PDA

Bekijk Volledige Versie : Holocaust? Bullshit, zeggen de leerlingen.



super ick
04-03-15, 19:41
Steeds meer leraren hebben moeite de Holocaust te bespreken in de klas. Moslimkinderen haten dit onderwerp. De ChristenUnie houdt vandaag een rondetafelgesprek met leraren, joodse organisaties en vertegenwoordigers van de moslimsgemeenschap in de Tweede Kamer over dit probleem.
Zegt de leraar 'Joden', zeggen leerlingen 'Gaza'. Zegt de leraar 'Holocaust', zeggen leerlingen 'allemaal bullshit'. Wissam Feriani, leraar burgerschap op het roc van Amsterdam, heeft het allemaal gehoord. ,,De joden krijgen altijd de schuld. 'Ze horen er niet,' zegt een aantal leerlingen dan. Dat is moeilijk."

Het verhaal van Feriani staat niet op zichzelf. Steeds meer leraren klagen dat het lastig is onderwerpen als de Holocaust te bespreken in de klas wegens de bezwaren van veel moslimleerlingen.

,,Als ik dan hoor dat Holocaustoverlevende Bloeme Evers op sommige scholen geen gastlessen meer durft te geven, dan schrik ik daarvan," zegt ChristenUnie-leider Arie Slob. ,,Het is niet te verkroppen dat in het jaar van de zeventigste herdenking van de Holocaust het antisemitisme in Nederland toeneemt."

Volgens Feriani komen de emotionele reacties van zijn mbo-studenten voort uit onwetendheid. ,,Je probeert dan hun manier van denken te beïnvloeden. De kennis bij te spijkeren door het bespreekbaar te maken, dan gaan ze nadenken."

Pluspunt
Ruim de helft van Feriani's leerlingen is moslim, hij zelf ook. ,,Dat is een pluspunt. Ik ken hun cultuur, ik weet hoe ik ze moet benaderen. En ik ben een man. Ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw."

In de tijd dat Slob zelf leraar geschiedenis en maatschappijleer was, was het ergste wat hij meemaakte dat een leerling niet geïnteresseerd was. ,,Je moet als leraar altijd over een barricade heen om de leerling te bereiken. In dit geval moet je ook nog eens over een ideologische barricade heen. Maar het laatste wat je moet doen is het níet bespreekbaar maken. We willen weten wat we vanuit de politiek kunnen doen om leraren daarbij te helpen."

De schoen wringt bij tijdgebrek, zegt docent Feriani. De Algemene Onderwijsbond ziet dat ook. ,,De één moet worden bijgespijkerd met wiskunde, de ander moet worden geholpen met vreemde ideeën,'' zegt een woordvoerder. ,,Dat kost tijd. Maar het moet niet een exclusief probleem van het onderwijs worden."

Tweede Wereldoorlog
Hoeveel leraren moeite hebben de Tweede Wereldoorlog te behandelen in de les, is niet bekend. Er is geen centraal meldpunt en ook de onderwijsbonden houden er geen cijfers van bij. Signalen zijn er wel, bevestigt middelbareschoolkoepel VO-raad, die de zorgen van de ChristenUnie herkent.

Het probleem groeit de laatste tijd, zegt creatief directeur Kai Pattipilohy van culturele organisatie Diversion. ,,Wij horen ook dat leerlingen bij de behandeling van de Holocaust zeggen: 'meester, u zegt het wel en ik zal het ook opschrijven bij mijn proefwerk, maar u staat toch aan de kant van de joden'."

De Amsterdamse organisatie laat jonge homoseksuele, islamitische en joodse rolmodellen gastlessen geven over onderwerpen waar een taboe op rust. Een rolmodel kan dan helpen, stelt Pattipilohy. Een leerling die boos is over wat er gebeurde in Gaza afgelopen zomer, weet vaak het verschil niet tussen de Israëlische politiek en iemand die joods is.

,,Je moet de leerlingen een spiegel voorhouden. Als je wilt dat je moeder met een hoofddoekje over straat kan, dan moet een jood ook een keppeltje kunnen dragen. Als je dat goed doet, fluiten de leerlingen een medeleerling die een antisemitische opmerking maakt zelf terug."

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3882271/2015/03/04/Holocaust-les-Bullshit-zeggen-de-leerlingen.dhtml

knots71karel
04-03-15, 21:34
Verwacht je hier er ook maar een reactie op te krijgen?

Net zoals een topic openen over de OEIGOERSE MOSLIMS *) (die worden DAGELIJKS onderdrukt en
systeematisch verstoten van hun land en zelfs vermoord)door China !!
Daarbij vergeleken leven de Palestijnen in het Pardijs http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gif

*) heb ik al 2x geprobeerd zonder resultaat ja het zijn slechts Oeigoeren enuh geen Joden maar Chinezen
die deze veel grotere groep dan de Palestijnen het leven zuur maken .

FF ''off Topic " maar dat gebeurt regelmatig hier

super ick
04-03-15, 22:16
'Ik ben een man, ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw'.

Tja........is daar nog iets mee te doen?

Charlus
04-03-15, 23:56
'Ik ben een man, ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw'.

Tja........is daar nog iets mee te doen?
Doel je op de man of zijn leerlingen?

Ibrah1234
05-03-15, 00:22
Steeds meer leraren hebben moeite de Holocaust te bespreken in de klas. Moslimkinderen haten dit onderwerp.

Ik heb al eens beweerd, hoewel ten stelligste ontkend, dat deze wereldwijde Jodenhaat religieus is geïnspireerd.

Ibrah1234
05-03-15, 00:29
'Ik ben een man, ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw'.

Tja........is daar nog iets mee te doen?

Ik snap er helemaal niks van. Het is een Marokkaans forum en ze komen nooit verder dan te spreken over homo's, Joden en religies.

Aan de andere kant (WSDB) laten latente homo's hun kookkunsten en nieuwe kleren aan elkaar zien en schrijven ze over vrouwen als minderwaardige wezens.

1+1=2?

Samir75017
05-03-15, 00:54
Ik snap er helemaal niks van. Het is een Marokkaans forum en ze komen nooit verder dan te spreken over homo's, Joden en religies.


And what's in the Western media except Islam & Muslims ?

BoerHarms
05-03-15, 02:40
And what's in the Western media except Islam & Muslims ?

het antwoord is in de media te vinden , daar kan je lezen wat je wilt lezen

mark61
05-03-15, 08:10
Steeds meer

Ik haat het als, zoals zo vaak gebeurt, op niets af wordt meegedeeld dat iets 'steeds meer' voorkomt. Want:


Hoeveel leraren moeite hebben de Tweede Wereldoorlog te behandelen in de les, is niet bekend.

Dus hoe durven ze dan zo een artikel te openen?


Steeds meer leraren klagen

Gaat ie weer. Ja? Is daar onderzoek naar gedaan?


Volgens Feriani komen de emotionele reacties van zijn mbo-studenten voort uit onwetendheid.

Huh? Ze krijgen er net les in.


Pluspunt
Ruim de helft van Feriani's leerlingen is moslim, hij zelf ook. ,,Dat is een pluspunt. Ik ken hun cultuur, ik weet hoe ik ze moet benaderen. En ik ben een man. Ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw."

Dat is geen pluspunt, dat is een minpunt.

super ick
05-03-15, 09:21
And what's in the Western media except Islam & Muslims ?

Als de rest niet tot je door dringt heb je echt last van een kokerblik.

Aankomende verkiezingen, gaswinning in Groningen, VVD-er opgestapt wegens fraude, PVV-er onder vuur voor hetzelfde, Ebola bijna onder controle, nieuwe manieren om verschillende kankersoorten op te sporen,

Moet ik nog even verder gaan?

super ick
05-03-15, 09:23
,,Je moet de leerlingen een spiegel voorhouden. Als je wilt dat je moeder met een hoofddoekje over straat kan, dan moet een jood ook een keppeltje kunnen dragen.

Dit lijkt mij een logische? Heb je het filmpje onlangs gezien van die man die met een keppeltje door een volksbuurt wandelde? Die werd bijna voor zijn kloten gereden en aan de lopende band verrot gescholden en bespuugd.

Valt het volgens jou dan juist reuze mee en is er nagenoeg niets aan de hand of vind je het geen probleem?

http://nos.nl/artikel/2003312-asscher-onderzoek-onder-turkse-jeugd.html

Citaat uit onderstaand rapport: Niet alleen blijken (bijvoorbeeld Islamitische) jongeren in Nederland steeds sterker ontvankelijk voor radicaal gedachtegoed en extremistische ideeën, ook zoeken zij dit zelf steeds meer actief op.

https://www.wodc.nl/images/volledige-tekst_tcm44-211243.pdf

Tja, .... Staat er weer 'steeds'.
Prof. dr. Kees van den Bos Universiteit Utrecht
Drs. Annemarie Loseman Universiteit Utrecht
Dr. Bertjan Doosje Universiteit van Amsterdam
Deze mensen maken daar geen probleem van. Die realiseren zich dat het moeizaam tellen is.

Samir75017
05-03-15, 10:51
Als de rest niet tot je door dringt heb je echt last van een kokerblik.

Aankomende verkiezingen, gaswinning in Groningen, VVD-er opgestapt wegens fraude, PVV-er onder vuur voor hetzelfde, Ebola bijna onder controle, nieuwe manieren om verschillende kankersoorten op te sporen,

Moet ik nog even verder gaan?

I was not referring to your local newspaper.

Soldim
05-03-15, 10:52
I was not referring to your local newspaper.

Welke dan wel?

Ibrah1234
05-03-15, 11:29
De Fabeltjeskrant.

super ick
05-03-15, 11:35
I was not referring to your local newspaper.

Local?

Ik heb het over landelijke kranten. Zijn er ook nog ander dan?

Overigens volg ik ook regelmatig BBC-World en daar gaat ook niet alles over moslims.

Heb je misschien last van een calimerosyndroom?

Samir75017
05-03-15, 11:50
Heb je het filmpje onlangs gezien van die man die met een keppeltje door een volksbuurt wandelde?

Calimerosyndroom.

Samir75017
05-03-15, 11:51
Het is een Marokkaans forum en ze komen nooit verder dan te spreken over homo's, Joden en religies.


Fabeltjesforum.

Olive Yao
05-03-15, 12:06
.
Hier op de fora neem ik dit ook waar.

BoerHarms
05-03-15, 12:34
d
Als de rest niet tot je door dringt heb je echt last van een kokerblik.

Aankomende verkiezingen, gaswinning in Groningen, VVD-er opgestapt wegens fraude, PVV-er onder vuur voor hetzelfde, Ebola bijna onder controle, nieuwe manieren om verschillende kankersoorten op te sporen,

Moet ik nog even verder gaan?

Aub niet , dit wordt al te moeilijk voor hem

super ick
05-03-15, 15:23
.
Hier op de fora neem ik dit ook waar.

Het heeft ook geen zin om weg te kijken, Olive. Dan gebeurt er namelijk niets. Veel beter is het onder ogen zien en kijken hoe het aangepakt kan worden.

Waar komt het vandaan? Hoe kunnen we het aanpakken.

Dan moet je het toch echt, hoe moeilijk ook, eerst bespreekbaar maken.

super ick
05-03-15, 15:24
Calimerosyndroom.

Als het 1 enkel incidentje was wel ja.

Olive Yao
05-03-15, 15:50
.



Het heeft ook geen zin om weg te kijken, Olive. Dan gebeurt er namelijk niets. Veel beter is het onder ogen zien en kijken hoe het aangepakt kan worden.

Waar komt het vandaan? Hoe kunnen we het aanpakken.

Dan moet je het toch echt, hoe moeilijk ook, eerst bespreekbaar maken.

Dat vind ik ook, en het is iets waar ik de laatste tijd vaak aan denk.
Ik zie tenminste twee kanten. Een kant, mensen die dingen weigeren te denken, of zelfs niet kúnnen denken - als gevolg van indoctrinatie? Een andere kant, politici en media die alle geloofwaardigheid verloren hebben, politici die permanent manipuleren; op den duur gelooft niemand dan ook meer iets.
Beide kanten vind ik eng.

super ick
05-03-15, 17:56
.


Dat vind ik ook, en het is iets waar ik de laatste tijd vaak aan denk.
Ik zie tenminste twee kanten. Een kant, mensen die dingen weigeren te denken, of zelfs niet kúnnen denken - als gevolg van indoctrinatie? Een andere kant, politici en media die alle geloofwaardigheid verloren hebben, politici die permanent manipuleren; op den duur gelooft niemand dan ook meer iets.
Beide kanten vind ik eng.

Politici die aan de haal gaan met de problemen door ze zgn stoer te benoemen en vervolgens met niet uitvoerbare 'oplossingen' komen waardoor het probleem eerder verergert dan opgelost wordt. Uiteindelijk krijg je twee kampen met een 'ziejewel' argument.

Giuseppe
05-03-15, 22:24
Ik heb al eens beweerd, hoewel ten stelligste ontkend, dat deze wereldwijde Jodenhaat religieus is geïnspireerd.

Dus na zo'n veertien eeuwen joodse aanwezigheid en bruisende joodse gemeenschappen in de moslimwereld komen veel moslims plotseling tot het wonderbaarlijke inzicht dat jodenhaat eigenlijk een religieuze plicht is.

Seems legit.

knots71karel
05-03-15, 23:16
Dus na zo'n veertien eeuwen joodse aanwezigheid en bruisende joodse gemeenschappen in de moslimwereld komen veel moslims plotseling tot de wonderbaarlijke inzicht dat jodenhaat eigenlijk een religieuze plicht is.

Seems legit.

geïnspireerd.......is anders als verplicht !

mark61
05-03-15, 23:55
Ik heb al eens beweerd, hoewel ten stelligste ontkend, dat deze wereldwijde Jodenhaat religieus is geïnspireerd.

De mededeling is volledig uit de lucht gegrepen. De kwalificatie 'moslimkind' is suggestief; er wordt niet onderbouwd dat islam er iets mee te maken zou hebben. Wat hebben 'Gaza' en 'bullshit' met 'islam' te maken?

Het enige wat je uit dit artikel kan opmaken is dat praten over Israël taboe is.

Wie het in het kader van fatsoenlijk geschiedenisonderwijs over de holocaust wil hebben, moet eerst een exposé geven over 2000 jaar christelijk Europees antisemitisme, want anders is het niet te begrijpen. Met de islam heeft dat alvast 0,0 te maken; integendeel; toen joden massaal werden afgeslacht in Europa, en voor de rest verdreven en/of onderdrukt, waren ze graag geziene immigranten in de islamitische wereld met een juridische en politieke status waar Europa pas met moeite in de 19e eeuw aan toe kwam.

Maar op de een of andere manier worden mensen altijd erg wrevelig als je deze eenvoudige feiten even in herinnering brengt. Israël heeft ook geen belang bij verwijten over 2000 jaar institutionele vervolging en discriminatie want je strijkt je vriendjes niet tegen de haren in. Dus was Hitler de grote foute boeman, helemaal in zijn eentje. Verder deed niemand in Europa ooit iets fout :slaap:

mark61
05-03-15, 23:59
Dus na zo'n veertien eeuwen joodse aanwezigheid en bruisende joodse gemeenschappen in de moslimwereld komen veel moslims plotseling tot de wonderbaarlijke inzicht dat jodenhaat eigenlijk een religieuze plicht is.

Seems legit.

Ik dacht dat er rond het jaar 0 al joden waren in de Maghreb, en/of joodse (dus bekeerde) Berberse volkeren? Of anders verberberste joden?

Berber Jews - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Berber_Jews) ja dus :hihi:

Oh wacht, toen waren er inderdaad nog geen moslims :hihi:

mark61
06-03-15, 00:00
geïnspireerd.......is anders als verplicht !

Wie is geïnspireerd door wat?

mark61
06-03-15, 00:06
[COLOR="#FF0000"],,Je moet de leerlingen een spiegel voorhouden.

Heb je het tegen mij? :) Zo ja, kan je dan even uitleggen wat je bedoelt? Ik begrijp deze post niet. Zo nee, dan ben ik nog steeds geïnteresseerd :hihi:

knots71karel
06-03-15, 00:35
De mededeling is volledig uit de lucht gegrepen. De kwalificatie 'moslimkind' is suggestief; er wordt niet onderbouwd dat islam er iets mee te maken zou hebben. Wat hebben 'Gaza' en 'bullshit' met 'islam' te maken?

Het enige wat je uit dit artikel kan opmaken is dat praten over Israël taboe is.

Wie het in het kader van fatsoenlijk geschiedenisonderwijs over de holocaust wil hebben, moet eerst een exposé geven over 2000 jaar christelijk Europees antisemitisme, want anders is het niet te begrijpen. Met de islam heeft dat alvast 0,0 te maken; integendeel; toen joden massaal werden afgeslacht in Europa, en voor de rest verdreven en/of onderdrukt, waren ze graag geziene immigranten in de islamitische wereld met een juridische en politieke status waar Europa pas met moeite in de 19e eeuw aan toe kwam.

Maar op de een of andere manier worden mensen altijd erg wrevelig als je deze eenvoudige feiten even in herinnering brengt. Israël heeft ook geen belang bij verwijten over 2000 jaar institutionele vervolging en discriminatie want je strijkt je vriendjes niet tegen de haren in. Dus was Hitler de grote foute boeman, helemaal in zijn eentje. Verder deed niemand in Europa ooit iets fout :slaap:

Sorry hoor ,maar het bewust gevangen nemen en JODEN afvoeren naar vernietigings kampen ,is wel wat anders dan wat jij noemt '' 2000 jaar institutionele '' vervolging!
Afgezien daarvan vergeten de meeste posters hier dat na de JODEN de ARABISCHE volkeren aan beurt waren
om vernietigd te worden door de NAZIE,s !

mark61
06-03-15, 00:47
Sorry hoor ,maar het bewust gevangen nemen en JODEN afvoeren naar vernietigings kampen ,is wel wat anders dan wat jij noemt '' 2000 jaar institutionele '' vervolging!
Afgezien daarvan vergeten de meeste posters hier dat na de JODEN de ARABISCHE volkeren aan beurt waren
om vernietigd te worden door de NAZIE,s !

Huh? Ik zou me eens in de geschiedenis van de joden in Europa verdiepen. Het voornaamste verschil is de organisatiegraad en industriële aanpak die de 20e eeuw mogelijk maakte. De motivatie voor deze gruwel verschilt verder op geen enkele manier van wat vooraf ging. De holocaust is niet te begrijpen zonder de voorgeschiedenis van 2000 jaar.

Ibrah1234
06-03-15, 08:06
Dus na zo'n veertien eeuwen joodse aanwezigheid en bruisende joodse gemeenschappen in de moslimwereld komen veel moslims plotseling tot het wonderbaarlijke inzicht dat jodenhaat eigenlijk een religieuze plicht is.

Seems legit.

Ook in de Arabische wereld zijn ze toch als tweederangs burgers (dhimmi) behandeld. Nadat Israël is opgericht zijn ruim 1 miljoen Joden uit de Arabische gebieden verdreven of op de vlucht geslagen.

Wat kan dat nu getriggerd hebben anders dan religie? China heeft Tibet geannexeerd. Ik denk niet dat er ook maar één Arabier geinteresseerd was laat staan dat alle Chinezen voor hun leven moesten vrezen in de Arabische wereld. De koran maakt immers geen gewag van Tibetanen.

De Joden hebben de pech dat hun godsdienst is gekaapt en gemodificeerd.

Soldim
06-03-15, 09:19
toen joden massaal werden afgeslacht in Europa, en voor de rest verdreven en/of onderdrukt, waren ze graag geziene immigranten in de islamitische wereld met een juridische en politieke status waar Europa pas met moeite in de 19e eeuw aan toe kwam.

Hmm, ik heb altijd begrepen dat joden in de islam wereld beter werden behandeld dan door christenen.... maar nog niet bijzonder goed. Ook in de islamitische wereld kwamen pogroms en gedwongen bekeringen van joden voor.

super ick
06-03-15, 19:27
Heb je het tegen mij? :) Zo ja, kan je dan even uitleggen wat je bedoelt? Ik begrijp deze post niet. Zo nee, dan ben ik nog steeds geïnteresseerd :hihi:

Ik begrijp je ergernis over het woordje steeds. In mijn antwoord staat ook een link naar een onderzoek van de UVU. Er is wel degelijk een probleem. Hoe groot precies weten we niet maar het is groeiende.

Interessant is dan de vraag: Hoe pakken we het aan? Waar komt het vandaan?

Sorry dat zijn dus twee vragen.

Simpel gesteld: als je wilt dat je moeder/zus onbekommerd met een hoofddoek over straat kan moet je iemand met een keppeltje ook met rust laten.

mark61
06-03-15, 19:33
Hmm, ik heb altijd begrepen dat joden in de islam wereld beter werden behandeld dan door christenen.... maar nog niet bijzonder goed. Ook in de islamitische wereld kwamen pogroms en gedwongen bekeringen van joden voor.

Pogroms waren er, maar few and far between. En vnl. in de 19e eeuw, als ik het goed heb. Maar tot de 20e eeuw was de positie van joden in het MO over het algemeen veel beter dan in Europa in dezelfde periode. Dat dat niet volgens onze huidige normen is spreekt voor zich.

mark61
06-03-15, 19:38
Ik begrijp je ergernis over het woordje steeds. In mijn antwoord staat ook een link naar een onderzoek van de UVU. Er is wel degelijk een probleem. Hoe groot precies weten we niet maar het is groeiende.

Interessant is dan de vraag: Hoe pakken we het aan? Waar komt het vandaan?

Sorry dat zijn dus twee vragen.

Simpel gesteld: als je wilt dat je moeder/zus onbekommerd met een hoofddoek over straat kan moet je iemand met een keppeltje ook met rust laten.

Ik vind dat vooral onderzoekers moeten oppassen met 'steeds meer', als ze dat dus niet hard kunnen maken. Meestal gaat het dan om een betere registratie / meer aandacht voor het verschijnsel, in het algemeen.

Ik denk dat je het aanpakt door het hele verhaal te bespreken. Dus van het jaar 0, zogezegd, tot 2015. En zowel over joden in Europa te praten, als joden in het MO.

Het lijkt me evident dat al die knullen zich ergeren aan het eruit lichten van de holocaust als unieke gebeurtenis die alles wat daarna kwam moet rechtvaardigen. En dat het niet om joden als etnische of religieuze groep gaat, maar om Israël. Dat ze dat in 'joden' vertalen is ontstellend fout en moet met harde hand de kop in worden gedrukt. Je doet er een proefwerk over, en iedereen die propagandaleugens als antwoord geeft krijgt een 1, en zonder voldoende voor geschiedenis ga je niet over :ego:

CONTRA
06-03-15, 21:00
Zegt de leraar 'Joden', zeggen leerlingen 'Gaza'.

heel goed. assertieve leerlingen hou ik van. die kids weten beter dan leerkrachten hoe ontstellend hypokriet het onderwys is.

knots71karel
06-03-15, 23:19
Huh? Ik zou me eens in de geschiedenis van de joden in Europa verdiepen. Het voornaamste verschil is de organisatiegraad en industriële aanpak die de 20e eeuw mogelijk maakte. De motivatie voor deze gruwel verschilt verder op geen enkele manier van wat vooraf ging. De holocaust is niet te begrijpen zonder de voorgeschiedenis van 2000 jaar.

O dus de georganiseerde massa vernietiging ,door de NAZI,S is het resultaat van 2000 jaar kennis verzamelen?
en hoe verklaar je dan dat de NAZIE,S na de JODEN de ARABISCHE aanverwante volken op de korrel hadden??? Alle plannen daarvoor lagen al klaar ! Untermenschen genau so wie die JUDEN!

Eric de Blois
07-03-15, 03:42
heel goed. assertieve leerlingen hou ik van. die kids weten beter dan leerkrachten hoe ontstellend hypokriet het onderwys is.

Je hebt wel erg veel begrip voor één bepaalde kant van de zaak, telkens weer. Dat is op zijn minst verdacht.

super ick
07-03-15, 09:10
Ik vind dat vooral onderzoekers moeten oppassen met 'steeds meer', als ze dat dus niet hard kunnen maken. Meestal gaat het dan om een betere registratie / meer aandacht voor het verschijnsel, in het algemeen.

Ik denk dat je het aanpakt door het hele verhaal te bespreken. Dus van het jaar 0, zogezegd, tot 2015. En zowel over joden in Europa te praten, als joden in het MO.

Het lijkt me evident dat al die knullen zich ergeren aan het eruit lichten van de holocaust als unieke gebeurtenis die alles wat daarna kwam moet rechtvaardigen. En dat het niet om joden als etnische of religieuze groep gaat, maar om Israël. Dat ze dat in 'joden' vertalen is ontstellend fout en moet met harde hand de kop in worden gedrukt. Je doet er een proefwerk over, en iedereen die propagandaleugens als antwoord geeft krijgt een 1, en zonder voldoende voor geschiedenis ga je niet over :ego:

Als je geschiedenisles geeft dan kan je m.i. niet het unieke fenomeen heen dat miljoenen mensen fabrieksmatig zijn vernietigd. Dat Israel naderhand ook verkeerd bezig is doet daar niets aan af.

Bovendien is de haat ronduit hypocriet als je ziet wat er afgeslacht wordt in die regio. Maar dat is een ander verhaal waarover wij van mening verschillen.

super ick
07-03-15, 09:11
heel goed. assertieve leerlingen hou ik van. die kids weten beter dan leerkrachten hoe ontstellend hypokriet het onderwys is.

Jij hebt automatisch sympathie tegen alles wat tegen gezag aantrapt. Motivatie en manier waarop komt bij jou dan op de tweede plaats.

Of het nu anti-leraar, anti-overheid, anti-politieagent of anti-weetikveel is, als het maar anti is dan krijg jij een harde.

Eric de Blois
07-03-15, 09:19
Jij hebt automatisch sympathie tegen alles wat tegen gezag aantrapt. Motivatie en manier waarop komt bij jou dan op de tweede plaats.

Of het nu anti-leraar, anti-overheid, anti-politieagent of anti-weetikveel is, als het maar anti is dan krijg jij een harde.

Heel scherp verwoord. super ick +1

super ick
07-03-15, 11:46
Heel scherp verwoord. super ick +1

+1???:ego:
Vrek.

knots71karel
07-03-15, 14:21
Hmm, ik heb altijd begrepen dat joden in de islam wereld beter werden behandeld dan door christenen.... maar nog niet bijzonder goed. Ook in de islamitische wereld kwamen pogroms en gedwongen bekeringen van joden voor.

Daar waren ze gewoon 2e hands burgers net zo als de Christenen, uitgebuit en / vaak gedwongen Moslim te worden!

knots71karel
07-03-15, 14:32
O dus de georganiseerde massa vernietiging ,door de NAZI,S is het resultaat van 2000 jaar kennis verzamelen?
en hoe verklaar je dan dat de NAZIE,S na de JODEN de ARABISCHE aanverwante volken op de korrel hadden??? Alle plannen daarvoor lagen al klaar ! Untermenschen genau so wie die JUDEN!

Raar dit onderwerp word altijd gemeden als de pest !
Logisch hier helemaal is het niet te geloven dat de NAZIE,s geen verschil zagen tussen deze volken!
Het was zelf bij sommige dappere Duitsers onbespreek baar (Rommel verdomde het om ARABISCHE mensen gevangen te nemen ,op verzoek van HIMLER ,hetgeen hem later zelfs zijn leven kostte http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gif

Giuseppe
07-03-15, 18:46
Pogroms waren er, maar few and far between. En vnl. in de 19e eeuw, als ik het goed heb. Maar tot de 20e eeuw was de positie van joden in het MO over het algemeen veel beter dan in Europa in dezelfde periode. Dat dat niet volgens onze huidige normen is spreekt voor zich.

Naast het feit dat pogroms zeldzaam waren in de moslimwereld, waren die ook zelden religieus geïnspireerd. De pogrom van Granada in 1066 bijvoorbeeld. Zo politiek als het maar zijn kan. Het kon elke 'vreemde' bevolkingsgroep wezen.

Antisemitisme in Europa daarentegen was endemisch. Bijna folklore.

mark61
07-03-15, 19:21
Als je geschiedenisles geeft dan kan je m.i. niet het unieke fenomeen heen dat miljoenen mensen fabrieksmatig zijn vernietigd. Dat Israel naderhand ook verkeerd bezig is doet daar niets aan af.

Bovendien is de haat ronduit hypocriet als je ziet wat er afgeslacht wordt in die regio. Maar dat is een ander verhaal waarover wij van mening verschillen.

Je kan er ook niet omheen de voorgeschiedenis te bespreken. Ik vind het bizar om de holocaust als los onderwerp te bespreken, alsof het uit de lucht kwam vallen. Vind jij niet?

Het industriële, en misschien nog meer het ambtelijke, het alledaagse als het ware, waren inderdaad uniek. Maar het concept niet.

Welke haat? Ik vind dat één van de meest frivool gebruikte woorden van de laatste jaren. Mensen weten niet wat haat is :slaap:

Over het verschil in louter aantallen dodelijke slachtoffers / mate van geweld verschillen wij niet van mening. Wel over de luchtigheid waarmee 'wij hier' heenstappen over de absurde gang van zaken mbt. de stichting van een zekere staat.

mark61
07-03-15, 19:27
Ook in de Arabische wereld zijn ze toch als tweederangs burgers (dhimmi) behandeld. Nadat Israël is opgericht zijn ruim 1 miljoen Joden uit de Arabische gebieden verdreven of op de vlucht geslagen.

Wat kan dat nu getriggerd hebben anders dan religie? China heeft Tibet geannexeerd. Ik denk niet dat er ook maar één Arabier geinteresseerd was laat staan dat alle Chinezen voor hun leven moesten vrezen in de Arabische wereld. De koran maakt immers geen gewag van Tibetanen.

De Joden hebben de pech dat hun godsdienst is gekaapt en gemodificeerd.

Wat bedoel je met 'ook'? Joden in Europa waren lang vogelvrij en het slachtoffer van willekeurige onderdrukking en slachtpartijen. Joden in de islamitische wereld hadden een nauw omschreven juridische status, die hen inderdaad tweederangs burgers maakte, maar ook zekerheid en autonomie (eigen rechtspraak bijv.) gaf. Dat vind jij vergelijkbaar? Dat is je reinste flauwekul.

Nadat Israël werd opgericht zijn inderdaad veel joden vertrokken. In welke mate dat 'verdrijving' was, en in welke mate 'vrijwillige emigratie' staat nog te bezien. Dus je eenzijdige formulering is een leugen. Aliyah (http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah)ring a bell? Ik denk van niet.

Tibetanen zijn geen Arabieren en wonen aan het andere eind van de wereld. Waarom zouden Arabieren of Nederlandse Marokkanen zich (meer) moeten verdiepen in Tibet dan inheemse Nederlanders?

Bizarre opzettelijke blindheid.

mark61
07-03-15, 19:29
O dus de georganiseerde massa vernietiging ,door de NAZI,S is het resultaat van 2000 jaar kennis verzamelen?

Nee. Probeer nog eens te lezen wat ik schrijf.

Antisemitisme is kennis verzamelen? Wat brabbel je in godsnaam?

CONTRA
07-03-15, 20:24
Naast het feit dat pogroms zeldzaam waren in de moslimwereld, waren die ook zelden religieus geïnspireerd. De pogrom van Granada in 1066 bijvoorbeeld. Zo politiek als het maar zijn kan. Het kon elke 'vreemde' bevolkingsgroep wezen.

Antisemitisme in Europa daarentegen was endemisch. Bijna folklore.

pogroms in de kristelyke wereld waren ook een zeldzaamheid en zelden religieus geinspireerd.

knots71karel
07-03-15, 20:58
[QUOTE=mark61;5421372]Nee. Probeer nog eens te lezen wat ik schrijf.

Antisemitisme is kennis verzamelen? Wat brabbel je in godsnaam?[/QUOTE

Ik brabbel niks , geef FEITEN weer ,waarop je geen antwoord wil of kan geven.
want je draaid er om heen !
zoals deze:
en hoe verklaar je dan dat de NAZIE,S na de JODEN de ARABISCHE aanverwante volken op de korrel hadden??? Alle plannen daarvoor lagen al klaar ! Untermenschen genau so wie die JUDEN!
toevoeging van Super ick
overgenomen ":Als je geschiedenisles geeft dan kan je m.i. niet het unieke fenomeen heen dat miljoenen mensen fabrieksmatig zijn vernietigd

super ick
08-03-15, 18:32
Je kan er ook niet omheen de voorgeschiedenis te bespreken. Ik vind het bizar om de holocaust als los onderwerp te bespreken, alsof het uit de lucht kwam vallen. Vind jij niet?

Het industriële, en misschien nog meer het ambtelijke, het alledaagse als het ware, waren inderdaad uniek. Maar het concept niet.

Welke haat? Ik vind dat één van de meest frivool gebruikte woorden van de laatste jaren. Mensen weten niet wat haat is :slaap:

Over het verschil in louter aantallen dodelijke slachtoffers / mate van geweld verschillen wij niet van mening. Wel over de luchtigheid waarmee 'wij hier' heenstappen over de absurde gang van zaken mbt. de stichting van een zekere staat.

Mwoah, was het hun eigen schuld? Fabrieksmatig vermoorden van minderwaardigen was uniek.

Ik vind de verhouding van wat er allemaal te vuur en te zwaard veroverd is in het verleden schril afsteken bij dat kleine lapje waardeloze woestijn. Volgens mij spelen er veel meer sentimenten mee. Die paar boertjes en nomaden die daar toen zaten zijn zorgvuldig uitgeperst tot miljoenen rechthebbenden. Ik kan me om dat circus, want dat is het, niet druk maken. Wel om de behandeling van het Palestijnse volk. Aan de ene kant een leger in je nek en aan de andere kant een crimineel corrupt 'gezag' van zakkenvullers dat er alles aan doet het vuurtje gaande te houden. Hierdoor krijgen ze geen enkele kans om een eigen levensvatbare staat op te zetten. Dat vind ik triest voor de goedwillenden, naar ik aanneem het grootste deel van de bevolking. Zoals overal.

Joesoef
08-03-15, 18:39
Puber iets, is makkelijk om mee te provoceren en te kwetsen.


In Iran is het dagboek van annefrank meisjesboek nummer een. Behalve wat mula retoriek daar geen negatieve dingen kunnen ontdekken tijdens mijn aanwezigheid aldaar. Zelfs wat van ontzag mogen gewaarden.

mark61
08-03-15, 22:33
Mwoah, was het hun eigen schuld?

Hè?


Ik vind de verhouding van wat er allemaal te vuur en te zwaard veroverd is in het verleden schril afsteken bij dat kleine lapje waardeloze woestijn. Volgens mij spelen er veel meer sentimenten mee. Die paar boertjes en nomaden die daar toen zaten zijn zorgvuldig uitgeperst tot miljoenen rechthebbenden.

Het gaat niet om het verleden, het gaat om het nu.

Het wegmoffelen van aantallen en bagatelliserend / denigrerend spreken over de oorspronkelijke bewoners is precies een kenmerk van het zionistische vertoog. Er woonde niemand en het waren allemaal nomaden.

Godverdomme.

Het verbaast me elke keer weer hoe makkelijk en gedachtenloos jij die propagandaleugens weer over je lippen / toetsenbord krijgt.

Giuseppe
08-03-15, 23:52
https://www.youtube.com/watch?v=kdBMXTd0DfI


Ah bah, kijk eens hoe antisemitisch moslims zijn. Altijd zo geweest. Religieus geïnspireerd! Jodenhaat zit in hun dna.


:moe:

7asousind
09-03-15, 02:53
Zelfs mensen met een PhD degree van verschillende origines ontkennen de holocaust laat staan een paar dreumessen. dit is een goed begin om de waarheid boven tafel te brengen. Waarom mag je niet kritisch zijn.

super ick
09-03-15, 08:30
Hè?



Het gaat niet om het verleden, het gaat om het nu.

Het wegmoffelen van aantallen en bagatelliserend / denigrerend spreken over de oorspronkelijke bewoners is precies een kenmerk van het zionistische vertoog. Er woonde niemand en het waren allemaal nomaden.

Godverdomme.

Het verbaast me elke keer weer hoe makkelijk en gedachtenloos jij die propagandaleugens weer over je lippen / toetsenbord krijgt.het kwam niet zomaar uit de lucht vallen waren jouw woorden. Vandaar mijn vraag.

Ja, hallo. Jij wilt alleen terug naar de voorgeschiedenis als het zo uitkomt?

In vergelijking tot wat er van gemaakt is was het een nietszeggend stuk woestijn dat nauwelijks bewoond was. Daar zit geen zionistische propaganda bij.

Je hebt een gekleurde bril op mbt dit conflict. Het is echt enorm opgeblazen.