PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Rode Halve Maan weigert christenen hulp'



Marsipulami
28-02-15, 16:26
'Rode Halve Maan weigert christenen hulp'


Mgr. Jacques Behnan Hindo, de Syrisch-katholieke bisschop van Hassaké in Syrië, dichtbij de Turkse grens, meldt nieuwe aanvallen en deportaties van hele christelijke families door IS.


Het zou gaan om zestig tot honderd mensen die zijn meegenomen. De gehele regio bevindt zich onder omsingeling door IS. Gevraagd of humanitaire hulp zijn doel bereikt, stelt de bisschop dat de Rode Halve Maan (de islamitische variant van het Rode Kruis) geen hulp aan christenen geeft.

Moslimbroeders

In de publiciteit treedt het het Rode Kruis op en doet alsof het de mensen ter plaatse geholpen heeft, aldus de bisschop. "Ze hebben echter niets uitgedeeld, nog geen Syrische cent. Tot nu toe heeft de Rode Halve Maan niets aan christenen gegeven en dit al vier jaar (d.w.z. sinds het begin van de oorlog, -red). Ik heb dit op een grote Arabische zender gezegd en ik zeg het u ook. Het Rode Kruis moet dit weten. Men moet dit weten. Hier zijn alle verantwoordelijken moslimbroeders of iets aanverwants. Ik zeg dit hardop want het verbittert me en maakt me kwaad."

'Niets'

De christenen krijgen wel hulp van christelijke hulporganisaties, die echter ook moslims helpen. "Het Rode Kruis geeft echter niets, want dat geeft alles aan de Rode Halve Maan en de Rode Halve Maan hier geeft nog geen miljardste van wat ze krijgt, niets aan christenen", aldus de bisschop. "Telkens als een christen bij hen komt zeggen ze 'niets'. Terwijl wij, bij de Kerk, Caritas enzovoort, wij geven aan christenen, aan moslims, aan iedereen. Zij geven niets." (Radio Vatican)

super ick
04-03-15, 17:52
Tja..........

Religion of peace.

knots71karel
04-03-15, 21:36
Tja..........

Religion of peace.

AUW !!!