PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslim bijna 24 uur vastgehouden nadat hij foto's nam van kerk



Marsipulami
28-01-15, 14:28
Syrische man bijna 24 uur vastgehouden nadat hij foto's nam van kerk

wo 28/01/2015 - 13:01 - Judit Verstraete, Rik Arnoudt

In Laarne is een man opgepakt en bijna 24 uur vastgehouden nadat hij zondag drie foto's had genomen van de kerk. De man woont al zes jaar in België en was op bezoek bij zijn vriendin in Laarne. "Ik ben geen terrorist", zegt hij op Radio 2.

Amar neemt drie foto's van de kerk met zijn smartphone, omdat er veel mensen buiten staan. Dat doet hem denken aan een oude foto die hij bij zijn vriendin gezien had, waarop ook een groep mensen voor de kerk aan het praten is. "Ik zie dat niet zoveel, veel mensen die buiten aan de kerk staan."

Daarna fietst hij verder naar zijn vriendin. Daar begint hij eten klaar te maken, maar hij heeft brood nodig, dus hij gaat naar de bakker. Op de terugweg wordt hij tegengehouden door de politie. Ze vragen of hij foto's genomen heeft van de kerk.

Amar wordt opgepakt en er volgt een huiszoeking. "Ik heb 23 en een half uur vastgezeten in een cel. Ze hebben mijn smartphone en mijn laptop meegenomen."

Hij werd ook ondervraagd. "Ze wilden weten of ik een jihadist was, maar ik ben geen terrorist. Ik weet niet wat ze gelezen hebben in mijn ogen."

Amar begrijpt wel dat de politie nu uiterst waakzaam is, maar hij vindt de actie overdreven. "Ze zijn met twaalf politiemannen naar mijn huis gekomen", zegt hij. 's Nachts moest hij van Wetteren naar Aalst om te overnachten in de cel en dan 's ochtends weer naar Wetteren. "Ik heb twee boterhammen gekregen en een liter melk." Amar wacht ondertussen nog altijd op zijn smartphone en zijn laptop.

"Uiteindelijk bleek dat er geen strafbare feiten werden gepleegd", bevestigt Kristine De Beule van het parket van Dendermonde.

Ordediensten zenuwachtig

De aanslagen in Parijs en de anti-terreuracties in Verviers en Brussel leiden duidelijk tot enige zenuwachtigheid bij de politie.

Eerder deze week werden in Harelbeke nog drie terreurverdachten met veel vertoon opgepakt. Het bleek uiteindelijk te gaan om drie jongemannen die vóór het lokale politiekantoon in hun auto op een vriend zaten te wachten die was opgeroepen voor verhoor. De zogenaamde wapens die ze bij zich hadden, bleken nep, en de "islamitische geschriften" in de auto bleken uiteindelijk gewoon een Koran.

De laatste dagen zijn er ook opvallend meer valse bommeldingen, en die zullen de rust uiteraard ook niet bevorderen.

CONTRA
28-01-15, 19:58
h y s t e r i e

super ick
28-01-15, 21:19
h y s t e r i e

Nee, islamofobie.

Mark
28-01-15, 22:02
kijk dat is natuurlijk niet correct, maar goed als je zo gaat provoceren dan lok je dat ook een beetje uit natuurlijk.

Charlus
28-01-15, 22:35
Eerder deze week werden in Harelbeke nog drie terreurverdachten met veel vertoon opgepakt. Het bleek uiteindelijk te gaan om drie jongemannen die vóór het lokale politiekantoon in hun auto op een vriend zaten te wachten die was opgeroepen voor verhoor. De zogenaamde wapens die ze bij zich hadden, bleken nep,
Ze zaten met klapperpistooltjes in de auto te wachten.

en de "islamitische geschriften" in de auto bleken uiteindelijk gewoon een Koran.
Als de koran niet kwalificeert als islamitisch geschrift dan weet ik het ook niet meer. Ze hadden een haatzaaiend islamitisch geschrift in de auto. Strikt genomen. Eigenlijk.

Samir75017
28-01-15, 22:43
Surreal.

super ick
29-01-15, 11:19
Surreal.

Nee, dit krijg je ervan.

Niet de schuld van de PVV maar van 'moslimbroeders' die boel op scherp hebben gezet. Dus gaan de autoriteiten bij twijfel tot actie over. Dan krijg je soms dergelijke situaties. Achteraf kunnen we die allemaal prima beoordelen als overbodig. Beter 1000 keer overbodig dan 1 keer vergeten.

Samir75017
29-01-15, 12:05
Nee, dit krijg je ervan.

Niet de schuld van de PVV maar van 'moslimbroeders' die boel op scherp hebben gezet. Dus gaan de autoriteiten bij twijfel tot actie over. Dan krijg je soms dergelijke situaties. Achteraf kunnen we die allemaal prima beoordelen als overbodig. Beter 1000 keer overbodig dan 1 keer vergeten.

Why has this man been arrested ?

knots71karel
29-01-15, 12:14
Why has this man been arrested ?

Omdat het verdacht was , heel normaal voor deze tijd , beter 10 x voor niks dan 1x te laat !

Samir75017
29-01-15, 19:49
Omdat het verdacht was , heel normaal voor deze tijd , beter 10 x voor niks dan 1x te laat !

On what basis has he been arrested ?

knots71karel
29-01-15, 20:10
On what basis has he been arrested ?

Ga eens Nederlands leren dan kun je het zelf opzoeken!

voor onderzoek en verhoor?Stel u bent aangehouden door de politie omdat u verdacht!!!!!! wordt van het plegen van een strafbaar feit.
Een strafbaar feit wordt ook wel delict genoemd.

De politie wil u verhoren en wil mogelijk onderzoek doen naar uw persoonsgegevens. De periode dat de politie u mag vasthouden is aan wettelijke regels gebonden.
Nadat u bent aangehouden mag u de politie u maximaal 6 uur vasthouden voor onderzoek. Dit onderzoek kan bestaan uit verhoren, het afnemen van uw vingerafdrukken of het achterhalen van uw identiteit. U bent niet verplicht om mee te werken aan de verhoren, u kunt u telkens beroepen op uw zwijgrecht.
De afname van vingerafdrukken kan ook af worden gedwongen. De tijd tussen middernacht (00.00 uur) en 09.00 uur 's morgens wordt hierbij niet meegerekend. In deze nachtelijke uren mag u overigens wel door de politie verhoord worden.
In totaal kan de politie u dus maximaal 15 uren ophouden voor onderzoek. Deze 15 uren gaan overigens pas in op het moment dat u bent aangekomen op de plaats van het verhoor. De plaats waar u wordt aangehouden is bijna nooit de plaats waar u ook verhoord gaat worden. Vaak vindt het verhoor plaats op het politiebureau. De reistijd wordt dus niet meegerekend.
In de praktijk begint de periode van 15 uren dus meestal te lopen op het moment dat u bent aangekomen op het politiebureau.

Samir75017
29-01-15, 20:17
Ga eens Nederlands leren dan kun je het zelf opzoeken!

voor onderzoek en verhoor?Stel u bent aangehouden door de politie omdat u verdacht!!!!!! wordt van het plegen van een strafbaar feit.
Een strafbaar feit wordt ook wel delict genoemd.

De politie wil u verhoren en wil mogelijk onderzoek doen naar uw persoonsgegevens. De periode dat de politie u mag vasthouden is aan wettelijke regels gebonden.
Nadat u bent aangehouden mag u de politie u maximaal 6 uur vasthouden voor onderzoek. Dit onderzoek kan bestaan uit verhoren, het afnemen van uw vingerafdrukken of het achterhalen van uw identiteit. U bent niet verplicht om mee te werken aan de verhoren, u kunt u telkens beroepen op uw zwijgrecht.
De afname van vingerafdrukken kan ook af worden gedwongen. De tijd tussen middernacht (00.00 uur) en 09.00 uur 's morgens wordt hierbij niet meegerekend. In deze nachtelijke uren mag u overigens wel door de politie verhoord worden.
In totaal kan de politie u dus maximaal 15 uren ophouden voor onderzoek. Deze 15 uren gaan overigens pas in op het moment dat u bent aangekomen op de plaats van het verhoor. De plaats waar u wordt aangehouden is bijna nooit de plaats waar u ook verhoord gaat worden. Vaak vindt het verhoor plaats op het politiebureau. De reistijd wordt dus niet meegerekend.
In de praktijk begint de periode van 15 uren dus meestal te lopen op het moment dat u bent aangekomen op het politiebureau.

On what basis has this man been arrested ?

knots71karel
29-01-15, 20:23
On what basis has this man been arrested ?

VERDACHT ! meer is hier niet nodig !
GODZIJ DANK ONZE WET

Samir75017
29-01-15, 21:33
VERDACHT ! meer is hier niet nodig !
GODZIJ DANK ONZE WET

Verdacht ? Of being Muslim ? Or taking a photo of a church ?

super ick
29-01-15, 22:04
Verdacht ? Of being Muslim ? Or taking a photo of a church ?

De combinatie.

Mijnheer is netjes aangehouden en wordt, indien er niets aan de hand is, weer netjes los gelaten. Er zijn geen nagels uitgetrokken of vingers gebroken o.i.d. Janken is voorbarig.

Samir75017
29-01-15, 22:39
De combinatie.

Mijnheer is netjes aangehouden en wordt, indien er niets aan de hand is, weer netjes los gelaten.

Oh, that's alright then.

super ick
30-01-15, 09:34
Oh, that's alright then.

Ja, zoals het hoort.

Zonder te zijn afgeranseld of stroom op zijn kloten te hebben gehad zoals in Irak, Jemen, Jordanie, S.A, Egypte, Libië, Iran, etc, etc.

Er worden overal mensen vermoord om wat ze zijn, was jou argument op de moord in de supermarkt in Frankrijk. Als je dan de moed hebt hierover wel een potje te gaan janken dan ben je de weg goed kwijt.

De overtreffende trap van hypocrisie.

Samir75017
30-01-15, 11:30
Ja, zoals het hoort.

Zonder te zijn afgeranseld of stroom op zijn kloten te hebben gehad zoals in Irak, Jemen, Jordanie, S.A, Egypte, Libië, Iran, etc, etc.



Oh, if that's like that in Iraq, Yemen, Jordan, S.A, Egypt, Lybia, Iran or Tombouctou, then what happened to that Belgian citizen in Belgium is alright.

super ick
30-01-15, 18:13
Oh, if that's like that in Iraq, Yemen, Jordan, S.A, Egypt, Lybia, Iran or Tombouctou, then what happened to that Belgian citizen in Belgium is alright.

Ja, die wordt humaan behandeld in een land met een werkend rechtssysteem.