PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Besneden jongens hebben hogere kans op autisme'



Marsipulami
17-01-15, 16:45
'Besneden jongens hebben hogere kans op autisme'

Laatste update: 12 januari 2015 08:45

De pijn bij een besnijdenis verhoogt mogelijk het risico op het ontwikkelen van autisme. Dat schrijven Deense onderzoekers van Statens Serum Instituut in Kopenhagen deze week in het Journal of the Royal Society of Medicine.

De Denen volgden een enorm cohort van 340.000 kinderen vanaf de geboorte tot aan het negende levensjaar. Ze onderzochten de link tussen besnijdenis en autisme omdat er in eerdere studie kleine aanwijzingen waren dat er een verband was.

Zo komt autisme vaker voor in landen waar de besnijdenisgraad hoger is.

In het cohort kregen uiteindelijk vijfduizend kinderen autisme gediagnosticeerd. Het bleek dat de aandoening inderdaad vaker voorkomt bij jongetjes die bij de geboorte besneden zijn dan bij jongens die hun voorhuid mochten behouden. Het verschil in autismerisico was onafhankelijk van iemands culturele achtergrond.

Pijn

De wetenschappers hypothethiseren dat de verhoogde kans te wijten is aan de pijn bij de besnijdenis. Eerder onderzoek bij zowel mensen als dieren liet zien dat iemands pijnperceptie permanent verandert bij vroege blootstelling aan pijn.

Ook de algehele stressreactie van het lichaam kan veranderen door eenmalige heftige pijn. Tezamen leidt dit willicht tot veranderingen die autisme tot gevolg hebben.

Tegenwoordig worden veel besnijdenissen uitgevoerd met een verdoving, waardoor het lichamelijke of psychisch trauma van het verwijderen van de voorhuid minder is.

Door: NU.nl/Hidde Boersma

Wizdom
17-01-15, 17:31
'Besneden jongens hebben hogere kans op autisme'

Laatste update: 12 januari 2015 08:45

De pijn bij een besnijdenis verhoogt mogelijk het risico op het ontwikkelen van autisme. Dat schrijven Deense onderzoekers van Statens Serum Instituut in Kopenhagen deze week in het Journal of the Royal Society of Medicine.

De Denen volgden een enorm cohort van 340.000 kinderen vanaf de geboorte tot aan het negende levensjaar. Ze onderzochten de link tussen besnijdenis en autisme omdat er in eerdere studie kleine aanwijzingen waren dat er een verband was.

Zo komt autisme vaker voor in landen waar de besnijdenisgraad hoger is.

In het cohort kregen uiteindelijk vijfduizend kinderen autisme gediagnosticeerd. Het bleek dat de aandoening inderdaad vaker voorkomt bij jongetjes die bij de geboorte besneden zijn dan bij jongens die hun voorhuid mochten behouden. Het verschil in autismerisico was onafhankelijk van iemands culturele achtergrond.

Pijn

De wetenschappers hypothethiseren dat de verhoogde kans te wijten is aan de pijn bij de besnijdenis. Eerder onderzoek bij zowel mensen als dieren liet zien dat iemands pijnperceptie permanent verandert bij vroege blootstelling aan pijn.

Ook de algehele stressreactie van het lichaam kan veranderen door eenmalige heftige pijn. Tezamen leidt dit willicht tot veranderingen die autisme tot gevolg hebben.

Tegenwoordig worden veel besnijdenissen uitgevoerd met een verdoving, waardoor het lichamelijke of psychisch trauma van het verwijderen van de voorhuid minder is.

Door: NU.nl/Hidde Boersma

Hahahaha.... Grappig...

Charlus
17-01-15, 17:58
Hahahaha.... Grappig...
Gekke autist.

Eke
17-01-15, 21:19
1) Eerder onderzoek bij zowel mensen als dieren liet zien dat iemands pijnperceptie permanent verandert bij vroege blootstelling aan pijn.

2)Ook de algehele stressreactie van het lichaam kan veranderen door eenmalige heftige pijn.

3)Tezamen leidt dit willicht tot veranderingen die autisme tot gevolg hebben.



1)Je pijndrempel wordt lager.

2)Je kunt gevoeliger voor stress worden.

3)Het pijncentrum in de hersenen kent een overlap met die plek waar de hersenwerking bij sociale angst te zien is.
Dat verklaart bv. waarom door een groep mensen eenzaamheid als lichamelijke pijn ervaren wordt.


Nou ja...verder onderzoek afwachten dan maar.


bron : Het stressbeeld. Over de samenhang tussen lichamelijke en psychische aspecten van stress.
door prof.dr.Christina van der Feltz-Cornelis (2015)

Wizdom
17-01-15, 21:30
Gekke autist.

Zoals met alles is ook het tot gek verklaren relatief... Misschien moet je maar eens naar jezelf kijken... Ben jij wel normaal?

knots71karel
17-01-15, 21:51
Zoals met alles is ook het tot gek verklaren relatief... Misschien moet je maar eens naar jezelf kijken... Ben jij wel normaal?

En al dit geouwewauwel omdat de SCHEPPER zo stom was om de penis van een voorhuid te voorzien
Totdat de Joden op het idee kwamen om water uit te sparen door een stukje van hun penis af te snijden,
en alles wat de Joden doen apen ze na http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

Zelfs de MOLIMS http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/lekpuh.gif

knots71karel
17-01-15, 21:58
Of bovenstaande allemaal klopt weet ik niet, maar frappant is dat een neefje van mij als baby verbrand is geweest hij viel in BADJE MET KOKEND WATER
Na enkele jaren kreeg hij pas autisme ,en stierf op 28 jarige leeftijd .

Wizdom
17-01-15, 22:17
Gekke autist.

Drie gerandomiseerde studies – waarbij mannen willekeurig werden verdeeld in een groep die wél en een groep die niet besneden werd – in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika toonden aan dat besnijdenis hierbij een rol kan spelen. Het risico op de overdracht van hiv van vrouw op man bleek met zestig procent te dalen.

‘Als we een vaccin zouden ontdekken met hetzelfde effect, dan zouden we iedereen met een verhoogd risico op hiv vaccineren’, zegt professor Marie Laga, die als aidsexpert verbonden is aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG) in Antwerpen.
Laga werkte in 1984 als onderzoeker rond geslachtsziekten in Kenia, toen zij en haar collega’s aan het ITG plots meer en meer patiënten met onverklaarbare ziekteverschijnselen over de vloer kregen. Het duurde niet lang voordat de ploeg besefte dat een nieuw virus zijn intrede had gedaan: hiv.

De voorhuid is voor het aidsvirus een heerlijk plekje om zich snel te vermenigvuldigen

Het was een boeiende tijd vol ontdekkingen, maar menselijk was het erg zwaar’, geeft Laga toe. ‘Rondom ons zagen we een ware ravage bij jonge mensen terwijl wij ons hoofd nog braken over schijnbaar simpele vragen als ‘Hoe verspreidt hiv zich en wat zijn de risicofactoren?’ Het was toen geen gemakkelijk gevecht, en dat is het nog steeds niet.’

Voorhuid
Maar er is hoop. Het was al langer bekend dat mannelijke besnijdenis kon helpen in de strijd tegen aids, maar nu benadrukken verschillende studies dat het ook op grote schaal haalbaar is. Als 28 miljoen mannen zich de komende 15 jaar laten besnijden in veertien landen in zuidelijk Afrika, worden 3,4 miljoen nieuwe hiv-besmettingen vermeden. De gezondheidzorg zou zo 13 miljard euro aan hiv-gerelateerde behandelingskosten besparen.

NoZigzag
17-01-15, 22:20
Moslims die twijfelen aan de goede bedoelingen van huis arts of andere hulpverlener of aan westen in het algemeen krijgen diagnose : SCHIZOFRENIE. je bent dan verplicht om z.g. psychiater raad te plegen en levens lang .als je doorvraagt dan zegt men: Je hebt last van ACHTERDOCHT. ik denk dat daarom 8 a' 10 % meer Marokkaanse schizofrenen die hier in nederland aan z.g. schizofrenie lijden . Dus als je twijfelt of echt moslims achter chaos in de wereld zitten of het westen zelf dan krijg je label schizofrenie met waandenkbeelden op je voorhoofd geplakt en levens lang. d.w.z.: je diploma's zijn niet geldig en je komt onder bescherming van bewindvoeder plus Bavo , delta of ggz koloniseren je huis . je hebt geen privacy meer je bent afval van deze maatschappij. ------ik denk dus ik besta = een diagnose geworden bij marokkanen

knots71karel
17-01-15, 22:58
Drie gerandomiseerde studies – waarbij mannen willekeurig werden verdeeld in een groep die wél en een groep die niet besneden werd – in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika toonden aan dat besnijdenis hierbij een rol kan spelen. Het risico op de overdracht van hiv van vrouw op man bleek met zestig procent te dalen.

‘Als we een vaccin zouden ontdekken met hetzelfde effect, dan zouden we iedereen met een verhoogd risico op hiv vaccineren’, zegt professor Marie Laga, die als aidsexpert verbonden is aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG) in Antwerpen.
Laga werkte in 1984 als onderzoeker rond geslachtsziekten in Kenia, toen zij en haar collega’s aan het ITG plots meer en meer patiënten met onverklaarbare ziekteverschijnselen over de vloer kregen. Het duurde niet lang voordat de ploeg besefte dat een nieuw virus zijn intrede had gedaan: hiv.

De voorhuid is voor het aidsvirus een heerlijk plekje om zich snel te vermenigvuldigen

Het was een boeiende tijd vol ontdekkingen, maar menselijk was het erg zwaar’, geeft Laga toe. ‘Rondom ons zagen we een ware ravage bij jonge mensen terwijl wij ons hoofd nog braken over schijnbaar simpele vragen als ‘Hoe verspreidt hiv zich en wat zijn de risicofactoren?’ Het was toen geen gemakkelijk gevecht, en dat is het nog steeds niet.’

Voorhuid
Maar er is hoop. Het was al langer bekend dat mannelijke besnijdenis kon helpen in de strijd tegen aids, maar nu benadrukken verschillende studies dat het ook op grote schaal haalbaar is. Als 28 miljoen mannen zich de komende 15 jaar laten besnijden in veertien landen in zuidelijk Afrika, worden 3,4 miljoen nieuwe hiv-besmettingen vermeden. De gezondheidzorg zou zo 13 miljard euro aan hiv-gerelateerde behandelingskosten besparen.

Mogelijk kunnen ze meteen bij de geboorte de volgende handelingen doen :
Tenen amputeren (scheelt schimmelnagels )
Oren gedeeltelijk afdichten (voorkomt oorontsteking)
Blinde darm verwijderen , als ze toch bezig zijn ,
maagverkleining scheelt enorm veel voedsel!
enz enz mogelijkheden ten over
Als je aids wil voorkomen ,steek je toch je pik in het zand in plaats van je gezonde verstand
Scheelt ook nog aan de bevolkings aanwas !

Wizdom
17-01-15, 23:04
Mogelijk kunnen ze meteen bij de geboorte de volgende handelingen doen :
Tenen amputeren (scheelt schimmelnagels )
Oren gedeeltelijk afdichten (voorkomt oorontsteking)
Blinde darm verwijderen , als ze toch bezig zijn ,
maagverkleining scheelt enorm veel voedsel!
enz enz mogelijkheden ten over
Als je aids wil voorkomen ,steek je toch je pik in het zand in plaats van je gezonde verstand
Scheelt ook nog aan de bevolkings aanwas !

2 – Circumcision is the Sunnah of Ibraaheem and the Prophets after him:

Al-Bukhaari (6298) and Muslim (2370) narrated that Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Ibraaheem (peace be upon him) circumcised himself when he was eighty years old, and he circumcised himself with an adze.”

An adze (qadoom) is a carpenter’s tool; it was also said that al-Qadoom is a place is Syria.

Al-Haafiz ibn Hajar said:

It is most likely that what is referred to in the hadeeth is the tool. Abu Ya’laa narrated that ‘Ali ibn Rabaah said: “Ibraaheem was commanded to circumcise himself, so he circumcised himself with an adze and it was very painful for him. Then Allaah revealed to him saying, “You rushed to do it before We told you what tool to use.” He said, “O Lord, I did not want to delay obeying Your command.”

Ibn al-Qayyim said:

Circumcision was one of the things with which Allaah tested Ibraaheem, His Close Friend. He did them perfectly so Allaah made him a leader of mankind. It was narrated that he was the first one who was circumcised, as mentioned above. What it says in al-Saheeh is that Ibraaheem circumcised himself when he was eighty years old. After him, circumcision continued among the Messengers and their followers, even the Messiah. He was circumcised and the Christians affirm that, and do not deny that, as they also affirm that he was forbidden the flesh of pigs…

Wizdom
17-01-15, 23:07
Mogelijk kunnen ze meteen bij de geboorte de volgende handelingen doen :
Tenen amputeren (scheelt schimmelnagels )
Oren gedeeltelijk afdichten (voorkomt oorontsteking)
Blinde darm verwijderen , als ze toch bezig zijn ,
maagverkleining scheelt enorm veel voedsel!
enz enz mogelijkheden ten over
Als je aids wil voorkomen ,steek je toch je pik in het zand in plaats van je gezonde verstand
Scheelt ook nog aan de bevolkings aanwas !

Het is hygienischer omdat anders na het toilet gaan urine in de vel gaat accumuleren wat stinkt en gaat broeien... Een broeihaard voor ziektes en infectie... Het is dus alleen maar goed en aangenaam... Kan het je aanraden... Je bent dan altijd fris en fruitig...

Wizdom
17-01-15, 23:11
4 – The wisdom behind circumcision

With regard to a man, he cannot be clean from urine unless he is circumcised, because drops of urine collect underneath the foreskin and he cannot be sure that they will not drip and make his clothes and body impure. Hence ‘Abd-Allaah ibn ‘Abbaas was very strict on the issue of circumcision. Imam Ahmad said: Ibn ‘Abbaas was very strict on this matter, and it was narrated that there is no Hajj and no prayer for him, i.e., if a person is not circumcised his Hajj and prayer are not valid. Al-Mughni, 1/115

CONTRA
18-01-15, 02:24
'Besneden jongens hebben hogere kans op autisme'



ja hoor krygen we dit weer. besneden jongens hebben hogere kans op autisme. wat een onzin. dit is een vd redenen waarom ik nog maar weinig media volg. je wordt gewoon gek gemaakt met slap gewouwehoer.

BoerHarms
18-01-15, 03:19
'Besneden jongens hebben hogere kans op autisme'

Laatste update: 12 januari 2015 08:45

De pijn bij een besnijdenis verhoogt mogelijk het risico op het ontwikkelen van autisme. Dat schrijven Deense onderzoekers van Statens Serum Instituut in Kopenhagen deze week in het Journal of the Royal Society of Medicine.

De Denen volgden een enorm cohort van 340.000 kinderen vanaf de geboorte tot aan het negende levensjaar. Ze onderzochten de link tussen besnijdenis en autisme omdat er in eerdere studie kleine aanwijzingen waren dat er een verband was.

Zo komt autisme vaker voor in landen waar de besnijdenisgraad hoger is.

In het cohort kregen uiteindelijk vijfduizend kinderen autisme gediagnosticeerd. Het bleek dat de aandoening inderdaad vaker voorkomt bij jongetjes die bij de geboorte besneden zijn dan bij jongens die hun voorhuid mochten behouden. Het verschil in autismerisico was onafhankelijk van iemands culturele achtergrond.

Pijn

De wetenschappers hypothethiseren dat de verhoogde kans te wijten is aan de pijn bij de besnijdenis. Eerder onderzoek bij zowel mensen als dieren liet zien dat iemands pijnperceptie permanent verandert bij vroege blootstelling aan pijn.

Ook de algehele stressreactie van het lichaam kan veranderen door eenmalige heftige pijn. Tezamen leidt dit willicht tot veranderingen die autisme tot gevolg hebben.

Tegenwoordig worden veel besnijdenissen uitgevoerd met een verdoving, waardoor het lichamelijke of psychisch trauma van het verwijderen van de voorhuid minder is.

Door: NU.nl/Hidde Boersma

Ahhah, dat de schepper niet perfect is , dat weten we inmiddels

Joesoef
18-01-15, 10:35
Autisme is gedeeltelijk al bepaald voor de geboorte. Daarnaast het gaat om de reactie op pijn, niet het ontbreken van een voorhuidje.

Wizdom
18-01-15, 11:53
Ahhah, dat de schepper niet perfect is , dat weten we inmiddels

En dat jij minder hersenen hebt dan een fruitvlieg, heb je met bovenstaande uitspraak wel bewezen....

BoerHarms
18-01-15, 11:59
En dat jij minder hersenen hebt dan een fruitvlieg, heb je met bovenstaande uitspraak wel bewezen....

Oeps, nu heb ik je zwaar beledigt,

Toch wel leuk om dat de zeggen over mijn hersenen, maar met mijn beperkte aantal hersenen heb ik mijn schaapjes al op het droge, jij zal waarschijnlijk nog een aantal jaren moeten zwoegen

Wizdom
18-01-15, 12:17
Oeps, nu heb ik je zwaar beledigt,

Toch wel leuk om dat de zeggen over mijn hersenen, maar met mijn beperkte aantal hersenen heb ik mijn schaapjes al op het droge, jij zal waarschijnlijk nog een aantal jaren moeten zwoegen

Dat weet jij niet en kan je niets over zeggen... Overigens heeft het hebben van schaapjes op het droge niets te maken met wijsheid... Holleeder en Saddam hadden ook schaapjes op het droge... Maar dat zegt nog niets over wijsheid...

knots71karel
18-01-15, 14:27
Oeps, nu heb ik je zwaar beledigt,

Toch wel leuk om dat de zeggen over mijn hersenen, maar met mijn beperkte aantal hersenen heb ik mijn schaapjes al op het droge, jij zal waarschijnlijk nog een aantal jaren moeten zwoegen

Ik had mijn schaapjes ook wel redelijk op het droge , maar toen ik kanker kreeg had ik er een moer aan !

knots71karel
18-01-15, 14:38
En dat jij minder hersenen hebt dan een fruitvlieg, heb je met bovenstaande uitspraak wel bewezen....

Jammer maar het is wel de waarheid !
God is immers onfeilbaar ( of geld dat opeens niet meer voor ALLAH?) maar hield ff geen rekening met het feit dat woestijnbewewoners (JODEN) zo slim waren om de voorhuid te verwijderen in de zandbak scheelde dat zowel kostbaar water als mede ontstkekingen door dat stofzand.

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/wink.png

Eric de Blois
18-01-15, 22:53
'Besneden jongens hebben hogere kans op autisme'

Zo komt autisme vaker voor in landen waar de besnijdenisgraad hoger is.

In het cohort kregen uiteindelijk vijfduizend kinderen autisme gediagnosticeerd. Het bleek dat de aandoening inderdaad vaker voorkomt bij jongetjes die bij de geboorte besneden zijn dan bij jongens die hun voorhuid mochten behouden. Het verschil in autismerisico was onafhankelijk van iemands culturele achtergrond.



Pseudo wetenschap. Dat autisme vaker voorkomt in landen waar de besnijdenisgraad hoger ligt heeft niets te maken met de ingreep zélf maar met de culturele en/of erfelijk factoren.

super ick
19-01-15, 09:33
Moslims die twijfelen aan de goede bedoelingen van huis arts of andere hulpverlener of aan westen in het algemeen krijgen diagnose : SCHIZOFRENIE. je bent dan verplicht om z.g. psychiater raad te plegen en levens lang .als je doorvraagt dan zegt men: Je hebt last van ACHTERDOCHT. ik denk dat daarom 8 a' 10 % meer Marokkaanse schizofrenen die hier in nederland aan z.g. schizofrenie lijden . Dus als je twijfelt of echt moslims achter chaos in de wereld zitten of het westen zelf dan krijg je label schizofrenie met waandenkbeelden op je voorhoofd geplakt en levens lang. d.w.z.: je diploma's zijn niet geldig en je komt onder bescherming van bewindvoeder plus Bavo , delta of ggz koloniseren je huis . je hebt geen privacy meer je bent afval van deze maatschappij. ------ik denk dus ik besta = een diagnose geworden bij marokkanen

Als moslims meer misdrijven plegen ligt dat aan justitie.

Als er meer geestesziek zijn dan ligt dat uiteraard aan de gezondheidszorg.

Als moslims door het rode licht rijden ligt dat uiteraard aan het verkeerslicht.

super ick
19-01-15, 09:37
oorzaken van autisme
Over oorzaken valt nog weinig te zeggen. Duidelijk is wel dat het gaat om een neurobiologische stoornis (problemen met de informatieverwerking in de hersenen). Erfelijke factoren kunnen ook een rol spelen.

Die afwijkingen in de hersenen leiden mogelijk tot verstandelijke, sociale en gedragsproblemen.
Wel zijn extra risico's bekend. Dat wil zeggen: er is meer risico in onderstaande gevallen. De extra risico's hebben te maken met geslacht en leeftijd, met individuele kwetsbaarheid, en met de omgeving.

geslacht en leeftijd

Jongens hebben vier keer zo vaak autismespectrum-stoornissen als meisjes.
Meisjes met autismespectrum-stoornissen zijn meestal minder intelligent dan de jongens.
individuele kwetsbaarheid

Erfelijkheid speelt een belangrijke rol. Als de ene helft van een eeneiige tweeling het heeft, dan is de kans 91% dat de andere helft het ook heeft. Broertjes en zusjes hebben 20 tot 60 keer meer kans om deze stoornissen te ontwikkelen. Andere familieleden hebben een kans die zes of zeven keer zo groot is om het ook te krijgen.
Behalve voor de ziekte van Rett is nog niet duidelijk hoe het ontstaan van de stoornissen wordt doorgegeven in het erfelijk materiaal.
Het hoofd is bij één op de vier kinderen met deze stoornissen groter; ook de hersenen. Niet alle delen van de hersenen zijn groter. Bij de geboorte zijn hun hersenen niet groter. In het eerste jaar groeien ze veel harder dan normaal. Er zijn ook verschillen in de structuur van de hersenen. Het is nog onduidelijk wat dit allemaal te maken heeft met de verschijnselen van de stoornissen.
Informatie wordt langzamer verwerkt in de hersenen bij mensen met deze stoornissen, en is ook minder effectief.
Kinderen met deze stoornissen hebben vaak meer complicaties rond de geboorte, maar zij verschillen niet van hun broertjes en zusjes die deze stoornissen niet hebben.
Bij maximaal 10% komt de stoornis door een lichamelijke aandoening.
Epilepsie komt vaker voor bij deze stoornissen.
Inenting tegen mazelen, bof en rode hond geeft geen stoornissen uit het autismespectrum.
Ook voor kwikvergiftiging als oorzaak is geen bewijs gevonden.
Het is niet bekend of deze stoornissen bij verschillende rassen of culturen meer of juist minder voorkomt.
omgeving

De invloed van de omgeving is zeer klein. Het gaat vooral om erfelijkheid. Vroeger dachten veel behandelaars dat het kwam door een kille manier van opvoeden, maar dit is niet waar gebleken.
Verschijnselen die typisch zijn voor deze stoornissen komen heel weinig voor in gevallen van extreme verwaarlozing. Komen die kinderen weer in een normale omgeving, dan verdwijnen langzaam de verschijnselen.
Oorzaken als fabrieken of elektriciteitscentrales in de buurt berusten zeer waarschijnlijk op sensatieverhalen.

GGZCentraal.nl

knots71karel
19-01-15, 11:06
Ach waar maken wij ons druk om , ik dank (GOD) dat ik nog steeds ben zoals Hij me geschapen heeft !
En niet de afschuwelijke pijnlijke onodige uitvinding van de JODEN heb moeten ondergaan!
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif
Enfin kijk zelf maar huiver en ril en oordeel:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXTqFgoCXnHuOjuN-gARWQyA5hsh0eKOnoxtJ-wdyFfAWyCRnw (http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.powned.tv%2Fnieuws%2Fbuitenla nd%2F2012%2F09%2Fduitsland_wil_besnijdenis_toes.ht ml&ei=1tS8VJHeF4SxPZu9gZgI&bvm=bv.83829542,d.ZWU&psig=AFQjCNEDzLB-UD9LB4H7SY-PG8y64A2j7Q&ust=1421746880162276)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgRT-7j4VMHOWDic9czW_vdy6HfIfgh6ZwfOuyQzW6RjzrfYMgIw

(http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.powned.tv%2Fnieuws%2Ftech%2F2 013%2F03%2Fjongens_besnijden_is_niet_cool.html&ei=B9W8VJWfOIPAPNS7gPgO&bvm=bv.83829542,d.ZWU&psig=AFQjCNEDzLB-UD9LB4H7SY-PG8y64A2j7Q&ust=1421746880162276)https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWDFgsy59AvpTD2I11H4C-Vcdk1eLnRVP8M23LwjJHtucVxpbI
(http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.metropolistv.nl%2Fen%2Fwatch% 2Fmost-viewed%2Fcircumcision-in-kenya&ei=AdW8VK2rHMnqOLHygdgG&bvm=bv.83829542,d.ZWU&psig=AFQjCNEDzLB-UD9LB4H7SY-PG8y64A2j7Q&ust=1421746880162276)



Voor de belangstellenden hieronder nog de link naar verschillende besnijdenissen , waaronder ook de ''modernere"
werkwijze , met verdoving.

https://www.google.nl/search?q=foto+van+besneden+penis&biw=1032&bih=496&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NtG8VPP5MsGqPOWbgIgM&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_




(http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.powned.tv%2Fnieuws%2Ftech%2F2 013%2F03%2Fjongens_besnijden_is_niet_cool.html&ei=B9W8VJWfOIPAPNS7gPgO&bvm=bv.83829542,d.ZWU&psig=AFQjCNEDzLB-UD9LB4H7SY-PG8y64A2j7Q&ust=1421746880162276)

knots71karel
19-01-15, 14:55
Hierbij stopt uiteraard de reactie , van Wisdom maar een troost voor hem en zijn gelijkdenkende"lotgenoten "is.
Dat .....
Het bovenstaande is niet alleen de besnijdenis maar bevat de onnodige verminkingen aan het menselijk lichaam , zoals je uit je moeder kwam is blijkbaar voor sommigen niet mooi en niet goed genoeg !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/gechoqueerd.gif

knots71karel
19-01-15, 15:01
Pseudo wetenschap. Dat autisme vaker voorkomt in landen waar de besnijdenisgraad hoger ligt heeft niets te maken met de ingreep zélf maar met de culturele en/of erfelijk factoren.

Ik moet eerlijk zeggen ik weet het niet,
maar kan me wel voorstellen dat sommigen besneden mannen en jongens later denken , als ik nu mocht kiezen had ik het liever niet laten doen.

Eke
19-01-15, 17:18
Ik had mijn schaapjes ook wel redelijk op het droge , maar toen ik kanker kreeg had ik er een moer aan !

Je begrijpt het wel, K71K, die like die ik je gaf is niet voor de kanker.....De mens wikt, God beschikt. Of hoe je het noemen wilt.
Dat is ook een grote les in mijn leven...

Eric de Blois
19-01-15, 19:59
Ik moet eerlijk zeggen ik weet het niet,
maar kan me wel voorstellen dat sommigen besneden mannen en jongens later denken , als ik nu mocht kiezen had ik het liever niet laten doen.

Absouluut, maar ik denk niet vanwege autisme. De ingreep is tegennatuurlijk en wordt uitgevoerd op culturele gronden niet op medisch noodzakelijke. Een besneden penis is incompleet en daarom voor bepaalde mensen sexueel minder aantrekkelijk. Het is een verminking die op latere leeftijd tot psychologische problemen kan leiden. Ook neemt de gevoeligheid van de eikel af omdat deze geen beschermend jasje meer heeft. Alleen bij een angeboren vernauwing van de voorhuid is een ingreep medisch noodzakelijk, maar dat kan tegenwoordig met behoud van de voorhuid.

Wizdom
19-01-15, 20:06
Absouluut, maar ik denk niet vanwege autisme. De ingreep is tegennatuurlijk en wordt uitgevoerd op culturele gronden niet op medisch noodzakelijke. Een besneden penis is incompleet en daarom voor bepaalde mensen sexueel minder aantrekkelijk. Het is een verminking die op latere leeftijd tot psychologische problemen kan leiden. Ook neemt de gevoeligheid van de eikel af omdat deze geen beschermend jasje meer heeft. Alleen bij een angeboren vernauwing van de voorhuid is een ingreep medisch noodzakelijk, maar dat kan tegenwoordig met behoud van de voorhuid.

De grootste klinkklare onzin... Heb nog eens een discussie op fok.nl forum bekeken en de meeste dames daar waren niet vies van een besneden penis... Dus die aantrekkelijkheid en incompleetheid is klinkklare onzin... Ook vonden de dames een onbesneden penis een hygiene risico... De gevoeligheid is ook uit de duim gezogen...

Eric de Blois
19-01-15, 20:16
De grootste klinkklare onzin... Heb nog eens een discussie op fok.nl forum bekeken en de meeste dames daar waren niet vies van een besneden penis... Dus die aantrekkelijkheid en incompleetheid is klinkklare onzin... Ook vonden de dames een onbesneden penis een hygiene risico... De gevoeligheid is ook uit de duim gezogen...

Natuurlijk.

knots71karel
19-01-15, 23:57
[QUOTE=Eke;5408618]Je begrijpt het wel, K71K, die like die ik je gaf is niet voor de kanker.....De mens wikt, God beschikt. Of hoe je het noemen wilt.
Dat is ook een grote les in mijn leven...[/QUOTE

Uiteraard begreep ikdat wel , jij begrijpt mij en dat is voldoende http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/knipoog.gif

knots71karel
20-01-15, 00:03
De grootste klinkklare onzin... Heb nog eens een discussie op fok.nl forum bekeken en de meeste dames daar waren niet vies van een besneden penis... Dus die aantrekkelijkheid en incompleetheid is klinkklare onzin... Ook vonden de dames een onbesneden penis een hygiene risico... De gevoeligheid is ook uit de duim gezogen...

Aldus sprak onze hoogleraar in de PENUS KUNDE na zijn uiteenzetting op het alom gerespecteerde FOK forum http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/yelcutelaughA.gif

super ick
20-01-15, 08:45
De mens wikt, God beschikt.

Dat Karel ziek is, is de hand van God? Is dat wat je zeggen wilt?

super ick
20-01-15, 08:49
De grootste klinkklare onzin... Heb nog eens een discussie op fok.nl forum bekeken en de meeste dames daar waren niet vies van een besneden penis... Dus die aantrekkelijkheid en incompleetheid is klinkklare onzin... Ook vonden de dames een onbesneden penis een hygiene risico... De gevoeligheid is ook uit de duim gezogen...

Volgens mij kijken de meeste 'dames' eerst wat er aan de penis vast zit ongeacht de toestand van het apparaat(je). Dat komt pas in een later stadium.

'Niet vies van een besneden penis' Dus dat is de reden dat er achter iedere moslimman altijd een drom vrouwen aan lopen. Het gaat ze om de besneden penis. Daar zijn ze niet vies van.

Olive Yao
01-02-15, 13:46
.
Autisme houdt Marsupilami bezig. :argwaan:
Hij toont zich wel onpartijdig, want besnijdenis is een ritueel van sommige geloven.

super ick
01-02-15, 14:33
Het is hygienischer omdat anders na het toilet gaan urine in de vel gaat accumuleren wat stinkt en gaat broeien... Een broeihaard voor ziektes en infectie... Het is dus alleen maar goed en aangenaam... Kan het je aanraden... Je bent dan altijd fris en fruitig...

Heb je om die reden de schaamlippen van je vrouw ook verwijderd? Blijft ook urine tussen zitten en om van de geur nog maar te zwijgen. Kan je overigens goed schoon houden net als een voorhuid maar dat blijk je niet te willen snappen. Dus afknippen die lippen.

Eke
01-02-15, 14:54
Dat Karel ziek is, is de hand van God? Is dat wat je zeggen wilt?

Als je mij jouw Godsbeeld beschrijft kan ik daarop reageren. Als je geen flauw idee hebt wat ik daarmee bedoel...in dat geval...is het iets tussen Karel en mij :fpuh:

Marocc_man
01-02-15, 15:00
Annadaafato mina al 'iemaan

hygÍene is een geloofsvoorschrift

knots71karel
01-02-15, 15:06
Dat Karel ziek is, is de hand van God? Is dat wat je zeggen wilt?

Nou dat bedoeld ze echt niet hoor , afzien daarvan zelf denk ik dat het komt door verschillende factoren,
zoals erfelijkheid maar ook volgens artsen door voeding tijdens mijn kinderjaren , dat zou kunnen want ik ben van 1939 heb de hongerwinter en niet te vergeten de jaren daarvoor en daarna meegemaakt waarin alles met mondjes maat te verkrijgen was , en zelfs heel lang op de bon was.

Eke
01-02-15, 15:06
Voorhuid
Maar er is hoop. Het was al langer bekend dat mannelijke besnijdenis kon helpen in de strijd tegen aids, maar nu benadrukken verschillende studies dat het ook op grote schaal haalbaar is. Als 28 miljoen mannen zich de komende 15 jaar laten besnijden in veertien landen in zuidelijk Afrika, worden 3,4 miljoen nieuwe hiv-besmettingen vermeden. De gezondheidzorg zou zo 13 miljard euro aan hiv-gerelateerde behandelingskosten besparen.

M.i. is er niks op tegen als een man een stukje voorhuid wil laten verwijderen om het risico op aids te laten afnemen.
Probleem is alleen dat je dan niet weet of het bij JOU helpt. Dus je kunt anderen dan weer onbedoeld besmetten.Daarom grijp je toch weer naar de condoom, als je die verantwoordelijkheid pakt.

Hoeveel mannen zouden opkomen dagen als je de hele mannenpopulatie wilt behandelen, Wizdom ? Als een condoom alleen ook een mogelijke oplossing is voor hen. Dat zou je eerst moeten uitzoeken hier en daar (in Afrika) op kleine schaal.

Ibrah1234
01-02-15, 15:08
Annadaafato mina al 'iemaan

hygÍene is een geloofsvoorschrift

Na een paar duizend jaar ontwikkeling hebben we inmiddels conglomeraten zoals Unilever welke een scala aan lichaamsverzorgingsproducten fabriceren.

Een douche en modern toilet kende men ook niet ten tijde van de bijbel en koran.

Misschien 2000 jaar geleden met de toenmalige hygiëne wellicht een must maar tegenwoordig overbodig.

knots71karel
01-02-15, 15:13
Annadaafato mina al 'iemaan

hygÍene is een geloofsvoorschrift

Ja maar daarvoor hoef je niet per - se , een operative ingreep te ondergaan !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif

Marocc_man
01-02-15, 15:14
In ieder geval hygiÉne is tidloos----------------------iedereen mee eens las ik

Eke
01-02-15, 15:17
Moslims die twijfelen aan de goede bedoelingen van huis arts of andere hulpverlener of aan westen in het algemeen krijgen diagnose : SCHIZOFRENIE. je bent dan verplicht om z.g. psychiater raad te plegen

Het lijkt me verstandig om een second opinion aan te vragen. Desnoods spaar jezelf een tientje per week en kun je een derde arts raadplegen...naar eigen keuze.

In Nederland, in België of Marokko bv.

Marocc_man
01-02-15, 15:18
ibrah1234

oF hygiëne tegenwoordig overbodig is dat betwijfel ik

douche alleen is ook niet genoeg je moet naar hammam da zie je met je eigen ogen hoeveel vuil uitje huid komt

knots71karel
01-02-15, 15:19
Na een paar duizend jaar ontwikkeling hebben we inmiddels conglomeraten zoals Unilever welke een scala aan lichaamsverzorgingsproducten fabriceren.

Een douche en modern toilet kende men ook niet ten tijde van de bijbel en koran.

Misschien 2000 jaar geleden met de toenmalige hygiëne wellicht een must maar tegenwoordig overbodig.

Dit (soort) antwoord heb ik ook al eens gegeven , met de reden : het waren woestijn bewoners en water was kostbaar !

Marocc_man
01-02-15, 15:25
EKE

wat bizar is is dat second opinion voor huis arts kost niks.Maar second opinion voor pychiater kos t veel ----[ onbetaalbaar voor mensen de met label ----SCHIZOFRENIE---- rond lopen

Marocc_man
01-02-15, 15:29
EKE

Bovendien geen enkele psychiater kan/ mag toegeven at je label als schizoreen niet klopt. het kost zijn baan. bovendien=eens gek altijd gek

super ick
01-02-15, 16:52
EKE

wat bizar is is dat second opinion voor huis arts kost niks.Maar second opinion voor pychiater kos t veel ----[ onbetaalbaar voor mensen de met label ----SCHIZOFRENIE---- rond lopen

Schizofrenie is niet zomaar een lullig dingetje. Iemand moet wel echt afwijkend gedrag vertonen eer die diagnose gesteld wordt.

Eke
01-02-15, 18:10
EKE

wat bizar is is dat second opinion voor huis arts kost niks.Maar second opinion voor pychiater kos t veel ----[ onbetaalbaar voor mensen de met label ----SCHIZOFRENIE---- rond lopen

Hmm... Klinkt erg oneerlijk.
Een verwijzing door de huisarts naar een andere psychiater (specialist) wordt dus niet vergoed, zeg je.

Het gaat natuurlijk om een nieuwe diagnose. Hoe duur is dat... want dat is langer dan 1 uur werk.

Eke
01-02-15, 18:13
EKE

Bovendien geen enkele psychiater kan/ mag toegeven at je label als schizoreen niet klopt. het kost zijn baan. bovendien=eens gek altijd gek

Een erkend psychiater mag afwijken van de diagnose van een collega.

Das juist leuk. :) Dat houdt de geest scherp !



Eens een gek-altijd gek ? Dat vind jij ook ???


Ik ben ras-optimist. Ik geloof in vooruitgang op vele gebieden. Kijk naar kanker,bv.
Misschien dat onze kinderen niet meer de schrik van hun leven krijgen als ze horen dat ze kanker hebben.
Schizofrenie ...daar wordt o o k onderzoek naar gedaan.

knots71karel
01-02-15, 20:54
Een erkend psychiater mag afwijken van de diagnose van een collega.

Das juist leuk. :) Dat houdt de geest scherp !



Eens een gek-altijd gek ? Dat vind jij ook ???


Ik ben ras-optimist. Ik geloof in vooruitgang op vele gebieden. Kijk naar kanker,bv.
Misschien dat onze kinderen niet meer de schrik van hun leven krijgen als ze horen dat ze kanker hebben.
Schizofrenie ...daar wordt o o k onderzoek naar gedaan.

De wetenschap is met sprongen voor uitgegaan , mijn ouders zijn beide overleden aan kanker ,
maar mijn moeder is 80 !jaar er mee geworden dus ze stierf mogelijk niet aan kanker ,
mijn vader wel had uitzaaiingen , maar had NU wel een kans gehad
Mede door tientallen vrijwillegers die nieuwe genezende methodes probeerden
(vaak net zoals ik om in leven te blijven) maar ik ken ook echte held(inen) die bereid waren de wetenschap te helpen mijn http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/pfiade.gif af !

Marocc_man
02-02-15, 12:09
over schizofrenie gesproken

1- schizofrenie is een fabeltje, het heeft niks te maken met gespletenheid in geest [ persoonlijkheid]
2- wat jullie wetenshap noemen geldt niet voor psychiatrie, psychiatrie staat in kinder schoenen, het is meer gebakken lucht mytologie
3- patiëntjes worden continu onderworpen aan dwangmiddelen, zoals gedwongen prik-ken, gedwongen isoleercel, en gedwongen continu bezoek door z.g. behandelaar die in wezen diploma van slager heeft
4-daarom wordt hun woning continu bezet door door die slagers
5-menen met schizofrenie moeten hun portemonee aan z.g. beschemingsbewinvoerder inleveren
6-ze mogen niet werken, hun diploma's zijn niet geldig
7-ze mogen geen kinderen krijgen want ze krijgen gehandicapte kinderen zegt slager
8 mensen die met shizofrenie gelabeld zijn zijn een in wezen hoog gevoelig personen ,HSP, ze bezitten daarmee een kracht die benut moet worden i.p.v hun te vernederen en levenslang
9-farmaceuische industrie heeft baat bij het voortbestaan van zulke groepering, ksssssaaaaa
10- overal in de wereld zijn 1% van de mensen met schizofrenie gelabeld.hier in nederland zijn 8 a 10% Marokkanen met deze etiket gelabeld dat komt oa door uitsluiting en rascisme volgens onderzoekers
11-
12
-
-

super ick
02-02-15, 17:37
over schizofrenie gesproken

1- schizofrenie is een fabeltje, het heeft niks te maken met gespletenheid in geest [ persoonlijkheid]
2- wat jullie wetenshap noemen geldt niet voor psychiatrie, psychiatrie staat in kinder schoenen, het is meer gebakken lucht mytologie
3- patiëntjes worden continu onderworpen aan dwangmiddelen, zoals gedwongen prik-ken, gedwongen isoleercel, en gedwongen continu bezoek door z.g. behandelaar die in wezen diploma van slager heeft
4-daarom wordt hun woning continu bezet door door die slagers
5-menen met schizofrenie moeten hun portemonee aan z.g. beschemingsbewinvoerder inleveren
6-ze mogen niet werken, hun diploma's zijn niet geldig
7-ze mogen geen kinderen krijgen want ze krijgen gehandicapte kinderen zegt slager
8 mensen die met shizofrenie gelabeld zijn zijn een in wezen hoog gevoelig personen ,HSP, ze bezitten daarmee een kracht die benut moet worden i.p.v hun te vernederen en levenslang
9-farmaceuische industrie heeft baat bij het voortbestaan van zulke groepering, ksssssaaaaa
10- overal in de wereld zijn 1% van de mensen met schizofrenie gelabeld.hier in nederland zijn 8 a 10% Marokkanen met deze etiket gelabeld dat komt oa door uitsluiting en rascisme volgens onderzoekers
11-
12
-
-

Schizofrenie is geen etiketje dat je zomaar opgeplakt krijg. Over het algemeen heb je dan al dermate afwijkend gedrag vertoond waarmee je niet normaal in de maatschappij kunt functioneren. Zware medicatie en begeleiding is noodzakelijk.

mark61
02-02-15, 17:44
wat bizar is is dat second opinion voor huis arts kost niks.Maar second opinion voor pychiater kos t veel ----[ onbetaalbaar voor mensen de met label ----SCHIZOFRENIE---- rond lopen

Dat is niet waar. Veel verzekeraars vergoeden dat wel, zelfs in de basisverzekering.

super ick
03-02-15, 16:27
Dat is niet waar. Veel verzekeraars vergoeden dat wel, zelfs in de basisverzekering.

Jep, gewoon een medisch specialist die onder de basis valt.

mark61
03-02-15, 23:36
Jep, gewoon een medisch specialist die onder de basis valt.

Nou ja, bij sommige verzekeringen moet je een second opinion (deels) zelf betalen. Kwestie van de polis navlooien.

super ick
04-02-15, 11:14
Nou ja, bij sommige verzekeringen moet je een second opinion (deels) zelf betalen. Kwestie van de polis navlooien.

Ben je niet zeker over de diagnose van een arts? Dan heb je altijd recht op de mening van een andere zorgverlener. Dit word ook wel een ‘second opinion’ genoemd. Een second opinion wordt vergoed door je zorgverzekering
Wordt een (http://weblog.independer.nl/zorgverzekeringen/vergoeding-second-opinion-zorgverzekering/)