PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Israëlische premier Benjamin Netanyahu misleidde VN over Iran'



IbnRushd
24-02-15, 17:20
'Israëlische premier Benjamin Netanyahu misleidde VN over Iran'

Gepubliceerd: 23 februari 2015 19:11 Laatste update: 23 februari 2015 20:10

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu zou de Verenigde Naties in 2012 hebben misleid over het nucleaire programma van Iran.

Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag op basis van gelekte diplomatieke berichten.

Terwijl Netanyahu zei dat Iran voor 70 procent klaar was met plannen voor het bouwen van een "nucleair wapen", was de Israëlische inlichtingendienst Mossad ervan overtuigd dat het land niet bezig was met de activiteiten "die nodig zijn om wapens te produceren".

De nieuwszender heeft maandagavond een documentaire gepubliceerd waarin methodes van wereldwijde inlichtingendiensten worden onthuld.

De zender heeft voor de documentaire The Spy Cables (http://www.aljazeera.com/news/2015/02/spy-cables-world-espionage-snowden-guardian-mi6-cia-ssa-mossad-iran-southafrica-leak-150218100147229.html) gelekte documenten van de Zuid-Afrikaanse geheime dienst SSA gebruikt. De informatie is afkomstig uit gegevensverkeer tussen buitenlandse diensten en SSA tussen 2006 en 2014.

De film is in samenwerking met de Britse krant The Guardian tot stand gekomen.

Hamas

Uit de documenten zou ook blijken dat de Amerikaanse inlichtingendienst CIA ondanks een verbod van de Amerikaanse regering contact wilde leggen met de Palestijnse beweging Hamas, zo meldt The Guardian (http://www.theguardian.com/us-news/2015/feb/23/spy-cables-leak-cia-contact-hamas-us-ban?CMP=share_btn_tw). De Amerikaanse regering had Hamas in 1997 laten opnemen in een lijst van terroristische organisaties.

Maar de CIA wilde ingangen bij Hamas vinden en mensen rekruteren binnen Gaza. De dienst vroeg SSA in 2012 daarom stiekem om hulp. De Zuid-Afrikaanse inlichtingendienst heeft nauwe banden met Hamas.

De betreffende SSA-spion stelde alleen te kunnen samenwerken in ruil voor informatie van de CIA.

Sinds het einde van het apartheidsbewind in Zuid-Afrika onderhoudt SSA goede betrekkingen met zowel Hamas als de Palestijnse politieke beweging Fatah.

Obama

De documenten bewijzen verder dat de Amerikaanse president Barack Obama de Palestijnse leider Mahmoud Abbas zwaar onder druk heeft gezet. Dat gebeurde toen Abbas Palestina als waarnemersstaat wilde laten erkennen door de VN.

Een rapport van de Zuid-Afrikaanse dienst maakt melding van een telefoongesprek tussen de beide leiders "waarin president Obama president Abbas bedreigde als hij zou doorgaan met het VN-verzoek".

Gegevensverkeer

Al-Jazeera zegt eveneens informatie over de werkwijzen van de Britse (http://www.aljazeera.com/news/2015/02/spy-cables-british-attempt-recruit-korean-mi6-recruit-south-africa-north-korea-guard-150219190022268.html) en Russische inlichtingendiensten te hebben. Waar klokkenluider Edward Snowden lekte over het grootschalig aftappen van elektronische gegevens door de Amerikaanse geheime dienst, laat al-Jazeera naar eigen zeggen vooral zien hoe spionnen ''op een normale dag te werk gaan''.

De komende dagen wordt er in samenwerking met de Britse krant The Guardian meer geheime informatie naar buiten gebracht.

Door: ANP/NU.nl (http://www.nu.nl/buitenland/3998457/israelische-premier-benjamin-netanyahu-misleidde-vn-iran.html)

Eric de Blois
24-02-15, 17:42
Het westen weer he.

Waarom is die andere topic waarin door Kevin Barrett de vloer werd aangeveegd met de VS en de aanslagen van 9/11 het werk van joden werd genoemd, en waarop ik een uur bezig geweest ben met een inhoudelijk antwoord, zomaar verdwenen? Toeval?

Na de val van het apartheidsbewind heeft Z-Afrika vooral vriendschap gezocht met gezworen vijanden van het westen. Berichten uit die hoek zijn dan ook niet van veel waarde. SSA is bevriend met HAMAS. Nu komt daar een bericht uit Z-Afrika, wat bevriend is met Hamas, dat de Israël zou hebben gelogen over Iran. Dat is geen toeval. Het gaat hier om het behartigen van belangen, niet om waarheidsvinding. SSA heeft Hamas gewoon een dienst bewezen. Het is psychologische oorlogsvoering, uitgevochten via de media om de haat tegen Israël en de joden verder te verstevigen.

knots71karel
24-02-15, 17:47
Het westen weer he.

Waarom is die andere topic waarin door Kevin Barrett de vloer werd aangeveegd met de VS, en waarop ik een uur bezig geweest ben met een inhoudelijk antwoord, zomaar verdwenen?

Dat is de gebruikelijke manier als ze de WAARHEID niet onder ogen willen of durven te zien !
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/wink.png

knots71karel
24-02-15, 17:55
'Israëlische premier Benjamin Netanyahu misleidde VN over Iran'

Gepubliceerd: 23 februari 2015 19:11 Laatste update: 23 februari 2015 20:10

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu zou de Verenigde Naties in 2012 hebben misleid over het nucleaire programma van Iran.

Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag op basis van gelekte diplomatieke berichten.

Terwijl Netanyahu zei dat Iran voor 70 procent klaar was met plannen voor het bouwen van een "nucleair wapen", was de Israëlische inlichtingendienst Mossad ervan overtuigd dat het land niet bezig was met de activiteiten "die nodig zijn om wapens te produceren".

De nieuwszender heeft maandagavond een documentaire gepubliceerd waarin methodes van wereldwijde inlichtingendiensten worden onthuld.

De zender heeft voor de documentaire The Spy Cables (http://www.aljazeera.com/news/2015/02/spy-cables-world-espionage-snowden-guardian-mi6-cia-ssa-mossad-iran-southafrica-leak-150218100147229.html) gelekte documenten van de Zuid-Afrikaanse geheime dienst SSA gebruikt. De informatie is afkomstig uit gegevensverkeer tussen buitenlandse diensten en SSA tussen 2006 en 2014.

De film is in samenwerking met de Britse krant The Guardian tot stand gekomen.

Hamas

Uit de documenten zou ook blijken dat de Amerikaanse inlichtingendienst CIA ondanks een verbod van de Amerikaanse regering contact wilde leggen met de Palestijnse beweging Hamas, zo meldt The Guardian (http://www.theguardian.com/us-news/2015/feb/23/spy-cables-leak-cia-contact-hamas-us-ban?CMP=share_btn_tw). De Amerikaanse regering had Hamas in 1997 laten opnemen in een lijst van terroristische organisaties.

Maar de CIA wilde ingangen bij Hamas vinden en mensen rekruteren binnen Gaza. De dienst vroeg SSA in 2012 daarom stiekem om hulp. De Zuid-Afrikaanse inlichtingendienst heeft nauwe banden met Hamas.

De betreffende SSA-spion stelde alleen te kunnen samenwerken in ruil voor informatie van de CIA.

Sinds het einde van het apartheidsbewind in Zuid-Afrika onderhoudt SSA goede betrekkingen met zowel Hamas als de Palestijnse politieke beweging Fatah.

Obama

De documenten bewijzen verder dat de Amerikaanse president Barack Obama de Palestijnse leider Mahmoud Abbas zwaar onder druk heeft gezet. Dat gebeurde toen Abbas Palestina als waarnemersstaat wilde laten erkennen door de VN.

Een rapport van de Zuid-Afrikaanse dienst maakt melding van een telefoongesprek tussen de beide leiders "waarin president Obama president Abbas bedreigde als hij zou doorgaan met het VN-verzoek".

Gegevensverkeer

Al-Jazeera zegt eveneens informatie over de werkwijzen van de Britse (http://www.aljazeera.com/news/2015/02/spy-cables-british-attempt-recruit-korean-mi6-recruit-south-africa-north-korea-guard-150219190022268.html) en Russische inlichtingendiensten te hebben. Waar klokkenluider Edward Snowden lekte over het grootschalig aftappen van elektronische gegevens door de Amerikaanse geheime dienst, laat al-Jazeera naar eigen zeggen vooral zien hoe spionnen ''op een normale dag te werk gaan''.

De komende dagen wordt er in samenwerking met de Britse krant The Guardian meer geheime informatie naar buiten gebracht.

Door: ANP/NU.nl (http://www.nu.nl/buitenland/3998457/israelische-premier-benjamin-netanyahu-misleidde-vn-iran.html)

Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag op basis van gelekte diplomatieke berichten.
Dit zegt op zich al genoeg !
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/biggrin.png

Eric de Blois
24-02-15, 18:04
Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag op basis van gelekte diplomatieke berichten.
Dit zegt op zich al genoeg !
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/biggrin.png
Ja, Al-Jazeera baseert zich op bronnen van de Zuid-Afrikaanse SSA, wat weer innige banden heeft met Hamas. Een bron die sterke banden heeft met de grootste vijand van Israël is niet objectief maar partijdig, dus niet betrouwbaar. Hamas ziet het als een droom dat de wereld Iran lekker zijn gang laat gaan met het knutselen aan een nucleair wapen. De hoop van Hamas is dat Israël uiteindelijk door Iran van de kaart zal worden geveegd. Natuurlijk heeft Hamas dus een belang bij dit nieuws. We moeten Iran vooral alle ruimte geven is het credo. Een land dat barst van de olie heeft helemaal geen kern-energie nodig. Daaruit blijkt al voldoende wat Iran dus echt van plan is; het ontwikkelen van een eigen nucleair wapen, dankzij techniek van de Amerikanen uit de jaren '50 en '60. Mooier kan het niet! En dat is in de permanent conflictieve arabische wereld een gevaarlijk recept.

IbnRushd
24-02-15, 18:19
Het westen weer he.

Waarom is die andere topic waarin door Kevin Barrett de vloer werd aangeveegd met de VS en de aanslagen van 9/11 het werk van joden werd genoemd, en waarop ik een uur bezig geweest ben met een inhoudelijk antwoord, zomaar verdwenen? Toeval?

Na de val van het apartheidsbewind heeft Z-Afrika vooral vriendschap gezocht met gezworen vijanden van het westen. Berichten uit die hoek zijn dan ook niet van veel waarde. SSA is bevriend met HAMAS. Nu komt daar een bericht uit Z-Afrika, wat bevriend is met Hamas, dat de Israël zou hebben gelogen over Iran. Dat is geen toeval. Het gaat hier om het behartigen van belangen, niet om waarheidsvinding. SSA heeft Hamas gewoon een dienst bewezen. Het is psychologische oorlogsvoering, uitgevochten via de media om de haat tegen Israël en de joden verder te verstevigen.

De topic is door een collega met een reden verwijderd. Laten we ontopic blijven. Klachten of vragen svp mailen naar admin.

Vind je de sancties die Iran opgelegd kreeg door EU en VS terecht?

Eric de Blois
24-02-15, 18:21
De topic is door een collega met een reden verwijderd. Laten we ontopic blijven. Klachten of vragen svp mailen naar admin.

Vind je de sancties die Iran opgelegd kreeg door EU en VS terecht?

Een land dat het westen zo haat als Iran, zou geen handel moeten willen met het westen. Dus waarom dan nog zeuren over sancties? Overigens zal het nucleaire programma van Iran hooguit worden vertraagd door de sancties. Op termijn zal het niets uitmaken. Iran krijgt het vroeg of laat toch wel voor elkaar een nuclear wapen te ontwikkelen. India en Pakistan hebben dat ook, dankzij gestolen kennis uit Nederland door Abdul Quadir Khan. Vanuit Pakistan kan de benodigde kennis ook wel in Iran terechtkomen.

IbnRushd
24-02-15, 18:24
Ja, Al-Jazeera baseert zich op bronnen van de Zuid-Afrikaanse SSA, wat weer innige banden heeft met Hamas. Een bron die sterke banden heeft met de grootste vijand van Israël is niet objectief maar partijdig, dus niet betrouwbaar.

De gelekte informatie gaat niet alleen over Israël en Hamas, maar ook over SSA, Noord-Korea, etc.

Nee, SSA was bereid om met VS te onderhandelen mits zij iets voor terug kreeg. Dus van sterke (betrouwbare) banden is er geen sprake van.

IbnRushd
24-02-15, 18:29
Een land dat het westen zo haat als Iran, zou geen handel moeten willen met het westen. Dus waarom dan nog zeuren over sancties?

Bizarre argumentatie.

Ervan uitgaande dat Netanayu loog, vind je terecht dat de sancties zijn ingevoerd om het volk / regime te straffen?

Eric de Blois
24-02-15, 18:40
Bizarre argumentatie.

Ervan uitgaande dat Netanayu loog, vind je terecht dat de sancties zijn ingevoerd om het volk / regime te straffen?

Jij gaat ervan uit dat Netanyahu loog, ik niet zondermeer. De santies vindt ik wel terecht als het doel is een land af te wenden van het ontwikkelen van een nucleair wapen. Dan gaat het belang van de veiligheid in de wereld boven het belang van het volk van het land waar een nucleair wapen ontwikkeld wordt. Waarom heeft Iran het westen nodig? Is het westen soms moreel verantwoordelijk voor de behoeften van burgers van een niet-westers land? Laat de Iraanse regering maar iets bedenken om in de behoeften van eigen burgers te kunnen voorzien. Als Iran zo slim is, kan ze i.p.v. wapens te ontwikkelen zich beter toeleggen op het ontwikkelen en produceren van basisbehoeften voor haar burgers. Dan is het westen ook niet langer onmisbaar.

IbnRushd
24-02-15, 19:48
Jij gaat ervan uit dat Netanyahu loog, ik niet zondermeer. De santies vindt ik wel terecht als het doel is een land af te wenden van het ontwikkelen van een nucleair wapen. Dan gaat het belang van de veiligheid in de wereld boven het belang van het volk van het land waar een nucleair wapen ontwikkeld wordt. Waarom heeft Iran het westen nodig? Is het westen soms moreel verantwoordelijk voor de behoeften van burgers van een niet-westers land? Laat de Iraanse regering maar iets bedenken om in de behoeften van eigen burgers te kunnen voorzien. Als Iran zo slim is, kan ze i.p.v. wapens te ontwikkelen zich beter toeleggen op het ontwikkelen en produceren van basisbehoeften voor haar burgers. Dan is het westen ook niet langer onmisbaar.

Waaruit blijkt dat Iran nuclaire wapens wil gaan gebruiken?

Landen hebben elkaar nodig. Niet per se, maar het doet de welvaart beter. Nederland heeft andere landen ook nodig. Heeft niets met moraliteit te maken. (Vrijwel) alle landen doen handel met elkaar, anderen stelen liever of doen aan kolonisatie.

Israël heeft kernwapens. Waarom mag Iran het niet?

Eric de Blois
24-02-15, 19:52
Waaruit blijkt dat Iran nuclaire wapens wil gaan gebruiken?

Landen hebben elkaar nodig. Niet per se, maar het doet de welvaart beter. Nederland heeft andere landen ook nodig. Heeft niets met moraliteit te maken. (Vrijwel) alle landen doen handel met elkaar, anderen stelen liever of doen aan kolonisatie.

Israël heeft kernwapens. Waarom mag Iran het niet?

Ik vind dat geen enkel land kernwapens mag hebben, dus ook niet de VS of Israël. Als derderwereldlanden kernwapens hebben vind ik dat wel gevaarlijker, omdat die landen van sneller tot geweld over gaan en misschien makkelijker naar zware middelen grijpen. Het lontje is daar vaak kort. Kijk hoe makkelijk een meningsverschil in het Midden-Oosten ook tot fysiek geweld leidt.

IbnRushd
24-02-15, 20:06
Ik vind dat geen enkel land kernwapens mag hebben, dus ook niet de VS of Israël. Als derderwereldlanden kernwapens hebben vind ik dat wel gevaarlijker, omdat die landen van sneller tot geweld over gaan en misschien makkelijker naar zware middelen grijpen. Het lontje is daar vaak kort. Kijk hoe makkelijk een meningsverschil in het Midden-Oosten ook tot fysiek geweld leidt.

Je ontwijkt mijn vraag.

Is dat zo, dat landen met kernwapens gewelddadiger (oorlogszuchtig) zijn dan landen zonder? Nou ja, behalve Israel dan.

Tis onderdrukking, geen meningsverschil. Het was te verwachten dat de opgekropte woede, haat en onrecht een keer zou losbarsten.

knots71karel
24-02-15, 20:18
Waaruit blijkt dat Iran nuclaire wapens wil gaan gebruiken?

Landen hebben elkaar nodig. Niet per se, maar het doet de welvaart beter. Nederland heeft andere landen ook nodig. Heeft niets met moraliteit te maken. (Vrijwel) alle landen doen handel met elkaar, anderen stelen liever of doen aan kolonisatie.

Israël heeft kernwapens. Waarom mag Iran het niet?

Waarom Iran niet ??
nou omdat de kans groter is dat de een of andere GESTOORDE idioot ff eeuwige roem en 72 maagden in het ''Paradijslijke hiernamaals wil verdienen door de bom te gebruiken 10.000 x groter is ,
als b.v in een land als ISRAEL .

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif

IbnRushd
24-02-15, 20:51
Waarom Iran niet ??
nou omdat de kans groter is dat de een of andere GESTOORDE idioot ff eeuwige roem en 72 maagden in het ''Paradijslijke hiernamaals wil verdienen door de bom te gebruiken 10.000 x groter is ,
als b.v in een land als ISRAEL .

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif

Jij vindt moslims potentieel gevaarlijker dan niet-moslims? Want moslims hebben volgens jou een reden om met kernwapens te smijten, en niet-moslims hebben dat niet; geen hoger (ideologisch) doel? Begrijp ik dat goed?

knots71karel
24-02-15, 22:37
Jij vindt moslims potentieel gevaarlijker dan niet-moslims? Want moslims hebben volgens jou een reden om met kernwapens te smijten, en niet-moslims hebben dat niet; geen hoger (ideologisch) doel? Begrijp ik dat goed?

Probeer het eens op een andere manier dan iemand worden in z,n mond te leggen. die jij graag wil horen.
Het is een bewezen feit dat sommige MOSLIMS er niet voor terug deinzen om hun leven BEWUST op te offeren voor het (GOEDE DOEL) voorbeelden ten overvloedde !!!
Die kan je zelf ook nog wel op noemen, na de kamikaze piloten van JAPAN zijn het voor ruim 90% MOSLIMS geweest die zo geindoctrineerd waren om voor HUN doel te bereiken hun leven opofferden !
Dus spaar me jou nergens opslaande uitlokkerij .
Als je de uitzondringen daar laat dan klopt het als een bus ,wat je zelf zegt !! ook het(ideologisch) doel lees zoveel mogelijk mensen BEWUST doden door zelf als levend projectiel te fungeren!

Stof genoeg om eens goed na te denken.

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gif

IbnRushd
24-02-15, 23:11
Probeer het eens op een andere manier dan iemand worden in z,n mond te leggen. die jij graag wil horen.
Het is een bewezen feit dat sommige MOSLIMS er niet voor terug deinzen om hun leven BEWUST op te offeren voor het (GOEDE DOEL) voorbeelden ten overvloedde !!!
Die kan je zelf ook nog wel op noemen, na de kamikaze piloten van JAPAN zijn het voor ruim 90% MOSLIMS geweest die zo geindoctrineerd waren om voor HUN doel te bereiken hun leven opofferden !
Dus spaar me jou nergens opslaande uitlokkerij .
Als je de uitzondringen daar laat dan klopt het als een bus ,wat je zelf zegt !! ook het(ideologisch) doel lees zoveel mogelijk mensen BEWUST doden door zelf als levend projectiel te fungeren!

Stof genoeg om eens goed na te denken.

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gif


Je beantwoordt mijn vraag niet. Waar ben je bang voor?

super ick
25-02-15, 07:23
Bizarre argumentatie.

Ervan uitgaande dat Netanayu loog, vind je terecht dat de sancties zijn ingevoerd om het volk / regime te straffen?

De precieze interpretatie van 70% kan ik niet duiden. Als je er bijvoorbeeld achter bent hoe staal te maken ben je ook voor 70% op weg om een mes te maken. Ik kijk er overigens niet van op dat politici liegen voor eigen gewin en Netanayu zou daar wel geen uitzondering op zijn.

Sancties treffen nooit de leiders rechtstreeks. Misschien met een omweg omdat het lijdende volk gaat morren. Ik denk dat ze conteaproduktief werken omdat het westen nu de schuld heeft aan alle mogelijke tegenspoed. In principe ben ik dus tegen sancties. Iran heeft in de recente geschiedenis nooit een land aangevallen. Aan de andere kant gebruiken ze daar Hezbollah voor. Dat is een regelrecht verlengstuk. In die zin zijn ze wel agressief.
Als ik die vorige Iraanse president, ik ben zijn naam even kwijt, in een agressieve speech eerst hoor wijzen op zijn kernwapen en daarna op de mahdi, die binnenkort komt........

Ik vind het moeilijk. Wellicht zijn ze daar gek genoeg om er 1 te gooien. Ik kan niet inschatten hoe stabiel de controle zou zijn op dat wapen. Als het klaar is zou Iran de inspecteurs moeten uitnodigen. Kijk daar staat het. Kijk er maar naar en dan wegwezen. Waarom hebben zij dan geen recht waar andere landen dt wel hebben? Wellicht moeten ze eerst eens ket elkaar on speakimg terms komen. Dat zou een jas schelen.

super ick
25-02-15, 07:25
Je ontwijkt mijn vraag.

Is dat zo, dat landen met kernwapens gewelddadiger (oorlogszuchtig) zijn dan landen zonder? Nou ja, behalve Israel dan.

Tis onderdrukking, geen meningsverschil. Het was te verwachten dat de opgekropte woede, haat en onrecht een keer zou losbarsten.


Over onderdrukking moeten ze hun mond houden daar. Godallemachtig wat hypocriet.

knots71karel
25-02-15, 12:53
Je beantwoordt mijn vraag niet. Waar ben je bang voor?

Ik hoef nergens meer bang voor te zijn ,met 4 soorten kanker sta je met en been in je grafhttp://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tongue.png

Hooguit weer een ON TE RECHTE BAN kan me kwetsen , vooral als je vervolgens niet kan of mag verweren!!!

Dit was o.a mijn antwoord:
Het is een bewezen feit dat sommige MOSLIMS er niet voor terug deinzen om hun leven BEWUST op te offeren voor het (GOEDE DOEL) voorbeelden ten overvloedde !!!
Wat wil je nog meer horen of ben je blind, dat je mijn antwoord niet goed gelezen hebt???
Mij dunkt dat ik jou stomme vraag uitgebreid genoeg heb beantwooord

knots71karel
25-02-15, 13:06
Jij vindt moslims potentieel gevaarlijker dan niet-moslims? Want moslims hebben volgens jou een reden om met kernwapens te smijten, en niet-moslims hebben dat niet; geen hoger (ideologisch) doel? Begrijp ik dat goed?

Oordeel zelf maar( dit is slechts een van de vele berichten wil je feiten?
de afgelopen jaren zijn al duizenden mensen door MOSLIM zelfmoord acties omgekomen!

Er is veel onwetendheid over religieuze drijfveren moslims”
Zelfmoordactie als offer voor AllahDoor K. van der Zwaag
„De terroristen die duizenden onschuldige slachtoffers de dood injoegen, komen als martelaren in het paradijs. De islam ziet hun daden niet als terreur- of zelfmoordactie, maar als het opofferen van het hoogste wat je hebt: je eigen leven.” De Leidse islamoloog prof. dr. P. S. van Koningsveld ergert zich als wetenschapper aan de onwetendheid omtrent de religieuze drijfveren van moslims. Mooie politieke uitspraken over de tolerante islam miskennen de religieuze gedrevenheid van met name radicale moslims. „Al geloof ik wel dat de meeste moslims ter wereld een vreedzaam leven willen leiden.”
De huidige golf van geweld wordt ideologisch gevoed door de coalitie tussen Taliban en Osama bin Laden. Prof. Van Koningsveld plaatst de Taliban in de traditie van het wahabisme, een „heel traditionele en fundamentalistische stroming” binnen de islam. „Zij is sterk betrokken op de grondteksten en biedt weinig ruimte voor vernieuwing in de godsdienst. Vernieuwing wordt direct als nieuwlichterij veroordeeld.”
Na de aanslagen in de VS en de militaire acties in Afghanistan roepen de moslims onder aanvoering van Bin Laden op tot een heilige oorlog (jihad). Tegen wie moet deze oorlog gevoerd worden? Van Koningsveld: „In de jihad gaat het ten diepste om bevrijding van de heilige islamitische gebieden van westerse mogendheden. Dat drijft de verzetsbeweging rond Bin Laden, maar ook andere verwante groepen. Ik denk aan een organisatie in Londen die regelmatig publicaties uitgeeft waarin wordt beweerd dat de Amerikanen heilig land bezet houden. De jihad wil aan die bezetting een einde maken door in opstand te komen tegen de eigen regeringen die deze politiek steunen of tegen de Amerikanen zelf.”
Radicale moslims die deze jihad voeren, verdedigen zich volgens Van Koningsveld terecht met een beroep op de koran. „Jihad mag volgens de koran alleen zelfverdedigend zijn, maar het gaat hier ook om een defensieve strijd. Daarvan was sprake bij het verwijderen van de Russen uit Afghanistan, maar ook bij het aantasten van belangen van Amerikanen. Het is hun islamitisch territorium dat rechtmatig verdedigd moet worden. De Arabische en islamitische wereld heeft ruim tachtig jaar geleden onder niet-islamitische, westerse mogendheden, lees: geleden onder ongelovigen. Er kunnen terecht koranverzen geciteerd worden waarin opgeroepen wordt tot de strijd tegen de ongelovigen.”
Toch zeggen veel regeringsleiders dat deze terreuracties niets met de islam te maken hebben.
„Dat zijn politieke uitspraken waaruit blijkt hoe slecht men de islam kent. Ik weet dat de moslims die tot deze acties oproepen wellicht niet tot de hoofdstroom binnen de islam behoren, maar dat betekent op godsdienstwetenschappelijke gronden niet dat ze niet tot de islam behoren, net zomin als je de strenge beweging van het puritanisme niet tot het christendom zou kunnen rekenen. Ook deze moslims kunnen zich op een bepaalde traditie binnen de islam beroepen. Als je dit ontkent, strooi je jezelf zand in de ogen. Het is gevaarlijk om de politieke agenda door de liberale moslims te laten bepalen.”
Speelt haat tegen het Westen bij de terroristen ook geen belangrijke rol?
„Zeker, die haat heeft een sociale, economische en culturele basis waardoor de dingen uiteindelijk wel in een religieus kader worden geplaatst. De moslims die ageren tegen het Westen behoren tot dat deel van de wereld dat volgens hen uitgebuit en leeggeplunderd is. Zij stellen nu dat je daartegen alle middelen mag inzetten. Dat geeft voeding aan wat men in het Westen terrorisme noemt, maar waarover men in de Arabische wereld spreekt in termen van het ”zogenaamde” terrorisme. Het is een rechtvaardige strijd om een einde te maken aan bezetting en onderdrukking.”
Paradijs
Hoe religieus ingekleed de aanslagen zijn, bewijst de interpretatie van Bin Laden van de terreurdaden in New York en Washington, zegt de Leidse islamoloog. „Bin Laden heeft de daders als moslims beschouwd. Hij noemde de terroristen zelfs de voorhoede van de islam. Hij heeft Allah gebeden hen in het paradijs toe te laten. Daarmee wordt een appèl gedaan op de religieuze betrokkenheid van moslims. Wie in de islam martelaar is, komt net als de profeten rechtstreeks in het paradijs, in tegenstelling tot gewone moslims, die bij hun dood in het graf komen en moeten wachten tot de Laatste Dag, de Dag des Oordeels. Maar ook dan blijft het altijd onzeker of Allah hen werkelijk in het paradijs opneemt. De overtuiging van een directe toegang tot het paradijs is een belangrijke impuls geweest voor de terroristen. Het geloof in het hiernamaals is een geestelijke steun geweest voor al die jaren dat ze zich op deze daad hebben voorbereid. Een geloofsovertuiging kan krachten mobiliseren die niet op een andere manier opgewekt zouden kunnen worden!”
Geen zelfmoord
De terroristen die bij de aanslagen het leven lieten, zijn in de ogen van moslims geen zelfmoordenaars, aldus Van Koningsveld. „Zij hebben het hoogste offer gebracht dat denkbaar is, hun eigen leven, ten dienste van de goede zaak. Zelfmoord is verboden in de islam. Maar dit wás geen zelfmoord, dit was een strijden voor Gods zaak. Ze zijn te vergelijken met verzetsstrijders die hun leven voor de goede zaak gaven en zo stonden voor het vuurpeloton. Zij deden dat onbevreesd en uit volle overtuiging.”
De aanslagen zijn volgens Van Koningsveld vergelijkbaar met de Palestijnse zelfmoordacties. „Hamas en Hezbollah zijn verwante groepen. Deze jihad-groeperingen appelleren in hun oproep tot het plegen van verzet aan gevoelens die overal in islamlanden leven, zoals in Egypte, Marokko en Indonesië. Je kunt deze gevoelens terugvoeren op de historische ervaring van het kolonialisme en het neokolonialisme, de exploitatie van natuurlijke hulpbronnen door westerse landen, maar zij hebben ten diepste een godsdienstige achtergrond.”
In de vier vliegtuigen die zich te pletter vlogen zaten onschuldige slachtoffers, onder wie vrouwen en kinderen. Is dat niet in strijd met de koran?
„De jihad is onderworpen aan bepaalde regels die het wettige gezag neemt op advies van de schriftgeleerden. Maar het probleem met Bin Laden en zijn netwerk is dat zij geen wettig gezag vertegenwoordigen. We hebben hier te maken met revolutionaire bewegingen die juist het wettig gezag willen omverwerpen en toch de jihad op gang willen brengen. Zij doen dit dus onafhankelijk van bestaande regeringen. Volgens de koran moeten vrouwen, kinderen en ouderen zo veel mogelijk gespaard worden, maar Bin Laden kan geen normale oorlog met behulp van een leger voeren en is daarom geheel afhankelijk van dit soort aanslagen. Daarbij vallen onschuldige slachtoffers. Helaas, er is voor hen geen andere manier. Moslims die zulke daden plegen, zetten de slachtoffers echter af tegen de duizenden kinderen in Irak die stierven als gevolg van onvoldoende hulp door VN-sancties, of tegen de vele Palestijnse kinderen die doodgeschoten zijn.”
Hoe komt het dat dergelijke acties wel in de islam voorkomen, maar niet in het christendom of in het hindoeïsme?
„Historisch gesproken heeft het besef van martelaarschap in de islam te maken met de ontstaansgeschiedenis van deze godsdienst. Vanaf de vroegste geschiedenis verkeerde de islam in een situatie van strijd en vervolging. Alleen door strijd kon hij daaraan met succes ontkomen! Dat verklaart ook de belangrijke positie van de martelaar. In de beginperiode lag de nadruk sterk op het offer. Vandaar dat het niet bevreemdt dat dit een belangrijke functie heeft gekregen in de koran. Een moslim die zich opoffert, kent geen angst voor de dood.”
Bin Laden
Het is volgens Van Koningsveld uitermate moeilijk om de islamitische achtergrond van Bin Laden zelf te peilen. Zoals mullah Omar, leider van de Taliban, de lokale tak van al-Qaida vertegenwoordigt, zo is Bin Laden de internationale vertegenwoordiger ervan. Hoewel de Taliban een ideologie vertegenwoordigen die ook in de Arabische wereld als een potentieel gevaar wordt beschouwd, vindt hun boodschap weerklank bij moslims wereldwijd. Het gaat hier om een revolutionaire, messiaanse beweging binnen de islam.
„Interessant is de vraag hoe Bin Laden zichzelf ziet. Dat is tot nog toe niet erg duidelijk. Hij beschouwt zichzelf als de leider van de jihad. Door zich hiertoe op te werpen, eigent hij zich in feite het hoogste staatsgezag toe. Hij doet hiermee potentieel een gooi naar het hoogste staatsgezag binnen de islam. Het is uit teksten niet direct op te maken dat hij zichzelf als een messiaanse figuur ziet, een soort redder van de islamitische wereld. Maar uit niet-gepubliceerde interviews die recent op Arabische sites beschikbaar zijn gesteld, is het opvallend dat hij nogal eens spreekt van de val van het kalifaat, het Ottomaanse Rijk, na de Eerste Wereldoorlog. Dat kalifaat is toen definitief verdwenen.
Wat ik nu proef is dat Bin Laden zijn kaarten op tafel heeft gelegd. Het feit dat hij zich achter de terroristen opstelt en voor hen toegang tot het paradijs vraagt, is voor hem best riskant. Tot op dat moment geloofden vele islamieten niet dat Bin Laden achter zulke afschuwelijke dingen zou staan. Bin Laden lijkt niet alleen uit te zijn op herstel van de sharia, maar ook op herstel van het kalifaat. De natiestaten zijn voor hem irrelevant. Wanneer hij in zijn boodschappen spreekt over ”onze natie”, dan bedoelt hij alle moslims ter wereld, die hij als een politieke eenheid ziet.”
Komt er een nieuwe wereldwijde godsdienstoorlog?
„Als we die definiëren als een strijd tussen twee godsdiensten, dan moeten we zeggen dat het nog niet zo ver is. Daarvoor spelen de economische, politieke en culturele factoren te veel een rol. Van islamitische zijde zou het eventuele ontstaan van een godsdienstoorlog sterk afhangen van de manier waarop het Westen omgaat met zijn eigen moslims. Als er islamitische gebedshuizen in brand gestoken worden, zal dit een enorme invloed hebben op de islamitische wereld en een pogromsfeer teweegbrengen. Als er islamitische heiligdommen in het Midden-Oosten gebombardeerd worden, dan slaat de vlam zeker in de pan.”Van Koningsveld denkt niet dat het conflict met wapens valt op te lossen.

„Wie de grieven in de islamitische en de Arabische wereld in zijn geheel niet ernstig neemt, vindt op korte termijn nooit een oplossing. Eén ding is zeker: de problematiek zal blijven als het Israëlisch-Palestijnse vraagstuk niet wordt opgelost.”

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/wink.png

Soldim
25-02-15, 14:02
Is dat zo, dat landen met kernwapens gewelddadiger (oorlogszuchtig) zijn dan landen zonder? Nou ja, behalve Israel dan.

Hmmm, wat de VS en Rusland betrefd kan die vraag volgens mij met een volmondig 'Ja' beantwoord worden; China met de bezetting van Tibet en de agressie houding rond Taiwan en andere buurtstaten zou ik ook zeker als oorlogszuchtig beschouwen. Engeland lijkt ook lang niet altijd pacifistis. Israel bantwoord je zelf al. India en zeker Pakistan beschouw ik ook niet als voorbeelden van vredelievende staten, hoewel ze zich meestal tot onderlinge strijd beperken.


Wat Frankrijk en wellichtZuid-Afrika betrefd, hmm wellicht het minst geweldadig van de kernwapen bezittende landen -- schoolvoorbeelden zijn het zeker niet.

Al Sawt
25-02-15, 15:37
Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag op basis van gelekte diplomatieke berichten.
Dit zegt op zich al genoeg !
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/biggrin.png Zegt genoeg om door ANP te worden geciteerd.

Overigens is ook The Guardian bij betrokken. Of zijn die ook anti-westers?

Al Sawt
25-02-15, 15:38
Het westen weer he.

Waarom is die andere topic waarin door Kevin Barrett de vloer werd aangeveegd met de VS en de aanslagen van 9/11 het werk van joden werd genoemd, en waarop ik een uur bezig geweest ben met een inhoudelijk antwoord, zomaar verdwenen? Toeval?

Na de val van het apartheidsbewind heeft Z-Afrika vooral vriendschap gezocht met gezworen vijanden van het westen. Berichten uit die hoek zijn dan ook niet van veel waarde. SSA is bevriend met HAMAS. Nu komt daar een bericht uit Z-Afrika, wat bevriend is met Hamas, dat de Israël zou hebben gelogen over Iran. Dat is geen toeval. Het gaat hier om het behartigen van belangen, niet om waarheidsvinding. SSA heeft Hamas gewoon een dienst bewezen. Het is psychologische oorlogsvoering, uitgevochten via de media om de haat tegen Israël en de joden verder te verstevigen.

Wat is verkeerd aan Hamas??????? P.S. voor jodenhaat moet je bij de Europeanen zijn. Want zoals je gezegd. Wij zijn Nederlanders. Maar geen culturele Nederlanders.

Al Sawt
25-02-15, 15:40
Hmmm, wat de VS en Rusland betrefd kan die vraag volgens mij met een volmondig 'Ja' beantwoord worden; China met de bezetting van Tibet en de agressie houding rond Taiwan en andere buurtstaten zou ik ook zeker als oorlogszuchtig beschouwen. Engeland lijkt ook lang niet altijd pacifistis. Israel bantwoord je zelf al. India en zeker Pakistan beschouw ik ook niet als voorbeelden van vredelievende staten, hoewel ze zich meestal tot onderlinge strijd beperken.


Wat Frankrijk en wellichtZuid-Afrika betrefd, hmm wellicht het minst geweldadig van de kernwapen bezittende landen -- schoolvoorbeelden zijn het zeker niet.
Feit is dat India en Pakistan nooit een totale oorlog met elkaar hebben gevochten, sinds zij kernmachten zijn.

Al Sawt
25-02-15, 15:42
Ja, Al-Jazeera baseert zich op bronnen van de Zuid-Afrikaanse SSA, wat weer innige banden heeft met Hamas. Een bron die sterke banden heeft met de grootste vijand van Israël is niet objectief maar partijdig, dus niet betrouwbaar. Hamas ziet het als een droom dat de wereld Iran lekker zijn gang laat gaan met het knutselen aan een nucleair wapen. De hoop van Hamas is dat Israël uiteindelijk door Iran van de kaart zal worden geveegd. Natuurlijk heeft Hamas dus een belang bij dit nieuws. We moeten Iran vooral alle ruimte geven is het credo. Een land dat barst van de olie heeft helemaal geen kern-energie nodig. Daaruit blijkt al voldoende wat Iran dus echt van plan is; het ontwikkelen van een eigen nucleair wapen, dankzij techniek van de Amerikanen uit de jaren '50 en '60. Mooier kan het niet! En dat is in de permanent conflictieve arabische wereld een gevaarlijk recept.
Olie is niet eeuwig. Energie opwekken met olie, kost veel geld als het een hoge prijs heeft. Daarnaast heeft Iran alle recht maar dan alle recht om een civiele kernprogramma op te starten.

Overigens hoop ik dat de Iraniërs met veel succes een kernmacht worden.

Al Sawt
25-02-15, 15:45
Een land dat het westen zo haat als Iran, zou geen handel moeten willen met het westen. Dus waarom dan nog zeuren over sancties?

Bizarre argumentatie.

Ervan uitgaande dat Netanayu loog, vind je terecht dat de sancties zijn ingevoerd om het volk / regime te straffen?

Ibn Rushd. Vertel hem dat Iran voor de sancties voor miljarden euro`s aan handel drijf met EU landen. Vooral Duitse en Franse bedrijven denken nog steeds met weemoed aan terug. Kennelijk valt het mee met het Westen haat van Iran.

Al Sawt
25-02-15, 15:46
Ik vind dat geen enkel land kernwapens mag hebben, dus ook niet de VS of Israël. Als derderwereldlanden kernwapens hebben vind ik dat wel gevaarlijker, omdat die landen van sneller tot geweld over gaan en misschien makkelijker naar zware middelen grijpen. Het lontje is daar vaak kort. Kijk hoe makkelijk een meningsverschil in het Midden-Oosten ook tot fysiek geweld leidt.Heeft dat lontje het zelfde lengte als dat van Westerse agressie tegen Irak in 2003?

super ick
25-02-15, 15:52
Olie is niet eeuwig. Energie opwekken met olie, kost veel geld als het een hoge prijs heeft. Daarnaast heeft Iran alle recht maar dan alle recht om een civiele kernprogramma op te starten.

Overigens hoop ik dat de Iraniërs met veel succes een kernmacht worden.

Dat zit er dik in. Hoop dat ze spoedig daarna de Arabische buurlanden bezetten en behoorlijk gaan besturen want daar zijn de Arabieren zelf duidelijk niet capabel voor.

knots71karel
25-02-15, 17:19
Zegt genoeg om door ANP te worden geciteerd.

Overigens is ook The Guardian bij betrokken. Of zijn die ook anti-westers?

Ze (A.N.P) nemen het over en vermelden de BRON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat doet o.a de krant de Telegraaf ook , en dan is de wereld te klein . want dan klopt er geen reet van.


Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag OP BASSIS van GELEKTE diplomatieke berichten.!!!!!!!

knots71karel
25-02-15, 17:23
Dat zit er dik in. Hoop dat ze spoedig daarna de Arabische buurlanden bezetten en behoorlijk gaan besturen want daar zijn de Arabieren zelf duidelijk niet capabel voor.

Daar zeg je wat, en daarna de SJIIETEN contra de SOENIETEN.
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/schuss.gif

knots71karel
25-02-15, 20:55
Gepubliceerd: 25 februari 2015 18:2625-02-15 18:26Laatste update: 25 februari 2015 18:4125-02-15 18:41

(http://www.nujij.nl/jij.lynkx/?i=http%3A%2F%2Fmedia.nu.nl%2Fm%2Fm1oxk1sa7v6m.jpg&x=Benjamin+Netanyahu%2CIran&b=De+Isra%C3%ABlische+premier+Benjamin+Netanyahu+v indt+dat+de+wereldmachten+de+strijd+om+te+voorkome n+dat+Iran+nucleaire+wapens+ontwikkelt+%27hebben+o pgegeven%27.+%26nbsp%3B&u=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3999874%2F wereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html&t=%27Wereldmachten+hebben+strijd+tegen+nucleair+wa pen+Iran+opgegeven%27)
(http://www.facebook.com/sharer.php?p%5Btitle%5D=%27Wereldmachten+hebben+st rijd+tegen+nucleair+wapen+Iran+opgegeven%27&p%5Burl%5D=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3 999874%2Fwereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html&s=100&p%5Bimages%5D%5B0%5D=http%3A%2F%2Fmedia.nu.nl%2Fm% 2Fm1oxk1sa7v6m_wd1280.jpg&p%5Bsummary%5D=De+Isra%C3%ABlische+premier+Benjami n+Netanyahu+vindt+dat+de+wereldmachten+de+strijd+o m+te+voorkomen+dat+Iran+nucleaire+wapens+ontwikkel t+%27hebben+opgegeven%27.+%C2%A0)
(http://twitter.com/intent/tweet/?url=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3999874 %2Fwereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html&text=%27Wereldmachten+hebben+strijd+tegen+nucleair +wapen+Iran+opgegeven%27&via=NUnl)
(https://plus.google.com/share?url=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F39 99874%2Fwereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html)


Deel (http://www.nu.nl/buitenland/3999874/wereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html#)

(http://www.nujij.nl/jij.lynkx/?i=http%3A%2F%2Fmedia.nu.nl%2Fm%2Fm1oxk1sa7v6m.jpg&x=Benjamin+Netanyahu%2CIran&b=De+Isra%C3%ABlische+premier+Benjamin+Netanyahu+v indt+dat+de+wereldmachten+de+strijd+om+te+voorkome n+dat+Iran+nucleaire+wapens+ontwikkelt+%27hebben+o pgegeven%27.+%26nbsp%3B&u=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3999874%2F wereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html&t=%27Wereldmachten+hebben+strijd+tegen+nucleair+wa pen+Iran+opgegeven%27)
(http://www.facebook.com/sharer.php?p%5Btitle%5D=%27Wereldmachten+hebben+st rijd+tegen+nucleair+wapen+Iran+opgegeven%27&p%5Burl%5D=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3 999874%2Fwereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html&s=100&p%5Bimages%5D%5B0%5D=http%3A%2F%2Fmedia.nu.nl%2Fm% 2Fm1oxk1sa7v6m_wd1280.jpg&p%5Bsummary%5D=De+Isra%C3%ABlische+premier+Benjami n+Netanyahu+vindt+dat+de+wereldmachten+de+strijd+o m+te+voorkomen+dat+Iran+nucleaire+wapens+ontwikkel t+%27hebben+opgegeven%27.+%C2%A0)
(http://twitter.com/intent/tweet/?url=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F3999874 %2Fwereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html&text=%27Wereldmachten+hebben+strijd+tegen+nucleair +wapen+Iran+opgegeven%27&via=NUnl)
(https://plus.google.com/share?url=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fbuitenland%2F39 99874%2Fwereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html)





De Israëlische premier Benjamin Netanyahu vindt dat de wereldmachten de strijd om te voorkomen dat Iran nucleaire wapens ontwikkelt 'hebben opgegeven'.


Dat heeft Netanyahu woensdag gezegd tijdens een bijeenkomst van de Likud-partij in Jeruzalem.
Netanyahu zal binnenkort het Amerikaanse congres toespreken over de nucleaire onderhandelingen met Iran.
Sinds 2006 proberen de wereldmachten (P5+1) Verenigde Staten, China, Rusland, Verenigd Koninkrijk en Duitsland een overeenkomst te sluiten met Iran over het nucleaire programma van het land.
Het westen vreest dat Iran een nucleair wapen kan bouwen met het nucleaire programma dat in het land loopt. Iran zegt zelf enkel vreedzame bedoelingen te hebben met haar nucleaire activiteiten.
"Uit de overeenkomst die nu voortkomt uit de onderhandelingen lijkt het alsof de wereldmachten de strijd hebben opgegeven en accepteren dat Iran binnen een paar jaar de mogelijkheid heeft om materiaal te produceren voor nucleaire wapens. Ze accepteren dat misschien, maar ik zal het niet accepteren", aldus Netanyahu.

VN misleidNetanyahu kwam de afgelopen week in opspraak omdat hij in 2012 de Verenigde Naties (VN) zou hebben misleid over het nucleaire programma van Iran.
Terwijl Netanyahu zei dat Iran voor 70 procent klaar was met plannen voor het bouwen van een "nucleair wapen", was de Israëlische inlichtingendienst Mossad ervan overtuigd dat het land niet bezig was met de activiteiten "die nodig zijn om wapens te produceren".
Door: NU.nl/AP

knots71karel
25-02-15, 21:01
Gepubliceerd: 25 februari 2015 18:2625-02-15 18:26Laatste update: 25 februari 2015 18:4125-02-15 18:41




Deel (http://www.nu.nl/buitenland/3999874/wereldmachten-hebben-strijd-nucleair-wapen-iran-opgegeven.html#)



De Israëlische premier Benjamin Netanyahu vindt dat de wereldmachten de strijd om te voorkomen dat Iran nucleaire wapens ontwikkelt 'hebben opgegeven'.


Dat heeft Netanyahu woensdag gezegd tijdens een bijeenkomst van de Likud-partij in Jeruzalem.
Netanyahu zal binnenkort het Amerikaanse congres toespreken over de nucleaire onderhandelingen met Iran.
Sinds 2006 proberen de wereldmachten (P5+1) Verenigde Staten, China, Rusland, Verenigd Koninkrijk en Duitsland een overeenkomst te sluiten met Iran over het nucleaire programma van het land.
Het westen vreest dat Iran een nucleair wapen kan bouwen met het nucleaire programma dat in het land loopt. Iran zegt zelf enkel vreedzame bedoelingen te hebben met haar nucleaire activiteiten.
"Uit de overeenkomst die nu voortkomt uit de onderhandelingen lijkt het alsof de wereldmachten de strijd hebben opgegeven en accepteren dat Iran binnen een paar jaar de mogelijkheid heeft om materiaal te produceren voor nucleaire wapens. Ze accepteren dat misschien, maar ik zal het niet accepteren", aldus Netanyahu.*)

VN misleid

Netanyahu kwam de afgelopen week in opspraak omdat hij in 2012 de Verenigde Naties (VN) zou hebben misleid over het nucleaire programma van Iran.
Terwijl Netanyahu zei dat Iran voor 70 procent klaar was met plannen voor het bouwen van een "nucleair wapen", was de Israëlische inlichtingendienst Mossad ervan overtuigd dat het land niet bezig was met de activiteiten "die nodig zijn om wapens te produceren".
Door: NU.nl/AP

*) Dat kan nog wel ens uit de hand gaan lopen!
Wat heb ik toch een geluk dat ik deze ellende hopelijk niet meer mee ga maken,http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/blij.gif

super ick
26-02-15, 11:37
Daar zeg je wat, en daarna de SJIIETEN contra de SOENIETEN.
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/schuss.gif

Schuld van het westen.

Al Sawt
26-02-15, 16:09
Superdick breekt zijn belofte. Hij heeft belooft om nooit met mij in discussie te gaan. Kennelijk heeft zijn woord hetzelfde spanwijdte als zijn kennis. Namelijk van een theelepel.


Dat zit er dik in. Hoop dat ze spoedig daarna de Arabische buurlanden bezetten
Ze doen wat ze willen.
en behoorlijk gaan besturen want daar zijn de Arabieren zelf duidelijk niet capabel voor. Meeste Arabische landen hebben een hoge levensstandaard dan de meeste derde wereld landen. Dus bespaar mij jouw onderbuikgevoelens.

Al Sawt
26-02-15, 16:10
Ze (A.N.P) nemen het over en vermelden de BRON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat doet o.a de krant de Telegraaf ook , en dan is de wereld te klein . want dan klopt er geen reet van.


Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag OP BASSIS van GELEKTE diplomatieke berichten.!!!!!!!Dus jij beweert nu met droge ogen dat ANP alle maar dan ook alle nieuwsfeiten overneemt, zonder controle? Hahahahahaha.

super ick
26-02-15, 18:03
Superdick breekt zijn belofte. Hij heeft belooft om nooit met mij in discussie te gaan. Kennelijk heeft zijn woord hetzelfde spanwijdte als zijn kennis. Namelijk van een theelepel.


Ze doen wat ze willen. Meeste Arabische landen hebben een hoge levensstandaard dan de meeste derde wereld landen. Dus bespaar mij jouw onderbuikgevoelens.

Geen onderbuikgevoelens maar feitelijkheden.

Ik had het over behoorlijk besturen. Niet levensstandaard. Graag bij het onderwerp blijven anders ga je weer in de ban.

gewoon je eigen standaard aanhouden en niet zo hooghartig afzetten tegen anderen. Je maakt jezelf er zo belachelijk mee

knots71karel
26-02-15, 18:26
Dus jij beweert nu met droge ogen dat ANP alle maar dan ook alle nieuwsfeiten overneemt, zonder controle? Hahahahahaha.

Het enige wat jij doet is mijn gelijk bevestigen, alles wat je doet is iemand woorden in de mond leggen en vragen niet beantwoorden , alleen met wedervragen
Je bent geen partij voor mij ga knikkeren o.i.d http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

knots71karel
26-02-15, 18:32
Geen onderbuikgevoelens maar feitelijkheden.

Ik had het over behoorlijk besturen. Niet levensstandaard. Graag bij het onderwerp blijven anders ga je weer in de ban.

gewoon je eigen standaard aanhouden en niet zo hooghartig afzetten tegen anderen. Je maakt jezelf er zo belachelijk mee

Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/380039-isra%EBlische-premier-benjamin-netanyahu-misleidde-vn-over-iran-4.html#post5419379) Superdick breekt zijn belofte. Hij heeft belooft om nooit met mij in discussie te gaan. Kennelijk heeft zijn woord hetzelfde spanwijdte als zijn kennis. Namelijk van een theelepel.

Super heeft gelijk als hij jou onterechte beschuldigingen beantwoord .

Nood breekt wet , want die zwijgt stemt toe !