PDA

Bekijk Volledige Versie : Dit zijn de 13 ingrediënten in frietjes van McDonald's



Marsipulami
22-01-15, 15:52
Dit zijn de 13 ingrediënten in frietjes van McDonald's

22-01-15, 12.13u

Ze hebben overal ter wereld dezelfde smaak en ze zien er ook overal hetzelfde uit: de frietjes van McDonald's. Hoe flikken ze dat? Geruststelling: ze worden wel degelijk van aardappelen gemaakt. Maar patat is slechts één van de dertien bestanddelen.

Grant Imahara, gastheer van 'Mythbusters', bezocht de frietfabriek van McDonald's in de Amerikaanse staat Idaho om er het productieproces te ontrafelen.

Dit speel je, naast aardappel, zoal naar binnen als je friet eet bij McDonald's.

* Dimethylpolysiloxane: een soort silicone die je ook aantreft in speelgoedblubber. Het is een organisch polymeer en Wikipedia leert ons dat het kleurloos, niet-ontvlambaar en ook niet giftig is.

* Tert-butylhydrochinon: een op petroleum gebaseerde chemische stof en antioxidant. Wordt gebruikt om houdbaarheid te verlengen en verkleuring of bederf tegen te gaan. In Europa toegelaten als voedingsadditief E319. Proeven op ratten en muizen hebben aangetoond dat die beestjes er geen kanker van krijgen. Nadat de patatjes gesneden zijn, worden ze gesausd met een mix van:

* Koolzaadolie

* Sojaolie

* Natuurlijke rundsaromaten

* Gehydrolyseerde tarwe

* Gehydrolyseerde melk

* Citroenzuur

* Dimethylpolysiloxane (E900): ook een soort silicone die onder meer wordt gebruikt in borstimplantaten, speelgoedblubber, haarconditioners en andere cosmetica. Hier gebruikt tegen het schuimen van het frietvet en tegen aanbakken. Kan je ook tegen hoofdluizen gebruiken.

* Dextrose: een natuurlijke suiker. Wordt op de frietjes gesproeid om de goudgele kleur te bekomen na het frituren.

* Bakpoeder: om te vermijden dat de frietjes grijs gaan verkleuren.

* Zout
Zeg nu nog eens dat ze als karton smaken.

Karin.N
22-01-15, 19:14
Wil je echt lekkere friet eten, gewoon zelf aardappelen schillen en snijden en frituren, eventueel eerst koken.

Joesoef
22-01-15, 19:57
Speelgoedblubber. Volgens mij stopt mc Donald dat in al hun voer.

Marsipulami
22-01-15, 20:05
Speelgoedblubber. Volgens mij stopt mc Donald dat in al hun voer.

Nou, het is de eerste keer dat ik verneem dat frietjes van de Mc Donalds ook een probaat middel zijn tegen hoofdluizen.

knots71karel
22-01-15, 23:07
Speelgoedblubber. Volgens mij stopt mc Donald dat in al hun voer.
Wat maakt het uit?
als het maar verkoopt , en zo lang we nog leven met de "patat generatie" bliiven dit soort bedrijven bestaan