PDA

Bekijk Volledige Versie : Nummer 1.178 van Charlie Hebdo op drie miljoen exemplaren



Marsipulami
12-01-15, 22:54
Nummer 1.178 van Charlie Hebdo op drie miljoen exemplaren

ma 12/01/2015 - 21:23 - Ludwig De Wolf

De komende editie van Charlie Hebdo wordt wellicht op drie miljoen exemplaren gedrukt en zal woensdag in zestien verschillende talen gepubliceerd worden. "De editie van de overlevenden" zal zoals gewoonlijk 16 pagina's tellen en niet acht zoals eerder gemeld. In België worden 20.000 stuks van het blad te koop aangeboden.

"In deze historische uitgave zullen ook cartoons van de profeet Mohammed staan", meldt Patrick Pelloux van Charlie Hebdo aan de Franse zender RTL. Michel Salion van distributiebedrijf MPL meldt dat er in eerste instantie een oplage van 1 miljoen exemplaren wordt gedrukt. Als die vlot over de toonbank gaan, zullen er in totaal drie miljoen exemplaren uitgebracht worden.

De Franse krant Libération heeft de cover van de komende editie gepubliceerd (foto). De redacteurs van Charlie Hebdo hebben er tijdelijk een onderkomen gevonden. In het 1.178e nummer van Charlie Hebdo zal onder meer hulde betoond worden aan de slachtoffers van de terreuraanslagen in Frankrijk. Bij een van die aanslagen stierven tien medewerkers van het blad.

Bij de moordaanslag op 7 januari kwamen de vier cartoonisten Charb, Wolinski, Cabu en Tignous om het leven. In de komende editie zal nooit eerder gepubliceerd werk van die cartoonisten gepubliceerd worden.

Charlie Hebdo wordt woensdag verspreid in Frankrijk. In België zullen vanaf donderdag 20.000 exemplaren te koop aangeboden worden. Charlie Hebdo werd voor de aanslagen verspreid op ongeveer 60.000 exemplaren.

Marsipulami
12-01-15, 22:59
Een flutblad waarvan de oplage stijgt van 60 000 naar 3 000 000 op één week tijd.

Het is duidelijk dat de commercieel directeur van Charlie Hebdo de aanslag heeft overleefd en dat er veel geld te verdienen is met het voeden van polarisatie tegen moslims.

Samir75017
12-01-15, 23:12
Might be useful as toilet paper.

knots71karel
12-01-15, 23:15
Een flutblad waarvan de oplage stijgt van 60 000 naar 3 000 000 op één week tijd.

Het is duidelijk dat de commercieel directeur van Charlie Hebdo de aanslag heeft overleefd en dat er veel geld te verdienen is met het voeden van polarisatie tegen moslims.

JE BENT NET ZO ZIEK ALS DE AANSLAGPLEGERS !
Maar dat kun je verwachten met je haatzaaiende (R.k ) achtergrond of ben je geen ROOMSKATHOLIEK MEER ???

knots71karel
12-01-15, 23:17
Might be useful as toilet paper.

Dan kun je al kranten wel gaan gebuiken !
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif

Ibrah1234
13-01-15, 11:35
Ik zie het nut er niet van in dat de profeet weer afgebeeld moet worden op de voorpagina.

Als geen ander ben ik voorstander van het vrijgesproken woord en omkaderd wat mij betreft slechts het wetboek van strafrecht de krijtlijnen van het speelveld maar wat is hier de toegevoegde waarde?

knots71karel
13-01-15, 21:17
doe ff normaal man.
wat bezielt je in godsnaam door zo te keer te gaan?
mag marsipulami mischien zelf uitmaken wat hy van charlie hebdo vindt?
absurd om hem zo grof uit te schelden.

Daar gaat het niet om , alle topic ,s die hij dagelijks opend zijn of : ANTI Nederland , de Roomse kerk ,de Paus, Joden , het Westen en Amerika !
En zelf beweren dat hij zgn R,K is om te http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/kotsen2.gif

knots71karel
13-01-15, 21:22
Ik zie het nut er niet van in dat de profeet weer afgebeeld moet worden op de voorpagina.

Als geen ander ben ik voorstander van het vrijgesproken woord en omkaderd wat mij betreft slechts het wetboek van strafrecht de krijtlijnen van het speelveld maar wat is hier de toegevoegde waarde?

Het kan hooguit de Profeet zijn afbeelding zijn ,als we enig idee hadden hoe de Profeet Mohammed er uitzag!
Dus hier geld het spreekwoord: Wie de schoen past !trekke hem aan !

Joesoef
13-01-15, 21:25
Jullie verwijten Mars waar Charlie Hebdo in uitblinkt. Sterker, die gooien en nog een schepje bovenop.


Als ik die richting op ga trakteer ik op een tripel, frieten en mossels.

knots71karel
13-01-15, 21:30
Jullie verwijten Mars waar Charlie Hebdo in uitblinkt. Sterker, die gooien en nog een schepje bovenop.


Als ik die richting op ga trakteer ik op een tripel, frieten en mossels.

Met dit verschil hij meent het , en Charlie Hebdo bedoeld het satirich .

Joesoef
13-01-15, 21:43
Met dit verschil hij meent het , en Charlie Hebdo bedoeld het satirich .


dat denk je .....

knots71karel
13-01-15, 21:54
dat denk je .....

Ja want ze nemen ook hun eigen geloof land en personen op de korrel!
Of heb je hun afbeeldingen niet gezien ?

super ick
14-01-15, 08:12
Jullie verwijten Mars waar Charlie Hebdo in uitblinkt. Sterker, die gooien en nog een schepje bovenop.


Als ik die richting op ga trakteer ik op een tripel, frieten en mossels.

Mars gaat tot het randje en wil daarmee nog wel eens naar anderen wijzen. Dat kan je beter niet doen als propagandist van een geloof dat bestaat uit 1 grote beerput.

M.a.w. wie kaatst kan de bal verwachten.

Ik sluit geenszins uit Mars een oergezellige kerel kan zijn om eens een pintje mee te pakken.

Eric de Blois
14-01-15, 12:32
Een flutblad waarvan de oplage stijgt van 60 000 naar 3 000 000 op één week tijd.

Het is duidelijk dat de commercieel directeur van Charlie Hebdo de aanslag heeft overleefd en dat er veel geld te verdienen is met het voeden van polarisatie tegen moslims.

Je suggereert nu dat de directeur de aanslag gebruikt om geld te verdienen, dat is een smerige aantijging.

De aanslag was een tactisch domme zet, want door alle media aandacht wordt er paradoxaal nog meer spot over de profeet gereproduceert en dat is het directe gevolg van de aanslag. Zo ging dat ook met de executie fatwa tegen Salman Rushdie. Danzij alle commotie onder moslims over het boek de duivelsverzen, is het boek juist bekender geworden en zijn er daardoor veel meer exemplaren verkocht. Alleen Gregoruis Nekschot is effectief het zwijgen opgelegd door het OM na een klacht van Johannes van der Ven. Godslastering was in Nederland tot februari 2014 nog strafbaar, absurd gewoon.

Joesoef
14-01-15, 13:22
Je suggereert nu dat de directeur de aanslag gebruikt om geld te verdienen, dat is een smerige aantijging.


Ik lees satire.

Marsipulami
14-01-15, 13:36
Oplage Charlie Hebdo verhoogd naar 5 miljoen exemplaren


14-01-15, 06.47u

Bron: BBC, Libération, Radio 1

Precies een week na de aanslagen op het satirische weekblad ligt het nieuwe nummer van Charlie Hebdo in de winkel. In de meeste kiosken in Frankrijk was de eerste druk al in luttele minuten na opening uitverkocht. In heel het land is het blad intussen nergens meer verkrijgbaar. Op eBay swingen de prijzen voor Charlie Hebdo de pan uit. De recordoplage wordt met 2 miljoen stuks verhoogd, zodat deze Charlie Hebdo op liefst 5 miljoen stuks zal verschijnen.

Er vormden zich al vroeg in de ochtend lange rijen voor de krantenwinkels in Frankrijk. Wie nu nog een exemplaar wil kopen in de kiosk, is eraan voor de moeite. De eerste exemplaren van Charlie Hebdo gingen in veel krantenwinkels in een mum van tijd over de toonbank. Het wordt een heuse uitdaging voor wie nog een exemplaar te pakken wil krijgen, maar het is nog mogelijk. Het gaat immers nog maar om de eerste druk en de komende dagen worden nieuwe exemplaren geleverd.

Op Gare du Nord lagen 1.000 exemplaren van Charlie Hebdo. Die waren in tien minuten uitverkocht. "Aanvankelijk gaan mensen netjes in een rij staan. Maar op een gegeven moment kwam het zelfs tot een schermutseling tussen twee personen in de wachtrij", beschrijft een correspondent van Radio 1 de situatie.

Ook in een kiosk in Nantes de oplage van Charlie Hebdo in een handvol minuten was uitverkocht. Om 05.20 uur was er al geen exemplaar meer beschikbaar. Op Twitter duiken intussen steeds meer bordjes op waarmee krantenverkopers klanten willen waarschuwen: "Charlie Hebdo uitverkocht."

In heel Frankrijk zijn op alle 27.000 verkooppunten inmiddels alle nummers van het blad uitgeput. In de loop van vandaag en morgen komen er nieuwe leveringen, aldus de Nationale Unie van Persdistributeurs.

In Vlaanderen zal de nieuwe Charlie Hebdo in beperkte oplage beschikbaar zijn, maar waarschijnlijk pas vanaf dit weekend of zelfs maandag. Dat bevestigde distributeur AMP vanmorgen.