PDA

Bekijk Volledige Versie : Aboutaleb spreekt moslims streng toe in Rotterdamse moskee



Wizdom
25-01-15, 19:34
De Rotterdamse burgemeester ging in gesprek met moslims over extremisme - Foto: ANP

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft zijn mening over extremisten die zich niet thuis voelen in Nederland en overwegen naar Syrië of Irak te vertrekken zaterdagavond opnieuw herhaald, dit keer voor het gehoor van honderden geloofsgenoten.

Hij deed dit in de Essalam Moskee in de Rotterdamse wijk Feijenoord.

'Rot dan toch op, heb ik meerdere keren gezegd. Dat is misschien niet leuk om te horen, maar er moet ook een grens worden getrokken,' zei hij tegenover ongeveer 250 toeschouwers.

Hoe radicaliseren ogenschijnlijk gewone tieners tot aanslagplegers, waar halen ze hun wapentuig vandaag en hoe worden deze jihadisten uiteindelijk onschadelijk gemaakt? Alles wat u moet weten over moslimextremisten. Lees dit artikel nu in Blendle voor maar 29 cent >
Toon

De bijeenkomst in de moskee werd georganiseerd door de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond, een koepelorganisatie van islamitische organisaties in de regio Rotterdam, en was bedoeld om buurtbewoners met elkaar in gesprek te laten gaan.

Volgens de burgemeester was hij zelf ook op de bijeenkomst aanwezig om zich te verantwoorden voor zijn reeks aan standvastige publieke optredens naar aanleiding van de aanslagen in Parijs. Een grote groep moslims schijnt namelijk moeite te hebben met de toon die hij naar zijn geloofsgenoten hanteert.
Beleid

Aboutaleb zei dat zijn uitingen 'burgemeester onwaardig' werden genoemd: 'maar dat is deze burgemeester niet onwaardig, want ik wil dicht bij de burgers staan.' Hij herhaalde daarbij ook dat 'als je je boven het voetvolk wil verheffen door een kalasjnikov op te pakken, dan moet je gaan. Ik zie geen juridische gronden om ze dan tegen te houden, dus waarom zouden we dat doen.'

Met dit laatste statement gaat Aboutaleb wederom direct tegen het kabinetsbeleid in, dat wil voorkomen dat Rotterdamse jihadisten uitreizen naar Syrië of Irak. Aboutaleb zei eerder al meerdere keren dat jihadisten hun paspoorten bij hem mogen inleveren en dan 'een nieuwe mogen aanvragen bij kalief Al-Baghdadi'.

Voor minderjarigen maakt hij een uitzondering: die moeten volgens de burgemeester wel beschermd worden door hun paspoort af te nemen. Volwassenen die deze maatschappij 'verdorven vinden en niks hebben met de normen en waarden in dit land en de democratie' kunnen wat hem betreft echter beter vertrekken.

Wizdom
25-01-15, 19:36
Het lijkt er een beetje op alsof iemand zich wil profileren over de rug van een kwetsbare minderheid...

super ick
25-01-15, 20:08
Het lijkt er een beetje op alsof iemand zich wil profileren over de rug van een kwetsbare minderheid...

Nee. Hij staat een harde lijn voor tov mensen die de maatschappij hier verfoeien en zich geroepen voelen te gaan vechten in Syrie.

Als ik goed ingelicht ben hebben de meeste moslims een schurfthekel aan die extremisten. Spreek je uit en zwaai ze uit.

Wizdom
25-01-15, 20:41
Nee. Hij staat een harde lijn voor tov mensen die de maatschappij hier verfoeien en zich geroepen voelen te gaan vechten in Syrie.

Als ik goed ingelicht ben hebben de meeste moslims een schurfthekel aan die extremisten. Spreek je uit en zwaai ze uit.

Ik vind dat een Burgemeester als ere burger zich beschaafd hoort uit te laten... Juist om een goed voorbeeld te geven... Daar hoort geen grof taalgebruik bij.... We hebben al genoeg tokkies die we in de hand moeten houden...

super ick
25-01-15, 21:00
Ik vind dat een Burgemeester als ere burger zich beschaafd hoort uit te laten... Juist om een goed voorbeeld te geven... Daar hoort geen grof taalgebruik bij.... We hebben al genoeg tokkies die we in de hand moeten houden...

Oprotten. Och.....

Putin zei dat hij ze desnoods zou volgen tot op de plee om ze daar de strot af te snijden.

Aboutaleb zei het beschaafd.

Wizdom
25-01-15, 21:15
Oprotten. Och.....

Putin zei dat hij ze desnoods zou volgen tot op de plee om ze daar de strot af te snijden.

Aboutaleb zei het beschaafd.

Onbeschaafd taal gebruik voegt niets toe... Het haalt je alleen naar beneden... Zeker als de actualiteit eraf is en het een race naar de goot wordt...

knots71karel
25-01-15, 23:28
Oprotten. Och.....

Putin zei dat hij ze desnoods zou volgen tot op de plee om ze daar de strot af te snijden.

Aboutaleb zei het beschaafd.

Het is DE taal die dat tuig heel goed verstaat , bovendien in goed NEDERLANDS !
Een zeeman zou zeggen : opzouten die hap !

knots71karel
25-01-15, 23:32
Het lijkt er een beetje op alsof iemand zich wil profileren over de rug van een kwetsbare minderheid...

Spoor je nog wel?
Omdat deze man het lef heeft om WAARHEID in goed verstaan baar NEDERLANDS te zeggen.

super ick
26-01-15, 07:32
Onbeschaafd taal gebruik voegt niets toe... Het haalt je alleen naar beneden... Zeker als de actualiteit eraf is en het een race naar de goot wordt...

Twee mannen vermoorden een complete redactie en een ander dwaallampje probeerd hetzelfde bij een Joodse supermarkt. Vervolgens ga val jij over een woordje? Volgens mij heb jij je focus niet helemaal goed staan. Het splintertje in jouw teen is erger dan de uitgezaaide kanker van de buurman.

The_Grand_Wazoo
26-01-15, 08:22
Idd een burgemeester zou dergelijk taalgebruik moeten mijden. Hij is geen zeeman of een Russische pseudo dictator.

Al Sawt
26-01-15, 12:02
Als ik goed ingelicht ben hebben de meeste moslims een schurfthekel aan die extremisten. Spreek je uit en zwaai ze uit.Waarom?

Al Sawt
26-01-15, 12:04
Oprotten. Och.....

Putin zei dat hij ze desnoods zou volgen tot op de plee om ze daar de strot af te snijden.

Aboutaleb zei het beschaafd.Poetin, een standaard om normen en waarden te meten. Toe maar! Het waren toch Poetins soldaten die een passagiersvliegtuig neerschoten?

super ick
26-01-15, 15:07
Poetin, een standaard om normen en waarden te meten. Toe maar! Het waren toch Poetins soldaten die een passagiersvliegtuig neerschoten?

Volgens mij moet jij ng drie vragen beantwoorden. Of doe er maar 1. Waarom heb je mijn naam gezet bij een quote van Mark?

super ick
26-01-15, 15:08
Waarom?

Waarom niet? Zo moeilijk is dat niet..... Of je moet er begrip voor hebben, dan heb je er natuurlijk moeite mee.

knots71karel
26-01-15, 20:46
Poetin, een standaard om normen en waarden te meten. Toe maar! Het waren toch Poetins soldaten die een passagiersvliegtuig neerschoten?

Dat laatste is nog steeds geen bewezen feit , afgezien daarvan komt het nu ff goed uit normaler wijze zijn de Amerikanen de gebeten hond, en komen de Russen hier amper ter sprake !

Al Sawt
27-01-15, 13:46
Waarom niet? Zo moeilijk is dat niet..... Of je moet er begrip voor hebben, dan heb je er natuurlijk moeite mee.Ik ga mij niet uitspreken. Vooral niet als een Tokkie dat van mij op Maroc.nl verlangt.

Donder een eind op!

En zei jij niet: De wereld is zwart-wit, slecht-goed. (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/379359-jean-marie-le-pen-bijna-doodgebrand.html)

Hypocriet!

Al Sawt
27-01-15, 13:54
Dat laatste is nog steeds geen bewezen feit , afgezien daarvan komt het nu ff goed uit normaler wijze zijn de Amerikanen de gebeten hond, en komen de Russen hier amper ter sprake !Probeer jij mij neer te zetten als iemand die de Amerikanen van alles beschuldigd, maar nu Poetin zwart maakt omdat het mij goed uitkomt? Idioot dat jij bent!

Aller eerst: Ik heb bewondering voor Poetin op geopolitieke wereld. Dat neemt niet weg dat hij op binnenlands gebied een boevenstaat van Rusland heeft gemaakt. Ook neemt het niet weg dat hij verantwoordelijk is voor het neerschieten van Malaysia Airline vlucht.

Ik ben geen Superdick, Eric De Blois noch een achterlijke vent die zich op Knotskarel noemt. Mijn reacties zijn gebaseerd op argumentatie en niet op 5 voor 12 gedachte. Dat de Islam Europa aan het overnemen is en dat hun aanwezigheid op Maroc.nl onderdeel is van een breed gevecht tegen de Islam. Dus kom met inhoudelijk reactie of bespaar mij jouw vluchtige beweringen.

Al Sawt
27-01-15, 13:55
Volgens mij moet jij ng drie vragen beantwoorden. Of doe er maar 1. Waarom heb je mijn naam gezet bij een quote van Mark?Triest figuur. Ik heb dozijnen reacties uitstaan die wachten op jouw antwoorden.

knots71karel
27-01-15, 14:26
Probeer jij mij neer te zetten als iemand die de Amerikanen van alles beschuldigd, maar nu Poetin zwart maakt omdat het mij goed uitkomt? Idioot dat jij bent!

Aller eerst: Ik heb bewondering voor Poetin op geopolitieke wereld. Dat neemt niet weg dat hij op binnenlands gebied een boevenstaat van Rusland heeft gemaakt. Ook neemt het niet weg dat hij verantwoordelijk is voor het neerschieten van Malaysia Airline vlucht.

Ik ben geen Superdick, Eric De Blois noch een achterlijke vent die zich op Knotskarel noemt. Mijn reacties zijn gebaseerd op argumentatie en niet op 5 voor 12 gedachte. Dat de Islam Europa aan het overnemen is en dat hun aanwezigheid op Maroc.nl onderdeel is van een breed gevecht tegen de Islam. Dus kom met inhoudelijk reactie of bespaar mij jouw vluchtige beweringen.

Tegen jou hoogmoeds waanzin zijn geen argumenten ,
Met een verstrooide enkel in zich zelf gelovende Op (schepper) die zich bijna gelijk acht aan een Boven natuurlijk WEZEN valt niet te discusseren

Ik heb ooit het aanbod gehad om Kapitein te worden.

Een van de redenen dat ik dat afsloeg was :

Regel een: De Kapitein heeft ALTIJD gelijk !
Regel twee: Voor het bijna onmogelijke geval dat hij ongelijk heeft ,
gaat automatisch regel een in werking.

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/rolleyes.png

knots71karel
27-01-15, 14:48
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/162339-weten-jullie-sawt-freya.html

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/vreemd.gif toeval?

Al Sawt
27-01-15, 14:51
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/162339-weten-jullie-sawt-freya.html

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/vreemd.gif toeval?
Wat zit jij te bazelen?!??!?!?

Al Sawt
27-01-15, 14:55
Tegen jou hoogmoeds waanzin zijn geen argumenten ,Die zijn er niet, inderdaad. Heeft alleen niets met hoogmoed te maken. Maar met het feit dat ik gelijk heb. Geloof mij, jij en andere trieste figuren op Maroc.nl hadden al te graag argumenten willen inbrengen als er een kans was. Helaas voor jullie discussieer ik alleen over onderwerpen waar ik verstand van hebt.



Met een verstrooide enkel in zich zelf gelovende Op (schepper) die zich bijna gelijk acht aan een Boven natuurlijk WEZEN valt niet te discusserenGemopper van een beperkt wezen die zijn onwetendheid verbloemt met het recht lullen van kromme zaken.

knots71karel
27-01-15, 22:12
Die zijn er niet, inderdaad. Heeft alleen niets met hoogmoed te maken. Maar met het feit dat ik gelijk heb. Geloof mij, jij en andere trieste figuren op Maroc.nl hadden al te graag argumenten willen inbrengen als er een kans was. Helaas voor jullie discussieer ik alleen over onderwerpen waar ik verstand van hebt.
Gemopper van een beperkt wezen die zijn onwetendheid verbloemt met het recht lullen van kromme zaken.

In jou gore smerige intens verziekte brein , ga je zelfs zover om een NICK -NAME bespotteijk te maken
Zonder te beseffen wat evt de reden is !
Ik citeer je nog ff :
Ik ben geen Superdick, Eric De Blois noch een achterlijke vent die zich op Knotskarel noemt!

De naam KNOTS 71 dat nr 71 zie je niet eens staan in je door ziekelijke zelfzucht vertroebelde ogen!
Zal ff iets zeggen over deze naam K.N.O staat voor keel ,neus en oor artsen 71was mijn oparatie nummer
Zo kwam ik aan deze nick.
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tongue.png

O, ja en KAREL? was mijn kamer en lotgenoot hij overleefde het niet
ik voeg dit ff toe om te laten zien hoe idioten vooroordelen hebben !zelfs over een NICK NAME

super ick
28-01-15, 07:38
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/162339-weten-jullie-sawt-freya.html

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/vreemd.gif toeval?

Vind het een logische verklaring.

Al Sawt
28-01-15, 10:15
In jou gore smerige intens verziekte brein , ga je zelfs zover om een NICK -NAME bespotteijk te maken
Zonder te beseffen wat evt de redden is !
Ik citeer je nog ff :
Ik ben geen Superdick, Eric De Blois noch een achterlijke vent die zich op Knotskarel noemt!

De naam KNOTS 71 dat nr 71 zie je niet eens staan in je door ziekelijke zelfzucht vertroebelde ogen!
Zal ff iets zeggen over deze naam K.N.O staat voor keel ,neus en oor artsen 71was mijn oparatie nummer
Zo kwam ik aan deze nick.
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tongue.png


door

Veel geblaat maar weinig wol. Maar vertel eens: Hoe voelt het om door een allochtoon oorwassing te krijgen?

Bart.NL
28-01-15, 10:29
Veel geblaat maar weinig wol. Maar vertel eens: Hoe voelt het om door een allochtoon oorwassing te krijgen?

Als je dat een oorwassing noemt, schrijven dat je gelijk hebt, terwijl je dat niet hebt.

super ick
28-01-15, 10:42
Als je dat een oorwassing noemt, schrijven dat je gelijk hebt, terwijl je dat niet hebt.

Ik denk dat Al-Sawt een computer is en geen persoon.
Ze hebben hem ingesteld op het hoogste arrogante, hooghartige niveau.

Als het een mens was geweest dan had hij wel in de gaten gehad dat hij enorm voor paal staat en met de staart tussen de benen afgedropen. Nee.....het moet een computer zijn.

knots71karel
28-01-15, 13:47
Ik denk dat Al-Sawt een computer is en geen persoon.
Ze hebben hem ingesteld op het hoogste arrogante, hooghartige niveau.

Als het een mens was geweest dan had hij wel in de gaten gehad dat hij enorm voor paal staat en met de staart tussen de benen afgedropen. Nee.....het moet een computer zijn.

Ik heb destijds hem helemaal voor '' Jan met de korte achternaam''
gezet toen deze betweter over Iraanse onderzeers begon http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/yelcutelaughA.gif het was gewoon komisch sinds die tijd waagt hij het niet meer om :buiten zijn beperkte POTJE te piesen!
Hetgeen hij ook ruiterijk toegeeft in dit topic (dat vind ik wel eerlijk http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/knipoog.gif) want zoals het een goede weledele Schoenmaker betaamt blijft hij nu wel bij zijn leest !

Helaas voor onze Hooggeleerde AL SAWT zijn er hier nog een paar mensen de zich in dit " VAK " bekwaamd hebben ,en als zodanig hun eigen visie er op na houden ,
die het zij zo ..............
vaak heel anders is dan die van AL SAWT.

super ick
28-01-15, 21:11
Ik heb destijds hem helemaal voor '' Jan met de korte achternaam''
gezet toen deze betweter over Iraanse onderzeers begon http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/yelcutelaughA.gif het was gewoon komisch sinds die tijd waagt hij het niet meer om :buiten zijn beperkte POTJE te piesen!
Hetgeen hij ook ruiterijk toegeeft in dit topic (dat vind ik wel eerlijk http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/knipoog.gif) want zoals het een goede weledele Schoenmaker betaamt blijft hij nu wel bij zijn leest !

Helaas voor onze Hooggeleerde AL SAWT zijn er hier nog een paar mensen de zich in dit " VAK " bekwaamd hebben ,en als zodanig hun eigen visie er op na houden ,
die het zij zo ..............
vaak heel anders is dan die van AL SAWT.

Tja.......het is sneu om iemand zo af te zien gaan en zich tegelijkertijd zo arrogant en hooghartig op te zien stellen.

Staat daar ook niet wat over in de Koran? Allah houdt volgens mij niet van de hooghartigen.

knots71karel
28-01-15, 21:30
Veel geblaat maar weinig wol. Maar vertel eens: Hoe voelt het om door een allochtoon oorwassing te krijgen?

De mentale optater is blijkbaar goed aangekomen
gezien je kinderachtige reactie vanhet niveau van een autochtone kleuterklas !

knots71karel
28-01-15, 21:57
Tja.......het is sneu om iemand zo af te zien gaan en zich tegelijkertijd zo arrogant en hooghartig op te zien stellen.

Staat daar ook niet wat over in de Koran? Allah houdt volgens mij niet van de hooghartigen.

Ja zeker !
Soerah al Baqarah (2) deel 1 vers 16 en 18

van het laatste vers geef ik de onderstaande tekst

(Zij zijn ) doof ,stom en blind (VAN HART) daarom keren zij niet terug.

vers 16 is ook heel goed en past bij een :
Hoogedelegeleerde gestrenge Professor docter in de betere kweetnietkunde

TIP :Het is zeker de moeite waard om deze wijze tekst op te zoeken

super ick
29-01-15, 11:40
Ja zeker !
Soerah al Baqarah (2) deel 1 vers 16 en 18

van het laatste vers geef ik de onderstaande tekst

(Zij zijn ) doof ,stom en blind (VAN HART) daarom keren zij niet terug.

vers 16 is ook heel goed en past bij een :
Hoogedelegeleerde gestrenge Professor docter in de betere kweetnietkunde



TIP :Het is zeker de moeite waard om deze wijze tekst op te zoeken

Mwoah, ik kan zonder Korantekst ook prima bepalen dat hooghartigheid een slechte eigenschap is.

Kijk, iemand kan best intelligent zijn maar op zich zegt dat helemaal niets. Neem het voorbeeld maar dat hij mij de maat probeert te nemen door mij te verwijten dat ik niet uit mijn hoofd het percentage christenen in Congo weet. Om nog maar te zwijgen van de stompzinnige onmogelijkheid om op een forum aan te kunnen tonen dat je dergelijke data zelf wel uit je hoofd weet.
Doet me een beetje denken aan een mannetjesgorilla. Even hard rondrennen, keihard op je borst trommelen en zodra de echte zilverrug tevoorschijn komt weer in jet struikgewas verdwijnen. Precies wat hij jou verwijt dus; veel gescheer en weinig wol.

knots71karel
29-01-15, 11:57
Mwoah, ik kan zonder Korantekst ook prima bepalen dat hooghartigheid een slechte eigenschap is.

Kijk, iemand kan best intelligent zijn maar op zich zegt dat helemaal niets. Neem het voorbeeld maar dat hij mij de maat probeert te nemen door mij te verwijten dat ik niet uit mijn hoofd het percentage christenen in Congo weet. Om nog maar te zwijgen van de stompzinnige onmogelijkheid om op een forum aan te kunnen tonen dat je dergelijke data zelf wel uit je hoofd weet.
Doet me een beetje denken aan een mannetjesgorilla. Even hard rondrennen, keihard op je borst trommelen en zodra de echte zilverrug tevoorschijn komt weer in jet struikgewas verdwijnen. Precies wat hij jou verwijt dus; veel gescheer en weinig wol.

Je voeg er zelf om :
(Staat daar ook niet wat over in de Koran? Allah houdt volgens mij niet van de hooghartigen)
.
Dus ben ik zo welwillend geweest om in de Koran te speuren , en vond na lange tijd de Soerah
Het enige waar ik wachten kan is dat ik geen echte goede Koran gebruik ,want die is volgens sommigen hier
enkel goed in het ENGELS gezien de reactie,s , ja de vrije WERELD taal van het Westen !

super ick
29-01-15, 12:04
Je voeg er zelf om :
(Staat daar ook niet wat over in de Koran? Allah houdt volgens mij niet van de hooghartigen)
.
Dus ben ik zo welwillend geweest om in de Koran te speuren , en vond na lange tijd de Soerah
Het enige waar ik wachten kan is dat ik geen echte goede Koran gebruik ,want die is volgens sommigen hier
enkel goed in het ENGELS gezien de reactie,s , ja de vrije WERELD taal van het Westen !

Dat is waar. Ik vroeg er zelf om. In de hoop dat het Al-Zout zou aanspreken maar ik vermoed dat hij inmiddels het niveau van een God overstegen is.

knots71karel
29-01-15, 12:42
Dat is waar. Ik vroeg er zelf om. In de hoop dat het Al-Zout zou aanspreken maar ik vermoed dat hij inmiddels het niveau van een God overstegen is.

Je bedoeld AL SAWT , zeker ? de man is mogelijk nu bezig om een passend antwoord te vinden op de antwoorden van o.a deze persoon .http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/knipoog.gif