PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Maleisische christenen blijven tot Allah bidden'



Marsipulami
28-01-15, 15:11
Woensdag, 28 januari 2015

'MALEISISCHE CHRISTENEN BLIJVEN TOT ALLAH BIDDEN'

BRUSSEL (KerkNet/Kathpress) – Aartsbisschop Julian Leow van Kuala Lumpur, de voorzitter van de Maleisische bisschoppen, is niet onder de indruk van de uitspraak van het Maleisische Hooggerechtshof. Dat verbood christenen vorige week, na een jarenlange rechtsstrijd die in 2008 werd gestart, om het woord 'Allah' nog langer te gebruiken. De aartsbisschop schrijft zijn gelovigen dat dit vonnis slechts betrekking heeft op het katholieke tijdschrift 'Malaysia Herald': "Het betekent niet dat christenen het woord 'Allah' niet langer in de Heilige Schrift of in hun erediensten of gebeden kunnen gebruiken."

Maleisische christenen gebruiken al eeuwen 'Allah'. Volgens de aartsbisschop zullen zij dat ondanks dit verbod blijven doen, ook al zorgt dat volgens de vijf rechters van het Hooggerechtshof voor 'verwarring' en bedreigt dit zelfs de 'nationale zekerheid'.

(Kerknet)

Bofko
29-01-15, 01:56
Maar het mag niet van de wet.


Voila de moslim-hypocrisie in een notendop.

Als ze in de minderheid (westerse landen) zijn, met klem beroep doen op westerse maatstaven van gelijkheid en universele gelijke rechten van de mens...
Als ze in de meerderheid zijn (Maleisie) ) de eigen uitzonderingspositie opeisen en onmiddellijk die westerse gelijkheidsmaatstaven aan de kant schuiven...

Dit valt hier des te meer op omdat het niet zomaar wat meninkjes of gedragingen van individuen betreft. Het gaat hier om islam-wetgeving in Maleisie ! Let wel, racisme- (islamofobie) klachten in het westen kunnen NOOIT gaan over westerse wetgeving, maar (juist dankzij die westerse wetgeving) alleen over intermenselijke interacties......personen, instanties of bedrijven die discrimineren..
Echter, discrimineren in Maleisie tussen gelovigen en niet(anders)-gelovigen is een WETTELIJKE verplichting!

Deze hypocrisie is op politiek level alleen op te lossen door een 'moderne' islam, denk ik.

Marsipulami
29-01-15, 09:12
'Allah' mag niet als merknaam

07/01/2013 om 17:34 door llo


De aanvraag voor de merknaam 'Allah' is geweigerd door het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE). Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf, waar de aanvraag was gedaan, aan Het Parool.

Het merkenbureau zou van mening zijn dat een algemeen bekende naam als 'Allah' geen onderscheidend vermogen heeft. Om die reden kan de naam niet als merk geregistreerd worden, luidt het.

Mohammed en Jesus

Bij consultant Chiever vindt men het vreemd dat het merkenbureau zich beroept op deze weigeringsgrond.

In het verleden accepteerde het BBIE andere, vergelijkbare merken wel. Zo vond consultant Chiever de geregistreerde merken Mohammed, Jesus, God Fix It en Gods' Toys. 'Het is dan ook de vraag waarom een naam als Allah niet onderscheidend zou zijn voor bijvoorbeeld kleding en Jesus wel', aldus Bas Kist van het juridisch adviesbureau.

Het BBIE had ook kunnen kiezen voor een andere, meer voor de hand liggende weigeringsgrond die in de wet is te vinden, meent Chiever. 'De wet bepaalt dat een merk ook wegens strijd met de openbare orde of de goede zeden geweigerd kan worden. Dat was in onze ogen logischer geweest', zegt Kist.

Vrijheid van meningsuiting

Maar volgens hem is het BBIE waarschijnlijk niet erg happig om de zedenmeester te spelen. 'Vrijheid van meningsuiting is in Nederland natuurlijk een groot goed. Om die reden zijn de weigeringen op basis van strijdigheid met de openbare orde op de vingers van één hand te tellen.' Zo werd enige tijd geleden het merk JODEN voor douchekoppen geweigerd, net als een logo van een kabouter die de Hitlergroet bracht met een swastika om zijn arm.

De Telegraaf berichtte eerder maandag dat de Amsterdamse kunstenaar Teun Castelein (32), eind december voor 250 euro de merknaam 'Allah' had gedeponeerd in Den Haag. ‘Ik was verbaasd dat nooit eerder iemand dat had gedaan.'

Een woordvoerder van Markfellows, voor nationale en internationale merkbescherming, benadrukt dat met het doen van een aanvraag de merknaam niet al automatisch binnen is. 'Dat iemand anders het nog niet heeft gedaan, betekent nog niet dat de aanvraag geschikt wordt bevonden.'

Castelein kan nog wel bezwaar aantekenen tegen de beslissing.

super ick
29-01-15, 12:31
Maar het mag niet van de wet.


Voila de moslim-hypocrisie in een notendop.

Als ze in de minderheid (westerse landen) zijn, met klem beroep doen op westerse maatstaven van gelijkheid en universele gelijke rechten van de mens...
Als ze in de meerderheid zijn (Maleisie) ) de eigen uitzonderingspositie opeisen en onmiddellijk die westerse gelijkheidsmaatstaven aan de kant schuiven...

Dit valt hier des te meer op omdat het niet zomaar wat meninkjes of gedragingen van individuen betreft. Het gaat hier om islam-wetgeving in Maleisie ! Let wel, racisme- (islamofobie) klachten in het westen kunnen NOOIT gaan over westerse wetgeving, maar (juist dankzij die westerse wetgeving) alleen over intermenselijke interacties......personen, instanties of bedrijven die discrimineren..
Echter, discrimineren in Maleisie tussen gelovigen en niet(anders)-gelovigen is een WETTELIJKE verplichting!

Deze hypocrisie is op politiek level alleen op te lossen door een 'moderne' islam, denk ik.

Islamitische meerderheid en gelijke rechten gaat nergens op. Een pijnlijke constatering dat de islam, in de praktijk dan, zich niet verenigd met de universele rechten van de mens.

mark61
29-01-15, 13:19
Islamitische meerderheid en gelijke rechten gaat nergens op.

In Turkije en Tunesië heel aardig. In Turkije worden vooral andere moslims gediscrimineerd :cheefbek:

Mensenrechtenschendingen als geheel is wat anders. Al zijn die in Turkije van 'algemeen-autoritaire' aard, nauwelijks van 'islamitische'.

super ick
29-01-15, 13:48
In Turkije en Tunesië heel aardig. In Turkije worden vooral andere moslims gediscrimineerd :cheefbek:

Mensenrechtenschendingen als geheel is wat anders. Al zijn die in Turkije van 'algemeen-autoritaire' aard, nauwelijks van 'islamitische'.

Turkije? Mwoahhhhhh: https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/landenoverzicht/turkije/

Tunesië ga ik mij eens verder in verdiepen. Heb het daar de laatste tijd niet zo gevolgd.

mark61
29-01-15, 15:19
Turkije? Mwoahhhhhh: https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/landenoverzicht/turkije/

Tunesië ga ik mij eens verder in verdiepen. Heb het daar de laatste tijd niet zo gevolgd.

Een fantastisch onpartijdige bron heb je daar gevonden :haha:

super ick
29-01-15, 17:37
Een fantastisch onpartijdige bron heb je daar gevonden :haha:

:hihi: ik zie het

Deze beter?

De laatste christenen in Turkije - Christendom - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christendom/article/detail/3322395/2012/09/26/De-laatste-christenen-in-Turkije.dhtml)

En deze om aan te geven dat Turkse politiek verworden is tot een gevaarlijke slangenkuil.
http://www.zamanvandaag.nl/nieuws/turkije-opinie/6289/hoe-christenen-turkije-moorden-op-andere-christenen-beramen

mark61
29-01-15, 21:35
Nou nee :hihi:

Overigens is de Zaman de krant van de Gülenbeweging, die grote ruzie heeft met de AKP en momenteel zwaar wordt vervolgd.

Samir75017
29-01-15, 23:52
Jesus is the Son of Allah ... Hum ....

Charlus
30-01-15, 00:38
Maar het mag niet van de wet.


Voila de moslim-hypocrisie in een notendop.

Als ze in de minderheid (westerse landen) zijn, met klem beroep doen op westerse maatstaven van gelijkheid en universele gelijke rechten van de mens...
Als ze in de meerderheid zijn (Maleisie) ) de eigen uitzonderingspositie opeisen en onmiddellijk die westerse gelijkheidsmaatstaven aan de kant schuiven...

Dit valt hier des te meer op omdat het niet zomaar wat meninkjes of gedragingen van individuen betreft. Het gaat hier om islam-wetgeving in Maleisie ! Let wel, racisme- (islamofobie) klachten in het westen kunnen NOOIT gaan over westerse wetgeving, maar (juist dankzij die westerse wetgeving) alleen over intermenselijke interacties......personen, instanties of bedrijven die discrimineren..
Echter, discrimineren in Maleisie tussen gelovigen en niet(anders)-gelovigen is een WETTELIJKE verplichting!

Deze hypocrisie is op politiek level alleen op te lossen door een 'moderne' islam, denk ik.
Geen like van mij want ik ben Islambasher noch Islamofoob.

Marsipulami
30-01-15, 01:42
Voila de moslim-hypocrisie in een notendop.

Het sektarisch clubje zelfverklaarde atheïsten op dit forum staat achter jou. Dat blijkt uit de 'like'-jes onder je berichtje.

Ikzelf distantieer me liever van je stupide, generaliserende en beledigende uitspraken over ('de') moslims.

Bofko
30-01-15, 02:38
Het sektarisch clubje zelfverklaarde atheïsten op dit forum staat achter jou. Dat blijkt uit de 'like'-jes onder je berichtje.

Ikzelf distantieer me liever van je stupide, generaliserende en beledigende uitspraken over ('de') moslims.

Steek ff je hypocriete duim op voor het Maleisische hooggerechtshof...

Wat vind je van verdwijnend christendom in het midden-oosten ?

super ick
30-01-15, 10:06
Nou nee :hihi:

Overigens is de Zaman de krant van de Gülenbeweging, die grote ruzie heeft met de AKP en momenteel zwaar wordt vervolgd.

Jawel maar ik had ook aangegeven dat ik die link had geplaatst om aan te geven wat een ingewikkelde slangenkuil het is. Een mooi voorbeeld hoe er op de onderbuik gespeeld wordt.

Verder ging het om de gelijke behandeling van iedereen, dus ook Christenen, Joden, etc, etc in Islamitische landen. Jij noemt er twee op waar het wellicht verhoudingsgewijs iets beter is. Das niet veul.

super ick
30-01-15, 10:08
Het sektarisch clubje zelfverklaarde atheïsten op dit forum staat achter jou. Dat blijkt uit de 'like'-jes onder je berichtje.

Ikzelf distantieer me liever van je stupide, generaliserende en beledigende uitspraken over ('de') moslims.

Het is bekend dat jij regelmatig moeite hebt met de waarheid.

H.P.Pas
30-01-15, 11:43
Geen like van mij want ik ben Islambasher noch Islamofoob.

Lijkt me op bashofobie terug te voeren. Gegeven dat het een vaststelling van onloochenbare feiten betreft.

Ibrah1234
30-01-15, 11:55
Ikzelf distantieer me liever van je stupide, generaliserende en beledigende uitspraken over ('de') moslims.

Doe ff normaal man. Reageer inhoudelijk of helemaal niet i.p.v. dit soort stoten onder de gordel.

mark61
30-01-15, 13:06
Jij noemt er twee op waar het wellicht verhoudingsgewijs iets beter is. Das niet veul.

Ja nou ja, tis bekend. Wilde alleen even nuanceren. Zo stel ik me voor dat in Syrië en Irak in hun eh voormalige 'normale' doen ook niet heftig aan discriminatie deden. Dan is er nog Libanon. Van de meeste Afrikaanse landen met een moslimmeerderheid is mij ook geen discriminatie bekend. Vaak hebben christelijke minderheden daar, als voormalige koloniale elite, verhoudingsgewijs veel invloed.

Marsipulami
30-01-15, 13:07
Het is bekend dat jij regelmatig moeite hebt met de waarheid.

De waarheid of jouw waarheid ?

Marsipulami
30-01-15, 13:15
Steek ff je hypocriete duim op voor het Maleisische hooggerechtshof...

Het is beter om met geschillen naar een rechtbank te stappen dan om een burgeroorlog te beginnen.


Wat vind je van verdwijnend christendom in het midden-oosten ?

Dat vind ik jammer.

mark61
30-01-15, 13:34
Het is beter om met geschillen naar een rechtbank te stappen dan om een burgeroorlog te beginnen.

Frieten zijn beter dan massamoord. Wat is dit nou voor een onzinnig statement?

Verder is er geen sprake van een geschil tussen burgers, maar wetten die iets verbieden, alsmede censuur en chantage.

Bofko
30-01-15, 15:44
Het is beter om met geschillen naar een rechtbank te stappen dan om een burgeroorlog te beginnen.

HUh ? Het gaat juist over een rechtbank die discrimineert.

Ik weet er nog 1 op jouw niveau: "je kunt beter goed doen dan slecht doen"

Marsipulami
30-01-15, 15:57
HUh ? Het gaat juist over een rechtbank die discrimineert.

Het komt wel vaker voor dat verschillende partijen eenzelfde merknaam claimen. De rechtbank beslist dan iets. Heeft niks met discriminatie te maken.

Samir75017
30-01-15, 16:22
HUh ? Het gaat juist over een rechtbank die discrimineert.






Voila de moslim-hypocrisie in een notendop.

Als ze in de minderheid (westerse landen) zijn, met klem beroep doen op westerse maatstaven van gelijkheid en universele gelijke rechten van de mens...


What do Western Muslims have to do with a Malaysian Court's decision ?

Tomas
30-01-15, 16:34
Niks, als je gewoon met twee maten meet.

mark61
30-01-15, 16:39
Het komt wel vaker voor dat verschillende partijen eenzelfde merknaam claimen. De rechtbank beslist dan iets. Heeft niks met discriminatie te maken.

Je bent wat hardleers. Het gaat hier niet om een conflict tussen burgers, het gaat om een overheid die plots iets verbiedt dat al honderden jaren usance is.

De vergelijking met commercie is absurd. Wat een bizarre tsjeef ben je ook.

Doe niet alsof je het allemaal niet begrijpt.

Marsipulami
30-01-15, 18:40
Je bent wat hardleers. Het gaat hier niet om een conflict tussen burgers, het gaat om een overheid die plots iets verbiedt dat al honderden jaren usance is.

De vergelijking met commercie is absurd. Wat een bizarre tsjeef ben je ook.

Doe niet alsof je het allemaal niet begrijpt.

Hmm, tja, ik vind ook wel dat die gerechtelijke uitspraak geen schoonheidsprijs verdient. Maar om op die basis een wereldgodsdienst af te serveren en alle moslims hypocrieten te noemen. Dat vind ik wel wat ver gaan.

super ick
30-01-15, 18:53
Hmm, tja, ik vind ook wel dat die gerechtelijke uitspraak geen schoonheidsprijs verdient. Maar om op die basis een wereldgodsdienst af te serveren en alle moslims hypocrieten te noemen. Dat vind ik wel wat ver gaan.

Moslimhypocrisie is hypocrisie die onder moslims voorkomt. Dat wil niet zeggen dat alle moslims hypocriet zijn. Alleen zij die in democratieën wel een beroep doen op gelijke rechten (nooit plichten) maar deze aan hun laars lappen zodra ze een meerderheid hebben.

Jij begrijpt het best. Net zoals je ook begrijpt dat kinderen van school af treiteren niets te maken heeft met vrijheid van meningsuiting. Je was altijd al een hardleerse trol door tot vervelens toe dezelfde, volledig uitgediscussieerde onderwerpen/stokpaardjes te plaatsen maar nu ben je wel erg vervelend bezig.

Marsipulami
30-01-15, 19:15
Moslimhypocrisie is hypocrisie die onder moslims voorkomt. Dat wil niet zeggen dat alle moslims hypocriet zijn.

Bofko sprak wel degelijk over 'de' (absolute generalisatie) moslim-hypocrisie en in de verdere toelichting van zijn uitspraak sprak hij over: Als 'ze' (absolute generalisatie) in de minderheid zijn dan ... en als 'ze' (absolute generalisatie) in de meerderheid zijn....



Jij begrijpt het best. Net zoals je ook begrijpt dat kinderen van school af treiteren niets te maken heeft met vrijheid van meningsuiting.

Klopt helemaal. Ik begrijp zeker dat kinderen wegpesten van school niks met vrije meningsuiting te maken heeft. Ik begrijp alleen niet waarom dat principe niet kan gelden voor de ruimere samenleving.