PDA

Bekijk Volledige Versie : Gelovigen dreigen moskee in Rotterdam te bezetten



Eric de Blois
27-02-15, 14:57
Gelovigen dreigen moskee in Rotterdam te bezetten

Bron : AD (http://AD) - door : ILa Rubio - 17 februari 2015

http://static3.ad.nl/static/photo/2015/5/4/1/20150217131022/media_xll_2782156.jpg

Een aantal moskeegangers van de Essalam Moskee vreest dat Arabische geldschieters
uit de Emiraten de macht willen overnemen. © AD/Marco de Swart.

Rotterdamse leden van de Essalam Moskee hebben het bestuur van het gebedshuis naast de Kuip een ultimatum gesteld. Binnen twee weken moet een Rotterdammer worden benoemd in het door Arabieren gedomineerd bestuur. Anders wordt de grootste moskee van Nederland bezet.

Het bestuur van de Rotterdamse Essalam Moskee bestaat, na een recent sterfgeval, voor de meerderheid uit Arabieren die in het buitenland wonen. De voornamelijk Marokkaans-Rotterdamse bezoekers van de moskee, vinden dat een ongewenste zaak. Zij vrezen dat Arabische geldschieters uit de Emiraten de macht willen overnemen in het gebedshuis op Rotterdam-Zuid.

Statuten
Die vrees is vooral ontstaan, doordat bekend is geworden dat er plannen zijn om de statuten te wijzigen. Die verandering zou ertoe leiden dat de Arabieren het helemaal voor het zeggen krijgen in de Rotterdamse moskee, is de vrees. Die eisen dan ook dat die plannen worden teruggetrokken. Het conflict binnen het gebedshuis, dat deels gefinancierd is door de rijke sjeik Al-Maktoum uit de Verenigde Arabische Emiraten, is langzamerhand aan het escaleren. Tientallen moskeebezoekers blijken onlangs woedend een vergadering van het bestuur te zijn binnengestormd.

Harde woorden
Daarbij zijn er harde woorden gevallen, vertelt bestuurslid Mohamed Achour van de Stichting Gemeenschap Essalam Moskee, die opkomt voor de belangen van de gelovigen. ,,We hebben geëist dat er snel meer Rotterdammers in het bestuur komen. Anders komen we in actie.'' Met name de Irakese directeur én bestuurslid Nooh, die in Ierland verblijft, en de recent door hem aangestelde adjunct-directeur Jacob van der Blom (een Nederlandse bekeerling), moesten het ontgelden. Veel moskeebezoekers zien die laatste als een pion van de Al-Maktoum Foundation, die enkele miljoenen beschikbaar stelde voor de bouw van de moskee. Tot weerzin van veel Rotterdammers probeert deze Arabische instelling steeds meer invloed te krijgen binnen de Marokkaanse moskee.

Radicaliseren
Van der Blom ontkende onlangs dat er plannen zijn voor belangrijke wijzigingen in de statuten. Maar de gelovigen geloven hem niet. Volgens Achor is het zeker dat het om grote veranderingen gaat. Zo zouden er onder meer plannen zijn om de identiteit van Essalam te wijzigen. Deskundigen waarschuwden onlangs in het AD Rotterdams Dagblad dat de moskee zou kunnen radicaliseren als die in handen komt van mensen uit de Golfstaten. Coalitiepartij Leefbaar Rotterdam maakt zich daar ook zorgen over en heeft het college om opheldering gevraagd.

Eric de Blois
27-02-15, 15:04
‘Geen Arabische bemoeienis met Essalam moskee!’

Bron : leefbaarrotterdam.nl (http://<strong>leefbaarrotterdam.nl</strong>) - 10 februari 2015

http://www.leefbaarrotterdam.nl/newsimg/essalam%20moskee.jpg

Leefbaar Rotterdam-raadslid Tanya Hoogwerf heeft aan het stadsbestuurvragen (http://www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/comments/arabische_greep_op_de_essalam_moskee/) gesteld over een machtsstrijd om de Essalam moskee. Aanleiding is een op handen zijnde wijziging in de statuten, waardoor de moskee in handen van financiers uit de Emiraten zou kunnen komen. Een onwenselijke situatie, vindt Leefbaar Rotterdam.

Dreigende Arabische greep
Afgelopen weekend werd bekend dat er een machtsstrijd woedt om de Essalam moskee op Rotterdam Zuid. De Arabische financiers van de moskee (de Al-Maktoum Foundation), zouden uit zijn op een wijziging in de statuten, waardoor de moskee in hun handen kan komen. Aangezien Al Maktoum ook organisaties financiert als het ICCI en het ECFR in Ierland, die aan de streng islamitische Moslimbroederschap zijn verbonden, maakt Leefbaar Rotterdam zich hier ernstige zorgen over.

Vragen aan stadsbestuur
Hoogwerf: “Het zou naïef zijn om te veronderstellen dat het overmaken van dollars vanuit de Golfstaten slechts een liefdadigheidsdaad is. Het credo ‘wie betaalt, bepaalt’, ligt hier meer voor de hand. Invloed van radicale buitenlandse elementen op Nederlandse moskeeën is volstrekt onwenselijk. Daarom wil ik van het stadsbestuur onder andere weten welke acties het gaat ondernemen om te voorkomen dat de Essalam moskee, of andere moskeeën in Rotterdam, in handen van radicale buitenlandse financiers valt.”
Hoogwerf stelde eind vorig jaar ook al vragen (http://www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/comments/fundraising_door_moslimbroeders/) over de Essalam moskee, toen er een benefietweekend plaatsvond voor een nieuw islamitisch centrum in Rotterdam (inclusief moskee en koranlessen). Hierbij waren Moslimbroeders van over de hele wereld betrokken.

Zie ook:

- Schriftelijke vragen Arabische greep op de Essalam moskee (http://www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/comments/arabische_greep_op_de_essalam_moskee/)
- ‘Moslimbroeders spreken in Rotterdamse moskee’ (http://www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/comments/moslimbroeders_spreken_in_rotterdamse_moskee)
- Schriftelijke vragen fundraising door Moslimbroeders (http://www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/comments/fundraising_door_moslimbroeders/)

super ick
27-02-15, 15:28
Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Eric de Blois
27-02-15, 21:38
Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

De vuiligheid komt weer uit de bekende hoek. Het blijkt maar weer dat dit soort tempels van de profeet permanent in de gaten gehouden moeten worden door de inlichtingendienst. Daar waar de arabische wereld geen westerse inmenging wenst, doet met er alles aan om greep op arabische moslims in het westen te houden. De heersers in de Emiraten vormen qua geestelijke en wetenschappelijke ontwikkeling nog steeds een deel van de derde wereld. Alle 'ontwikkeling' in de VAE komt van buiten in de vorm van extreme luxe rechtstreeks geïmorteerd uit het westen, daar waar de VAE niets wil weten van westerse normen en waarden en blijft vasthouden aan de moraal uit de tijd van pakweg 700 jaar na Christus. De VAE is een plaats waar extreem materialisme en 1400 oude normen en waarden duidelijk hand in hand gaan. Niks schijnheiliger dan de VAE.

knots71karel
27-02-15, 23:50
De vuiligheid komt weer uit de bekende hoek. Het blijkt maar weer dat dit soort tempels van de profeet permanent in de gaten gehouden moeten worden door de inlichtingendienst. Daar waar de arabische wereld geen westerse inmenging wenst, doet met er alles aan om greep op arabische moslims in het westen te houden. De heersers in de Emiraten vormen qua geestelijke en wetenschappelijke ontwikkeling nog steeds een deel van de derde wereld. Alle 'ontwikkeling' in de VAE komt van buiten in de vorm van extreme luxe rechtstreeks geïmorteerd uit het westen, daar waar de VAE niets wil weten van westerse normen en waarden en blijft vasthouden aan de moraal uit de tijd van pakweg 700 jaar na Christus. De VAE is een plaats waar extreem materialisme en 1400 oude normen en waarden duidelijk hand in hand gaan. Niks schijnheiliger dan de VAE.

Geld dat Stom is maakt recht wat Krom is !!

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 08:15
Wat een warverhaal. Binnen twee weken moet er een Rotterdammer worden benoemd in het door arabieren gedomineerde bestuur. Huh? Sinds wanneer is een Nederlander (van der Blom) een arabier?

super ick
28-02-15, 09:06
Wat een warverhaal. Binnen twee weken moet er een Rotterdammer worden benoemd in het door arabieren gedomineerde bestuur. Huh? Sinds wanneer is een Nederlander (van der Blom) een arabier?

Er staat letterlijk dat Blom een Nederlandse bekeerling is. Hij staat indirect onder invloed van die Arabische sjeik en is naar voren geschoven als een soort stroman. Allemaal heel duidelijk uit de tekst te halen. In die zin is er dus sprake van een door Arabieren gedomineerd bestuur.

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 10:16
Er staat letterlijk dat Blom een Nederlandse bekeerling is. Hij staat indirect onder invloed van die Arabische sjeik en is naar voren geschoven als een soort stroman. Allemaal heel duidelijk uit de tekst te halen. In die zin is er dus sprake van een door Arabieren gedomineerd bestuur.

Er staat letterlijk dat er een Rotterdammer moet worden benoemd binnen twee weken. Blom is geen arabier dus wartaal.


Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Ik kom hier even buurten en wat schets mijn verbazing (maar niet heus)? Super Ick is weer bezig met zijn gewoonlijk jij-bakkerij. Niet dat een jij-bak een argument is, maar ik wil even aantonen dat je jij-bak niet alleen een jij-bak is, maar ook nog eens een losse flodder. Dubbel prijs. Niets veranderd hier. Ik vind dat ze jou een permanente ban moeten geven, met je insinuaties.


Daar jank jij ook over Israel. Als jij nou hier blijft...........

Graag onderbouwen met een citaat van mij. Waar heb ik het over Israël of Palestina in een andere topic?


Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

De Essalam moskee wordt ondersteund door geldschieters uit de VAE. Welke kerk precies hebben ze moeten dichtgooien in de VAE?

Gezien de Russisch orthodoxe kerk in Sharjah gefinancierd is door de Oekraïense zakenman Yuri Sidorenko, is zelfs je jij-baksel wat in beginsel al never en nooit een argument is geweest, mislukt.

Ga koken.

Karin.N
28-02-15, 12:06
Het zijn de leden van de moskee zelf die de verandering wensen, lijkt mij hun goed recht.

Saar het zijn de moskeeleden die de bekeerling als een pion zien. Wij weten het niet, maar lijkt mij dat de leden daar zelf het beste zicht op hebben en uiteindelijk gaat het vooral de moskeebezoekers aan. Heb jij het gevoel dat bekeerlingen soms anders worden benaderd door moslims dan moslims die dit via hun geboorte zijn?

Wij kunnen ons wel de vraag stellen of het wenselijk is dat de moskeeën betaald worden door moslims die hier niet woonachtig zijn en geen binding hebben met de Nederlandse samenleving. Daar mag best over gediscussieerd worden en waarom zou dan niet in hetzelfde debat gekeken kunnen worden hoe men in de landen waar de geldstroom vandaan komt aankijkt tegen het financieren van bijvoorbeeld kerken of synagogen met geld uit het 'westen'. Heeft niets te maken met jijbakken maar wel met de verhoudingen oftewel de balans :)

Ibrah1234
28-02-15, 12:16
Ik kom hier even buurten en wat schets mijn verbazing (maar niet heus)? Super Ick is weer bezig met zijn gewoonlijk jij-bakkerij. Niet dat een jij-bak een argument is, maar ik wil even aantonen dat je jij-bak niet alleen een jij-bak is, maar ook nog eens een losse flodder. Dubbel prijs. Niets veranderd hier. Ik vind dat ze jou een permanente ban moeten geven, met je insinuaties.

Jij schiet werkelijk om alles in een kramp als het om je nieuw verworven religie gaat.

Religieus exhibitionisme van reli-(s)hoppers.

knots71karel
28-02-15, 12:30
Jij schiet werkelijk om alles in een kramp als het om je nieuw verworven religie gaat.

Religieus exhibitionisme van reli-(s)hoppers.

DAT is vaak zo en niet alleen bij Islam ,mijn vader moest om met mijn moeder te kunnen trouwen RK worden!
Toen mijn moeder en ik renegaat werden bleef mijn vader fanatiek het R.K aanhangen .
Hij is ook via de RK kerk begraven, en geloofde dat hij echt naar GOD ging .
Maar wij wisten wel beter http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/naughty.gif

Samir75017
28-02-15, 12:41
Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.



Muslims in Europe are very tolerant towards the European Jews compared to how Israel treat the Palestinians.

:slaap:

super ick
28-02-15, 12:46
Er staat letterlijk dat er een Rotterdammer moet worden benoemd binnen twee weken. Blom is geen arabier dus wartaal.



Ik kom hier even buurten en wat schets mijn verbazing (maar niet heus)? Super Ick is weer bezig met zijn gewoonlijk jij-bakkerij. Niet dat een jij-bak een argument is, maar ik wil even aantonen dat je jij-bak niet alleen een jij-bak is, maar ook nog eens een losse flodder. Dubbel prijs. Niets veranderd hier. Ik vind dat ze jou een permanente ban moeten geven, met je insinuaties.



Graag onderbouwen met een citaat van mij. Waar heb ik het over Israël of Palestina in een andere topic?



De Essalam moskee wordt ondersteund door geldschieters uit de VAE. Welke kerk precies hebben ze moeten dichtgooien in de VAE?

Gezien de Russisch orthodoxe kerk in Sharjah gefinancierd is door de Oekraïense zakenman Yuri Sidorenko, is zelfs je jij-baksel wat in beginsel al never en nooit een argument is geweest, mislukt.

Ga koken.

Dat leg ik uit maar neem jij opzettelijk niet tot je.

Ik stel dat er hoer een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig moslimland met kerken. Dat is een normale feitelijke vaststelling. Begrijp best dat jij, kost wat kost, je gelijk wilt halen maar wat krom is kan je niet recht praten. Wat jij een Jij-bak noemt is een hele normale vergelijking.
Ja, een ban zou goed zijn. Iedereen met kritiek monddood maken. En intussen hier het morele geweten uithangen. Je bent goed bezig hoor.

Graag de hele topic. Niet te lang geleden want dan begin ik er niet meer aan. Oude koeien laat ik liever in de sloot.

Daar ben ik ook tegen. jij probeert mij een standpunt aan te meten. Dat noem ik nu jij-bakkerijk. Op valse gronden nog wel.

Misschien kan jij mij even uitleggen wat er op tegen is Rotterdamse moslims de baas willen blijven in hun eigen moskee?

super ick
28-02-15, 12:47
Muslims in Europe are very tolerant towards the European Jews compared to how Israel treat the Palestinians.

:slaap:

Ja, en de koffie wordt ook steeds duurder.

knots71karel
28-02-15, 12:48
Muslims in Europe are very tolerant towards the European Jews compared to how Israel treat the Palestinians.

:slaap:

Ja hoor we zijn er weer , schop dit Topic maar onder de zoden , want de schuld licht weer bij de Joden !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

knots71karel
28-02-15, 12:51
Ja, en de koffie wordt ook steeds duurder.

Toilet papier ook .
TIP : gebruik in deze dure tijden , het plee papier aan beide zijden !

super ick
28-02-15, 12:56
Joop.nl:

Moslims, neem het heft in eigen handen!
Opstand in de Rotterdamse Essalam Moskee is een voorbeeld voor Nederland

Terwijl Haagse politici langs elkaar heen kletsten over hoe ze drie buitenlandse Islamgeleerden uit Rijswijk konden weren, namen Rotterdamse moslims het heft in eigen handen. Ze eisten hun moskee terug van rijke Arabieren met hun conservatieve agenda. Rachid Benhammou moedigt de opstand aan.
Het gebedshuis met minaretten zo groot als de lichtmasten van de Kuip is de grootste moskee van Nederland. Als ik zondags samen met duizenden andere supporters over de brug naar Feijenoord richting de heilige Kuip loop, ben ik geïmponeerd door de immense en mystieke uitstraling van de Essalam Moskee.
Achter de muren van deze moskee woedt een machtsstrijd. Een paar weken geleden ging het gerucht dat het moskeebestuur de statuten wilde wijzigen. Als gevolg zouden Arabieren er volledig de dienst uit gaan maken. De moskeebezoekers waren de Arabische invloed in het bestuur beu en eisten volgens het AD vorige week dat er binnen twee weken een Rotterdammer aangesteld moet worden. Anders zullen ze de moskee bezetten.
Rijke sjeik
De veranderingen in de statuten zouden zijn ingefluisterd door de Al-Maktoum Foundation uit de Verenigde Arabische Emiraten. Deze instelling is van de rijke Arabische sjeik El-Maktoum die de moskee deels heeft gefinancierd. In ruil hiervoor kreeg de sjeik een aantal vertegenwoordigers in het bestuur. Nu wil hij zijn invloed kennelijk uitbreiden.
Wat betekent die invloed uit het Midden-Oosten nu precies? Via moskeebesturen proberen vreemde mogendheden de Islamitische geloofsgemeenschap in Nederland te beïnvloeden om de door hun voorgestane beleving van het Salafisme over te nemen. Het Salafisme is een conservatieve stroming, geïnspireerd op de begintijd van de Islam.
Ze maken moslims wijs dat ze terug moeten gaan naar de oorsprong, het verleden. Want dat zou de ‘ware’ Islam zijn. Men wil eigenlijk dat de gelovigen terugkeren naar de mentaliteit en beleving van de donkere dagen van de middeleeuwen. Het zijn verleidelijke woorden voor naïeve moslims, ondersteund met vele oliedollars. Ze zijn deels de reden dat de ‘verlichting’ binnen de Islam lang op zich laat wachten.
Doorprikken
Gelukkig hebben de Rotterdamse moskeebezoekers hier doorheen geprikt. Ze pikken het niet meer. Uiteraard hadden ze al tijdens de bouw door moeten hebben dat er niet zoiets bestaat als ‘gratis oliegeld’, er zit altijd wel een addertje onder het gras. Maar beter laat dan nooit.
Ze staan op en verzetten zich tegen een machtige tegenstander: de Salafistische mondiale beïnvloedingIk vind het ook echt stoer wat deze mensen doen. Ze staan op en verzetten zich tegen een machtige tegenstander: de Salafistische mondiale beïnvloeding. De bezoekers eisen op een onvervalst Rotterdamse no-nonsense manier hun moskee terug en dat is niet niks. Dat mag best een keer gezegd worden.
Bedenk dat als je je verzet tegen deze beïnvloeding vanuit het Midden Oosten, je dan al snel het verwijt naar je hoofd krijgt geslingerd ‘de ware Islam’ de rug te keren. Maar uiteindelijk hebben de gelovigen zelf het laatste woord en niet de imam of een rijke oliesjeik.
Power to the people
Moskeeën in Nederland worden al langer gefinancierd door buitenlandse overheden, islamitische organisaties en rijke sjeiks. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de Rotterdamse Essalam Moskee.
De moskee was sowieso al goed bezig daar op Zuid, met de verschillende initiatieven en debatten die de bezoekers organiseren rondom actuele en maatschappelijke vraagstukken. Ook het feit dat de jonge, goed Nederlands sprekende imam van de moskee, Azzedine Karrat, vaak zinnige dingen preekt, spreekt tot de verbeelding. En nu is er dus de opstand tegen Arabische invloed.
Het wordt tijd dat meer moslims het heft in eigen handen nemen. Als ze iets willen veranderen, dan moeten ze stoppen met klagen en in plaats daarvan zelf met oplossingen komen. Dan moeten ze stoppen met het blijven accepteren van geld uit het Midden Oosten en in plaats daarvan hier in Nederland naar geldbronnen zoeken. Dan moeten ze stoppen met het uitnodigen van geleerden uit het buitenland en in plaats daarvan de in Nederland opgeleide imams een podium geven. De bezoekers van de Essalam Moskee doen het, en dat stemt mij tevreden. Power to the people.
En als die sjeik van de gekkigheid echt niet meer weet wat hij met al zijn geld moet doen: Feyenoord kan nog wel een scorende spits gebruiken…
Ach, laat ook maar.
Dit artikel verscheen eerder op de Rotterdamse website Vers Beton

knots71karel
28-02-15, 12:57
Ja hoor we zijn er weer , schop dit Topic maar onder de zoden , want de schuld licht weer bij de Joden !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

Het onderstaande mislukte n 3x proberen
typ foutje .......licht moet zijn ligt

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 14:16
Het zijn de leden van de moskee zelf die de verandering wensen, lijkt mij hun goed recht.

Saar het zijn de moskeeleden die de bekeerling als een pion zien. Wij weten het niet, maar lijkt mij dat de leden daar zelf het beste zicht op hebben en uiteindelijk gaat het vooral de moskeebezoekers aan. Heb jij het gevoel dat bekeerlingen soms anders worden benaderd door moslims dan moslims die dit via hun geboorte zijn?

Wij kunnen ons wel de vraag stellen of het wenselijk is dat de moskeeën betaald worden door moslims die hier niet woonachtig zijn en geen binding hebben met de Nederlandse samenleving. Daar mag best over gediscussieerd worden en waarom zou dan niet in hetzelfde debat gekeken kunnen worden hoe men in de landen waar de geldstroom vandaan komt aankijkt tegen het financieren van bijvoorbeeld kerken of synagogen met geld uit het 'westen'. Heeft niets te maken met jijbakken maar wel met de verhoudingen oftewel de balans :)

Wat is de relevantie tot wat er elders gebeurd? Niets. De jij-bak op zich is al geen argument en het domme van zijn jij-bak is wel dat de VAE zelf een Russisch orthodoxe kerk heeft staan die gefinancierd is door een buitenlander.

Volgens jouw theorie van de verhoudingen en de balansen pakt het feit dat Sidorenko met de geldbuidel heeft gezwaaid in Sharjah dus ten voordele uit voor het bestuur van de moskee Essalam. Wat een onzin, dat zie je toch zelf ook wel in. Het ene heeft geen moer met het andere te maken.

Oude liedje: je bent voor de zoveelste keer weer blindelings Super Ick aan het verdedigen.

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 14:21
Jij schiet werkelijk om alles in een kramp als het om je nieuw verworven religie gaat.

Religieus exhibitionisme van reli-(s)hoppers.

Beter lezen Ibrah, ik schiet hier in de kramp vanwege de zoveelste jij-bakker van Super Ick.

Je tweede zin begrijp ik derhalve al helemaal niet. Ik heb mij totaal niet inhoudelijk uitgelaten over deze kwestie.

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 14:23
DAT is vaak zo en niet alleen bij Islam ,mijn vader moest om met mijn moeder te kunnen trouwen RK worden!
Toen mijn moeder en ik renegaat werden bleef mijn vader fanatiek het R.K aanhangen .
Hij is ook via de RK kerk begraven, en geloofde dat hij echt naar GOD ging .
Maar wij wisten wel beter http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/naughty.gif

Er is geen relatie tussen mijn reactie ten aanzien van Super Ick Bakker en Ibrah's opmerking. Op deze manier gaat een verhaaltje weer een eigen leven leiden, zoals zo vaak hier. Zie mijn reactie op de vorige pagina aan Ibrah.

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 14:36
Ja hoor we zijn er weer , schop dit Topic maar onder de zoden , want de schuld licht weer bij de Joden !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

Nee het topic gaat niet over Joden en ook niet over de Verenigde Arabische Emiraten of een ander de boel dicht smijtend land. Samir plaatst een soortgelijke analoge opmerking zoals Super Ick dit doet, om aan te tonen dat er geen enkele relevantie is tussen het artikel wat Eric heeft geplaatst en Super Ick's eerste reactie. M.a.w. stop met dat gehop (naar andere landen).

Waar Super Ick mee bezig is, is middels onderbuik retoriek, een negatieve emotie opwekken, om iets te rechtvaardigen. Zo van, in Pakistan zijn er vrouwen die met zoutzuur worden aangevallen, dus Marokkanen moeten niet zeuren als ze wel eens hardhandig worden aangepakt. Ergens in Verweggistan wordt de boel dicht gesmeten, dus in Rotterdam moeten ze niet zeuren. Desnoods wordt de halve wereld rondgehopt om zijn punt te maken. Jammer voor hem, mislukt. Super FAIL.

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 14:39
Dat leg ik uit maar neem jij opzettelijk niet tot je.

Wat leg jij mij precies uit? Welke kerk ze precies hebben dicht gegooid in de VAE? Jij legt helemaal niets uit, je insinueert alleen maar.


Ik stel dat er hoer een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig moslimland met kerken. Dat is een normale feitelijke vaststelling. Begrijp best dat jij, kost wat kost, je gelijk wilt halen maar wat krom is kan je niet recht praten. Wat jij een Jij-bak noemt is een hele normale vergelijking.

Een vergelijking die allereerst mank gaat, dat heb ik middels de Russische zakenman hier adequaat aangetoond, er is geen sprake in deze van een feitelijke vaststelling en ten tweede is jouw feitelijk onjuiste vaststelling een jij-bak argument.

Als er een Amerikaan gedood wordt bij een schiet incident in Alphen a/d Rijn dan ga je toch ook de 'vergelijking' niet trekken, dat in Amerika de kans veel groter was geweest dat dit heerschap het leven had gelaten door een schieter? Een jij-bak is geen argument.


Ja, een ban zou goed zijn. Iedereen met kritiek monddood maken. En intussen hier het morele geweten uithangen. Je bent goed bezig hoor.

Het gaat hier niet om kritiek, het gaat hier om jij-bakken, hit and run praktijken, provocaties, insinuaties, speculaties en generalisaties. Genoeg redenen voor mij om voor jou een definitieve ban te willen.


Graag de hele topic. Niet te lang geleden want dan begin ik er niet meer aan. Oude koeien laat ik liever in de sloot.

Hit and run praktijken. Jij insinueert iets, zonder enige basis. Ik heb je inmiddels wel 100 keer gevraagd om aan te tonen waar ik het ooit over Israël/Palestina gehad heb in een andere topic. Vervolgens ben je al 100x weggelopen i.p.v. eerlijk antwoord te geven.


Daar ben ik ook tegen. jij probeert mij een standpunt aan te meten. Dat noem ik nu jij-bakkerijk. Op valse gronden nog wel.

Het standpunt is datgene wat je zelf plaatst: een jij-bakker. Nogmaals, de Essalam moskee wordt ondersteund door geldschieters uit de VAE. Welke kerk precies hebben ze moeten dichtgooien in de VAE?


Misschien kan jij mij even uitleggen wat er op tegen is Rotterdamse moslims de baas willen blijven in hun eigen moskee?

Leg jij eerst maar eens je eigen woorden uit, waarom Nederland zoveel toleranter is met de moskee in Rotterdam dan de VAE met de kerken, en welke 'boel daar dicht gegooid is'.

PS de volgende vraag staat nog open, wellicht is het je ontschoten of heb je er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken:


Daar jank jij ook over Israel. Als jij nou hier blijft...........

Graag onderbouwen met een citaat van mij. Waar heb ik het over Israël of Palestina in een andere topic?

Karin.N
28-02-15, 15:10
Wat is de relevantie tot wat er elders gebeurd? Niets. De jij-bak op zich is al geen argument en het domme van zijn jij-bak is wel dat de VAE zelf een Russisch orthodoxe kerk heeft staan die gefinancierd is door een buitenlander.

Volgens jouw theorie van de verhoudingen en de balansen pakt het feit dat Sidorenko met de geldbuidel heeft gezwaaid in Sharjah dus ten voordele uit voor het bestuur van de moskee Essalam. Wat een onzin, dat zie je toch zelf ook wel in. Het ene heeft geen moer met het andere te maken.

Oude liedje: je bent voor de zoveelste keer weer blindelings Super Ick aan het verdedigen.

Mijn mening strookt niet met de jouwe, dus verdedig ik Superick blind, wat ik vind is volgens jou onzin, etc. vind het niet echt van respect betuigen naar mij toe, terwijl ik van mening ben dat ik jou wel respectvol mijn mening heb gegeven :)

super ick
28-02-15, 15:39
Wat leg jij mij precies uit? Welke kerk ze precies hebben dicht gegooid in de VAE? Jij legt helemaal niets uit, je insinueert alleen maar.



Een vergelijking die allereerst mank gaat, dat heb ik middels de Russische zakenman hier adequaat aangetoond, er is geen sprake in deze van een feitelijke vaststelling en ten tweede is jouw feitelijk onjuiste vaststelling een jij-bak argument.

Als er een Amerikaan gedood wordt bij een schiet incident in Alphen a/d Rijn dan ga je toch ook de 'vergelijking' niet trekken, dat in Amerika de kans veel groter was geweest dat dit heerschap het leven had gelaten door een schieter? Een jij-bak is geen argument.



Het gaat hier niet om kritiek, het gaat hier om jij-bakken, hit and run praktijken, provocaties, insinuaties, speculaties en generalisaties. Genoeg redenen voor mij om voor jou een definitieve ban te willen.



Hit and run praktijken. Jij insinueert iets, zonder enige basis. Ik heb je inmiddels wel 100 keer gevraagd om aan te tonen waar ik het ooit over Israël/Palestina gehad heb in een andere topic. Vervolgens ben je al 100x weggelopen i.p.v. eerlijk antwoord te geven.



Het standpunt is datgene wat je zelf plaatst: een jij-bakker. Nogmaals, de Essalam moskee wordt ondersteund door geldschieters uit de VAE. Welke kerk precies hebben ze moeten dichtgooien in de VAE?



Leg jij eerst maar eens je eigen woorden uit, waarom Nederland zoveel toleranter is met de moskee in Rotterdam dan de VAE met de kerken, en welke 'boel daar dicht gegooid is'.

PS de volgende vraag staat nog open, wellicht is het je ontschoten of heb je er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken:



Graag onderbouwen met een citaat van mij. Waar heb ik het over Israël of Palestina in een andere topic?

Opzettelijk je eigen verhaaltje ervan maken en vervolgens met vragen komen aankakken die niet ter zaken doen.
Ik heb in het algemeen gesteld dat er in Nederland toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig Arabisch land met kerken. Al het andere komt van jou en is dan ook voor jouw rekening.

Leg anders even gelijk even uit waarom je je opmerking 'kostelijk' waarmee je mij te kakken trachtte te zetten in een topic over het wel of niet kunnen veranderen van een topictitel. Enkele reacties later waren we eruit hoe het komt dat het niet kon, en ik dus gewoon gelijk had. Vervolgens ben je gevlogen. Heel achterbaks.

als mensen jouw standpunten niet delen ga je onredelijk en achterlijk gedrag vertonen.

knots71karel
28-02-15, 18:02
Nee het topic gaat niet over Joden en ook niet over de Verenigde Arabische Emiraten of een ander de boel dicht smijtend land. Samir plaatst een soortgelijke analoge opmerking zoals Super Ick dit doet, om aan te tonen dat er geen enkele relevantie is tussen het artikel wat Eric heeft geplaatst en Super Ick's eerste reactie. M.a.w. stop met dat gehop (naar andere landen).

Waar Super Ick mee bezig is, is middels onderbuik retoriek, een negatieve emotie opwekken, om iets te rechtvaardigen. Zo van, in Pakistan zijn er vrouwen die met zoutzuur worden aangevallen, dus Marokkanen moeten niet zeuren als ze wel eens hardhandig worden aangepakt. Ergens in Verweggistan wordt de boel dicht gesmeten, dus in Rotterdam moeten ze niet zeuren. Desnoods wordt de halve wereld rondgehopt om zijn punt te maken. Jammer voor hem, mislukt. Super FAIL.

Uiteraad geef jij er weer je eigen visie aan!
Maar dit schreef SAMIR :Muslims in Europe are very tolerant towards the European Jews compared to how Israel treat the Palestinians.

knots71karel
28-02-15, 18:14
Er is geen relatie tussen mijn reactie ten aanzien van Super Ick Bakker en Ibrah's opmerking. Op deze manier gaat een verhaaltje weer een eigen leven leiden, zoals zo vaak hier. Zie mijn reactie op de vorige pagina aan Ibrah.

Het is een topic ! en wat zo vaak gebeurt ,is dat er afgeweken wordt van het onderwerp
(kijk maar hoe vaak de door mij geopende topic,s gekraakt worden )_
en heel ergens anders op eindigen.

In dit geval probeerde ik aan te tonen dat vaak de zgn ''bekeerlingen " de fanatiekste zijn .

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/wink.png

Samir75017
28-02-15, 18:20
Nee het topic gaat niet over Joden en ook niet over de Verenigde Arabische Emiraten of een ander de boel dicht smijtend land. Samir plaatst een soortgelijke analoge opmerking zoals Super Ick dit doet, om aan te tonen dat er geen enkele relevantie is tussen het artikel wat Eric heeft geplaatst en Super Ick's eerste reactie. M.a.w. stop met dat gehop (naar andere landen).



Thank you. Such a simple point. Yet they could not understand it. Worrying.

You're too intelligent to swim in the same water as people here ... Definitely.

knots71karel
28-02-15, 18:26
Het is een topic ! en wat zo vaak gebeurt ,is dat er afgeweken wordt van het onderwerp
(kijk maar hoe vaak de door mij geopende topic,s gekraakt worden )**)
en heel ergens anders op eindigen.

In dit geval probeerde ik aan te tonen dat vaak de zgn ''bekeerlingen " de fanatiekste zijn .

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/wink.png

**) hierbij een van de vele voorbeelden:
http://img.maroc.nl/forums/images/icons/icon1.png Re: Turken redden stamvader van het Ottomaanse rijk

http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door super ick http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/379986-turken-redden-stamvader-ottomaanse-rijk-post5419359.html#post5419359)
Ik heb een plakboek vol met foto's van tanks. Gebruik ik om mijzelf te bevredigen.



Ik zie het helemaal voor me.
Zwaar gepantserd, grommende motoren, zwenkbaar groot kanon erbovenop dat zijn vernietigende lading alle kanten op uitbraakt. Calling Dr. Freud.


Op zich heel normaal , want je bent (in gesprek met elkaar) en van het een komt het andere.

Opvallend is hier dat Topic,s veelvuldig op....... jawel de Joden of Israel eindigen http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 19:35
Daar mag best over gediscussieerd worden en waarom zou dan niet in hetzelfde debat gekeken kunnen worden hoe men in de landen waar de geldstroom vandaan komt aankijkt tegen het financieren van bijvoorbeeld kerken of synagogen met geld uit het 'westen'. Heeft niets te maken met jijbakken maar wel met de verhoudingen oftewel de balans :)

Dus volgens jouw theorie van de verhoudingen en de balansen pakt het feit dat Sidorenko met de geldbuidel heeft gezwaaid in Sharjah dus ten voordele uit voor het bestuur van de moskee Essalam? Is dat wat je wil zeggen?

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 19:36
Ik heb in het algemeen gesteld dat er in Nederland toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig Arabisch land met kerken. Al het andere komt van jou en is dan ook voor jouw rekening.

Vervolgens zei je: Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze de boel gewoon dichtgooien. Tevens is het je eerste reactie op Eric's openingsstuk. Wat is de relevantie tot de topic? Niets, het is een klassieke jij-bak. Daarnaast is het nog eens een losse flodder. Wie gaat er zomaar een algemene opmerking maken als reactie op een stuk? Zo van we hebben het over Hong Kong en Super Ick zegt dat de koffie zo lekker is in Wenen, dat klopt niet.


Leg anders even gelijk even uit waarom je je opmerking 'kostelijk' waarmee je mij te kakken trachtte te zetten in een topic over het wel of niet kunnen veranderen van een topictitel. Enkele reacties later waren we eruit hoe het komt dat het niet kon, en ik dus gewoon gelijk had. Vervolgens ben je gevlogen. Heel achterbaks.

Het kan wel, het kan niet als mensen reageren. De enige die hier vliegt dat ben jij.


als mensen jouw standpunten niet delen ga je onredelijk en achterlijk gedrag vertonen.

Welk standpunt? Het bestuur in Rotterdam moet niet zeuren want oh wat is Nederland toch tolerant, in een ander land zou gelijk de boel moeten sluiten standpunt? Wat is de relevantie van je opmerking t.a.v. het openingsstuk als je zelf toegeeft dat het een algemene opmerking is, dus losse flodder?

Als een woningbedrijf constant kleinere woningen toewijzen aan Chinezen, moeten ze niet zeuren want in hun eigen land zijn ze ook klein behuisd?

Een Amerikaan die neergeschoten wordt bij een schietpartij moet gewezen worden op de vele schietpartijen in Amerika?

Jij probeert met je gejij-bak een onderbuik emotie op te wekken. Jammer dat je dat niet is gelukt. Voortaan voor je iets plaatst (lees: insinueert) even opletten Super Ick Bakker, of er niet ergens een Oekraïense zakenman met een buidel rondloopt.

PS de volgende vraag staat nog open, wellicht is het je ontschoten of heb je er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken:


Daar jank jij ook over Israel. Als jij nou hier blijft...........

Graag onderbouwen met een citaat van mij. Waar heb ik het over Israël of Palestina in een andere topic?

Juffrouw_Saartje
28-02-15, 19:44
Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Welke kerken hebben ze precies dichtgegooid in de VAE?

super ick
28-02-15, 22:03
Welke kerken hebben ze precies dichtgegooid in de VAE?

Nergens heb ik dat beweert. Dat is een redenering van jou. Die is voor jouw rekening, niet de mijne.

super ick
28-02-15, 22:14
Vervolgens zei je: Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze de boel gewoon dichtgooien. Tevens is het je eerste reactie op Eric's openingsstuk. Wat is de relevantie tot de topic? Niets, het is een klassieke jij-bak. Daarnaast is het nog eens een losse flodder. Wie gaat er zomaar een algemene opmerking maken als reactie op een stuk? Zo van we hebben het over Hong Kong en Super Ick zegt dat de koffie zo lekker is in Wenen, dat klopt niet.



Het kan wel, het kan niet als mensen reageren. De enige die hier vliegt dat ben jij.



Welk standpunt? Het bestuur in Rotterdam moet niet zeuren want oh wat is Nederland toch tolerant, in een ander land zou gelijk de boel moeten sluiten standpunt? Wat is de relevantie van je opmerking t.a.v. het openingsstuk als je zelf toegeeft dat het een algemene opmerking is, dus losse flodder?

Als een woningbedrijf constant kleinere woningen toewijzen aan Chinezen, moeten ze niet zeuren want in hun eigen land zijn ze ook klein behuisd?

Een Amerikaan die neergeschoten wordt bij een schietpartij moet gewezen worden op de vele schietpartijen in Amerika?

Jij probeert met je gejij-bak een onderbuik emotie op te wekken. Jammer dat je dat niet is gelukt. Voortaan voor je iets plaatst (lees: insinueert) even opletten Super Ick Bakker, of er niet ergens een Oekraïense zakenman met een buidel rondloopt.

PS de volgende vraag staat nog open, wellicht is het je ontschoten of heb je er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken:



Graag onderbouwen met een citaat van mij. Waar heb ik het over Israël of Palestina in een andere topic?

Ik maak een vergelijking. Vervolgens geef ik mijn mening. Moskeen in Nederland horen bestuurd te worden door moslims ter plaatse en niet vanuit het buitenland. Anders dichtgooien. Om in de woorden van Mr. Frank Visser te blijven: dat is mijn uitspraak; daar moet u het mee doen. :zwaai:

Jij zet daar citaten neer alsof ik er om gelogen had. Graag eerlijk blijven.

ik ga het niet nogmaals herhalen. Je weet intussen hoe ik er over denk. Als je er behoefte aan hebt mij als slecht, dom, leugenaar of wat dan ook neer te zetten; succes ermee.

Daar heb ik ook al duidelijk antwoord op gegeven. Ben ik ook tegen. Probeer je me weer neer te zetten als hypocriet. Alsof ik daardoor ineens van standpunt zou veranderen want oei er wordt ook een orthodoxe kerk vanuit het buitenland gefinancierd. Dus nogmaals: Ben ik ook tegen! Moet ik een groter lettertype gebruiken ofzo? Gewoon door blijven drammen dat je me daarmee even klem hebt want Supertje zou het wel alleen op de islam hebben voorzien. Niet dus.

Ik heb er naar gezocht maar kan het alleen vinden in een reactie van jouw. Een reactie van augustus 2014. Graag met een quote van mij komen, de complete, dan reageer ik erop.

Juffrouw_Saartje
01-03-15, 09:30
Ik maak een vergelijking. Vervolgens geef ik mijn mening. Moskeen in Nederland horen bestuurd te worden door moslims ter plaatse en niet vanuit het buitenland. Anders dichtgooien. Om in de woorden van Mr. Frank Visser te blijven: dat is mijn uitspraak; daar moet u het mee doen. :zwaai:

Nee je maakt geen vergelijking, het is een jij-bak, het ene heeft niets te maken met het andere.

Vervolgens geef ik mijn mening.

NOPE! Je geeft je mening niet, je laat het bij je onderbuik jij-bak. Als ik op je gejij-bak reageer zeg je bij post 13 ook nog eens tot mijn stomme verbazing: Dat leg ik uit maar neem jij opzettelijk niet tot je.

Onjuist, je hebt me niets uitgelegd, geen mening niks, alleen maar de onderbuik jij-bak, hullie wullie gejank. Hunnie doen dit, hunnie doen dat, en dat nog eens als feit presenteren, terwijl het niet opgaat voor de VAE. Pas bij post 13 zeg je dat je het niet eens bent dat Sidorenko met zijn geld kon investeren in een Russische kerk. Tot die tijd, moest ik dus jouw mening distilleren uit je jij-bak.


Jij zet daar citaten neer alsof ik er om gelogen had. Graag eerlijk blijven.

Ik stel dat er hier een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeeën dan in menig moslimland met kerken. Dat is een normale feitelijke vaststelling.

Je eerste reactie:

Wat is Nederland toch tolerant met moskeeën in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Je laat de onderste zin weg, het is geen feitelijke vaststelling voor de VAE, en menig moslimland is niet hetzelfde als Arabische landen.


ik ga het niet nogmaals herhalen. Je weet intussen hoe ik er over denk. Als je er behoefte aan hebt mij als slecht, dom, leugenaar of wat dan ook neer te zetten; succes ermee.

Prima, geef dan eens antwoord op de vraag n.a.v. wat je zelf schrijft in post 3: In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?

Wat heeft een ras Rotterdammer als van der Blom te maken met jouw genoemde Arabische land, terwijl de investeerders van de Essalam moskee daar niet vandaan komen?


Daar heb ik ook al duidelijk antwoord op gegeven. Ben ik ook tegen. Probeer je me weer neer te zetten als hypocriet. Alsof ik daardoor ineens van standpunt zou veranderen want oei er wordt ook een orthodoxe kerk vanuit het buitenland gefinancierd. Dus nogmaals: Ben ik ook tegen! Moet ik een groter lettertype gebruiken ofzo? Gewoon door blijven drammen dat je me daarmee even klem hebt want Supertje zou het wel alleen op de islam hebben voorzien. Niet dus.

Super Ick heeft het wel op de islam voorzien, Super Ick is een Islam basher. Dat hebben we wel gezien toen je het Christelijke bijzonder onderwijs wel wilde 'sacriferen' om van het islamitische onderwijs af te zijn. Dat even tussendoor. Maar als jij adequaat kunt aantonen dat je al 10 jaar loopt te hullie wullieën op een christelijk forum, zoals je hier doet, dan neem ik mijn woorden terug.

Mogen mensen dus niet meer investeren in het buitenland? Christelijke zendelingen mogen niet meer aan liefdadigheid doen in kampen waar mensen verhongeren? Een straatarm land, dat geen kerk kan bouwen mag geen fatsoenlijke kerk hebben? Hoe zit het met een gekleurd wetenschappelijk instituut (met farmaceutische belangen) of een medicijnfabriek?


Ik heb er naar gezocht maar kan het alleen vinden in een reactie van jouw. Een reactie van augustus 2014. Graag met een quote van mij komen, de complete, dan reageer ik erop.


Ik zie nog steeds geen verband tussen de gebeurtenissen in Gaza en Irak. Wat is het verband? Bombardeert Israël Gaza, omdat de Jezidi's op de Sinjar berg zitten? Nee!

Hoezo komen moslims daar als vliegen op de stroop op af? Is Mark61 moslim? Contra? Karin.N? Wie heeft hier het meest inhoudelijk geschreven? Mark61 toch?

Je wilde het over Congo en Rwanda hebben (afleidingsmanoeuvre natuurlijk). Voor het overgrote deel zijn dat christenen. Mogen christenen nu ook hun mond niet open doen, wanneer ze ergens in een conflict zitten? Hebben ze dan ook een dubbele agenda?

Wartaal Super Ick. Hou je gewoon aan het onderwerp, kappen met die afleidingsmanoeuvres, en kraam geen onzin uit. Deze topic gaat over Palestina. Bevalt het je niet, en vind je dat hier te veel aandacht aan besteed wordt, prima, verhuis dan naar een andere topic.


Daar jank jij ook over Israel. Als jij nou hier blijft...........


Graag onderbouwen met een citaat van mij.

super ick
01-03-15, 10:07
Nee je maakt geen vergelijking, het is een jij-bak, het ene heeft niets te maken met het andere.

Vervolgens geef ik mijn mening.

NOPE! Je geeft je mening niet, je laat het bij je onderbuik jij-bak. Als ik op je gejij-bak reageer zeg je bij post 13 ook nog eens tot mijn stomme verbazing: Dat leg ik uit maar neem jij opzettelijk niet tot je.

Onjuist, je hebt me niets uitgelegd, geen mening niks, alleen maar de onderbuik jij-bak, hullie wullie gejank. Hunnie doen dit, hunnie doen dat, en dat nog eens als feit presenteren, terwijl het niet opgaat voor de VAE. Pas bij post 13 zeg je dat je het niet eens bent dat Sidorenko met zijn geld kon investeren in een Russische kerk. Tot die tijd, moest ik dus jouw mening distilleren uit je jij-bak.



Ik stel dat er hier een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeeën dan in menig moslimland met kerken. Dat is een normale feitelijke vaststelling.

Je eerste reactie:

Wat is Nederland toch tolerant met moskeeën in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Je laat de onderste zin weg, het is geen feitelijke vaststelling voor de VAE, en menig moslimland is niet hetzelfde als Arabische landen.



Prima, geef dan eens antwoord op de vraag n.a.v. wat je zelf schrijft in post 3: In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?

Wat heeft een ras Rotterdammer als van der Blom te maken met jouw genoemde Arabische land, terwijl de investeerders van de Essalam moskee daar niet vandaan komen?



Super Ick heeft het wel op de islam voorzien, Super Ick is een Islam basher. Dat hebben we wel gezien toen je het Christelijke bijzonder onderwijs wel wilde 'sacriferen' om van het islamitische onderwijs af te zijn. Dat even tussendoor. Maar als jij adequaat kunt aantonen dat je al 10 jaar loopt te hullie wullieën op een christelijk forum, zoals je hier doet, dan neem ik mijn woorden terug.

Mogen mensen dus niet meer investeren in het buitenland? Christelijke zendelingen mogen niet meer aan liefdadigheid doen in kampen waar mensen verhongeren? Een straatarm land, dat geen kerk kan bouwen mag geen fatsoenlijke kerk hebben? Hoe zit het met een gekleurd wetenschappelijk instituut (met farmaceutische belangen) of een medicijnfabriek?

Je bent inderdaad een grote jankerd. Van dat citaat neem ik geen letter terug.

Kerken dicht in de VAE dat komt van jou, niet van mij. Ik heb een algemene opmerking gemaakt over de tolerantie jegens kerken en dus ook christenen in menig Arabisch land. Dat is iets compleet anders. Jij vertaald het voor jezelf en zit vervolgens te drammen over iets wat ik niet gezegd heb.

Dat ik bij kerken ook tegen buitenlandse financiers ben had je direct kunnen weten. Ik heb het even teruggelezen. Je maakt daar OOK geen punt.

Ik steek ook niet onder stoelen of banken dat ik tegen religieus basisonderwijs ben. Ik vind het niet bevorderend voor onze maatschappij als kleine kinderen gescheiden worden op basis van de levensovertuiging van hun ouders. Heeft niets met islam te maken maar met geloof in het algemeen.

BTW, dat jij mij islambasher noemt of beschuldigd van onderbuikgevoelens daar wordt ik niet warm of koud van.

Karin.N
01-03-15, 12:15
Dus volgens jouw theorie van de verhoudingen en de balansen pakt het feit dat Sidorenko met de geldbuidel heeft gezwaaid in Sharjah dus ten voordele uit voor het bestuur van de moskee Essalam? Is dat wat je wil zeggen?


In de eerste plaats Saar zijn het de moslims zelf die moeite hebben met de bekeerling in het bestuur van de Essalam moskee. Dat jij dat kennelijk als vervelend ervaart is iets tussen jou en de betreffende moskeeleden. De Karin.Ns, de Supericks, de Karels en andere NVDD prikkers hebben daar helemaal niets mee te maken. De moslims vinden de bekeerling wellicht te drammerig of ze vinden dat hij teveel onder invloed van de geldschieters staat, nogmaals wij weten het niet. En nogmaals je verhaal moet je dus halen bij de betreffende moslims van de Essalam moskee en je niet afreageren op de niet moslims hier op Maroc:)

Waarom pak jij precies Sidorenko en de geldbuidel? Kun je dat toelichten? En kun je uitleggen waarom ik meemoet in jouw voorbeeld?

Ik zou zelf eerder neigen om naar landen te kijken. Een land dat investeert in buitenlandse kerken, synagogen of moskeeën en tegelijkertijd niet of nauwelijks andere religies - behalve de eigen overtuiging - toestaat in eigen land, is het mi zeer redelijk om te kijken wat er met de geldstroom wordt gedaan. Wordt er straks intolerantie gepreekt? Als dat het geval is hebben landen dus wat mij betreft het recht om bepaalde geldstromen niet toe te laten.

Hoe zit het overigens dat ik Superick blind verdedig, kun je dat toelichten?

Jij geeft aan dat Superick een ban mag krijgen als het aan jou ligt. Waarom? Mag een persoon niet met jou van mening verschillen? Moet de mond dan gesnoerd worden? En als je het kennelijk niet kunt winnen, dan fabriceer je zelf maar een nieuwe uitspraak die je vervolgens neerlegt als zijnde een stelling van die persoon, ook al heeft die persoon dat niet zo gezegd?

Dan moet ik weer denken aan deze uitspraak van jou: Is ze helemaal betoeterd, als het haar niet bevalt hoe ik mij als inboorling kleed, dan rot ze maar op naar haar eigen land.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/370858-uitzendbureau-weigert-vrouw-om-hoofddoek-8.html#post5300072


Klinkt erg Wildersachtig, magoed het blijkt maar weer dat de intoleranten niet zo erg verschillen, ze zijn precies hetzelfde (de ideologie verschilt, maar de uitkomst is hetzelfde), je maakt de ander monddood, ze rotten maar op etc :jammer:

Aanvulling: ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel met in balans zijn .

knots71karel
01-03-15, 12:40
Er is geen relatie tussen mijn reactie ten aanzien van Super Ick Bakker en Ibrah's opmerking. Op deze manier gaat een verhaaltje weer een eigen leven leiden, zoals zo vaak hier. Zie mijn reactie op de vorige pagina aan Ibrah.

Goed lezen !!!!! mijn antwoord was gericht aan iemand andersn niet direct aan jou !
kijk maar :
http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/380106-gelovigen-dreigen-moskee-rotterdam-bezetten-post5419781.html#post5419781) Jij schiet werkelijk om alles in een kramp als het om je nieuw verworven religie gaat.

Religieus exhibitionisme van reli-(s)hoppers.

Mijn antwoord was een reactie op het bovenstaande .


DAT is vaak zo en niet alleen bij de Islam ,mijn vader moest om met mijn moeder te kunnen trouwen RK worden!
Toen mijn moeder en ik renegaat werden !!!!!bleef mijn vader fanatiek het R.K aanhangen *)
Hij is ook via de RK kerk begraven, en geloofde dat hij echt naar GOD ging .
Maar wij wisten wel beter http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/naughty.gif

*) tot grote egernis van zijn famlie ,eerst van zijn geloof af om met een R.K meisje te Mogen!!! trouwen ,
die vervolgens later uit de R.K stapte .
Dat moet een MOSLIM jongen niet te proberen dunkt mij.
En jij helemaaal niet , ALS JE HET NOG ZO GAAG WILLEN!

Ibrah1234
01-03-15, 12:46
Super Ick heeft het wel op de islam voorzien, Super Ick is een Islam basher.

Bestudering van zijn pennenvruchten laat zien dat Super Ick zich uitspreekt tegen religies in het algemeen en niet specifiek tegen de islam. De RKK krijgt er ook in niet mis te verstane bewoordingen van langs.

Het is een waardeloze manier van discussiëren continu de 'wij liggen onder vuur' jankkaart te trekken. Ik volg het al niet eens meer.

Normaliter bemoei ik me niet met religieuze topics maar hier wordt onredelijk hard onder de gordel gestoten.

Juffrouw_Saartje
01-03-15, 13:21
Je bent inderdaad een grote jankerd. Van dat citaat neem ik geen letter terug.

Daar word ik nu niet warm of koud van. Er zijn maar een paar personen waarbij een alteregootje naar boven komt en jij bent daar één van. In het echte leven ben ik een keihard werkende geïntegreerde gezellige warme spontane Hollandse moslima, waar je onwijs gave gesprekken mee kunt voeren. Bijna altijd gaan ze de diepte in. Ik heb de meest prachtige en bijzondere ontmoetingen gehad. Ik ben totaal niet zoals jij denkt dat ik ben. Wat jou betreft wat ik met heel mijn hart hoop is dat ik jou nooit tegenkom. Ik gun het je gewoon niet dat je ook maar een glimp van mij opvangt.


Kerken dicht in de VAE dat komt van jou, niet van mij. Ik heb een algemene opmerking gemaakt over de tolerantie jegens kerken en dus ook christenen in menig Arabisch land. Dat is iets compleet anders. Jij vertaald het voor jezelf en zit vervolgens te drammen over iets wat ik niet gezegd heb.

Dat komt wel van jou: Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze de boel gewoon dichtgooien. Zo simpel is het. Want als het een algemene opmerking is, dan is het een losse flodder. Jij mag kiezen, of een jij-baksel of een losse flodder. Het is zeker geen standpunt of argument. Gezien je zelf tegen het financieren bent, is het al helemaaaaaaaaal een vreemde reactie. Want je wil zelf intolerant zijn, dus wat doet het er toe dat andere landen intolerant zouden zijn. Het is een jij-bak pur sang. Zo van, in Pakistan zijn er vrouwen met zoutzuur aangevallen, dus in Nederland moeten Marokkanen niet zeuren als ze hard aangepakt worden. Vraagje zou hier zijn, wat de Marokkanen te maken hebben met de Pakistanen? Niets natuurlijk. Idem, wat heeft ras Rotterdammer van der Blom te maken met een kerk die in Verweggistan zou zijn dicht gegooid, waarbij het daadwerkelijke land door jou nog niet is aangeduid? Niets. Emo-talk, onderbuik talk.


Dat ik bij kerken ook tegen buitenlandse financiers ben had je direct kunnen weten. Ik heb het even teruggelezen. Je maakt daar OOK geen punt.

Nee, je hebt eerst reactie nr. 3 waarin de jij-bak heeft plaatst gevonden, gezien je zelf beweert dat je zomaar wat zat te kletsen in zijn algemeenheid, een losse flodder dus, is dat geen standpunt. Hier is een Marokkaan hardhandig behandeld in de Schilderswijk: Super Ick: in Pakistan is een vrouw overgoten door zoutzuur. Het was dus geen standpunt niets van dien aard. Vervolgens ga je in post 7 in op Blom en je derde reactie is nr. 13 waarbij je openingszin is: Dat leg ik uit maar neem jij opzettelijk niet tot je. Wat leg je uit? Je hebt behalve een jij-bak (voor jou losse flodder) helemaal niets uitgelegd. Pas daarna geef je aan dat je daar (de Russische geldbuidel) ook tegen bent.


Ik steek ook niet onder stoelen of banken dat ik tegen religieus basisonderwijs ben. Ik vind het niet bevorderend voor onze maatschappij als kleine kinderen gescheiden worden op basis van de levensovertuiging van hun ouders. Heeft niets met islam te maken maar met geloof in het algemeen.

Het gaat je wel degelijk voornamelijk om de islamitische scholen, zie je eigen uitspraak: omdat we in Nederland nooit om het CDA heen komen. Aldus komen er steeds meer Moslimscholen onder het motto: aparte scholen voor christenen dan ook voor moslims. Ik gruw ervan.

Maar nogmaals, als jij adequaat kunt aantonen dat je al 10 jaar loopt te hullie wullieën op een christelijk forum, zoals je hier doet, dan neem ik mijn woorden Super Ick is een islambasher terug.

Verder geef je geen moer om de vermeende kerken die dicht zijn gegooid in vermeende Arabische of islamitische landen. Je wilt immers zelf niet tolerant zijn, je vindt het wel best dat de deuren zouden moeten sluiten (wat je nog niet aangetoond hebt), je gebruikt het gewoon om een negatieve emotie op te wekken.


BTW, dat jij mij islambasher noemt of beschuldigd van onderbuikgevoelens daar wordt ik niet warm of koud van.

Graag nog even antwoord op de volgende openstaande vragen, wellicht is het je ontschoten:


Wat is Nederland toch tolerant met moskeeën in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze de boel gewoon dichtgooien.

In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?

Wat heeft een ras Rotterdammer als van der Blom te maken met jouw genoemde Arabische land, terwijl de investeerders van de Essalam moskee daar niet vandaan komen?


Daar jank jij ook over Israel. Als jij nou hier blijft...........

Waar heb ik het over Israël of Palestina heb gehad in een andere topic? Ga niet draaien dat het hier over het woord janken gaat.

Karin.N
01-03-15, 16:13
In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?




Saar waar kan ik de post vinden dat Superick dit heeft gezegd?

Ik kan dit van hem terugvinden:

Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.


Dit is wat er staat en niets anders.Al het andere komt uit jouw koker en je blijft gewoon ongelofelijk doordrammen. Maar ga vooral je gang, je komt op mij nu wel over als een gestoorde relifanaat, magoed, ik hoop maar dat je dat in werkelijkheid niet bent :nerveus:

super ick
01-03-15, 16:27
Daar word ik nu niet warm of koud van. Er zijn maar een paar personen waarbij een alteregootje naar boven komt en jij bent daar één van. In het echte leven ben ik een keihard werkende geïntegreerde gezellige warme spontane Hollandse moslima, waar je onwijs gave gesprekken mee kunt voeren. Bijna altijd gaan ze de diepte in. Ik heb de meest prachtige en bijzondere ontmoetingen gehad. Ik ben totaal niet zoals jij denkt dat ik ben. Wat jou betreft wat ik met heel mijn hart hoop is dat ik jou nooit tegenkom. Ik gun het je gewoon niet dat je ook maar een glimp van mij opvangt.



Dat komt wel van jou: Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze de boel gewoon dichtgooien. Zo simpel is het. Want als het een algemene opmerking is, dan is het een losse flodder. Jij mag kiezen, of een jij-baksel of een losse flodder. Het is zeker geen standpunt of argument. Gezien je zelf tegen het financieren bent, is het al helemaaaaaaaaal een vreemde reactie. Want je wil zelf intolerant zijn, dus wat doet het er toe dat andere landen intolerant zouden zijn. Het is een jij-bak pur sang. Zo van, in Pakistan zijn er vrouwen met zoutzuur aangevallen, dus in Nederland moeten Marokkanen niet zeuren als ze hard aangepakt worden. Vraagje zou hier zijn, wat de Marokkanen te maken hebben met de Pakistanen? Niets natuurlijk. Idem, wat heeft ras Rotterdammer van der Blom te maken met een kerk die in Verweggistan zou zijn dicht gegooid, waarbij het daadwerkelijke land door jou nog niet is aangeduid? Niets. Emo-talk, onderbuik talk.



Nee, je hebt eerst reactie nr. 3 waarin de jij-bak heeft plaatst gevonden, gezien je zelf beweert dat je zomaar wat zat te kletsen in zijn algemeenheid, een losse flodder dus, is dat geen standpunt. Hier is een Marokkaan hardhandig behandeld in de Schilderswijk: Super Ick: in Pakistan is een vrouw overgoten door zoutzuur. Het was dus geen standpunt niets van dien aard. Vervolgens ga je in post 7 in op Blom en je derde reactie is nr. 13 waarbij je openingszin is: Dat leg ik uit maar neem jij opzettelijk niet tot je. Wat leg je uit? Je hebt behalve een jij-bak (voor jou losse flodder) helemaal niets uitgelegd. Pas daarna geef je aan dat je daar (de Russische geldbuidel) ook tegen bent.



Het gaat je wel degelijk voornamelijk om de islamitische scholen, zie je eigen uitspraak: omdat we in Nederland nooit om het CDA heen komen. Aldus komen er steeds meer Moslimscholen onder het motto: aparte scholen voor christenen dan ook voor moslims. Ik gruw ervan.

Maar nogmaals, als jij adequaat kunt aantonen dat je al 10 jaar loopt te hullie wullieën op een christelijk forum, zoals je hier doet, dan neem ik mijn woorden Super Ick is een islambasher terug.

Verder geef je geen moer om de vermeende kerken die dicht zijn gegooid in vermeende Arabische of islamitische landen. Je wilt immers zelf niet tolerant zijn, je vindt het wel best dat de deuren zouden moeten sluiten (wat je nog niet aangetoond hebt), je gebruikt het gewoon om een negatieve emotie op te wekken.



Graag nog even antwoord op de volgende openstaande vragen, wellicht is het je ontschoten:



In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?

Wat heeft een ras Rotterdammer als van der Blom te maken met jouw genoemde Arabische land, terwijl de investeerders van de Essalam moskee daar niet vandaan komen?



Waar heb ik het over Israël of Palestina heb gehad in een andere topic? Ga niet draaien dat het hier over het woord janken gaat.

Je valt in herhaling. Omdat er niets nieuws tussen staat en je in dezelfde kramp blijft zitten besteed ik in deze discussie geen aandacht meer aan jou.

Karin heeft het in een andere interessante invalshoek gebracht. Ik lees met interesse jouw antwoord aan haar.

super ick
01-03-15, 16:30
Saar waar kan ik de post vinden dat Superick dit heeft gezegd?

Ik kan dit van hem terugvinden:

Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.


Dit is wat er staat en niets anders.Al het andere komt uit jouw koker en je blijft gewoon ongelofelijk doordrammen. Maar ga vooral je gang, je komt op mij nu wel over als een gestoorde relifanaat, magoed, ik hoop maar dat je dat in werkelijkheid niet bent :nerveus:

Spijker op zijn kop Karin. Saartje maakt er zelf iets anders van en blijft drammen. ze verdraaid mijn woorden. Trekt conclusies, schuift die bij mij in mijn schoenen en eist vervolgens hooghartig antwoord.

Knettergek.

knots71karel
01-03-15, 17:34
Spijker op zijn kop Karin. Saartje maakt er zelf iets anders van en blijft drammen. ze verdraaid mijn woorden. Trekt conclusies, schuift die bij mij in mijn schoenen en eist vervolgens hooghartig antwoord.

Knettergek.

Van wie zou Saartje dat toch geleerd hebben ?

Juffrouw_Saartje
01-03-15, 20:33
Saar waar kan ik de post vinden dat Superick dit heeft gezegd?

En dan vraag jij mij nog waarom ik zeg dat het weer het ouwe liedje is: Super Ick blindelings verdedigen?


Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar (slaat op Arabische landen)een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?

Juffrouw_Saartje
01-03-15, 20:46
Je valt in herhaling. Omdat er niets nieuws tussen staat en je in dezelfde kramp blijft zitten besteed ik in deze discussie geen aandacht meer aan jou.

Weer hetzelfde herhaalde liedje. Je kunt geen post aantonen waarin ik het over Israël heb gehad in een andere topic, en je hebt geen antwoord op mijn twee andere vragen, dus zeg je maar weer dat je geen aandacht meer besteedt aan me. Hoe vaak heb je dat al niet tegen mij gezegd? Als je geen antwoord hebt op vragen die jezelf met je reacties hebt opgeroepen, ik verzin ze niet zomaar, dan doe je aan hit and run. Allerlei zaken insinueren en vervolgens ga je janken dat je niet meer op me reageert. Hoepel dan gelijk helemaal op van dit forum. Je hebt hier lang genoeg zitten klieren. Ga de volgende 10 jaar maar op een christelijk forum hullie en wullieën, insinueren, jij-bakken, of met afleidingsmanoeuvres en losse flodders slingeren. Wat mij betreft mag jij je boeltje sluiten. Super Ban voor Super Fail.

Karin.N
01-03-15, 21:25
En dan vraag jij mij nog waarom ik zeg dat het weer het ouwe liedje is: Super Ick blindelings verdedigen?



In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?


Jij verdraait opzettelijk zijn woorden, tenzij je mij duidelijk laat zien waar Superick zegt wat jij beweert. Dat heeft niets met blind verdedigen te maken. Superick heeft geen verdediging nodig voor deze aanval. Je voert geen discussie, nee, je verdraait iemands woorden en valt de persoon aan op jouw eigen brouwsel.

Ben er klaar mee, welterusten.

Karin.N
01-03-15, 21:26
En dan vraag jij mij nog waarom ik zeg dat het weer het ouwe liedje is: Super Ick blindelings verdedigen?



In welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is?


Superick zegt dit:

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Jij verdraait dat tot iets anders, en dat komt voor jouw verantwoordelijkheid.

Juffrouw_Saartje
01-03-15, 22:22
Superick zegt dit:

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Jij verdraait dat tot iets anders, en dat komt voor jouw verantwoordelijkheid.

Ik verdraai helemaal niets want waar slaat daar op? Op Arabische landen, lees zijn gehele reactie bij post 3:


Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar (JS: slaat op Arabische landen)een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Dus in welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is, is een volkomen legitieme vraag.

Juffrouw_Saartje
01-03-15, 22:55
Omdat er niets nieuws tussen staat en je in dezelfde kramp blijft zitten besteed ik in deze discussie geen aandacht meer aan jou.


Hoepel dan gelijk helemaal op van dit forum. Je hebt hier lang genoeg zitten klieren. Ga de volgende 10 jaar maar op een christelijk forum hullie en wullieën

https://classicrockreview.files.wordpress.com/2013/05/george_harrison_-_all_things_must_pass_-_a.jpg

Veel plezier op je nieuwe forum!

Karin.N
02-03-15, 06:37
Ik verdraai helemaal niets want waar slaat daar op? Op Arabische landen, lees zijn gehele reactie bij post 3:



Dus in welk Arabisch land is welke kerk (de boel) dichtgegooid omdat er een buitenlands bestuur is, is een volkomen legitieme vraag.

Je verdraait het wel en dat weet je heel goed en anders zou ik als ik jou was je schoolgeld terugeisen.


Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen. Spreekt voor zich lijkt mij

Superick laat hier een ruimte open

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien. Dit slaat op de Essalam moskee

Als je niet weet wat een prikker bedoelt, vraag dat dan gewoon ipv zelf maar zijn zinnen aan te lopen passen en daar vervolgens op door te drammen :rolleyes:

Juffrouw_Saartje
02-03-15, 06:45
Je verdraait het wel en dat weet je heel goed en anders zou ik als ik jou was je schoolgeld terugeisen.


Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen. Spreekt voor zich lijkt mij

Superick laat hier een ruimte open, weet je waarom?

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien. Dit slaat op de Essalam moskee

Nee daar slaat op Arabische landen. Dit wordt ook nog eens bevestigd bij post 13: Ik stel dat er hier een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig moslimland met kerken.

Daar slaat niet op hier.


Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Karin.N
02-03-15, 06:47
Veel plezier op je nieuwe forum!


:maf3:

Karin.N
02-03-15, 06:50
Nee daar slaat op Arabische landen. Dit wordt ook nog eens bevestigd bij post 13: Ik stel dat er hier een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig moslimland met kerken.

Daar slaat niet op hier.

Jij bepaalt niet wat Superick bedoelt met zijn post. Als jij zijn post niet snapt, dan vraag je gewoon even uitleg ipv een eigen draai te geven aan zijn woorden en daar vervolgens op door te drammen.

En daar ik niet nogmaals een herhaling ga doen, zul je het hier mee moeten doen.Maar onthoud, dat wanneer je iets niet helemaal duidelijk is dat je het gewoon ff vraagt :) ipv iemands bedoelingen opzettelijk te verdraaien!

Mensen ik gaat op vakantie naar de sneeuw skiën, veel plezier allemaal :zwaai:

Juffrouw_Saartje
02-03-15, 07:00
Als Super Ick dat bedoeld had, had hij het woord hier gebruikt niet daar.

Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als hier een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Je loopt zoals gewoonlijk weer blindelings achter Super Ick aan. Zelfs al zou ik voor de sake of argument zijn laatste zin weghalen, dan nog is het een jij-bak. Wat er in een vermeend Arabisch slash moslimland gebeurt met een vermeende kerk heeft niets met het bestuur van de moskee Essalam te maken. Onderbuik en emo-talk, zoals gewoonlijk. Ik pleit voor een definitieve ban.


Veel plezier!

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQkgp2X9Wwc8euMVHb8RGOSX_DY40K7n kzjRtHJG_GH3f7hEwCA

Karin.N
02-03-15, 09:11
Als Super Ick dat bedoeld had, had hij het woord hier gebruikt niet daar.

Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als hier een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.


Je loopt zoals gewoonlijk weer blindelings achter Super Ick aan. Zelfs al zou ik voor de sake of argument zijn laatste zin weghalen, dan nog is het een jij-bak. Wat er in een vermeend Arabisch slash moslimland gebeurt met een vermeende kerk heeft niets met het bestuur van de moskee Essalam te maken. Onderbuik en emo-talk, zoals gewoonlijk. Ik pleit voor een definitieve ban.


Veel plezier!

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQkgp2X9Wwc8euMVHb8RGOSX_DY40K7n kzjRtHJG_GH3f7hEwCA

Dank je, we gaan zeker plezier hebben plus een trouwerij dus wordt gezellig een familie reunie in the snow :)


Moest om 10.00 klaarstaan, want dan zou manlief voorrijden met de auto, die is dus weer eens te laat, terwijl ie altijd beweert dat ik steevast te laat ben :ego:

Dus kan nog ff snel reageren:

Saar, ik loop niet blindelings achter Superick aan of wil jij beweren dat mijn standpunt inzake Palestina zodanig is gewijzigd dat ik nu blind achter Superick aanwandel :maf3:

Ik ben het niet met je eens hoe jij de post van Superick uit elkaar trekt, dingen ertussen plakt en hem vervolgens verantwoordleijkheid houdt voor wat jij aan het plakken bent.

Wil je weten wat Superick bedoelt, vraag het dan gewoon aan hem ipv zijn zin aan te passen en daar vervolgens op door te drammen. Lijktmij heel gewoon en heel normaal. Jij doet nu een aanname, plakt wat woordne ertussen, terwijl Superick echt al heeft gezegd dat ie dat niet heeft gezegd, dus dan moet jij al weten dat je op een verkeerd spoor zit, maar nee, je gaat gewoon door.

Nou ja, ik gaat naar de sneeuw, veel plezier jullie en manlief is inmiddels 11 minuten te laat :haha: en dat voor iemand die beweert dat ie altijd op tijd is en ik altijd te laat :fplet:

super ick
02-03-15, 10:11
Nee daar slaat op Arabische landen. Dit wordt ook nog eens bevestigd bij post 13: Ik stel dat er hier een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig moslimland met kerken.

Daar slaat niet op hier.

Nee, dat slaat op de moskee in Rotterdam! Als daar een bestuur onder invloed van een Arabisch land zit dan mag deze van mij dicht (mening).
Je had dit kunnen weten want ik stel ook nog de vraag wat er op tegen is dat Rotterdamse moslims hun moskee terug eisen.

Met mijn opmerking over het verschil in tolerantie doel ik op de intolerante behandeling, tot moord en doodslag aan toe, op christenen en hun kerken in doiverse Arabische landen. En nee, daar ga ik geen voorbeelden van geven. Je leest zelf ook kranten neem ik aan.

Ik heb diverse keren gezegd dat je mijn woorden verdraaid. Als je nu gewoon vraagt wat ik bedoel of waar ik op doel ipv je eigen foute conclusie te trekken. Dat post een stuk makkelijker.

Nu ga je ook Karin al beschuldigen van het blind verdedigen van mij. Dit is echt belachelijk. Karin en ik verschillen op diverse vlakken van mening. Het verschil met haar en jou is dat zij mij dan niet probeert af te serveren als onsmakelijk of slecht en direct komt met verwijten. Mensen kunnen verschillen van mening en toch normaal met elkaar omgaan.

Het zou je toch aan het denken moeten zetten als twee personen precies hetzelfde verwijt maken. Maar nee, het zet jou niet eens aan tot vrgen. Je blijft maar drammen en begint vervolgens valse beschuldigingen te uiten aan beiden.

Juffrouw_Saartje
02-03-15, 20:28
Nee, dat slaat op de moskee in Rotterdam! Als daar een bestuur onder invloed van een Arabisch land zit dan mag deze van mij dicht (mening).
Je had dit kunnen weten want ik stel ook nog de vraag wat er op tegen is dat Rotterdamse moslims hun moskee terug eisen.

Met mijn opmerking over het verschil in tolerantie doel ik op de intolerante behandeling, tot moord en doodslag aan toe, op christenen en hun kerken in doiverse Arabische landen. En nee, daar ga ik geen voorbeelden van geven. Je leest zelf ook kranten neem ik aan.

Ik heb diverse keren gezegd dat je mijn woorden verdraaid. Als je nu gewoon vraagt wat ik bedoel of waar ik op doel ipv je eigen foute conclusie te trekken. Dat post een stuk makkelijker.

Nu ga je ook Karin al beschuldigen van het blind verdedigen van mij. Dit is echt belachelijk. Karin en ik verschillen op diverse vlakken van mening. Het verschil met haar en jou is dat zij mij dan niet probeert af te serveren als onsmakelijk of slecht en direct komt met verwijten. Mensen kunnen verschillen van mening en toch normaal met elkaar omgaan.

Het zou je toch aan het denken moeten zetten als twee personen precies hetzelfde verwijt maken. Maar nee, het zet jou niet eens aan tot vrgen. Je blijft maar drammen en begint vervolgens valse beschuldigingen te uiten aan beiden.

Zoals ik al eerder zei, zelfs al laat ik die laatste zin weg, dat maakt niet veel uit, want dan nog blijft het een jij-bak, emo-onderbuik-talk. Wat er in een vermeend Arabisch slash moslimland gebeurt met een vermeende kerk heeft niets met het bestuur van de moskee Essalam te maken. Bovendien is het als jij-bak niet eens gelukt: zie Russische geldschieter. Een Chinees hoeft hier geen kleinere woning toegewezen te krijgen omdat hij in China toch wel klein behuisd zou zijn. Het is gewoon een smerige onderbuik riedel van je. Ik pleit voor een ban voor je, zijn we eindelijk van dat gejij-bak en gehop naar andere landen van je af.

Verder geef je geen moer om kerken in Arabische landen, geen ene moer. Je vindt immers dat ze zelf wel dicht mogen als ze buitenlandse investeerders hebben zie post 34. Atheïstisch exhibitionisme van een anti-reli-schopper. Je misbruikt kerken uitsluitend om je onderbuik riedels hier te ventileren.

Je beantwoordt wederom mijn vraag niet waar ik het over Palestina Israël heb gehad in een andere topic.

Voor de zoveelste keer heb je mij valselijk voorgespiegeld dat je niet meer met mij zou gaan praten.

Het is nu mooi geweest Super Ick, 10 jaar trollen. Tijd om te verkassen naar een christelijk forum.

super ick
02-03-15, 21:25
Zoals ik al eerder zei, zelfs al laat ik die laatste zin weg, dat maakt niet veel uit, want dan nog blijft het een jij-bak, emo-onderbuik-talk. Wat er in een vermeend Arabisch slash moslimland gebeurt met een vermeende kerk heeft niets met het bestuur van de moskee Essalam te maken. Bovendien is het als jij-bak niet eens gelukt: zie Russische geldschieter. Een Chinees hoeft hier geen kleinere woning toegewezen te krijgen omdat hij in China toch wel klein behuisd zou zijn. Het is gewoon een smerige onderbuik riedel van je. Ik pleit voor een ban voor je, zijn we eindelijk van dat gejij-bak en gehop naar andere landen van je af.

Verder geef je geen moer om kerken in Arabische landen, geen ene moer. Je vindt immers dat ze zelf wel dicht mogen als ze buitenlandse investeerders hebben zie post 34. Atheïstisch exhibitionisme van een anti-reli-schopper. Je misbruikt kerken uitsluitend om je onderbuik riedels hier te ventileren.

Je beantwoordt wederom mijn vraag niet waar ik het over Palestina Israël heb gehad in een andere topic.

Voor de zoveelste keer heb je mij valselijk voorgespiegeld dat je niet meer met mij zou gaan praten.

Het is nu mooi geweest Super Ick, 10 jaar trollen. Tijd om te verkassen naar een christelijk forum.

Je hebt ergens 1 klein voorbeeld gevonden van een of andere geldschieter uit Rusland. Gefeliciteerd. Afleidingsmanoeuvre noem ik dat.

Toch doorgaan terwijl het al tweever uitgelegd is.

Ik ben inderdaad geen fan van welk geloof dan ook.

Maar ga rustig verder.

knots71karel
02-03-15, 21:51
Fijne vacantie !

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/smile.png

Juffrouw_Saartje
02-03-15, 22:11
Je hebt ergens 1 klein voorbeeld gevonden van een of andere geldschieter uit Rusland. Gefeliciteerd. Afleidingsmanoeuvre noem ik dat.

Deze opmerking op zich is al een afleidingsmanoeuvre, want ik hoef helemaal niets aan te tonen, je opmerking met of zonder laatste zin is sowieso een jij-bak pur sang. Wat er in een vermeend Arabisch slash moslimland gebeurt met een vermeende kerk heeft niets met het bestuur van de moskee Essalam te maken.


Toch doorgaan terwijl het al tweever uitgelegd is.

Het abusievelijke woordje daar in de tweede zin, wat hier had moeten zijn, maakt niets uit. Zelfs zonder die zin blijft de eerste zin emo-onderbuik-talk.


Ik ben inderdaad geen fan van welk geloof dan ook.

Inderdaad jij hebt geen enkel respect voor gebedshuizen, met je 'de boel sluiten'. Je geeft geen moer om kerken, je misbruikt ze alleen maar zoals het je uitkomt. Wat je in deze ook niet eens is gelukt, zie Russische geldschieter. Super FAIL.


Maar ga rustig verder.

Veel plezier op je volgende forum!

http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/its-time-to-move-on-let-go-of-the-past-.png

knots71karel
02-03-15, 23:06
Wat een kinderachtige reactie !

Typisch iets voor mensen die beseffen,
dat ze tegen de waarheid niet op kunnen.

BoerHarms
03-03-15, 00:55
Voor Saar wordt het allemaal te persoonlijk.

Gebedshuizen, neen ik heb daar ook niets meer evenals velen bezoekers. Neen niet alle bezoekers.
Geloof is iets tussen jouw en je schepper, kan je ook buiten de gebedshuizen belijden.
Maar goed dit is voor ieder hoe te belijden.
Maar dan moet je ook wel je geloofsboeken volgen en de vrede eruit halen.
Maar tegenwoordig laten de mensen zich door de Prediker lijden en niet door de Schepper.
De Prediker leidt/lijdt ze over de weg , omdat men is zelf niet in staat om zelf de weg te kiezen.
Dus niet De Schepper maar de Prediker bepaalt.
De Prediker komt voort uit de mens met al zijn onvolkomenheden

super ick
03-03-15, 07:22
.



Het abusievelijke woordje daar in de tweede zin, wat hier had moeten zijn, maakt niets uit. Zelfs zonder die zin blijft de eerste zin emo-onderbuik-talk.



Inderdaad jij hebt geen enkel respect voor gebedshuizen, met je 'de boel sluiten'. Je geeft geen moer om kerken, je misbruikt ze alleen maar zoals het je uitkomt. Wat je in deze ook niet eens is gelukt, zie Russische geldschieter. Super FAIL.



Veel plezier op je volgende forum!

http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/its-time-to-move-on-let-go-of-the-past-.png

:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Giuseppe
05-03-15, 00:03
Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Als daar een bestuur uit het buitenland zit moeten ze boel gewoon dichtgooien.

Ja he, daarom vind ik dat Nederland zich zou moeten verlagen tot het tolerantieniveau van een land als Soedan.

super ick
05-03-15, 08:57
Ja he, daarom vind ik dat Nederland zich zou moeten verlagen tot het tolerantieniveau van een land als Soedan.

Volgens mij weet jij best dat dat niet het punt is dat ik maken wil.
Sinds wanneer is Soedan overigens een Arabisch land?

Juffrouw_Saartje
05-03-15, 18:04
Sinds wanneer maakt jou dat uit? Jij husselt ze toch zelf?

Onderbuik riedel post 3:

Wat is Nederland toch tolerant met moskeen in vergelijking met de tolerantie waar veel kerken in Arabische landen op kunnen rekenen.

Onderbuik riedel post 13

Ik stel dat er hoer een stuk toleranter omgegaan wordt met moskeen dan in menig moslimland met kerken. Dat is een normale feitelijke vaststelling.

Intolerant ventje dat je d'r bent, met je gebedshuizen sluiten, ze moesten jou sluiten. Ik pleit voor een definitieve ban. 10 jaar is lang genoeg geweest. De tijd is gekomen om naar een ander forum te gaan om te trollen.

http://www.livetowincoaching.com/wp-content/uploads/2012/02/HITTHEROADLOGO.png

Giuseppe
05-03-15, 21:16
Volgens mij weet jij best dat dat niet het punt is dat ik maken wil.
Sinds wanneer is Soedan overigens een Arabisch land?

Daar komt het wel op neer. De paranoïde houding van die landen tegenover alles wat buitenlands is zou hier overgenomen moeten worden. Het gebeurt al trouwens.

Soedan is officieel een Arabisch land.

mark61
05-03-15, 23:11
Volgens mij weet jij best dat dat niet het punt is dat ik maken wil.
Sinds wanneer is Soedan overigens een Arabisch land?

Toch heeft hij gelijk met het principe. Als je gaat vergelijken met andere landen suggereer je dat wij onze morele standaarden wel kunnen verlagen naar die van die landen.

Sinds het bestaat. Hoewel de halve bevolking en het halve land niet-islamitisch waren, tot de oprichting van Zuid-Soedan, en het weer zo'n koloniaal misbaksel is, heeft het machtscentrum altijd in het noorden gelegen, en dat is Arabisch. De mensen kunnen er naar jouw smaak erg zwart uitzien, ze definiëren zichzelf als Arabieren. Net als veel inwoners van Tsjaad overigens, die wij als 'Afrikanen' danwel 'negers' zouden omschrijven. Ze beschouwen zich cultureel als Arabieren; 'ras' speelde daar nooit zo'n rol als hier.

Soedan is sinds 1956 lid van de Arabische Liga. Verder geldt het als deel van de Arabische wereld:

The linguistic and political denotation inherent in the term Arab is generally dominant over genealogical considerations. Thus, individuals with little or no direct ancestry from the Arabian Peninsula could identify themselves or be considered to be Arabs, partially by virtue of their first language.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_world

De officiële talen zijn Arabisch en Engels.

super ick
20-03-17, 18:28
Intolerant ventje dat je d'r bent, met je gebedshuizen sluiten, ze moesten jou sluiten. Ik pleit voor een definitieve ban. 10 jaar is lang genoeg geweest. De tijd is gekomen om naar een ander forum te gaan om te trollen.

Ik pik hem weer even op. We waren zo lekker bezig.

Ik doelde overduidelijk op sluiten van gebedshuizen die gefinancierd worden vanuit een islamitische dictatuur. Een dictatuur waar de islam op een dergelijke verderfelijke wijze wordt beleden. een wijze waar wij hier ver van moeten blijven. Als die mensen hier een gebedshuis willen financieren dan moeten wij daar een stokje voor steken.

Bart.NL
20-03-17, 19:11
Het is lente. De oude koeien mogen weer naar de wei.

super ick
21-03-17, 17:04
Het is lente. De oude koeien mogen weer naar de wei.

2 jaar is toch niet oud voor een koe?

Umarvlie
22-03-17, 06:55
2 jaar is toch niet oud voor een koe?

Melkvee niet, voor slachtvee is 2 jaar 2 generaties....

super ick
22-03-17, 07:18
Melkvee niet, voor slachtvee is 2 jaar 2 generaties....

Uit mijn belastingaangifte blijkt dat ik een melkkoe ben.

Bovendien slachtkoeien gaan meestal de wei niet in.