PDA

Bekijk Volledige Versie : Teruggekeerde Belgisceh jihadis wilden bekende Belg onthoofden



Bofko
16-01-15, 02:50
Begrijp ik uit de nieuwsberichten.


Ik denk dat de westerse focus nu snel gaat verschuiven van 'vrijheid' naar 'veiligheid'.

Umarvlie
16-01-15, 06:48
... en dan naar "geld" over een korte tijd.

super ick
16-01-15, 10:07
... en dan naar "geld" over een korte tijd.

Aan alles hangt een prijskaartje.

Als we het toch over prijskaartjes hebben......
Er lopen hier teruggekeerde Syriegangers rond en plm 300 die naar Syrie wilden maar zijn tegen gehouden. Enige weken geleden opperde ik dat de paspoorten ingenomen moeten worden en deze mensen per direct het land uitgezet dienen te worden. Ga maar naar Syrie maar nooit meer terug. Los van de veiligheid voor de maatschappij lijkt me dat ook een goedkope oplossing.

mark61
16-01-15, 11:55
Begrijp ik uit de nieuwsberichten.

Ik denk dat de westerse focus nu snel gaat verschuiven van 'vrijheid' naar 'veiligheid'.

In werkelijkheid hebben de autoriteiten heel weinig losgelaten. Er zijn politie-uniformen gevonden, en het idee is dat ze politieagenten op straat, en politiebureaus wilden aanvallen. Er is sprake van kalasjnikofs die zijn gevonden, en wat al niet, maar geen zwaarden.

'Dertien personen aangehouden, politiemensen waren doelwit' - De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20150116_01477007)

Die focus is al verschoven.