PDA

Bekijk Volledige Versie : Goldman: Euro zakt onder $1



Ibrah1234
19-02-15, 14:55
Goldman: Euro zakt onder $1

door onze financiële redactie AMSTERDAM -

De euro zakt binnenkort tot onder $1. Dat stelt Peter Oppenheimer, hoofdstrateeg voor aandelen bij Goldman Sachs. Tot nu toe geloofden veel analisten in pariteit, waarbij voor elke dollar een euro neergeteld zou worden.

Oppenheimer deed zijn uitspraken bij CNBC. De euro stond woensdagavond 0,6% lager op $1,1346.

Goldmans Oppenheimer voorspelde ook dat de Amerikaanse aandelen achterblijven bij Europese fondsen, vooral door de komst van het steunprogramma van de ECB.

Bron

(http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23701478/__Goldman__Euro_zakt_onder__1__.html)Grappig om deze voorspelde ontwikkeling in 2013 (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/360760-financieel-systeem-sprookje.html#post5174324)terug te lezen inzake de euro. Mijn verwachting rondom de goudprijs was ook spot-on :D

mark61
19-02-15, 15:22
Super!

Iedereen voorspelt van alles. Eerst zien en dan geloven. Vooral Amerikanen zullen alleen maar (in hun ogen) negatief over de euro spreken. Ik heb er nog nooit één iets positiefs over horen zeggen. Dat kan intellectueel gezien niet kloppen.

Ze zijn blijkbaar bang.

super ick
19-02-15, 15:32
Super!

Iedereen voorspelt van alles. Eerst zien en dan geloven. Vooral Amerikanen zullen alleen maar (in hun ogen) negatief over de euro spreken. Ik heb er nog nooit één iets positiefs erover horen zeggen. Dat kan intellectueel gezien niet kloppen.

Ze zijn blijkbaar bang.

Dat de euro een tijdlang hoger heeft gestaan, en nog staat, dat steekt kennelijk.

Ibrah1234
19-02-15, 15:37
Wanneer men de huidige stand van de twee economieën met elkaar vergelijkt is het voor de hand liggend dat de euro en dollar op pariteit afstevenen.

Een Chevrolet Camaro koop je in de VS zo rond de 30.000 dollar en hier betaal je meer dan 100.000 euro!

super ick
19-02-15, 15:51
Wanneer men de huidige stand van de twee economieën met elkaar vergelijkt is het voor de hand liggend dat de euro en dollar op pariteit afstevenen.

Een Chevrolet Camaro koop je in de VS zo rond de 30.000 dollar en hier betaal je meer dan 100.000 euro!

Moet je het verschil eens zien met Belgie. Het komt door de vervuilingstax en BPM.

Overigens wel een goede reden anders hadden noeuwe auto's nooit de schone motoren gekregen die ze nu hebben.

Soldim
19-02-15, 16:25
Een Chevrolet Camaro koop je in de VS zo rond de 30.000 dollar en hier betaal je meer dan 100.000 euro!

D'r zijn zeker verschillen in prijzen, maar de amerikaanse gewoonte om prijzen zonder belasting en toeslagen te tonen geeft een nogal vals beeld.

Al Sawt
19-02-15, 16:50
Wanneer men de huidige stand van de twee economieën met elkaar vergelijkt is het voor de hand liggend dat de euro en dollar op pariteit afstevenen.

Een Chevrolet Camaro koop je in de VS zo rond de 30.000 dollar en hier betaal je meer dan 100.000 euro!

Een Audi R8 kost in Nederland EUR 185.150 en in VS $115.900.

Al Sawt
19-02-15, 16:52
Moet je het verschil eens zien met Belgie. Het komt door de vervuilingstax en BPM.

Overigens wel een goede reden anders hadden noeuwe auto's nooit de schone motoren gekregen die ze nu hebben.
Valt reuze mee.

Vervuilingstax is scheef. Meeste eigenaren van hybride auto`s tanken liever fossiele brandstof dan elektriciteit. Daarnaast is het heel vreemd waarom een Porsche Panamera S E-Hybride met 416 pk in een 14% bijtelling valt.

SportFreak
19-02-15, 17:50
Niet goed voor mijn procject in Marokko

mark61
19-02-15, 18:12
Dat de euro een tijdlang hoger heeft gestaan, en nog staat, dat steekt kennelijk.

Het is heel kinderachtig, maar ik ben bang dat het zo zit. Terwijl de nominale waarde van een munt niks zegt. Het feit dat een yen, kweenie, een cent waard is zegt nog niks over zijn sterkte.

Volgens mij is de euro destijds stilzwijgend tegen pariteit in de markt gezet, hoe noem je dat, USD en EUR 1 op 1. En ondanks een dipje is de euro eigenlijk altijd spectaculair meer waard geweest.

Ik heb er niet echt verstand van, maar je hebt zoiets als reservemunt. En hoewel de dollar nog steeds verreweg de belangrijkste is, is de euro de enige serieuze tweede, tegenwoordig: Reservemunt - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Reservemunt#mediaviewer/File:Reserve_currencies.svg)

mark61
19-02-15, 18:15
Wanneer men de huidige stand van de twee economieën met elkaar vergelijkt is het voor de hand liggend dat de euro en dollar op pariteit afstevenen.

Een Chevrolet Camaro koop je in de VS zo rond de 30.000 dollar en hier betaal je meer dan 100.000 euro!

Nee, want het één heeft niets met het ander te maken. Jij leeft echt in een magische fantasiewereld.

Er zijn tig redenen voor dat prijsverschil. De wisselkoers is daar niet één van. Een echte fantast.

Ibrah1234
19-02-15, 20:05
Nee, want het één heeft niets met het ander te maken. Jij leeft echt in een magische fantasiewereld.

Er zijn tig redenen voor dat prijsverschil. De wisselkoers is daar niet één van. Een echte fantast.

Je moet nu echt ophouden met het verkondigen van dit soort onwaarheden Mark. Dit slaat echt nergens op.

Een VMBO student kan het je nog uitleggen. Natuurlijk worden de Levi's spijkerbroeken, Ipads en amerikaanse auto's duurder doordat je met MEER euro's producten in dollars moet aanschaffen Dat heeft alles te maken met de koersverhouding.

Europese producten worden anderzijds goedkoper voor de amerikaanse consument wat weer bevordelijk is voor de export.

Doe je dit met opzet?

19579

Ibrah1234
19-02-15, 20:28
Moet je het verschil eens zien met Belgie. Het komt door de vervuilingstax en BPM.

Overigens wel een goede reden anders hadden noeuwe auto's nooit de schone motoren gekregen die ze nu hebben.

In Duitsland inderdaad zo'n 40K. In de VS kun je zo'n ding al vanaf 18.000 € aanschaffen.

Dat zijn toch ook geen bedragen meer die CO2 belasting.

Prijs Chevrolet Camaro drie keer over de kop (http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/chevrolet/21626686/__Prijs_Chevrolet_Camaro_drie_keer_over_de_kop__.h tml)

mark61
20-02-15, 00:42
Je moet nu echt ophouden

Jij moet nu echt ophouden met je geklets. Nog maar een keer: locale prijsverschillen tussen landen mbt. tot één en hetzelfde product hebben met werkelijk tig factoren van doen. Wisselkoers is er maar één van. Het feit dat die auto van jou hier ca. 4x zo duur is geeft dat al aan.

Of je daar VMBO voor moet hebben weet ik niet. Een gemiddelde intelligentie zal voor dit inzicht voldoende zijn.

Ik heb een wat ruimere blik op de onderlinge koersverhouding:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/EUR-USD_v2.svg/700px-EUR-USD_v2.svg.png

Conclusie? Geen. Elk jaar gebeurt er weer wat anders. De enige juiste conclusie is dat de euro veel langer meer waard was dan de dollar, dan minder. En dat de mathematische, langjarige trend omhoog is voor de euro, niet omlaag.

Bart.NL
20-02-15, 07:22
De EU heeft een overschot op de lopende rekening en de VS heeft een tekort. Dat is merkwaardig als hier de spullen vier maal zo duur zouden zijn. Waarom kopen Amerikanen dan Europese auto's? Blijven ze dan Europese auto's kopen, terwijl hun eigen auto's zoveel goedkoper zijn, totdat de dollar niets meer waard is?

Goldman Sachs beweerde ook dat de olie naar $200 per vat zou gaan. Mogelijk waren ze long olie en hebben toen deze voorspelling gedaan, in de hoop dat sukkels gaan kopen, zodat zij met winst kunnen verkopen. Mogelijk is GS nu long dollar of short euro en willen zij van deze positie af.

Ibrah1234
20-02-15, 09:11
De EU heeft een overschot op de lopende rekening en de VS heeft een tekort. Dat is merkwaardig als hier de spullen vier maal zo duur zouden zijn. Waarom kopen Amerikanen dan Europese auto's? Blijven ze dan Europese auto's kopen, terwijl hun eigen auto's zoveel goedkoper zijn, totdat de dollar niets meer waard is?

In het geval van de Camaro zit het grotendeels in de CO2 belasting. Maar als je het goedkoopste land pakt (Duitsland) dan is de Camaro nog 2 keer zo duur.

Maar is dat niet met veel producten het geval zoals Iphones, kleding et cetera?


terwijl hun eigen auto's zoveel goedkoper zijn, totdat de dollar niets meer waard is?

Als de dollar niets meer waard zou zijn dan maar deze beauty (http://www.teslamotors.com/nl_NL/models) bestellen?

Bart.NL
20-02-15, 09:33
In het geval van de Camaro zit het grotendeels in de CO2 belasting. Maar als je het goedkoopste land pakt (Duitsland) dan is de Camaro nog 2 keer zo duur.

Maar is dat niet met veel producten het geval zoals Iphones, kleding et cetera?

Als de dollar niets meer waard zou zijn dan maar deze beauty (http://www.teslamotors.com/nl_NL/models) bestellen?

Ik wilde alleen maar aantonen dat van jouw redenering weinig klopt. En zoals Mark al schreef, zijn er vele factoren in het spel. Amerika leeft al jaren op krediet, en kennelijk is hun economie niet concurrerend getuige het structurele tekort op de handelsbalans. Creatief boekhouden wordt wel eens verward met dynamiek. En auto's interesseren mij niet zoveel.

Ibrah1234
20-02-15, 12:49
Ik wilde alleen maar aantonen dat van jouw redenering weinig klopt. En zoals Mark al schreef, zijn er vele factoren in het spel.

Nou, ga er maar vanuit dat als de dollar deze maand 2% in waarde stijgt de producten uit de VS ook duurder worden (geïmporteerde inflatie).

De EU vindt het allemaal wel goed omdat ze de inflatie willen opkrikken.

super ick
20-02-15, 14:55
Valt reuze mee.

Vervuilingstax is scheef. Meeste eigenaren van hybride auto`s tanken liever fossiele brandstof dan elektriciteit. Daarnaast is het heel vreemd waarom een Porsche Panamera S E-Hybride met 416 pk in een 14% bijtelling valt.

De regels gaan uit van een optimaal gebruik van de elektromotor. Verschillende tests hebben bij de Porsche uitgewezen dat je de accu leeg kunt trekken in 20 kilometer maar er ook 50 kilometer mee kan doen.
In het meest ongunstige geval heeft iemand die pakweg 300 kilometer per dag rijdt en steeds het gaspedaal vloert geen recht op die 14%.
Iemand die een woonwerkafstand heeft van 25 kilometer en netjes op zijn werk en thuis laadt kan zijn woon-werkverkeer vrijwel alleen op elektra rijden. Die heeft dan dubbel en dwars recht op die 14%. (Volgens de geldende regels want je kunt je afvragen of een Porsche daar wel voor bedoelt is).

Het grootste probleem zijn de werkslaven met een auto van de zaak, zaak van een anders welteverstaan. Die hebben een tankpas en gooien hem dus 'gratis' vol. Die laden nooit op en moeten m.i. een vette naheffing krijgen.

Ik had zelf bijna een Tesla aangeschaft maar ben gevallen over de levertijd. Gelukkig achteraf want als ik nu zie hoe gigantisch het vermogen van de batterijen is toegenomen de laatste jaren wacht ik nog even af tot ze verder zijn met de ontwikkeling.