PDA

Bekijk Volledige Versie : Brussels lyceum ‘Jodenvrij’ door pesten en bedreigingen door moslimleerlingen



super ick
24-01-15, 09:45
Brussels lyceum ‘Jodenvrij’ door pesten en bedreigingen door moslimleerlingen

België, januari 2015

De laatste Joodse leerlinge – Sarah - van het Athénée Emile Bockstael in Laeken werd door islamitische medeleerlingen zo erg gepest, dat ze moest vertrekken. Ze behoort daarmee tot de groep van 30 – 40 Joodse leerlingen die om veiligheidsredenen vertrokken bij een openbare middelbare school.
Tijdens de Gaza-oorlog kreeg Sarah op haar Facebook 288 beledigingen en bedreigingen van medeleerlingen en hun vrienden, die Sarah vaak niet eens kende. Sarahs twee broers werden eerder om die reden al van school gehaald. Alleen haar oudste broer was indertijd in staat zijn school af te maken.
Eind augustus schreef Sarah’s moeder een brief aan de onderwijswethouder dat haar dochter vanwege antisemitisme van school ging. Tot nog toe ontving ze geen antwoord.
In september – toen Sarah al van school was - kreeg ze een foto op haar mobieltje van een voormalige klasgenoot die de Hitlergroet bracht.
In juni 2014 werd het Joodse meisje Oceane door een groep klasgenoten aangerand. Justitie probeerde te schikken tussen de familie van Oceane en de aanranders.

Eke
24-01-15, 09:58
Reden om de school te sluiten :boos:

Als kinderen -van welke afkomst/geloof dan ook-
elkaar het leven gaan zuur maken vanwege die achtergrond
en er kan niets tegen gedaan worden
dan heeft die school geen vormende betekenis meer.




Uhm..Super ick, ik reageer nu wel emotioneel, maar heb je een betrouwbare bron ?

super ick
24-01-15, 13:00
L'athénée Emile Bockstael " judenfrei " - Belgique - LeVif.be (http://www.levif.be/actualite/belgique/l-athenee-emile-bockstael-judenfrei/article-normal-362253.html)

Eke
24-01-15, 20:09
L'athénée Emile Bockstael " judenfrei " - Belgique - LeVif.be (http://www.levif.be/actualite/belgique/l-athenee-emile-bockstael-judenfrei/article-normal-362253.html)

Bedankt,super ick. Ik zal het nog een keer lezen binnenkort.

Ibrah1234
24-01-15, 20:29
Reden om de school te sluiten :boos:

Als kinderen -van welke afkomst/geloof dan ook-
elkaar het leven gaan zuur maken vanwege die achtergrond
en er kan niets tegen gedaan worden
dan heeft die school geen vormende betekenis meer

Als ze de school sluiten geven we toe aan dit soort terreur en sluiten we niet alleen de school maar ook een deel van ons zelf.

Eke
25-01-15, 09:42
Als ze de school sluiten geven we toe aan dit soort terreur en sluiten we niet alleen de school maar ook een deel van ons zelf.

Hoe bedoel je dat je deel van jezelf sluit ? En hoezo geef je toe aan dit soort terreur ?



Als de school niet in staat is om samen met de leerlingen een veilig klimaat voor onderwijs te scheppen en de pestkoppen laat zegevieren dan funktioneert die school niet meer goed als vormingsinstituut.(je geeft namelijk ook normen en waarden mee door er in de praktijk blijk van te geven)

Dan is het een bolwerkje geworden waar onverdraagzaamheid tiert..Dat kan niet en dat mag niet. Tijd voor een structurele verandering.

Het einde van die negatieve periode (+begin van die verandering) zul je duidelijk moeten maken. Dat kan door bijvoorbeeld twee dagen onderwijs te weigeren.

Samen met de leerlingen aan de slag om de school "open en verdraagzaam" te maken. Iemand die stelselmatig weigert om joden/moslims/christenen/seculieren als klasgenoot te hebben moet je doorsturen naar een medewerker die daar mee om kan gaan en die extra aandacht kan geven...buiten de les om.

knots71karel
25-01-15, 13:32
Hoe bedoel je dat je deel van jezelf sluit ? En hoezo geef je toe aan dit soort terreur ?



Als de school niet in staat is om samen met de leerlingen een veilig klimaat voor onderwijs te scheppen en de pestkoppen laat zegevieren dan funktioneert die school niet meer goed als vormingsinstituut.(je geeft namelijk ook normen en waarden mee door er in de praktijk blijk van te geven)

Dan is het een bolwerkje geworden waar onverdraagzaamheid tiert..Dat kan niet en dat mag niet. Tijd voor een structurele verandering.

Het einde van die negatieve periode (+begin van die verandering) zul je duidelijk moeten maken. Dat kan door bijvoorbeeld twee dagen onderwijs te weigeren.

Samen met de leerlingen aan de slag om de school "open en verdraagzaam" te maken. Iemand die stelselmatig weigert om joden/moslims/christenen/seculieren als klasgenoot te hebben moet je doorsturen naar een medewerker die daar mee om kan gaan en die extra aandacht kan geven...buiten de les om.

ben he me jou eens ,maar het wordt heel moeilijk als het om geloof gaat .
Kinderen pesten elkaar mestal om uiterlijk , ik heb nog mee gemaakt dat alle brildragers ." schele" werden genoemd

Eke
25-01-15, 16:53
ben he me jou eens ,maar het wordt heel moeilijk als het om geloof gaat .
Kinderen pesten elkaar mestal om uiterlijk , ik heb nog mee gemaakt dat alle brildragers ." schele" werden genoemd


Je hebt gelijk, K71K. Het kost zeker inspanning om bepaalde superieure houdingen in te laten wisselen voor wederzijds begrip en respekt. Per slot van rekening hebben die moslimleerlingen ook vast wel pestopmerkingen gehoord.


Daarom zul je de leerlingen door een wijze imam lessen moeten laten geven. Voorlichting. Ook aan de leerkrachten.
En door een wijze rabbijn. Want het zijn uiteindelijk verwante religies..... samen met het christendom.

super ick
25-01-15, 19:31
Samen met de leerlingen aan de slag om de school "open en verdraagzaam" te maken. Iemand die stelselmatig weigert om joden/moslims/christenen/seculieren als klasgenoot te hebben moet je doorsturen naar een medewerker die daar mee om kan gaan en die extra aandacht kan geven...buiten de les om.

Eke, Eke,........

Je bent te laat geboren. Als jij er in 1933 was geweest hadden de Nazies nooit de verkiezingen gewonnen. Jij had ze doorgestuurd naar 'een medewerker' die er mee om kon gaan en die extra aandacht kon geven.

Dit soort ziekelijk tuig moet van school getrapt worden. Die haat komt ergens vandaan. Wellicht even checken of die thuis is opgepikt. Als ze daar dan ook nog eens nauwelijks Nederlands praten en al jaren in een jurk lopen te niksen dan moeten die mensen wellicht naar een land waar ze beter passen. Pakistan, Afganistan, Jemen, o.i.d.
Win-winsituatie.

Eke
25-01-15, 21:08
Eke, Eke,........

Je bent te laat geboren. Als jij er in 1933 was geweest hadden de Nazies nooit de verkiezingen gewonnen. Jij had ze doorgestuurd naar 'een medewerker' die er mee om kon gaan en die extra aandacht kon geven.

Dit soort ziekelijk tuig moet van school getrapt worden. Die haat komt ergens vandaan. Wellicht even checken of die thuis is opgepikt. Als ze daar dan ook nog eens nauwelijks Nederlands praten en al jaren in een jurk lopen te niksen dan moeten die mensen wellicht naar een land waar ze beter passen. Pakistan, Afganistan, Jemen, o.i.d.
Win-winsituatie.

Hallooooo, we hebben het niet over volwassen leden van een politieke partij. :gsm:


En generaliseer niet :boos: Echt super ick, je gaat te ver door zonder onderscheids des persoons te gaan brullen :"ziekelijk tuig" en de kinderen te gaan vergelijken met nazi's !!!!!!

"Nauwelijks Nederlands praten"....ïn een jurk"...."lopen te niksen"...." Wellicht naar een land".....

Dit is puur stemmingmakerij .Gemeen dus. En dat uit jouw pen, Super ick. :verward:

Ik verwacht van jou dat je meedenkt over dit topiconderwerp : kinderen worden zoveel gepest -omdat ze een ander geloof hebben--dat ze van school afgaan.
Dat pesten is dus onacceptabel.

knots71karel
26-01-15, 00:14
Je hebt gelijk, K71K. Het kost zeker inspanning om bepaalde superieure houdingen in te laten wisselen voor wederzijds begrip en respekt. Per slot van rekening hebben die moslimleerlingen ook vast wel pestopmerkingen gehoord.


Daarom zul je de leerlingen door een wijze imam lessen moeten laten geven. Voorlichting. Ook aan de leerkrachten.
En door een wijze rabbijn. Want het zijn uiteindelijk verwante religies..... samen met het christendom.

Daar zit ,m de kneep zolang je mensen hebt die zelfs zolang de ISLAM bestaat elkaar bevechten (Soennieten en Sjieten ) en daar nu nog mee bezig zijn ,laat staan dat er dan nog eens de ingepeperde haat tegen
Christenen en Joden ophoud
Het is net zoiets als die idioten voetbal aanhangers van een bepaalde club elkaar te lijf gaan, dat gaat over van vader op zoon!
of van intense haat omdat het zgn een Joden club is (kijk ff op W.SD.B)*)geen moderator die er ook maar iets over durft te zeggen!
Want zo is het toevallig ook nog eens een keer !
haat zaai je , door het je kinderen te leren, die het op hun beurt ook weer doorgeven
*)Kijk ff naar het topic over Fijenoord en Ajax te zot voor woorden !!

super ick
26-01-15, 07:18
Hallooooo, we hebben het niet over volwassen leden van een politieke partij. :gsm:


En generaliseer niet :boos: Echt super ick, je gaat te ver door zonder onderscheids des persoons te gaan brullen :"ziekelijk tuig" en de kinderen te gaan vergelijken met nazi's !!!!!!

"Nauwelijks Nederlands praten"....ïn een jurk"...."lopen te niksen"...." Wellicht naar een land".....

Dit is puur stemmingmakerij .Gemeen dus. En dat uit jouw pen, Super ick. :verward:

Ik verwacht van jou dat je meedenkt over dit topiconderwerp : kinderen worden zoveel gepest -omdat ze een ander geloof hebben--dat ze van school afgaan.
Dat pesten is dus onacceptabel.

Ziekelijk tuig. Ik neem er geen woord van terug.

Kinderen kunnen treiteren en keihard zijn maar omwille van een geloof?? Dat komt niet uit de lucht vallen. Dat nemen ze mee van thuis. Vandaar dat ik ook voorstel eens een kijkje thuis te gaan nemen.

Jou aanpak probeer ik in het belachelijke te trekken omdat ik hem veel te soft vind. Het is niet mijn bedoeling die kinderen 1 op 1 met Nazies te vergelijken.

Ibrah1234
26-01-15, 12:24
@Eke

Te gek voor woorden dat kinderen van welke gezindte of huidskleur dan ook geen veilige omgeving op school kan worden geboden. Het is de taak van de school en de (lokale) overheid de orde te handhaven.

Waar moeten die kinderen dan naar school? Israël?

We hebben het hier over KINDEREN. Maakt niet uit of het allochtone, autochtone, christelijke, joodse of moslimkinderen zijn.

Als we al scholen gaan sluiten, onze kinderen geen veilige leeromgeving kunnen bieden en zwichten voor dat tuig dan is dat tekenend voor de deplorabele staat waarin we verkeren.

Eke
26-01-15, 21:19
Daar zit ,m de kneep zolang je mensen hebt die zelfs zolang de ISLAM bestaat elkaar bevechten (Soennieten en Sjieten ) en daar nu nog mee bezig zijn ,laat staan dat er dan nog eens de ingepeperde haat tegen
Christenen en Joden ophoud
Het is net zoiets als die idioten voetbal aanhangers van een bepaalde club elkaar te lijf gaan, dat gaat over van vader op zoon!
of van intense haat omdat het zgn een Joden club is (kijk ff op W.SD.B)*)geen moderator die er ook maar iets over durft te zeggen!
Want zo is het toevallig ook nog eens een keer !
haat zaai je , door het je kinderen te leren, die het op hun beurt ook weer doorgeven
*)Kijk ff naar het topic over Fijenoord en Ajax te zot voor woorden !!

Het meisje Sarah in Brussel wordt verantwoordelijk gesteld voor een politiek beleid dat in Israël wordt uitgevoerd,

net zoals het meisje Aisha in Brussel verantwoordelijk wordt gesteld voor een politiek beleid dat uitgevoerd wordt door Islamstrijders ergens in het Midden-Oosten of in Parijs.

Door wie ? Door diegenen die niet door willen denken. Zoals bepaalde klasgenoten. Of zoals jij naar voren schuift : voetbalfans.

Ja, dat zou kunnen dat het vanuit huis wordt meegegeven, maar jij weet ook wel dat pubertjes sterk op elkaar gericht kunnen zijn. Meningen van vriendjes of stoere helden winnen het van de meningen van de ouders.

Eke
26-01-15, 21:36
Ziekelijk tuig. Ik neem er geen woord van terug.

Kinderen kunnen treiteren en keihard zijn maar omwille van een geloof?? Dat komt niet uit de lucht vallen. Dat nemen ze mee van thuis. Vandaar dat ik ook voorstel eens een kijkje thuis te gaan nemen.

Jou aanpak probeer ik in het belachelijke te trekken omdat ik hem veel te soft vind. Het is niet mijn bedoeling die kinderen 1 op 1 met Nazies te vergelijken.

Je zet op deze leerlingen een tattoo : ziekelijk tuig.
Jij bedoelt : ik heb er een stel ontmoet op de sportschool waar niets mee aan te vangen was, dus deze kinderen zullen wel net zo zijn.

Kijk, Superick, het zijn schoolgaande kinderen. Pestkoppen zijn met name kinderen met weinig zelfvertrouwen.Er zullen er mogelijk ook bijlopen die puur op politieke gronden het joodse meisje aanvallen.

Dat is geen ziekelijk tuig. Ze moeten leren wat kan en mag en wat niet kan en niet mag. Maar dat moet dan o o k voor hen gelden !!!!! Ze verdienen zelf ook een goede behandeling, snap je.

Eke
26-01-15, 21:50
@Eke

Te gek voor woorden dat kinderen van welke gezindte of huidskleur dan ook geen veilige omgeving op school kan worden geboden. Het is de taak van de school en de (lokale) overheid de orde te handhaven.

Waar moeten die kinderen dan naar school? Israël?

We hebben het hier over KINDEREN. Maakt niet uit of het allochtone, autochtone, christelijke, joodse of moslimkinderen zijn.

Als we al scholen gaan sluiten, onze kinderen geen veilige leeromgeving kunnen bieden en zwichten voor dat tuig dan is dat tekenend voor de deplorabele staat waarin we verkeren.

Ibrah, ik merk aan jouw post dat je de ontwikkelingen op dit topic niet gevolgd hebt. Of misschien heb je er gewoon overheen gelezen, dat kan ook.

De sluiting die ik voorstelde was voor korte duur, om even de goe-gemeente wakker te schudden." Kijk eens mensen wat er aan de hand is !"

Pierre Pirard, oud-leerkracht uit Moolenbeek, schreef een boek over z'n ervaringen "Jullie zijn geen rot-leerlingen".
Hij vindt het tijd voor een onderwijsrevolutie in België en pleit ondermeer voor


* betere lerarenopleiding (!!!)

*meer gemengde klassen -weg met prullenbakscholen-

*meer aandacht voor het versterken van het zelfvertrouwen van de leerling


In 2013 heeft hij "Teach for Belgium" opgericht.(onderdeel van internationaal netwerk)

TFB verzorgt bijscholing voor jonge leerkrachten die tot nu toe onvoldoende voorbereid terecht konden komen in zg. getto-scholen in de grote stad. Voor de wolven werden gegooid, zoals een Nederlands gezegde luidt.


Ik wil er nog wat aan toevoegen. Op het atheneum waarover dit topic gaat viel me op dat tweederde van de leerkrachten daar vrouw is. Voor voortgezet onderwijs ! Er moeten meer mannen bij ...Op de basisscholen zie je ook steeds meer scholen met voornamelijk vrouwen.

knots71karel
26-01-15, 21:57
Het meisje Sarah in Brussel wordt verantwoordelijk gesteld voor een politiek beleid dat in Israël wordt uitgevoerd,

net zoals het meisje Aisha in Brussel verantwoordelijk wordt gesteld voor een politiek beleid dat uitgevoerd wordt door Islamstrijders ergens in het Midden-Oosten of in Parijs.

Door wie ? Door diegenen die niet door willen denken. Zoals bepaalde klasgenoten. Of zoals jij naar voren schuift : voetbalfans.

Ja, dat zou kunnen dat het vanuit huis wordt meegegeven, maar jij weet ook wel dat pubertjes sterk op elkaar gericht kunnen zijn. Meningen van vriendjes of stoere helden winnen het van de meningen van de ouders.

Natuurlijk worden kinderen geindoctrineerd door anderen zoals sporthelden , maar de grondslag ligt toch thuis
en vooral als geloof een rol gaat spelen! in mijn tijd hadden ze( paters) liever niet dat je als Rooms kind met Protestanten kinderen omging ,en omgekeerd was dat ook zo
Gelukkig waren mijn ouders niet zo , want mijn ouders waren zgn gemengd .
Maar niet alle ouders zijn zo.
En als je hier al ziet wat een afkeer en haat er is ,over Joden en Palestijnnen door MAROKANNEN die honderden kilometers er vandaan wonen en het alleen maar kennen van wat ze horen en zien!
Mensen al bij voorbaat haten omdat ze daar wonen ???
Ik bedoel maar ik post hier al ruim 10 jaar , de kinderen die toen zo oud waren zijn nu 20 !
En hebben al een hekel aan In dit geval joodse kinderen die ook weer door de idiote Wereld waarin wij leven
een aversie hebbn tegen Moslims kinderen
TE GEK voor woorden!

Eke
26-01-15, 22:13
Natuurlijk worden kinderen geindoctrineerd door anderen zoals sporthelden , maar de grondslag ligt toch thuis
en vooral als geloof een rol gaat spelen! in mijn tijd hadden ze( paters) liever niet dat je als Rooms kind met Protestanten kinderen omging ,en omgekeerd was dat ook zo
Gelukkig waren mijn ouders niet zo , want mijn ouders waren zgn gemengd .
Maar niet alle ouders zijn zo.
En als je hier al ziet wat een afkeer en haat er is ,over Joden en Palestijnnen door MAROKANNEN die honderden kilometers er vandaan wonen en het alleen maar kennen van wat ze horen en zien!
Mensen al bij voorbaat haten omdat ze daar wonen ???
Ik bedoel maar ik post hier al ruim 10 jaar , de kinderen die toen zo oud waren zijn nu 20 !
En hebben al een hekel aan In dit geval joodse kinderen die ook weer door de idiote Wereld waarin wij leven
een aversie hebbn tegen Moslims kinderen
TE GEK voor woorden!

Ik ben leeg, sorry...Welterusten K71K !:)

Samir75017
27-01-15, 00:54
Je zet op deze leerlingen een tattoo : ziekelijk tuig.
Jij bedoelt : ik heb er een stel ontmoet op de sportschool waar niets mee aan te vangen was, dus deze kinderen zullen wel net zo zijn.

Kijk, Superick, het zijn schoolgaande kinderen. Pestkoppen zijn met name kinderen met weinig zelfvertrouwen.Er zullen er mogelijk ook bijlopen die puur op politieke gronden het joodse meisje aanvallen.

Dat is geen ziekelijk tuig. Ze moeten leren wat kan en mag en wat niet kan en niet mag. Maar dat moet dan o o k voor hen gelden !!!!! Ze verdienen zelf ook een goede behandeling, snap je.

Don't waste your time with that kind of anecdotism. The majority of European Jews and Muslims live peacefully together.

The thugs are in fact those who use these anecdotes as a means to express their frustration and hatred.

Nederlandertje
27-01-15, 01:55
Don't waste your time with that kind of anecdotism. The majority of European Jews and Muslims live peacefully together.

The thugs are in fact those who use these anecdotes as a means to express their frustration and hatred.

Ga jij nou maar eens Nederlandse les krijgen van je vriendinnetje saartje. En antwoord eens op mijn vraag in de topic over IS

Nederlandertje
27-01-15, 02:01
Hoe bedoel je dat je deel van jezelf sluit ? En hoezo geef je toe aan dit soort terreur ?



Als de school niet in staat is om samen met de leerlingen een veilig klimaat voor onderwijs te scheppen en de pestkoppen laat zegevieren dan funktioneert die school niet meer goed als vormingsinstituut.(je geeft namelijk ook normen en waarden mee door er in de praktijk blijk van te geven)

Dan is het een bolwerkje geworden waar onverdraagzaamheid tiert..Dat kan niet en dat mag niet. Tijd voor een structurele verandering.

Het einde van die negatieve periode (+begin van die verandering) zul je duidelijk moeten maken. Dat kan door bijvoorbeeld twee dagen onderwijs te weigeren.

Samen met de leerlingen aan de slag om de school "open en verdraagzaam" te maken. Iemand die stelselmatig weigert om joden/moslims/christenen/seculieren als klasgenoot te hebben moet je doorsturen naar een medewerker die daar mee om kan gaan en die extra aandacht kan geven...buiten de les om.

Dus als we in Nederland niet meer verdraagzaam met elkaar om kunnen gaan moeten we Nederland opheffen en iedere inwoner uit het stuk land gooien???? Nee we moeten met elkaar in gesprek gaan om het land beter te maken. En dat zou op die school ook moeten en als bepaalde leerlingen andere leerlingen niet willen accepteren vanwege hun geloof dan moeten ze maar naar een andere school.

super ick
27-01-15, 08:21
Je zet op deze leerlingen een tattoo : ziekelijk tuig.
Jij bedoelt : ik heb er een stel ontmoet op de sportschool waar niets mee aan te vangen was, dus deze kinderen zullen wel net zo zijn.

Nee, Eke dat bedoel ik niet. Leg mij geen woorden in de mond om er vervolgens op door te kunnen breien. Als je niet zeker weet wat ik bedoel, vraag het mij dan! Ik heb in de dojo nog nooit enige vorm van last ondervonden. Daar gelden strenge disciplinaire regels. Als die regels 1 op 1 op straat ingevoerd kunnen worden is alle overlast in 1 klap opgelost.



Kijk, Superick, het zijn schoolgaande kinderen. Pestkoppen zijn met name kinderen met weinig zelfvertrouwen.Er zullen er mogelijk ook bijlopen die puur op politieke gronden het joodse meisje aanvallen.


Ik ga er vanuit dat die kinderen, het zijn er dus meerdere, niet zomaar van school zijn gegaan zonder dat de school het in de gaten heeft.
Ik ga er vanuit dat het een bepaalde periode is geweest. Dus niet 1 incident met 1 kind maar meerdere kinderen die kind voor kind van school zijn gehaald.
Ik ga er dan ook vanuit dat de school al e.e.a. heeft geprobeerd en niet lijdzaam die hele periode heeft aangezien.
'Toevallig' zijn het allemaal Joodse kinderen; 'toevallig' zijn de treiteraars allemaal moslimkinderen.
Ik vind het heel lief van je dat je alles van de rooskleurige kant wilt blijven bekijken maar heb je wel eens gehoord van de eendentest?
Eendentest - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Eendentest)


Dat is geen ziekelijk tuig. Ze moeten leren wat kan en mag en wat niet kan en niet mag. Maar dat moet dan o o k voor hen gelden !!!!! Ze verdienen zelf ook een goede behandeling, snap je.

Ik heb zelf iets soortgelijks aan de hand gehad. Mijn dochter werd ook getreiterd en dat stopte maar niet. Nadat ik e.e.a. had aangekaart werd het verplaatst van het schoolplein naar twee straten verderop. De schoolleiding zei letterlijk dat ze daar niets tegen konden doen. Ik heb het zelf op moeten lossen. Noodgedwongen eigen rechter spelen.

Ibrah1234
27-01-15, 09:40
Ik heb zelf iets soortgelijks aan de hand gehad. Mijn dochter werd ook getreiterd en dat stopte maar niet. Nadat ik e.e.a. had aangekaart werd het verplaatst van het schoolplein naar twee straten verderop. De schoolleiding zei letterlijk dat ze daar niets tegen konden doen. Ik heb het zelf op moeten lossen. Noodgedwongen eigen rechter spelen.

Hier ook iets dergelijks meegemaakt met een buurmeisje. Ze werd dagelijks gepest op de basisschool door een jochie met ADHD en nog wat afkortingen van aandoeningen met allerlei klinkers en medeklinkers door elkaar heen.

Eindresultaat was dat de ouders, ondanks alle smeekbedes richting schoolleiding, het kind maar school hebben gehaald. Was blijkbaar meer begrip voor de pester en zijn bijzondere omstandigheden dan voor het slachtoffertje.

De omgekeerde wereld.

Marsipulami
27-01-15, 09:41
Brussels lyceum ‘Jodenvrij’ door pesten.

Je moet dat pesten beschouwen als een vorm van vrije meningsuiting.

Waarom zou het pesten van moslims via de krant (bv cartoons Charlie Hebdo) wel toegelaten zijn en pesten van joodse lln op school niet ? Zolang er geen fysiek geweld gebruikt wordt is het in orde.

Als iemand het pesten via de krant OK vindt en vervolgens aan kinderen gaat vertellen dat ze elkaar op school niet mogen pesten dan is dat niet meer geloofwaardig.

super ick
27-01-15, 09:42
Je moet dat pesten beschouwen als een vorm van vrije meningsuiting.

Waarom zou het pesten van moslims via de krant (bv cartoons Charlie Hebdo) wel toegelaten zijn en pesten van joodse lln op school niet ?

Als iemand het pesten via de krant OK vindt en vervolgens aan kinderen gaat vertellen dat ze elkaar op school niet mogen pesten dan is dat niet meer geloofwaardig.

Geloof je jezelf?

Gelukkig ben je verder ongevaarlijk.

H.P.Pas
27-01-15, 09:48
. The majority of European Jews and Muslims live peacefully together.

Absoluut. Dat er af en toe voor het museum, in de supermarkt of naast de school een jood afgeknald wordt.. à la bonheur, dat soort incidentjes hou je natuurlijk altijd.



Don't waste your time with that kind of anecdotism


Precies. Laten we vooral de hoofdlijnen vasthouden. Heeft er een Nimes, Nevers, Pau, Dax of God weet waar de laatste tijd niet iemand een spraybus (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/367647-racistische-leuzen-op-huis-islamitische-voorzitter-anti-islamofobie-organisatie.html#post5257444) gehanteerd ? Kunnen we weer 55 pagina's vooruit met de real stuff.


The thugs are in fact those who use these anecdotes as a means to express their frustration and hatred.

Dit is een pareltje. Zo ken ik je; je laat me zelden in de steek, waarvoor dank.


2 -'islamofobie' als argumentresistent k-smoesje

Marsipulami
27-01-15, 09:49
Geloof je jezelf?


Nee, zeker niet, maar ik maak een vergelijking. Waarom mag pesten door volwassenen via de krant wel en zou het verboden moeten worden aan leerlingen op een school ?

super ick
27-01-15, 09:54
Nee, zeker niet, maar ik maak een vergelijking. Waarom mag pesten door volwassenen via de krant wel en zou het verboden moeten worden aan leerlingen op een school ?

ALs je het verschil niet ziet begin ik er niet eens aan. Doei.

Open anders nog een athesitentopic of iets over abortus of euthanasie

Marsipulami
27-01-15, 10:02
ALs je het verschil niet ziet begin ik er niet eens aan. Doei.

Ik zie wel verschillen, maar toch vooral gelijkenissen. Waarom mag pesten niet gewoon gezien worden als een vorm van vrije meningsuiting ?

H.P.Pas
27-01-15, 10:02
Nee, zeker niet, maar ik maak een vergelijking. Waarom mag pesten door volwassenen via de krant wel en zou het verboden moeten worden aan leerlingen op een school ?

Omdat we wel een schoolplicht maar geen krantplicht hebben. Ook nog wel om andere redenen maar deze ene lijkt me al meer dan voldoende.
Waarmee ik niet wil zeggen, dat ik een voorstander van krantpesten ben maar dat is een ander verhaal.

Marsipulami
27-01-15, 10:08
Omdat we wel een schoolplicht maar geen krantplicht hebben.

Dus schoolplicht is onverenigbaar met het recht op vrije meningsuiting ?

H.P.Pas
27-01-15, 10:35
Dus schoolplicht is onverenigbaar met het recht op vrije meningsuiting ?

Nee sukkel. Als je verplicht naar school moet dan is de school op zijn beurt verplicht er voor te zorgen dat je daar veilig zit.
De krant lezen doe je op eigen verantwoordig; je kan hem ook gewoon niet lezen..
Afgezien daarvan is, pakweg, hondestront in je garderobekastje, geen meningsuiting in de zin der wet.
Ik snap zelf niet waarom ik jou nog antwoord geef. :moe:

Marsipulami
27-01-15, 10:49
Nee sukkel. Als je verplicht naar schol moet dan is de school op zijn beurt verplicht er voor te zorgen dat je daar veilig zit.
De krant lezen doe je op eigen verantwoordig; je kan hem ook gewoon niet lezen..
Afgezien daarvan is, pakweg, hondestront in je garderobekastje, geen meningsuiting in de zin der wet.
Ik snap zelf niet waarom ik jou nog antwoord geef. :moe:

Zoals je een andere krant kan lezen, zo kan je toch ook een andere school kiezen als je niet kan leven met wat daar gezegd wordt. Zo kan het recht op vrije meningsuiting overal en ten allen tijde gevrijwaard blijven.

We mogen niet toegeven aan mensen die ons het recht op vrije meningsuiting willen ontnemen, dat is een hoeksteen van onze beschaving, onze waarden en onze democratie....

Ik stel in ieder geval vast dat jij ook gelijkenissen ziet tussen schoolpesten en krantpesten. Dat is al heel wat in de opbouw van een tolerante samenleving.

Samir75017
27-01-15, 10:58
Zoals je een andere krant kan lezen, zo kan je toch ook een andere school kiezen als je niet kan leven met wat daar gezegd wordt. Zo kan het recht op vrije meningsuiting overal en ten allen tijde gevrijwaard blijven.

We mogen niet toegeven aan mensen die ons het recht op vrije meningsuiting willen ontnemen, dat is een hoeksteen van onze beschaving, onze waarden en onze democratie....

Ik stel in ieder geval vast dat jij ook gelijkenissen ziet tussen schoolpesten en krantpesten. Dat is al heel wat in de opbouw van een tolerante samenleving.

:hihi:

H.P.Pas
27-01-15, 11:23
Ik stel in ieder geval vast dat jij ook gelijkenissen ziet tussen schoolpesten en krantpesten.

En dat jij het verschil niet wenst te zien verrast mij niet.

Samir75017
27-01-15, 11:35
Dat er af en toe voor het museum, in de supermarkt of naast de school een jood afgeknald wordt.. à la bonheur

The Western guilt about the Holocaust must not wipe out the fact that, every single day, people of all backgrounds are attacked/killed for who they are.

Soldim
27-01-15, 12:54
The Western guilt about the Holocaust must not wipe out the fact that, every single day, people of all backgrounds are attacked/killed for who they are.

En zolang moslim de daders zijn in plaats van de slachtoffers, des te beter.

super ick
28-01-15, 07:49
En zolang moslim de daders zijn in plaats van de slachtoffers, des te beter.

Wat als morgen een of andere geestelijk gestoorde een halve moskee leegschiet? Dan gaan we met zijn allen wel xenofobie, islamofobie, etc roepen. Als een moslim een Joodse supermarkt leegschiet dan zwijgen we over die haat en beperken we ons tot 'vreselijk' ' terrorisme' en 'syrieganger'.

Beestje mag vooral niet bij de naam genoemd worden.

super ick
28-01-15, 07:51
Ik zie wel verschillen, maar toch vooral gelijkenissen. Waarom mag pesten niet gewoon gezien worden als een vorm van vrije meningsuiting ?

Ik zei, doei.

Marsipulami
30-01-15, 01:06
Wat als morgen een of andere geestelijk gestoorde een halve moskee leegschiet? Dan gaan we met zijn allen wel xenofobie, islamofobie, etc roepen. Als een moslim een Joodse supermarkt leegschiet dan zwijgen we over die haat en beperken we ons tot 'vreselijk' ' terrorisme' en 'syrieganger'.

Beestje mag vooral niet bij de naam genoemd worden.

Wat wil je eigenlijk zeggen ?

super ick
30-01-15, 09:27
Wat wil je eigenlijk zeggen ?

Dat het geen toevalligheden zijn en de haat diep zit. Waarschijnlijk gehersenspoeld van kinds af aan door ouders en naaste familie of later door verkeerde vrienden of allebei. Kortom ziek.

Ik heb het over een deel van de moslims. Misschien niet bijster groot maar wel in staat tot 'grootse' daden. Zoals hier wel eens meer in een discussie naar voren is gekomen; je hebt er niet zoveel nodig om een samenleving compleet te terroriseren.

Zolang figuren als Samir 'over de hele wereld worden mensen omgebracht om wat/wie ze zijn' post en jij dankbaar tegen dergelijke figuren aanschurkt blijf ik mij zorgen maken.

Kennelijk spreekt het jou wel aan om andersdenkenden, desnoods met grof geweld, jou geloofsovertuiging door de strot te drukken.

Frans van der Lugt zou zich omdraaien in zijn graf als hij jou hier zo bezig zou zien. Je vergeet wel erg snel en gaat letterlijk over lijken om een puntje te maken.