kalashnikov en handgranaten te kopen.

Marsipulami
09-01-15, 17:38
Opgerot staat netjes.


Dyab Abou Jahjah: ‘Niet oprotten, wel de bak in’

Dyab Abou Jahjah vindt niet dat extremisten moeten oprotten, zoals de burgemeester van Rotterdam opperde. ‘Mensen moeten niet oprotten, maar onder de wet leven’, reageert hij in het Radio 1-programma De wereld vandaag.

‘Mijn boodschap zou niet rot op zijn’, zegt Abou Jahjah. ‘Ik ben ook tegen die cartoons, maar ik ga niet met een kalasjnikov binnen. Het zijn jongeren van hier. Ze moeten niet oprotten, maar de bak in. Er bestaan straffen voor mensen die mensen vermoorden.’

Volgens Abou Jahjah, oprichter van de Arabisch-Europese Liga en huidig kopman van de burgerrechtenbeweging Movement X, kan moslimextremisme enkel worden ingedijkt door moslims ‘het daadwerkelijke gevoel te geven dat ze erbij horen’.

‘Het probleem is de uitsluiting en de discriminatie tegen die mensen’, verklaart hij. ‘De derde generatie is minder tolerant tegen uitsluiting. Die zijn cynisch en apolitiek. Slechts een kleine groep grijpt naar extremisme.’

Abou Jahjah vindt dat de fout van extremisme teveel bij moslims en hun ideologie wordt gelegd. Dat is volgens hem wat terroristen willen. In de plaats pleit hij voor fundamentele veranderingen in ‘de mechanismen die mensen het gevoel geven dat ze er niet bijhoren’.

De activist keert zich daarbij resoluut af van extremisten en vreest dat de aanslag tegen het Franse magazine Charlie Hebdo de eerste van een reeks aanslagen is. ‘De maatschappij kan terrorisme misschien niet verbannen, maar wel marginaal houden.’

mark61
09-01-15, 17:47
In zoverre dat ze getraind zijn in een land waar terrisme hoogtij voert. Waar geen moslim vakantie gaat vieren. Dat zou een signaal moeten zijn om direct het paspoort in te trekken. Opgerot staat netjes.

Ons pakkie an? Wat mij betreft niet als ze afreizen naar IS in Irak en Syrie of Jemen om daar op te trekken. Wij gaan ons hoofd breken hoe we ze straks weer op moeten vangen als ze terugkomen. Nogmaals, dat probleem heb je niet als je het paspoort intrekt. Dan blijven ze daar maar.

Ach, in de VS zijn er schietincidenten en hier is er ook 1 geweest met een autochtoon geestesziek mannetje dus dat scheren we even snel over 1 kam? Dan past ineens geen nuance?

Ben ik met je eens maar denk niet dat het wat uithaalt. Er staan al lange gevangenisstraffen op vuurwapenbezit. Om antwoord te geven op jouw vraag hoe de wapens Europa inkomen; die zijn er al. In voormalig Joegoslavië stikt het ervan. Het is niet moeilijk om daar een kalashnikov en handgranaten te kopen.

Wat had je dan gedaan in het geval van de Spaanse Burgeroorlog? Hetzelfde?

Ik vraag jou of je geen verband ziet met schietpartijen in de VS. Ik ben bijzonder genuanceerd. Ik zie overeenkomsten en verschillen. In beide gevallen gaat het om jonge mannen die op een dag zo maar aan het schieten slaan. En dan achteraf een geschiedenis hebben van frustraties, wapens verzamelen, en nog zo wat.

Jij doet het snel af als geestesziek. Tsja, deze types kunnen ook best geestesziek zijn. Het probleem is nou net dat daar blijkbaar nooit onderzoek naar wordt gedaan. Ze worden doodgeschoten of in de cel gezet. En dat was dan dat.

Dat is geen preventiebeleid.

Eric de Blois
09-01-15, 18:58
Dyab Abou Jahjah: ‘Niet oprotten, wel de bak in’

Dyab Abou Jahjah vindt niet dat extremisten moeten oprotten, zoals de burgemeester van Rotterdam opperde. ‘Mensen moeten niet oprotten, maar onder de wet leven’, reageert hij in het Radio 1-programma De wereld vandaag.

‘Mijn boodschap zou niet rot op zijn’, zegt Abou Jahjah. ‘Ik ben ook tegen die cartoons, maar ik ga niet met een kalasjnikov binnen. Het zijn jongeren van hier. Ze moeten niet oprotten, maar de bak in. Er bestaan straffen voor mensen die mensen vermoorden.’

Volgens Abou Jahjah, oprichter van de Arabisch-Europese Liga en huidig kopman van de burgerrechtenbeweging Movement X, kan moslimextremisme enkel worden ingedijkt door moslims ‘het daadwerkelijke gevoel te geven dat ze erbij horen’.

‘Het probleem is de uitsluiting en de discriminatie tegen die mensen’, verklaart hij. ‘De derde generatie is minder tolerant tegen uitsluiting. Die zijn cynisch en apolitiek. Slechts een kleine groep grijpt naar extremisme.’

Abou Jahjah vindt dat de fout van extremisme teveel bij moslims en hun ideologie wordt gelegd. Dat is volgens hem wat terroristen willen. In de plaats pleit hij voor fundamentele veranderingen in ‘de mechanismen die mensen het gevoel geven dat ze er niet bijhoren’.

De activist keert zich daarbij resoluut af van extremisten en vreest dat de aanslag tegen het Franse magazine Charlie Hebdo de eerste van een reeks aanslagen is. ‘De maatschappij kan terrorisme misschien niet verbannen, maar wel marginaal houden.’

Wie zelf een religie aanhangt die uitsluiting preekt, mag niet verwachten zélf niet te worden uitgesloten. Abou Jajah maakt zich sterk voor 'eigen volk eerst' (de belangen van arabische immigranten behartigen), dat kan moeilijk begrepen worden als poging uitsluiting tegen te gaan. Abou Jahjah komt uitsluitend op voor de belangen van arabische moslimimmigranten in Europa. Wat een gotspe dan te klagen over uitsluiting.

Marsipulami
09-01-15, 19:08
Wie zelf een religie aanhangt die uitsluiting preekt, mag niet verwachten zélf niet te worden uitgesloten.

De islam sluit niemand uit. Als jij morgen moslim wil worden, dan kan dat zonder problemen.

Eric de Blois
09-01-15, 19:25
De islam sluit niemand uit. Als jij morgen moslim wil worden, dan kan dat zonder problemen.

Ja, uiteraard, dat is het doel van de islam, zieltjes winnen. Hoemeer zielen, hoe meer macht, hoe meer invloed. Behalve het geloof, streeft de islam ook politieke macht na. Natuurlijk mogen mensen zich bekeren tot de islam. Uittreden mag weer niet en ongelovigen worden als vijanden beschouwd. Wie niet in de profeet gelooft wordt uitgesloten. Geloofsafval (Ridda) is in de meeste islamitische landen strafbaar en overwegend betekent dat de doodstraf, al wordt deze niet altijd consequent opgelegd. Zo ook in de VAE. In Turkije is geloofsafval niet strafbaar.Voor afvalligheid geldt de doodstraf in: Afhanistan; Egypte; Irak; Iran; Mauritanië; Pakistan; Qatar; Saudi-Arabië; Soedan; Somalië; Syrië; Verenigde Arabische Emiraten. Daarom spreken sommige leden hier ook minachtend over kuffaar. Kinderen worden al opgevoed met het idee dat de islam de enige waarheid is. Ik noem het kindermishandeling.


Soera 4:56 "Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs."


Bij zo'n geweldadige religie zou een weldenkend mens niet willen horen. Natuurlijk zet dit mensen aan tot het plegen van geweld tegen ongelovigen. De islam is zeker niet de religie van de vrede die het zegt te zijn, voorbeelden genoeg in de huidige wereld. De islam preekt en verheerlijkt het gebruik van geweld om het ultime doel te bereiken; de islamisering van de hele wereld. Vrede komt er pas zodra iedereen zich heeft 'onderworpen' aan de islam. De aanhangers van deze religie moet je niet willen emanciperen, zoals de pvda dat doet, maar hun geloof eerder bestrijden in de vorm van argumenten.

knots71karel
09-01-15, 19:32
De islam sluit niemand uit. Als jij morgen moslim wil worden, dan kan dat zonder problemen.

Dat geld voor elk geloof ! http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/rcain.gif

Hawa
09-01-15, 19:40
Doe niet zo onnozel man. Zet het christendom waar jein het verleden voor al je voorouders in geloofden niet op die voetstuk. niet op die voetstuk.
Hoeveel haat is er wel niet verkondigd in al die boeken die ik nu lees.
Hoeveel bloed er niet is gevloeid.
Hoe mensen werden mishandeld,gekastijd,opgehangen,gecastreerd...werd en...in die naam van dat geloof!

Hoe moeten we ons sterk maken en kunnen vertrouwen dat goede kennis van geloof,cultuur en vooral die mens in al die zaken van kennis en niet kennis elkaar kunnen zien als sociaal mens.
Rechtschapen mens geschapen mens door al die genen die al die mensen gemeen hebben en ook weer niet.
Hersenen die optimaal werken,zich vormen in die kennis die niemand meer kan begrijpen omdat sommige hersenen iedereen manipuleert,omdat je het niet gewend bent, dat al die anderen in al die intelligentie zichzelf zien als die bron van aller kennis.
Zoals je god bent.
Zoiets bestaat.

Zie je zelf
denk jezelf
maak jezelf
als mens
die mens
die uit stof
en water
moleculen
bestaat.

Gehuld in het plakken snijden
vergulden in chocolade vlokken
in die hagelslag
waar
Nederlandse kinderen
verscholen werden
van die hagelslag.

Puur natuur verslagen door
idioten zoals
ISIS
AL-Qaida
geen hagelslag.

punt uit.

en wij Nederlanders.

waren als die schapen!

knots71karel
09-01-15, 19:48
Ja, dat weet ik. Natuurlijk mogen mensen zich bekeren tot de islam. Maar wie niet in de profeet gelooft wordt uitgesloten. Geloofsafval (Ridda) is in de meeste islamitische landen strafbaar en overwegend betekent dat de doodstraf, al wordt deze niet altijd consequent opgelegd. Zo ook in de VAE. In Turkije is geloofsafval niet strafbaar. Daarom spreken sommige leden hier ook minachtend over kuffaar.




Soera 4:56 "Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs."


Bij zo'n religie zou een weldenkend mens niet willen horen. Natuurlijk zet dit mensen aan tot het plegen van geweld tegen ongelovigen.

Als je de KORAN opend is er altijd wel een SOERAH te vinden die ergens op slaat .
En je hebt gelijk kijk maar hoe hier niet MOLIM posters een BAN krijgen , voor hun taal gebruik , terwijl op W.S.D.B de ene vervloeking na de andere gewoon is .!
Maar geen mens die er ook maar iets van durft te zeggen !
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/confangry.gif

Eric de Blois
09-01-15, 19:57
Doe niet zo onnozel man. Zet het christendom waar jein het verleden voor al je voorouders in geloofden niet op die voetstuk. niet op die voetstuk.


Het christendom op een voetstuk zetten is wel het laatste wat ik doe, zo ook niet in mijn commentaar waar jij op doelt. Nergens zet ik het christendom op een voetstuk, ik walg er juist van. Ik ben atheïst en moet niets hebben van de abramistische religies.



Gehuld in het plakken snijden vergulden in chocolade vlokken in die hagelslag waar Nederlandse kinderen verscholen werden van die hagelslag.

Goed dat je dit belangrijke punt even aansnijdt. Ik ben ook dol op hagelslag en chocolade vlokken, maar helaas kan ik die in Chili niet kopen. Ik neem nu genoegen met een dikke laag Nutella met daaronder veel boter en dun witbrood, al vind ik de ouderwetse Choba Chocoladeboter wel veel lekkerder. Dat wordt niet meer gemaakt, zal wel niet meer mogen vanwege de strengere normen. Misschien mocht het niet meer van Brussel, wie weet. Er staat terecht op het pakje 'reuze lekker' en dat is helemaal juist. Lekker is helaas niet altijd even gezond. Mmm.

http://i52.tinypic.com/2vir39j.jpg

Olive Yao
09-01-15, 22:16
.



De 'democratisering' van wapenbezit leidt ertoe dat volkomen sukkels enorm veel mensen kunnen vermoorden.

Waar komen zoveel wapens vandaan en hoe raken ze zo verspreid? Een van de grootste kwaden.

TonH
09-01-15, 22:20
.


Waar komen zoveel wapens vandaan en hoe raken ze zo verspreid? Een van de grootste kwaden.

Goed vraag. In Europa zwerft er heel wat rond uit voormalig Joegoslavië. Of uit andere landen waar burgeroorlogen nog zeer in de geheugens leven... Voor de rest van de wereld weet ik het niet.

mark61
09-01-15, 22:44
.


Waar komen zoveel wapens vandaan en hoe raken ze zo verspreid? Een van de grootste kwaden.

Ja, dat wil ik ook al jaren weten. Eén antwoord is dat wapenwetten in veel landen verbazend liberaal zijn. Een ander is dat het gouden handel is, en Europa ook wapenfabrieken heeft.

Maar kalasjnikofs moet je invoeren, en dat gaat dan blijkbaar erg makkelijk. Aan de rand van Schengen, zogezegd.

knots71karel
09-01-15, 23:00
.


Waar komen zoveel wapens vandaan en hoe raken ze zo verspreid? Een van de grootste kwaden.

Wat dacht je wat er achter zit ?
GELD dat stom is maakt recht dat krom is !
Wapens zijn er al zolang de mens bestaat :
Kain sloeg Abel zo miserable met een ezels kinne- bak , zodat hij de moord stak !

CONTRA
10-01-15, 00:21
De islam sluit niemand uit. Als jij morgen moslim wil worden, dan kan dat zonder problemen.

dat zeiden de nazis ook: iedereen kan nsdap'er worden (maar wee degene die niet lid wilde zyn vd nsdap)

mark61
10-01-15, 01:16
dat zeiden de nazis ook: iedereen kan nsdap'er worden (maar wee degene die niet lid wilde zyn vd nsdap)

Joden en zigeuners niet, dacht ik :slaap:

binloser
10-01-15, 06:52
EN nu het volgende taboe nog doorbreken nl zeggen dat deze mensen de ware islam vertegenwoordigen
;ze voeren uit wat in de Koran staat dat je moet doen met anderen die de profeet beledigen en de islam proberen onderuit te halen en dat 70% van de moslims in Europa de sahria ingevoerd zou willen zien.

super ick
10-01-15, 09:21
dat zeiden de nazis ook: iedereen kan nsdap'er worden (maar wee degene die niet lid wilde zyn vd nsdap)

Vergelijk je de Islam nu met Nazi's?

Hawa
11-01-15, 15:38
spugen op. reactie hierop van umarvlie

Ahhh dus we zijn weer terug naar de 30-er jaren, boekverbrandingen want daar ligt de schuld.

Smak die eikels neer en spuug daarop zou ik zeggen.

Gelukkig heb ik alleen de koran op de grond gesmeten maar het spugen heb ik niet gedaan.
Later heb ik koran van de grond geraapt, mijn hand er op gelegd en het gekust. En terug gezet. Verademing,echt!
Een kus en gezegd dank U! Het is voorbij.

Hawa
11-01-15, 15:41
Waar komen zoveel wapens vandaan en hoe raken ze zo verspreid? Een van de grootste kwaden.

Yep Olive dan maar het gebroken geweertje hanteren. Ik heb er ooit nog een gedragen.

Hawa
11-01-15, 16:35
En ik denk dat alle mensen allemaal dus wel geloven,als je zegt ik geloof niet, dan geloof je dus ook.

Je hebt vrijdenkers die denken dus na over het leven.
Je hebt atheiisten die denken dat er niks is.
Maar die verkondiging kan ook slaan als een tang op een varken.
Je hebt humanisten die maken onze leef wereld toegankelijker om met elkaar iets te gaan doen om elkaar bij te staan en te helpen.
Je hebt anarchisten die tegen de overheid strijdt, tegen de politiek,die elkaar omhelzen en verdragen gaan sluiten waaraan de burgers niks in al die landen elkaar afslachten in die naam van het geloof.
Zoals overal gebeurd op deze hele wereld,waar de meerderheid van het mensdom in bittere armoede lijdt.
Geen school,geen werk,onwetend blijven,gebruiksartikel voor jihadies!