PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezochte terreurverdachte zat thuis met enkelband



Nederlandertje
21-01-15, 06:46
Gezochte terreurverdachte zat thuis met enkelband

SINT-JANS-MOLENBEEK -
Terreurverdachte Abdelmounaim Haddad heeft zich dinsdag aangegeven bij de politie in België. De 21-jarige man werd gezocht in Spanje en Frankrijk, maar gaf zich aan in het Belgische plaatsje Sint-Jans-Molenbeek. Dat meldde het federaal parket in dat land.
De man zat gewoon met een enkelband thuis.
Haddad werd gezocht in verband met het onderzoek naar de terreurcel in Verviers. Vorige week voerde de Belgische politie een actie uit tegen die terreurgroep. Haddad werd sindsdien gezocht, net als de Nederlander Zaid K. Het vermoeden was dat zij samen via Parijs en Madrid naar het Midden-Oosten wilden reizen. De Franse en Spaanse politie zochten naar het duo.
Over waar K. is, is nog niets bekend. Dinsdag vond in Utrecht een huiszoeking plaats in zijn ouderlijk huis. Haddad wordt verhoord en woensdag zal de onderzoeksrechter bepalen of hij nog vast blijft zitten, aldus het parket.
Sint-Jans-Molenbeek, ook wel kortweg Molenbeek genoemd, is een deelgemeente van Brussel. Tijdens de antiterreuractie van vorige week voerde de politie een aantal huiszoekingen uit in de Brusselse gemeente. In totaal werden in heel België die dag dertien mensen opgepakt, van wie een aantal in Molenbeek.

Gezochte terreurverdachte zat thuis met enkelband | Buitenland | Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/buitenland/23580825/__Haddad_geeft_zichzelf_aan__.html)

Marsipulami
21-01-15, 09:07
:lekpuh: Dat is zoals iemand die het hele huis doorzoekt om zijn bril te vinden terwijl die op zijn neus staat.

Het bewijst in ieder geval dat de 300 000 000 euro die de regering extra heeft vrijgemaakt voor terreurbestrijding vruchten afwerpt.

Onze premier haalde gisteren zelfs CNN met de kordate terreuraanpak van België.
Premier Michel haalt CNN met bestrijding terrorisme | Terreurdreiging in België | De Morgen (http://www.demorgen.be/binnenland/premier-michel-haalt-cnn-met-bestrijding-terrorisme-a2188689/)

Bart.NL
21-01-15, 11:25
Er zijn ondanks al deze successen wel een aantal Joden doodgeschoten in Brussel.

mark61
21-01-15, 11:26
De Franse en Spaanse politie zochten naar het duo.

Als ik hen was zou ik een rekening sturen naar België :hihi: Toch geld zat, met die 300 miljoen.

mark61
21-01-15, 11:27
Er zijn ondanks al deze successen wel een aantal Joden doodgeschoten in Brussel.

Dat was een Franse 'toerist'. Wel erg lastig te voorkomen.

Marsipulami
21-01-15, 11:37
Als ik hen was zou ik een rekening sturen naar België :hihi: Toch geld zat, met die 300 miljoen.

Hou er rekening mee dat één van de twee gezochten de NL nationaliteit heeft.

Marsipulami
21-01-15, 12:03
Er zijn ondanks al deze successen wel een aantal Joden doodgeschoten in Brussel.

Ik persoonlijk neem die zogenaamde 'verijdelde aanslagen door een terreurcel in Verviers' ook nog steeds met een korrel zout. Er werden in Verviers Kalasjnikovs gevonden en een grote som cash geld. De overlevende terrorist in Verviers verklaarde van Jihadisme niks af te weten en was daar aanwezig op het moment van de inval voor het afsluiten van een drugsdeal. Voeg daar aan toe de tegenstrijdige verklaringen die de procureur aflegde ivm aanhoudingen in Griekenland en ook de miskleun die bovenaan deze topic wordt beschreven. Het zou me niks verwonderen dat men bij toeval op een old fashion bende drugscriminelen is gestuit in plaats van op een terreurnetwerk.

mark61
21-01-15, 13:05
Hou er rekening mee dat één van de twee gezochten de NL nationaliteit heeft.

Ja en? De Belgische autoriteiten zetten de Franse en Spaanse autoriteiten aan het werk. Da kost geld. Nederland heeft niks gevraagd aan Spanje of Frankrijk :ego:

De gezochte Nederlander is al 4 maanden geleden door zijn ouders als vermist opgegeven. D.w.z., ws. naar Syrië vertrokken.

mark61
21-01-15, 13:08
Een ernstiger belgenmop is hoe de vader van een nu gesneuvelde (US drone) minderjarige Nederlandse djihadi hemel en aarde had bewogen om zijn zoon hier te houden. Hij had de politie, kinderbescherming en nog 2 instanties gewaarschuwd; de politie kwam alleen praten, nam die jongen zijn paspoort niet eens af, hoewel die vader daarom smeekte, en nu is die jongen dood.

Nederland is heftig in de weer om Syriëgangers te voorkomen? Hoe dan? Ze doen geen ruk. Babbelen en theedrinken.

Je hoeft niet te beginnen over paspoorten afnemen na vertrek, als je niet eens bereid bent minderjarigen te weerhouden van vertrekken.

Nederlandertje
21-01-15, 14:07
Een ernstiger belgenmop is hoe de vader van een nu gesneuvelde (US drone) minderjarige Nederlandse djihadi hemel en aarde had bewogen om zijn zoon hier te houden. Hij had de politie, kinderbescherming en nog 2 instanties gewaarschuwd; de politie kwam alleen praten, nam die jongen zijn paspoort niet eens af, hoewel die vader daarom smeekte, en nu is die jongen dood.

Nederland is heftig in de weer om Syriëgangers te voorkomen? Hoe dan? Ze doen geen ruk. Babbelen en theedrinken.

Je hoeft niet te beginnen over paspoorten afnemen na vertrek, als je niet eens bereid bent minderjarigen te weerhouden van vertrekken.

Het probleem is dat je niet zomaar iemands padpoort in mag nemen. Waarom heeft zijn vader niet zijn paspoort afgepakt??? Dat vind ik een betere vraag.