PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeder ontvoert kids naar kalifaat



knots71karel
16-03-15, 12:08
Twee jonge kinderen uit Maastricht zijn door hun moeder ontvoerd naar Syrië. De eindbestemming van het trio is het kalifaat.

Het gaat om de 8-jarige Luca en de 7-jarige Aysha. Hun 33-jarige moeder liet haar andere twee kinderen achter bij hun oma, en nam Luca en Aysha op 29 oktober vorig jaar zonder toestemming van hun vader mee naar het buitenland. In december werd duidelijk dat de vrouw met de twee in Raqqa zat, schrijft 1Limburg (http://www.1limburg.nl/kinderen-uit-maastricht-ontvoerd-naar-kalifaat).
Via Griekenland
De adjunct-directeur van de islamitische basisschool El Habib in Maastricht kreeg argwaan toen hij de moeder in het schoolgebouw vliegtickets naar Griekenland zag printen. Daarop lichtte hij de vader van de kinderen in, die direct alarm sloeg. Dat leidde tot een aanhoudingsbevel. Ondanks het feit dat de moeder haar vlucht op luchthaven Düsseldorf miste, vloog ze twee weken later via Charleroi in België alsnog naar Griekenland toe.
'Terughalen onmogelijk'
Dat gebeurde waarschijnlijk met valse paspoorten, weet Bart den Hartigh, portefeuillehouder terrorismebestrijding bij het Landelijk Parket. "Het is onmogelijk om de kinderen terug te halen", aldus Den Hartigh, "er is geen rechtshulprelatie meer met Syrië." Bovendien is Syrië verklaard tot oorlogsgebied. De moeder zou al met haar kinderen naar een andere land moeten reizen voordat het ministerie van Buitenlandse Zaken en justitie in kunnen grijpen.
Het is de eerste kinderontvoering naar het kalifaat, blijkt uit onderzoek van Dagblad de Limburger en Limburgs Dagblad.

knots71karel
16-03-15, 12:13
Arme kinderen ! wat staat hun in GODSNAAM te wachten?

oogappeltjemm
16-03-15, 18:03
Arme kinderen ! wat staat hun in GODSNAAM te wachten?
Pff, inderdaad

Eric de Blois
16-03-15, 20:42
De eindbestemming van het trio is het kalifaat.

Dat zal wel niet het soort triootje zijn wat opwindend is. Nou ja goed, ze zijn in elk geval opgedonderd en dat is ook wel weer mooi. Ik begrijp niet wat die familie ooit bezield heeft naar Nederland te komen. Zal wel voor de materiële welvaart geweest zijn, niet vanwege de westerse cultuur.

knots71karel
16-03-15, 21:07
Dat zal wel niet het soort triootje zijn wat opwindend is. Nou ja goed, ze zijn in elk geval opgedonderd en dat is ook wel weer mooi. Ik begrijp niet wat die familie ooit bezield heeft naar Nederland te komen. Zal wel voor de materiële welvaart geweest zijn, niet vanwege de westerse cultuur.

Dit vind ik cru , de vader is ten einde raad ,wat die (moeder) bezielt heft om haar kinderen mee te nemen???
als ze zelf zo nodig haar '' roeping "om als een soort een nachts bruid te fungeren en daarmee het goede doel
te bereiken is haar keuze ,maar sleep dan niet je kinderen mee naar een LEVENSGEVAARLIJK OORLOGSGEBIED

knots71karel
16-03-15, 21:10
Zoals gewoonlijk is dit WERELDNIEUWS totaal onbelangrijk vergeleken bij een KERST BOOM http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

super ick
17-03-15, 07:54
Zoals gewoonlijk is dit WERELDNIEUWS totaal onbelangrijk vergeleken bij een KERST BOOM http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif

Ja Karel.

Er wonen meer dan 1.000.000 moslims in Nederland waarvan er een paar honderd naar het kalifaat gaan. Dat is nog geen half promille!

Wij hebben vrijheid hoog in het vaandel staan? Laat ze dan gaan. Paspoort doorknippen en toedeledoki. :zwaai:

Ibrah1234
17-03-15, 10:02
Maar als IS kan worden aangemerkt als een gevaarlijke sekte en die vrouw dusdanig is gehersenspoeld waardoor ze niet meer in staat is de juiste beslissingen te nemen voor haarzelf en haar kinderen, moet je dan zo iemand niet tegen zichzelf in bescherming nemen?

Alleen al vanwege het welzijn van die kinderen bestaat er een morele verplichting het gezin tegen te houden lijkt mij. Kinderen zijn in dezen handelingsonbekwaam in kunnen de gevolgen niet overzien.

De kinderen zijn overgeleverd aan de grillen van de moeder in kwestie. En het zijn per slot van rekening ook nog eens Nederlandse kinderen met de Nederlandse nationaliteit.

Eric de Blois
18-03-15, 04:56
Dit vind ik cru , de vader is ten einde raad ,wat die (moeder) bezielt heft om haar kinderen mee te nemen???
als ze zelf zo nodig haar '' roeping "om als een soort een nachts bruid te fungeren en daarmee het goede doel
te bereiken is haar keuze ,maar sleep dan niet je kinderen mee naar een LEVENSGEVAARLIJK OORLOGSGEBIED

Je hebt daarin gelijk Karel, het is zeker cru, en ik had ook mijn twijfels het zo te stellen. Toch nam ik het volgende in overweging. Kinderen met zulke ouders zijn sowieso al bedorven. Als ze in Nederland zouden blijven en volwassen geworden zijn zouden ze waarschijnlijk door het voorbeeld van hun ouders een potentiëel gevaar gaan vormen. Die kinderen moeten als verloren worden beschouwd en hun vertrek zie ik dan ook als een goede oplossing. Tenzij die kinderen door de kinderbescherming uit huis worden geplaatst in een normaal gezin, dat westerse waarden uitdraagt. Dat is niet het geval, dus is deze gang van zaken niet zo slecht voor de samenleving. Niet voor die kinderen in kwestie, maar die zijn met zulke bedorven ouders toch al verdoemd. Die kinderen worden permanent blootgesteld aan de giftige ideeën van hun ouders. Uit huis plaatsen of vertrekken uit Nederland lijken mij de beste opties. Uit huis plaatsen zou niet gaan gebeuren, dus is vetrek het enige dat overblijft. Zo zie je dat ik genuanceerd denk over deze kwestie.

Eric de Blois
18-03-15, 06:01
Ja Karel.

Er wonen meer dan 1.000.000 moslims in Nederland waarvan er een paar honderd naar het kalifaat gaan. Dat is nog geen half promille!

Wij hebben vrijheid hoog in het vaandel staan? Laat ze dan gaan. Paspoort doorknippen en toedeledoki. :zwaai:

Mee eens. Wegwezen en nooit meer terugkomen.

super ick
18-03-15, 07:21
Mee eens. Wegwezen en nooit meer terugkomen.

Van mij mogen ze het, bij wijze van spreken, promoten op billboards langs de weg. Ik wens iedereen met sympathie voor dat zooitje ver weg van hier.