PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel freemasons zitten er hier op het forum?



Wizdom
25-01-15, 22:54
Meld je maar aan...

H.P.Pas
25-01-15, 23:19
Niemand meldt zich.
Hiermee is het bewijs geleverd.
Ze opereren in het verborgene. :duivel:

knots71karel
25-01-15, 23:37
Niemand meldt zich.
Hiermee is het bewijs geleverd.
Ze opereren in het verborgene. :duivel:

Als je gewoon Nederlandse woorden gebruikt in plaats van de wereldtaal van het WESTEN ,
dan kun je mogelijk nog een antwoord krijgen.
Maar dat wekt geen indruk genoeg uiteraard http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hardlach.gif

Bofko
26-01-15, 03:00
Ik zweer Wizdom ik ben GEEN vrijmetselaar.

Bofko
26-01-15, 03:59
En ik ben GEEN Jood.

Bofko
26-01-15, 03:59
Wat heeft dat als gevolg voor je simpele wereldbeeld , Wizdom ?


Niks he........eigenwijze knurft.........Door god gegeven hersenen zijn aan jou niet besteed... Jij gebruikt 3% hersencellen om gods-instructies op te volgen.......en de gegeven andere 97% laat je onbenut, en dat vind IK nou godslastering

super ick
26-01-15, 07:25
Meld je maar aan...

Met je aluhoedje op uit bed gestapt?

H.P.Pas
26-01-15, 09:22
Ik zweer Wizdom ik ben GEEN vrijmetselaar.

Typisch het antwoord van een vrijmetselaar.

Wizdom
26-01-15, 14:23
Wat heeft dat als gevolg voor je simpele wereldbeeld , Wizdom ?


Niks he........eigenwijze knurft.........Door god gegeven hersenen zijn aan jou niet besteed... Jij gebruikt 3% hersencellen om gods-instructies op te volgen.......en de gegeven andere 97% laat je onbenut, en dat vind IK nou godslastering

Het grappige is dat ik om onbekende reden jou precies aanzag voor een mogelijke FREEMASON...?

Nederlandertje
26-01-15, 14:38
Ik hou niet van metselen. Moest het op school doen maar was niet mijn ding. Schilderen, houtbewerken, metaalbewerken en elektrotechniek waren wel mijn dingen.

Tomas
26-01-15, 14:54
Het grappige is dat ik om onbekende reden jou precies aanzag voor een mogelijke FREEMASON...?

Nee natuurlijk niet; Bofko is een brabo, en die mogen geen lid worden. Werkelijk Wiz, dat is zulke basiskennis dat ik niet begrijp hoe je zoiets kunt denken. Echt iedereen weet dat. Onder welke rots heb je gezeten?

super ick
26-01-15, 15:25
Nee natuurlijk niet; Bofko is een brabo, en die mogen geen lid worden. Werkelijk Wiz, dat is zulke basiskennis dat ik niet begrijp hoe je zoiets kunt denken. Echt iedereen weet dat. Onder welke rots heb je gezeten?

Als ze Braboos toelaten stap ik er direct uit.

Tomas
26-01-15, 15:37
Dat is ook helemaal niet aan de orde. Wiz lult maar wat als een kip zonder kop. Zo zie je dat nu opeens iedereen gaat twijfelen; Wat? Mogen Brabos wel lid worden? Dat is het gevaar van onwetendheid!

Bofko
26-01-15, 16:09
Het grappige is dat ik om onbekende reden jou precies aanzag voor een mogelijke FREEMASON...?

Dan ken ik jou beter dan dat jij jezelf kent.

Ik zal jou die reden uitleggen: het heeft met jouw wereldbeeld te maken.

In jouw wereldbeeld is de freemason een duivel. Maar omdat ik redelijk sympathiek overkom durf jij mij niet met 'duivel' aan te spreken.

God en de duivel zijn antwoorden op levensvragen.Vele gelovigen zijn namelijk zo hoogmoedig dat ze het logische antwoord 'ik weet het niet' op vele levensvragen niet kennen. Dus als ze het antwoord niet kennen zeggen ze dat heeft God gedaan als het positief is of dat heeft de duivel (of de vrijmetselaar, of de jood) gedaan als het negatief is.

Deze antwoorden hebben ook als voordeel voor desbetreffende gelovigen dat die moeilijke levensvragen hen het idee geven dat het niks met zichzelf te maken heeft. Ze denken dat het antwoord buiten henzelf ligt. Dus gebruiken ze hun hersens amper , ze worden denklui. En dat is ook vaak wat je ziet.

Mark
26-01-15, 18:02
ze weigerden mij toe te laten! biraat

The_Grand_Wazoo
26-01-15, 19:08
ze weigerden mij toe te laten! biraat

Oh en toen ben je uit frustratie maar illuminati geworden.

super ick
26-01-15, 21:42
ze weigerden mij toe te laten! biraat

Tja, een IQ van 89. Dan kom je er niet in.

mark61
26-01-15, 23:39
Meld je maar aan...

Vanwaar dat Engels?

mark61
26-01-15, 23:41
Het grappige is dat ik om onbekende reden jou aanzag...

Het is grappig dat je zelf niet weet waarom je iemand voor iets aanziet? Lijkt me eerder reden tot zorg. Doe es wat met die 97% overcapaciteit.

super ick
27-01-15, 08:33
Het is grappig dat je zelf niet weet waarom je iemand voor iets aanziet? Lijkt me eerder reden tot zorg. Doe es wat met die 97% overcapaciteit.

Ben bang dat het vergelijkbaar is met een oude batterij. Als je de capaciteit niet gebruikt wordt het inactief.

Wizdom
27-01-15, 11:55
Het is grappig dat je zelf niet weet waarom je iemand voor iets aanziet? Lijkt me eerder reden tot zorg. Doe es wat met die 97% overcapaciteit.

En nu eens een antwoord op de vraag ipv dat gekakel? Wie is er hier een freemason op het forum? Je weet wel die mensen die "de mensenheid willen helpen"....

Mark
27-01-15, 18:33
Oh en toen ben je uit frustratie maar illuminati geworden.

illuminati >>>> freemasons!!!! :mad:

mark61
27-01-15, 23:19
En nu eens een antwoord op de vraag ipv dat gekakel? Wie is er hier een freemason op het forum? Je weet wel die mensen die "de mensenheid willen helpen"....

41.

En nu eens antwoord op mijn vraag in plaats van dat Engelse gekakel. Waarom gebruik je nodeloos een Engels woord? Hoe kom je erop zo'n 'vraag' te stellen? Wat denk je eigenlijk dat het is waar je naar vraagt?

Wat is een mensenheid? Iedereen die wil helpen is een dingest? Hoe dat zo?

Charlus
27-01-15, 23:48
41Nee, 42.

Charlus
27-01-15, 23:55
Je doet onnodig moeilijk Wizdom. Hoeveel SATAN-aanbidders zitten er op het forum?

super ick
28-01-15, 07:29
Zo'n ehhhhhh, vrijmetselaar. Metselt die ook schuurtjes? Ik heb nog een klusje.

Bart.NL
28-01-15, 07:33
Nee, 42.

42 schijnt het antwoord op iedere vraag te zijn.

Hier in Sneek hebben ze trouwens een vrij opzichtig pand. Het lijkt me een dubieuze organisatie met behoorlijk wat geld.

H.P.Pas
28-01-15, 10:00
Hier in Sneek hebben ze trouwens een vrij opzichtig pand. Het lijkt me een dubieuze organisatie met behoorlijk wat geld.

Aha, Sneek (http://www.staff.science.uu.nl/~built101/oldpages/ivo-de-wijs.html).. Het verband lijkt me zonneklaar maar dat mag natuurlijk nooit genoemd worden.

Bart.NL
28-01-15, 10:08
Aha, Sneek (http://www.staff.science.uu.nl/~built101/oldpages/ivo-de-wijs.html).. Het verband lijkt me zonneklaar maar dat mag natuurlijk nooit genoemd worden.

Sneek wordt in verband gebracht met allerlei merkwaardige toevallen:

Drs. P - Sneker café Songtekst (http://muzikum.eu/nl/123-677-11489/drs-p/sneker-cafe-songtekst.html)

Het is onverklaarbaar en bijna occult
Een feit dat de wereld met huiver vervult

Bofko
28-01-15, 10:09
Snake !

Bart.NL
28-01-15, 10:21
Snake !

Dat is één van die merkwaardige toevallen. De oorspronkelijke naam is Ter Snake.

Het is nu wel duidelijk waarom hier een loge zit.

Bofko
28-01-15, 10:36
http://www.vrijmetselarijsneek.nl/

Lijkt me een leuke club voor Wizdom om eens wat andere ideeën op te doen.

H.P.Pas
28-01-15, 10:49
Vanwaar dat Engels?

Omdat je dan zou kunnen denken, dat 'sneeky' gewoon een spelfout is, zodat de ware samenhang versluierd wordt.
Zo laat zelfs Wiz zich in de luren leggen. Afgronden openen zich...

mark61
28-01-15, 11:14
Nee, 42.

Ja, dat was het. Verkeerd onthouden :hihi:

Wizdom
28-01-15, 20:19
http://www.vrijmetselarijsneek.nl/

Lijkt me een leuke club voor Wizdom om eens wat andere ideeën op te doen.



Vraag 1.

Kan een partner ook kennisnemen van de ritualen?
Antwoord:

In het algemeen zal een vrijmetselaar datgene dat het lidmaatschap van de loge hem biedt en in het bijzonder zijn belevenis van de rituelen met zijn partner willen delen, als die daar voor openstaat. Dat kan alleen als die ook kennis heeft van het inwijdingsgebeuren en dus van de ritualen. Er is geen bezwaar tegen dat hij die kennis verstrekt. Hij handelt daarmee niet in strijd met zijn belofte, mits hij ervan kan uitgaan dat zijn partner die wetenschap als persoonlijk en strikt vertrouwelijk beschouwt.

Vraag 2.

Kunnen niet-vrijmetselaren kennisnemen van de rituelen?
Antwoord:

Nee, dat is in principe niet de bedoeling.

Het belangrijkste argument ervoor is dat daardoor het element van verrassing en de beleving voor degene die toetreedt, minder intens zou zijn. Vrijmetselarij is immers een inwijdingsgenootschap. Overigens zijn de ritualen (= de teksten van de rituelen) voor wie dat wil, te vinden in tweedehands boekhandels, antiquariaten en zelfs op internet.

De ritualen zijn, evenals bij een toneelstuk, niet meer dan een ‘script’, een beperkte weergave van de werkelijkheid van een echte opvoering. De waarde ligt sterk in de daadwerkelijke beleving.

Vraag 3.

Welke kenmerken heeft de ‘rituele arbeid’?
Antwoord:

Het rituele gebeuren kan gekarakteriseerd worden als een ernstig spel, te vergelijken met een toneelstuk. Maar het is wel een spel met diepe waarden en belevenissen die de deelnemer zelf moet ontdekken en verwerken. Het kan hem helpen zijn antwoord te vinden op vragen naar het waarom en waartoe van zijn leven.

Vraag 4.

Wat is de waarde van symboliek voor de vrijmetselaren?
Antwoord:

Voor vrijmetselaren biedt de symboliek een gemeenschappelijke taal die zij verstaan, waar ter wereld zij elkaar ook ontmoeten. Die taal schept een eenheid tussen mannen met totaal verschillende achtergronden, opvattingen en karakter. Voor de individuele vrijmetselaar ten slotte geeft de symboliek daarbuiten een mogelijkheid om zichzelf te toetsen aan de idealen die hij zich stelt.

Vraag 5.

Welke rituelen kent de vrijmetselarij?
Antwoord:

Bij de aanneming tot leerling staat, behalve het opnemen in de broederschap, het verkrijgen van zelfkennis centraal. De gezellenbevordering en de meesterverheffing staan in het teken van respectievelijk de relatie tot de medemens en die met de Opperbouwmeester.

Vraag 6.

Wat is een ritueel of rite?
Antwoord:

Een rite kan verschillende vormen hebben. Meestal is het een combinatie van een symbool en een symbolische handeling, vaak aangevuld met een korte tekst die het karakter heeft van een vaste formule. Voorbeeld: een handdruk bij een ontmoeting (‘hoe maak je het’). Van oudsher en over de hele wereld worden riten gebruikt bij geboorte, huwelijk, dood en andere belangrijke gebeurtenissen in een mensenleven.

Wizdom
28-01-15, 20:22
Vrijmetselarij is een eigentijdse stroming, geworteld in eeuwenlange traditie. Onafhankelijk van enige politieke of religieuze beweging is de vrijmetselaar zich bewust van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Het streven van iedere vrijmetselaar is permanent aan zichzelf te bouwen, zijn 'ruwe steen' te bewerken, om daardoor bewuster in de samenleving te functioneren en voor anderen en zichzelf in het dagelijks leven meer te betekenen. Vrijmetselaren geloven 'ieder op eigen wijze' dat er meer is tussen hemel en aarde.

Wizdom
28-01-15, 20:25
Vrijmetselarij is een dekmantel voor Satanisme... Satan interesseert het niet wat je gelooft wanneer je zijn nabijheid zoekt dan ben je sowieso doomed....

CONTRA
28-01-15, 20:28
Ik hou niet van metselen. Moest het op school doen maar was niet mijn ding. Schilderen, houtbewerken, metaalbewerken en elektrotechniek waren wel mijn dingen.

haha ik ook. in de 2e klas moesten we een muurtje metselen. net als schilderen; houtbewerking; koken; mechanische techniek en elektrotechniek. ik was overal waardeloos in behalve grafische techniek.

super ick
28-01-15, 21:07
haha ik ook. in de 2e klas moesten we een muurtje metselen. net als schilderen; houtbewerking; koken; mechanische techniek en elektrotechniek. ik was overal waardeloos in behalve grafische techniek.

Wat was dat voor opleiding?

knots71karel
28-01-15, 21:07
Vanwaar dat Engels?

Omdat het denkelijk meer indruk maakt, doen kinderen ook , zelfs de Koran geeft hij weer in het Engels !!!
De taal van de VRIJE WERELD .... het zo vervloekte WESTEN!
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

Bofko
29-01-15, 00:32
Vrijmetselarij is een dekmantel voor Satanisme... Satan interesseert het niet wat je gelooft wanneer je zijn nabijheid zoekt dan ben je sowieso doomed....

Wie zijn er eigenlijk buiten oprechte moslims niet doomed in jouw belevingswereld ?

Marsipulami
29-01-15, 08:29
'Werkgelegenheid bouw groeit weer na zes jaren van krimp'

Gepubliceerd: 29 januari 2015 06:32


De werkgelegenheid in de bouw zal dit jaar voor het eerst weer groeien na zes jaren van krimp. Dat voorspelt het Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid (EIB) in een donderdag verschenen rapport.

De totale werkgelegenheid zal in 2015 toenemen met zo’n vijfduizend voltijdbanen, aldus het EIB. Daarna vindt een versnelling plaats. De komende zes jaar komen er bijna zestigduizend banen bij. Tijdens de crisis zijn er ongeveer 85.000 verdwenen.

De bouw liet ook vorig jaar al wat herstel zien. Zo namen de vergunningen en verkopen toe en zaten de orderportefeuilles in de lift. Alleen de nieuwbouw van woningen nam nog af met 8 procent.

In totaal nam de bouwproductie, dankzij de groei van de utiliteitsbouw en de grond-, water- en wegenbouw, toe met 1 procent.

Nieuwbouwproductie

Voor dit jaar wordt een plus van 3 procent voorzien en zal de nieuwbouwproductie van woningen toenemen met ruim 11 procent.

"De groei moet wel worden bezien in het licht van de uitzonderlijk lage niveaus die inmiddels zijn bereikt", aldus het EIB. Werden er voor de crisis nog 80.000 woningen per jaar opgeleverd, in 2014 waren dit er nog maar zo’n 45.000.

Renovatie

Vooral in het segment onderhoud en renovatie in de woningbouw gaat het nog minder goed. Hier bedraagt de groei dit jaar 1,5 procent, mede doordat het verlaagde btw-tarief van 6 procent halverwege dit jaar afloopt. Pas na 2016 zal deze ''negatieve impuls'' wegebben.

In de utiliteitsbouw en de grond-, water- en wegenbouw (gww) is de groei de komende jaren respectievelijk 2 en 1,5 procent. Het herstel in de utiliteitsbouw wordt gedrukt door de hoge leegstand van kantoren en winkelpanden, terwijl de gww last heeft van dalende investeringen in infrastructuur en onderhoud.

De toename van de werkgelegenheid komt in eerste instantie vooral ten goede aan tijdelijke werknemers, later wordt ook een stevige groei van reguliere werkgelegenheid verwacht.

Door: NU.nl/Marijke Verhaar/ANP

Mark
29-01-15, 08:53
'Werkgelegenheid bouw groeit weer na zes jaren van krimp'

Gepubliceerd: 29 januari 2015 06:32


De werkgelegenheid in de bouw zal dit jaar voor het eerst weer groeien na zes jaren van krimp. Dat voorspelt het Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid (EIB) in een donderdag verschenen rapport.

De totale werkgelegenheid zal in 2015 toenemen met zo’n vijfduizend voltijdbanen, aldus het EIB. Daarna vindt een versnelling plaats. De komende zes jaar komen er bijna zestigduizend banen bij. Tijdens de crisis zijn er ongeveer 85.000 verdwenen.

De bouw liet ook vorig jaar al wat herstel zien. Zo namen de vergunningen en verkopen toe en zaten de orderportefeuilles in de lift. Alleen de nieuwbouw van woningen nam nog af met 8 procent.

In totaal nam de bouwproductie, dankzij de groei van de utiliteitsbouw en de grond-, water- en wegenbouw, toe met 1 procent.

Nieuwbouwproductie

Voor dit jaar wordt een plus van 3 procent voorzien en zal de nieuwbouwproductie van woningen toenemen met ruim 11 procent.

"De groei moet wel worden bezien in het licht van de uitzonderlijk lage niveaus die inmiddels zijn bereikt", aldus het EIB. Werden er voor de crisis nog 80.000 woningen per jaar opgeleverd, in 2014 waren dit er nog maar zo’n 45.000.

Renovatie

Vooral in het segment onderhoud en renovatie in de woningbouw gaat het nog minder goed. Hier bedraagt de groei dit jaar 1,5 procent, mede doordat het verlaagde btw-tarief van 6 procent halverwege dit jaar afloopt. Pas na 2016 zal deze ''negatieve impuls'' wegebben.

In de utiliteitsbouw en de grond-, water- en wegenbouw (gww) is de groei de komende jaren respectievelijk 2 en 1,5 procent. Het herstel in de utiliteitsbouw wordt gedrukt door de hoge leegstand van kantoren en winkelpanden, terwijl de gww last heeft van dalende investeringen in infrastructuur en onderhoud.

De toename van de werkgelegenheid komt in eerste instantie vooral ten goede aan tijdelijke werknemers, later wordt ook een stevige groei van reguliere werkgelegenheid verwacht.

Door: NU.nl/Marijke Verhaar/ANP

dat wordt weer een hoop vrij metselen !

mark61
29-01-15, 09:41
Vrijmetselarij is een dekmantel voor Satanisme... Satan interesseert het niet wat je gelooft wanneer je zijn nabijheid zoekt dan ben je sowieso doomed....

Sinds wanneer spreekt Allah eigenlijk Engels tegen jou?

super ick
29-01-15, 11:02
Sinds wanneer spreekt Allah eigenlijk Engels tegen jou?

Het zou wel logisch zijn. Itt Arabisch is het een wereldtaal.

Wizdom
29-01-15, 17:37
Wie zijn er eigenlijk buiten oprechte moslims niet doomed in jouw belevingswereld ?

https://www.youtube.com/watch?v=FaRsDMGQ7hg

knots71karel
29-01-15, 17:53
https://www.youtube.com/watch?v=FaRsDMGQ7hg

Weet je niks anders te verzinnen dan in elkaar gedaaide propaganda filmpjes .

Bofko
30-01-15, 01:26
https://www.youtube.com/watch?v=FaRsDMGQ7hg

Youtube-islam is het zwakste waarmee je kunt reageren.

Wizdom
31-01-15, 15:27
Youtube-islam is het zwakste waarmee je kunt reageren.

Freemasons zijn verhulde Satanisten... Elke laag koeieneert de laag eronder... Vrijmetselaars maken gebruik van enige wapen van de Satan... Namelijk verleiding en bedrog... De kreet "Vrijheid, Broederschap, Gelijkheid" is een holle frase die naievelingen moeten aantrekken...

Vrijheid zonder randvoorwaarden is eenvoudigweg anarchie en chaos...
Broederschap zonder criteria is eenvoudigweg een inconsistentie...
Gelijkheid zonder criteria en context is een inconsistentie...

Omdat Freemasons bovenstaande begrippen voor eigen doeleinden misbruiken zullen ze de invulling per opportuniteit invullen... En dat is wat de geschiedenis heeft getoond...

Het heeft de vingerafdruk van de Satan die Adam heeft misleidt en bedrogen door de Appel Boom te symboliseren als de essentie van het bestaan door een simpele misleiding zonder enig fundament...

Wizdom
31-01-15, 15:54
https://www.youtube.com/watch?v=gbRmRkZxYk0

knots71karel
31-01-15, 20:26
https://www.youtube.com/watch?v=4x-cHySUlwI

Hoeveel onzinnige filmpjes wil je nog hebben, je krankzinnige geloof in de een of andere duivel te bevestigen?
Omdat het zo mooi uitkomt als GOD weer eens voor een probleem staat , om de duvel dan de schuld te geven
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/eviltongue.gif

knots71karel
31-01-15, 20:44
Sinds wanneer spreekt Allah eigenlijk Engels tegen jou?

Omdat ALLAH er de voorkeur aan geeft de taal te gebruiken
van ...zijn inziens bij benadering meest ideale mensen die
aan zijn schepping voldoen ,en momenteel een leiding en
voorbeeld gevende positie hebben in de Wereld

(denk ik http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/knipoog.gif

Wizdom
31-01-15, 21:22
https://www.youtube.com/watch?v=4x-cHySUlwI

Hoeveel onzinnige filmpjes wil je nog hebben, je krankzinnige geloof in de een of andere duivel te bevestigen?
Omdat het zo mooi uitkomt als GOD weer eens voor een probleem staat , om de duvel dan de schuld te geven
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/eviltongue.gif

Ik heb een undercover getuigenis gepost... Maar ja voor jou is alleen je eigen virtuele wereld de waarheid... Helemaal gebrainwashed... Zelfs wat je ogen zien breng je in twijfel... Dan ben je ver heen? Grotere hypocrisy bestaat er niet....

knots71karel
31-01-15, 21:40
Ik heb een undercover getuigenis gepost... Maar ja voor jou is alleen je eigen virtuele wereld de waarheid... Helemaal gebrainwashed... Zelfs wat je ogen zien breng je in twijfel... Dan ben je ver heen?

Een getuigenis ? van een underover?
die zeker voor duveltje uit een doosje speelt in een in elkaar geflanste clip
uiteraard in het Engels http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/eviltongue.gif

Wizdom
31-01-15, 22:18
Een getuigenis ? van een underover?
die zeker voor duveltje uit een doosje speelt in een in elkaar geflanste clip
uiteraard in het Engels http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/eviltongue.gif

Ja natuurlijk... Verklaar alles maar tot het fabeltjes land... Alleen jou wereld is echt... Geloof je het zelf?

Bouyizen
31-01-15, 23:12
Het zijn dwalende kakkerlakken joh, freemasons is te hoog gegrepen.

super ick
01-02-15, 08:59
https://www.youtube.com/watch?v=FaRsDMGQ7hg

Russell's teapot

Many orthodox people speak as though it were the business of sceptics to disprove received dogmas rather than of dogmatists to prove them. This is, of course, a mistake. If I were to suggest that between the Earth and Mars there is a china teapot revolving about the sun in an elliptical orbit, nobody would be able to disprove my assertion provided I were careful to add that the teapot is too small to be revealed even by our most powerful telescopes. But if I were to go on to say that, since my assertion cannot be disproved, it is intolerable presumption on the part of human reason to doubt it, I should rightly be thought to be talking nonsense. If, however, the existence of such a teapot were affirmed in ancient books, taught as the sacred truth every Sunday, and instilled into the minds of children at school, hesitation to believe in its existence would become a mark of eccentricity and entitle the doubter to the attentions of the psychiatrist in an enlightened age or of the Inquisitor in an earlier time.[1]

Wizdom
01-02-15, 09:16
Russell's teapot

Many orthodox people speak as though it were the business of sceptics to disprove received dogmas rather than of dogmatists to prove them. This is, of course, a mistake. If I were to suggest that between the Earth and Mars there is a china teapot revolving about the sun in an elliptical orbit, nobody would be able to disprove my assertion provided I were careful to add that the teapot is too small to be revealed even by our most powerful telescopes. But if I were to go on to say that, since my assertion cannot be disproved, it is intolerable presumption on the part of human reason to doubt it, I should rightly be thought to be talking nonsense. If, however, the existence of such a teapot were affirmed in ancient books, taught as the sacred truth every Sunday, and instilled into the minds of children at school, hesitation to believe in its existence would become a mark of eccentricity and entitle the doubter to the attentions of the psychiatrist in an enlightened age or of the Inquisitor in an earlier time.[1]

Je vergelijking gaat niet op... In de KORAN staan zaken waarvan zelfs de laatste wetenschappelijke stand van zaken stijl van achterover slaat... Dat maakt jou prietpraat een dogma.... Mijn conclusie is dan ook dat jij in een dogmatische redenering blijft steken... Alles is een dogma behalve de ongedefinieerde en misleidende dogma "Vrijheid, Broederschap, Gelijkheid"... Zonder nadere specificering en randvoorwaarden is het een loze dogma en staat het los van de werkelijkheid...

Vrijheid zonder randvoorwaarden gaat ten koste van de vrijheid van een ander... Echte broederschap kan alleen ontstaan bij een gezamenlijke omarming van fundamentele waarden die niet opgedrongen worden maar zijn omarmd... Gelijkheid kan alleen gedefinieerd worden op verschillende dimensies... In sommige dimensies is men gelijk maar in andere dimensies kan er sprake zijn van ongelijkheid... Ongelijkheid is nodig om de samenleving in de praktijk te kunnen laten functioneren... Dus de kreet gelijkheid zonder definitie is een loze en misleidende kreet....

Bofko
02-02-15, 01:50
Vrijheid zonder randvoorwaarden gaat ten koste van de vrijheid van een ander... Echte broederschap kan alleen ontstaan bij een gezamenlijke omarming van fundamentele waarden die niet opgedrongen worden maar zijn omarmd... Gelijkheid kan alleen gedefinieerd worden op verschillende dimensies... In sommige dimensies is men gelijk maar in andere dimensies kan er sprake zijn van ongelijkheid... Ongelijkheid is nodig om de samenleving in de praktijk te kunnen laten functioneren... Dus de kreet gelijkheid zonder definitie is een loze en misleidende kreet....

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk in kinderen krijgen, ja. En misschien ook niet ruimtelijk inzicht.
Het gaat natuurlijk om de MORELE dimensie van gelijkheid. En die ontbreekt bij broederschappen.


Broederschappen (islamitisch dan wel vrijmetselaars) zijn middeleeuwse artefacten. Broederschap-promotors zijn bang voor andere broederschappen, en bang voor vrouwen in het algemeen. Ze zijn volkomen misplaatst in de huidige globaliserende en moderne wereld.


Een goede broeder beschouwt de hele mensheid als zijn broeder dan wel zuster.....Toch, Marsipulami ?

super ick
02-02-15, 06:56
Je vergelijking gaat niet op... In de KORAN staan zaken waarvan zelfs de laatste wetenschappelijke stand van zaken stijl van achterover slaat... Dat maakt jou prietpraat een dogma.... Mijn conclusie is dan ook dat jij in een dogmatische redenering blijft steken... Alles is een dogma behalve de ongedefinieerde en misleidende dogma "Vrijheid, Broederschap, Gelijkheid"... Zonder nadere specificering en randvoorwaarden is het een loze dogma en staat het los van de werkelijkheid...

Vrijheid zonder randvoorwaarden gaat ten koste van de vrijheid van een ander... Echte broederschap kan alleen ontstaan bij een gezamenlijke omarming van fundamentele waarden die niet opgedrongen worden maar zijn omarmd... Gelijkheid kan alleen gedefinieerd worden op verschillende dimensies... In sommige dimensies is men gelijk maar in andere dimensies kan er sprake zijn van ongelijkheid... Ongelijkheid is nodig om de samenleving in de praktijk te kunnen laten functioneren... Dus de kreet gelijkheid zonder definitie is een loze en misleidende kreet....

Ik vind broederschap een hoogdravende uitdrukking. Ik kan best met anderen samenleven zonder broederschap. Alleen als die mensen zich terugtrekken in hun eigen broederschapje en hun neus voor anderen optrekken dan voel ik mij niet geroepen hen te smeken mij alstublieft te accepteren. Die zoeken het maar uit.