PDA

Bekijk Volledige Versie : Minister Opstelten en staats secretaris Teeven stappen op voor het debat begon



knots71karel
09-03-15, 23:20
http://www.maroc.nl/forums/image/jpeg;base64,/9j/4AAQSkZJRgABAQAAAQABAAD/2wCEAAkGBwgHBgkIBwgKCgkLDRYPDQwMDRsUFRAWIB0iIiAdHx 8kKDQsJCYxJx8fLT0tMTU3Ojo6Iys/RD84QzQ5OjcBCgoKDQwNGg8PGjclHyU3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nz c3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3Nzc3N//AABEIAGQAhgMBIgACEQEDEQH/xAAbAAACAwEBAQAAAAAAAAAAAAAEBQADBgIBB//EADoQAAEDAgQEAwQIBQUAAAAAAAEAAgMEEQUSITEGE0FRYYGRI jJScQcUIzNCYqGxQ1OCkvBywcLS4f/EABkBAAMBAQEAAAAAAAAAAAAAAAECAwQABf/EACARAAICAwEBAQADAAAAAAAAAAABAhEDEiExQVETIzL/2gAMAwEAAhEDEQA/AJGVYabmvve2irikj+MI6EsOoOimoWXbK46HYB4ufBW/UCDYvsR0tZMKCodSVEdRFkL2G4zC4RWK4o7Epo5JmRxlotcbn5 pnAVSE7aO/41eyhJFw4kDwVgcy/vBOMJxl1DC+GOOJ4cb3I1QUDnITNpcv40WzRoHgu3i5LjbU30C 5JaBqQqaA2PDI7uqZ35WEle8yO9s4VFU7OQ1mt+yXUNnHOHZaq mmGE4CZf49ULMB6Dus9g1C6uxCGG1mXzOd2aNyi8frBWVh5X3E YyRjwHVNoK2LaubNc9f3Sic3ujpb22QMwO6VxGTAJkFMEdMEDM k1CmByjVReSnVRdQTWU2EyykZCw/wBSe0mC1DWgFkfk7VJOEKCqxytfTMlZGxjbve7UjwC1I4GxmNx 5OMRhvQZXD/dbISgiErKxhdQ3SzfNyGqqCU6EN07FFScM8UxAiKvhkA6GQhVV 1LieG0jH4k4Nc82GWS6ZuL8EVoEZh8nT9wjKXC58wNh6paamRo 1ef7locHw+qxWhbNTVpiN9dSbIJRXoW2R2G1VxkjaR19tVzYZO WkFgH9QTI8M4kRpjD7/Iqk8LYpnaTiuYA6g5hdNvD9B0QTYfJmOZtvMLkU72gN9m3zVuO SPoqt1K43IG7X7/ADS4zy7tF/NLSvg6bqx7h876WCaNrWNdK3KXg6gdghJms1Og81xh+C4riMPO ZGI2EkDmPI/RXu4MxWT+LTt9SmSj+ibMVzyRDQPCWVEjQCmWL8K4rhzDKDHKx rC97m6ZQFn5Y5zqSPVSyOisOlU8l72QUrlfLFLrt6oeGknrKv6 rBZ0pbmte+nksrlZWgSV2u6i7+rSNkfFIxzJGGzmyDIR5FRJZ3 Dd8KYtBgNdJPUROMT22LmdPJbSHj3h+W16vlns9pC+VRsuLG/qiI6ON27b37r0P4k/TM5dPrEfF+AvtbEofVKuIpqXFpaaWlqGSMjadAe6w0WHw6Ext9 Ewij5bA1ug6WKaOFLojmN307S0gNbfpoExwDGKfCYZIa1vJZfM 2Qag+CzrM2+d3qvJWcxtiXHwui4Xxh3NueMsCAuawAf6SuXcaY HezKvO7s1hKxcHDmAYrndVurOYGFl4ajKAepDRvbxVM1FS0Exp opDMyMANlsbuFv3UYxxyk0vg8rStjysfFXV0lQxnsv6uH7IWqi cWERsbfpoEv57Wiwc+3bVeGoFr5nW81XR36Lsq8NBT8Z/UQ6CspwHNtYtOh0VU/0isabR0zT8yUhJZJv7XzQ8sERHuhU1x/UJb/AEY1XF2I4xzIuRHHTGMtNt3XSV7dNh5lcSwtHui1uyElZp19VK cNvCsJUSrFoXu0aGgm4tpZJMRxWnwelGJ4FiElPXzxGKVr5Ll3 XTt1RWJQOlop42BxL2Eb7oDhibhWkfC7GKaB7pPZLZeYXsvoR2 ssmSLh0tGSnww1RW1VS4yVNRK9xN8znEk+e6i+s8V/R3RvMVdgB5UEmhjtzGt6+zfQDRRTWWDQXikXQN+aOitZUwZ/jajIuYdMzf0XoKZnaLI9tirm37L1jZLbt9QrWsf+X1CbcTU5bf srWtudrLtrHeF/mFgOKcaqXVtRTRSubENG5Xb9Cg5hUTVw1NFBX5m1Lw4neKwFxv 6pi50Jme2Mt0Puk6hYrhJ0UtdQUs7jb6yS4WuXjLoDfxQ2IYga KrqPtZJPbecz3XLhcn1WXFj0m5fppyZFOCivhvXNF9tOiqc09k PwvUzVeFNMpvIw2cSb3TF7XflWrYzUBOaT0Koe0j/1HnODuFW7P3CXY6hXI0/4EHM0jp+ibyh9veaEHNnA+8au2YRU8EDr6JRUYVRFr70sRMjsz nObmI+XZPps/wDMagps3WUJZd9GQpoZp453UlRJLNDEwGKMvLQ0E9P86rxd1VG 2rAY6Qtew3Dmmxsdx+yiyvH0qmzTw5fzI2HL2cgYHP7BMIS8j3 QtJILi5dtnXRDBH+ZUxZvhCJYXfCPREVlddMKejmfFFNJJkORs bS5xd00C+WzYfiZxAE4bXvjsQT9XcF9YdWS0tfQcuzTLI6PMRo LtNr+YTduIVwAHMpnE94Xj/AJpJS7Q0Vw+QUtBidLW8+LD6wlhzM+wduh8cwrF3c17MMq5LaB ohJ89l9G4p4sxLBaiMOqKCKMxlxzxOvvb4ig8D+kCvxPEIaWGt w6USPyuDITf9wl3sZoW8GuxSKRrarDahkc1mH7IjIQLg7bdPRa yWMs1kje3xIsnQxCuI+/pW36/V3f8AdAYjNUyNjjkeyUge8xmUelyn27Qrj9FjsnQO81S/L4+SIeJNfZCodn+EJhQWXJbUOQM+TW2ZHzl4GrQgJnP10ROQun t2KAlc34UwqC/XZLahzuwXDAj5Qx98m4UVUxdfdqim0GzTQ5f5iOhLAPvUnili+ F3qjYpoQNn+qIo3jeLaSK9rtvbSlk8X50VHNFb8aYVsIxKeuhp muw1plmzAEAgEA77qijrKgxNElTNm/EM2ysbOxpBGbdBVsggqJA22W9xbxWXPGnZoxztUYz6QZC6qlBk e5vKHvuv1STgl5jxiANeWXnYMzdwDomfErBiGLx0xlbEJskZkd s253K8qsGpeHscpG0dcyqje6N127tIIvf5rov8Aro5/6PotRPUF/LfXzNv+YnVW4dTTUcThPWmeR7r3ta3gEtp5RPUtDtfaCYzzx5n aEap8UbYuSVKgp5ba5l16oWRzR/FCFfUR/mQ8lTH0DvVaKI2ESPYdDLp4ISbl6/aqp1THrdhP9SGlqIT+B3k5cE8nLNftEuqCw7PPorZpY+jXf3IS WaP+WfVBhTAJnOvuoupXxk+5+q9S0GxrESio3GyiiZCMIY490T G491FEzELC423VOIuJcDfdgUUUM/iLYjBcRnNiLmnbICl9HaOpiLQB9o0fqoooLwr9Po2FuJqRr+II mV7szteq9UWjCSygr3u7od73d16orskDve6+6oe491FEoUUSEo WQlRRAYFkJuooouOP/2Q== (http://nos.nl/artikel/2023760-bewindslieden-opstelten-en-teeven-bevestigen-aftreden.html)

Bewindslieden Opstelten en Teeven treden af Vandaag, 21:38 (http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CD0QqQIwBA&url=http%3A%2F%2Fnos.nl%2Fartikel%2F2023760-bewindslieden-opstelten-en-teeven-bevestigen-aftreden.html&ei=1in-VJj4A4T0Uv2Yg_gB&usg=AFQjCNH-VGK1fIOU5CkjvbYHgaSK3mPQpQ&bvm=bv.87611401,d.d24)NOS‎ - 3 uur geleden

Minister Opstelten en staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie stappen op.

knots71karel
09-03-15, 23:27
Onder meer ex-PVV'er Bontes had aangekondigd morgen een motie van wantrouwen (http://nos.nl/artikel/2023737-kamer-opstelten-heeft-wat-uit-te-leggen.html) in te willen gaan dienen.
Nou die zijn ze dus ff voor geweest!

http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif wat een kucht !
Teeven wist dondersgoed dat ze af moesten treden , en ze hielden de " EER" aan hun zelf .

mark61
11-03-15, 00:01
Lafaards. Zich onttrekken aan het oordeel van de Kamer.

super ick
12-03-15, 08:49
Lafaards. Zich onttrekken aan het oordeel van de Kamer.

Het is een staartje van de IRT affaire. Waarin diverse crimefighters de grenzen oprekten met toestemming van bovenaf om de grote vissen aan te kunnen pakken. Tot aan het doorlaten van containers vol harddrugs. Criminelen wisten dat destijds en maakten daar grif gebruik van.

Ik denk dat de twee weg zijn gegaan omdat er veel meer te verbergen is. Waarom zou Teeven anders opstappen? Hij heeft dat destijds gedaan met toestemming van zijn superieur Vrakking die op zijn beurt weer toestemming had van de minister. Nee, de echte feiten mogen niet boven tafel en daarom zijn die twee er ineens vandoor gegaan.

mark61
12-03-15, 19:09
Het is een staartje van de IRT affaire. Waarin diverse crimefighters de grenzen oprekten met toestemming van bovenaf om de grote vissen aan te kunnen pakken. Tot aan het doorlaten van containers vol harddrugs. Criminelen wisten dat destijds en maakten daar grif gebruik van.

Ik denk dat de twee weg zijn gegaan omdat er veel meer te verbergen is. Waarom zou Teeven anders opstappen? Hij heeft dat destijds gedaan met toestemming van zijn superieur Vrakking die op zijn beurt weer toestemming had van de minister. Nee, de echte feiten mogen niet boven tafel en daarom zijn die twee er ineens vandoor gegaan.

Ik denk ook zoiets. Maar die IRT was toch uit en te na parlementair geënqueteerd? Ik dacht, gebeurd is gebeurd, zand erover. Dus waarom zou iemand daar nu nog last mee krijgen?

Ibrah1234
13-03-15, 01:00
Al een paar dagen geen TV gezien of krant gelezen vanwege de drukte. Las vandaag iets over een bonnetje?

Nederlandertje
13-03-15, 01:29
Het is een staartje van de IRT affaire. Waarin diverse crimefighters de grenzen oprekten met toestemming van bovenaf om de grote vissen aan te kunnen pakken. Tot aan het doorlaten van containers vol harddrugs. Criminelen wisten dat destijds en maakten daar grif gebruik van.

Ik denk dat de twee weg zijn gegaan omdat er veel meer te verbergen is. Waarom zou Teeven anders opstappen? Hij heeft dat destijds gedaan met toestemming van zijn superieur Vrakking die op zijn beurt weer toestemming had van de minister. Nee, de echte feiten mogen niet boven tafel en daarom zijn die twee er ineens vandoor gegaan.

Teven schijnt dus meer terug gegeven te hebben dan mocht.

super ick
13-03-15, 06:13
Ik denk ook zoiets. Maar die IRT was toch uit en te na parlementair geënqueteerd? Ik dacht, gebeurd is gebeurd, zand erover. Dus waarom zou iemand daar nu nog last mee krijgen?

De feiten rondom die deal zijn afkomstig uit het criminele milieu. Daar zou nog wel eens meer info kunnen zitten dan politici losgelaten hebben tijdens de IRT enquette.
Het is ook frappant dat het precies nu naar buiten komt. Is dat toeval of zit er timing achter?

super ick
13-03-15, 06:17
Al een paar dagen geen TV gezien of krant gelezen vanwege de drukte. Las vandaag iets over een bonnetje?

Er was door Teeven geld teruggegeven aan de crimineel Kees H. in ruil voor informatie over een nog grotere crimineel Johan Verhoek alias de hakkelaar. Dat gebeurde destijds met toestemming van superieuren van Teeven maar de kamer wilde weten hoeveel. Opstelten zei dat hij 'het bonnetje' niet meer kon vinden. Na enig aandringen kwam het alsnog boven water.

Of hij de waarheid sprak en het echt in eerste instantie er niet was of wellicht wel geflikt is door zijn ambtenaren maakt niet uit. Ook niet dat het feit zelf zich 15 jaar geleden heeft afgespeeld onder een andere minister. Hij heeft kamer te lang in het ongewisse gelaten is de strekking.

mark61
13-03-15, 07:07
De feiten rondom die deal zijn afkomstig uit het criminele milieu. Daar zou nog wel eens meer info kunnen zitten dan politici losgelaten hebben tijdens de IRT enquette.
Het is ook frappant dat het precies nu naar buiten komt. Is dat toeval of zit er timing achter?

Ik dacht dat die vent weer voor de rechter stond, een jaar geleden ofzo?, en dat hij en zijn advocaat het toen lollig vonden om het OM voor schut te zetten. Dat is alles.

Ik denk dat Opstelten loog om Teeven te beschermen. Die ligt al een beetje onder vuur. Tsja, je moet gewoon niet liegen, wat doet het er verder toe. De feiten lagen toch al op straat. En of dat slim was van dat Luxemburgse geld, daarover kan je van mening verschillen. Ik begrijp niet dat ze zich daar nu nog druk over maken.

super ick
13-03-15, 14:52
Ik dacht dat die vent weer voor de rechter stond, een jaar geleden ofzo?, en dat hij en zijn advocaat het toen lollig vonden om het OM voor schut te zetten. Dat is alles.

Ik denk dat Opstelten loog om Teeven te beschermen. Die ligt al een beetje onder vuur. Tsja, je moet gewoon niet liegen, wat doet het er verder toe. De feiten lagen toch al op straat. En of dat slim was van dat Luxemburgse geld, daarover kan je van mening verschillen. Ik begrijp niet dat ze zich daar nu nog druk over maken.

Ik begrijp het wel. Teeven en Opstelten profileerden zich teveel als rechtshandhavers die de voorkeur gaven aan de stok en minder aan de wortel. Dat viel niet lekker bij het linkse deel van de kamer. Tel daar Geert bij op die alles aangrijpt om dit kabinet een hak te zetten en je hebt een meerderheid.

mark61
13-03-15, 18:42
Ik begrijp het wel. Teeven en Opstelten profileerden zich teveel als rechtshandhavers die de voorkeur gaven aan de stok en minder aan de wortel. Dat viel niet lekker bij het linkse deel van de kamer.

:haha:

Oi, wat er gebeurd is moet juist niet lekker vallen bij het rechtse / VVD-deel van de Kamer. Een crimineel 4,7 miljoen geven. Auf Wiedersehen, en nog veel geluk met de poet :wijs:

super ick
13-03-15, 21:26
:haha:

Oi, wat er gebeurd is moet juist niet lekker vallen bij het rechtse / VVD-deel van de Kamer. Een crimineel 4,7 miljoen geven. Auf Wiedersehen, en nog veel geluk met de poet :wijs:

Kleine nuance. Het was 'zijn' geld waarop het beslag opgeheven werd.

Destijds DE methode van realen en dealen om de grote vissen te pakken. Wat overigens hopeloos is mislukt en hoogstwaarschijnlijk zelfs mensenlevens gekost. Ze zijn als de dood dat criminelen, waar momenteel de verhoudingen behoorlijk opgeschud wordt, gaan praten over wat er destijds echt gebeurt is. Wat er echt voor deals gesloten zijn.

mark61
13-03-15, 22:19
Kleine nuance. Het was 'zijn' geld waarop het beslag opgeheven werd.

Destijds DE methode van realen en dealen om de grote vissen te pakken. Wat overigens hopeloos is mislukt en hoogstwaarschijnlijk zelfs mensenlevens gekost. Ze zijn als de dood dat criminelen, waar momenteel de verhoudingen behoorlijk opgeschud wordt, gaan praten over wat er destijds echt gebeurt is. Wat er echt voor deals gesloten zijn.

Van 'zijn' geld hoort ik dacht 52% in de staatskas. Of hé, belasting betalen is bij de VVD alleen voor het gepeupel zekers. De heren van Justitie hielden Financiën / de Belastingdienst er zorgvuldig buiten, remember? :hihi:

Ze kunnen als compensatie Gerrit Zalm oppakken. Oh sjit, das ook al een VVD-er.

super ick
14-03-15, 07:51
Van 'zijn' geld hoort ik dacht 52% in de staatskas. Of hé, belasting betalen is bij de VVD alleen voor het gepeupel zekers. De heren van Justitie hielden Financiën / de Belastingdienst er zorgvuldig buiten, remember? :hihi:

Ze kunnen als compensatie Gerrit Zalm oppakken. Oh sjit, das ook al een VVD-er.

Ik denk dat ze allebei de criminaliteit in zijn gegaan. Dat gevaar loop je bij politici. De scheidslijn is zo ontzettend dun...

Deze is wel aardig:

http://www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex.htm

mark61
14-03-15, 11:36
Het valt op hoeveel VVD-ers tegenwoordig in de wietteelt zitten :haha:

Bij de PvdA zijn het vaak van die sullige grepen in andermans kas. En kerstpakketten jatten in een bejaardenhuis, en boortjes bij de Gamma :verward:

AzizBb
14-03-15, 11:49
werd tijd

super ick
14-03-15, 15:26
Het valt op hoeveel VVD-ers tegenwoordig in de wietteelt zitten :haha:

Bij de PvdA zijn het vaak van die sullige grepen in andermans kas. En kerstpakketten jatten in een bejaardenhuis, en boortjes bij de Gamma :verward:

Tja, erg professioneel pakken ze het niet aan. Doet niets af aan de ernst overigens. Als je in de kas graait van daklozen terwijl je zelf een riant salaris hebt voldoe je eigenlijk dubbel niet aan wat je probeert uit te dragen. Of eigenlijk drie keer.

Je salaris is te hoog.
Je steelt.
Dupeert de armen.