PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdachten moordaanslag Staatsliedenbuurt staan terecht



knots71karel
23-03-15, 12:17
Door: redactie
23-3-15 - 11:57 http://static0.ad.nl/static/photo/2015/3/4/8/20150323121950/media_xll_2862923.jpg Exterieur van de Bunker in Osdorp. Twee verdachten van de dubbele liquidatie in de Staatsliedenbuurt in 2012 staan terecht bij de Amsterdamse rechtbank. © anp. update De twee motoragenten die na de dubbele liquidatie in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt in 2012 onder vuur werden genomen door de vluchtende daders, hebben doodsangsten uitgestaan. Dat bleek bij de rechtbank in Amsterdam waar drie verdachten van de wilde schietpartij terechtstaan.



Als ik niet was gaan liggen was ik dwars door midden geschotenAgent
http://static3.ad.nl/static/photo/2015/15/10/8/20150323095850/media_l_2862878.jpg Een zwaargewonde man wordt in een ambulance geholpen. © anp. Twee vermeende daders van de dubbele liquidatie in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt in 2012 staan vanaf vandaag terecht bij de rechtbank in Amsterdam. Het gaat om de vermoedelijke schutters Adil 'Kinker' A. (26) en Anouar 'Popeye' B. (34).

Een van de agenten stond volgens zijn verklaring te wachten met zwaailichten aan toen de Audi RS4 van de daders naderde over de Haarlemmerweg. Die minderde vaart bij een kruising, waarna de agent zag dat het achterraam naar beneden ging. Daaruit kwam de loop van een geweer naar buiten. Het volgende moment klonken er schoten. De agent liet zich met zijn motor vallen.

Kalasjnikovs
,,Als ik niet was gaan liggen was ik dwars door midden geschoten,'' aldus de agent. Hij schat de afstand tussen hem de vluchtauto op zo'n vier meter. Hij kwam met de schrik vrij, maar zijn motor werd geraakt. De agent zegt dat het gebeuren grote impact heeft op hem en zijn familie.

Een andere motoragent zag dat zijn collega was gevallen en dacht dat hij was geraakt. Kort daarna zag ook hij de steekvlammen van de met kalasjnikovs schietende daders op zich afkomen. Ook hij kwam met de schrik vrij.

Bij de geweldsexplosie op zaterdagavond 29 december 2012 kwamen Yousseff Lkhorf (28) en Saïd el Yazidi (21) om het leven. Na de wilde schietpartij midden in de woonwijk schoten de vluchtende daders ook nog met hun kalasjnikovs op twee motoragenten. Zij kwamen met de schrik vrij.

Woonboten
Het belangrijkste doelwit van het geweld in de Staatsliedenbuurt was waarschijnlijk de crimineel Benaouf A. Hij wist te ontsnappen door tussen de woonboten in het water te springen, maar is later opgepakt.

Benaouf A. is vorig jaar zelf veroordeeld tot tien jaar cel voor betrokkenheid bij een andere liquidatie: die van Najeb Bouhbouh in Antwerpen. De aanslag in de Staatsliedenbuurt - onderdeel van de liquidatiegolf in de Amsterdamse onderwereld - was mogelijk een reactie op die moord.

Ook een medeverdachte, Stefan S., staat vanaf vandaag terecht. Hij zou onderdak hebben verschaft aan een van de vermoedelijke schutters

knots71karel
23-03-15, 12:29
Vind je het gek dat die agenten bang waren ,bij die wapens vergeleken hebben ze klappertjes pistooltjes .
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/schuss.gif

!