PDA

Bekijk Volledige Versie : Saoedi Arabie verbied 50 namen voor kinderen die geboren worden (zie lijst)



Bofko
16-02-15, 13:44
Is your name now 'banned' in Saudi Arabia? - Middle East - World - The Independent (http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/is-your-name-now-banned-in-saudi-arabia-9192298.html)

Marsipulami
16-02-15, 14:04
Is your name now 'banned' in Saudi Arabia? - Middle East - World - The Independent (http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/is-your-name-now-banned-in-saudi-arabia-9192298.html)


De naam Marsipulami staat er niet tussen. Dat is dus nog een mogelijkheid.

knots71karel
16-02-15, 16:23
Hier mag je ook sommige namen niet geven ,maar mogelijk zijn het daar scheld namen ?

sjo
16-02-15, 16:44
Hier mag je ook sommige namen niet geven ,maar mogelijk zijn het daar scheld namen ?

Je mag daar je zoon echt geen Karel noemen hoor. Niks scheldwoord, maar klinkt niet Islamitisch en dus Haraam.

Eric de Blois
16-02-15, 16:54
Namen als BMW en Mercedes Benz mogen wel. Arabieren zijn er dol op.

knots71karel
16-02-15, 16:56
Namen als BMW en Mercedes Benz mogen wel. Arabieren zijn er dol op.

WoeHaha
dat geloof ik niet

Marsipulami
18-02-15, 16:47
Mevrouw Abcdefg Hijklmn Opqrst Uvwxyz haalt haar slag thuis

wo 18/02/2015 - 15:40 Alexander Verstraete

Twee jaar heeft ze een administratieve strijd geleverd, maar eindelijk heeft een 36-jarige leerkracht uit Colombia wat ze wou: een naam die alle letters van het alfabet bevat. Voortaan gaat ze door het leven als Abcdefg Hijklmn Opqrst Uvwxyz.

Abcdefg Hijklmn Opqrst Uvwxyz woont in de Colombiaanse hoofdstad Bogotá en heeft van het veranderen van haar naam een hobby gemaakt. Zo heette ze voorheen (hou u vast) Ladyzunga Cyborg.

Om haar huidige naam officieel op haar identiteitskaart te krijgen, heeft ze naar eigen zeggen twee jaar lang een administratieve strijd bij de burgerlijke stand moeten leveren. Ze noemt het dan ook haar "grootste slag ooit".

Behalve leerkracht is Abcdefg Hijklmn Opqrst Uvwxyz ook modeontwerper en liefhebber van bondagefeestjes. "Ik heb mijn naam veranderd opdat mensen niet zouden weten dat ik het ben", zegt ze. "Ik wilde mezelf opnieuw uitvinden en daarbij hou ik van een element van verrassing."

Daniel Molano van het nationale rijksregister van Colombia staat erbij en kijkt ernaar. "Als een ambtenaar van de burgerlijke stand zou weigeren haar naam aan te passen, dan verzaakt hij aan zijn verplichtingen. Hoe ongewoon ook, dit moet altijd worden toegelaten."

Marsipulami
18-02-15, 16:49
Mevrouw Abcdefg Hijklmn Opqrst Uvwxyz

Niet moeilijk om te onthouden, maar wel om uit te spreken.