PDA

Bekijk Volledige Versie : Doorgegeven parkeerkaartje ongeldig



Umarvlie
20-03-15, 09:05
AMSTERDAM - Parkeerwachters mogen mensen die een 'doorgegeven' parkeerkaartje gebruiken beboeten, ook al is het kaartje nog uren geldig en niet kentekengebonden.

Dat is het gevolg van een uitspraak van de rechtbank Gelderland. Alleen de automobilist die het kaartje zelf koopt, betaalt volgens de rechter de verschuldigde parkeerbelasting. Dat mensen geen geld terugkrijgen als zij hun parkeertijd te ruim inschatten, doet daar niets aan af.

De tarieven voor parkeren op straat lopen al jaren op. Dit jaar is een parkeerkaartjegemiddeld 6 procent duurder geworden. Parkeerbelasting is dus een flinke melkkoe voor gemeenten. Ze verwachten dit jaar zo'n 829 miljoen euro binnen te halen. Amsterdam is grootverdiener: de hoofdstad rekent dit jaar op bijna 250 miljoen euro aan parkeerinkomsten. Dat is 301 euro per inwoner.

(Bron: Telegraaf)

Wizdom
20-03-15, 09:14
AMSTERDAM - Parkeerwachters mogen mensen die een 'doorgegeven' parkeerkaartje gebruiken beboeten, ook al is het kaartje nog uren geldig en niet kentekengebonden.

Dat is het gevolg van een uitspraak van de rechtbank Gelderland. Alleen de automobilist die het kaartje zelf koopt, betaalt volgens de rechter de verschuldigde parkeerbelasting. Dat mensen geen geld terugkrijgen als zij hun parkeertijd te ruim inschatten, doet daar niets aan af.

De tarieven voor parkeren op straat lopen al jaren op. Dit jaar is een parkeerkaartjegemiddeld 6 procent duurder geworden. Parkeerbelasting is dus een flinke melkkoe voor gemeenten. Ze verwachten dit jaar zo'n 829 miljoen euro binnen te halen. Amsterdam is grootverdiener: de hoofdstad rekent dit jaar op bijna 250 miljoen euro aan parkeerinkomsten. Dat is 301 euro per inwoner.

(Bron: Telegraaf)

Hoe identificeer je een doorgegeven kaartje zonder kenteken? En waarom zou dat illegaal verklaart moeten worden? Als burger heb je betaald voor parkeerruimte voor een bepaalde tijd. Als je die tijd doorgeeft aan een medeburger op basis van solidariteit waarom moet de overheid dan de burger tot op het bot willen afkloven?

De overheid neemt steeds minder verantwoordelijkheid maar vraagt wel een steeds grotere financiele bijdrage van diezelfde burger? Van die hele uitspraak klopt geen hout mijn inziens....

BoerHarms
20-03-15, 14:59
Hoe identificeer je een doorgegeven kaartje zonder kenteken? En waarom zou dat illegaal verklaart moeten worden? Als burger heb je betaald voor parkeerruimte voor een bepaalde tijd. Als je die tijd doorgeeft aan een medeburger op basis van solidariteit waarom moet de overheid dan de burger tot op het bot willen afkloven?

De overheid neemt steeds minder verantwoordelijkheid maar vraagt wel een steeds grotere financiele bijdrage van diezelfde burger? Van die hele uitspraak klopt geen hout mijn inziens....

ben het niet vaak met je eens, maar hier ben ik 100% mee eens, jouw redenatie is idem mij redenatie !!

Eric de Blois
21-03-15, 07:07
Hoe identificeer je een doorgegeven kaartje zonder kenteken? En waarom zou dat illegaal verklaart moeten worden? Als burger heb je betaald voor parkeerruimte voor een bepaalde tijd. Als je die tijd doorgeeft aan een medeburger op basis van solidariteit waarom moet de overheid dan de burger tot op het bot willen afkloven?

De overheid neemt steeds minder verantwoordelijkheid maar vraagt wel een steeds grotere financiele bijdrage van diezelfde burger? Van die hele uitspraak klopt geen hout mijn inziens....

Netals BoerHarms, helemaal mee eens! Absurd gewoon, de overheid zou dit moeten toejuichen. Hieruit blijkt maar weer dat met de wet in de rug, graaien gepromoot wordt. En de rechter geeft de graaier gelijk. Uiteraard. Waaruit maar weer blijkt dat juridisch legaal handelen niet noodzakelijk ook moreel juist is. Een juridische contructie uitgevonden om met het niet leveren van diensten aan burgers toch op legale wijze geld te mogen ontfutselen van eerlijke burgers. Die rechter en die hele parkeermaffia staan duidelijk aan de verkeerde kant. Graaien is het doel, desnoods zonder daadwerkelijk geleverde diensten. De overheid ziet burgers als melkkoe. Dienen is inmiddels een onbedoeld neveneffect geworden.

Karin.N
21-03-15, 07:27
Hoorde gisteren (weliswaar offtopic ) dat men hier in de bossen overweegt om geld te gaan vragen aan fietsers (moeten een vignet kopen) ouders die een speurtocht in het bos willen houden voor verjaarsfeestje kids, of wanneer je met meerdere mensen (in groepsverband) komt recreeëren in de bossen........
Vanaf 1 april moeten de uitlaatservices 1240,00 betalen om de honden uit te laten, oke, is commercieel medegebruik, maar de verdere plannen :schok:

BoerHarms
21-03-15, 08:36
Hoorde gisteren (weliswaar offtopic ) dat men hier in de bossen overweegt om geld te gaan vragen aan fietsers (moeten een vignet kopen) ouders die een speurtocht in het bos willen houden voor verjaarsfeestje kids, of wanneer je met meerdere mensen (in groepsverband) komt recreeëren in de bossen........
Vanaf 1 april moeten de uitlaatservices 1240,00 betalen om de honden uit te laten, oke, is commercieel medegebruik, maar de verdere plannen :schok:

Off Topic..... pas maar op , onze Juffrouw wordt je hier op aan spreken !

1 April ..... ja goeie grap !!!!

Karin.N
21-03-15, 10:07
Off Topic..... pas maar op , onze Juffrouw wordt je hier op aan spreken !

1 April ..... ja goeie grap !!!!


Helaas, is niet een 1 april grap, was het maar waar :zucht:

Marsipulami
21-03-15, 13:51
De overheid ziet burgers als melkkoe.


Don't ask what your country can do for you but what you can do for your country. (John F. Kennedy)

Eric de Blois
21-03-15, 16:23
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your country. (John F. Kennedy)

Ja, dat is precies wat ik bedoelde te zeggen. Goedbedoeld graaien ten behoeve van niet gevraagde diensten.

super ick
23-03-15, 07:57
Eindelijk gaan ze eens doen aan deze misstand.

Het is een pure vorm van diefstal. Ik vind het crimineel om een parkeerkaartje door te geven. Iedere keer als ik het zie gebeuren voel ik een ontembare woede in mij opkomen. Gadverdamme.

De boetes moeten omhoog. Shariastraffen op het doorgeven van kaartjes. Stokslagen, hand afhakken. Dat zal ze leren!

Karin.N
23-03-15, 13:32
Oh my God, het radicaliseert hier aan de lopende band :schok:

AIVD, leest u even mee? :slaap:

super ick
23-03-15, 15:31
Oh my God, het radicaliseert hier aan de lopende band :schok:

AIVD, leest u even mee? :slaap:

Juridisch is het een vorm van belasting. Belastingontwijking is hier alleen voorbehouden aan de superrijken.