PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijns vluchtelingenkamp nabij Damascus in handen van IS gevallen



Marsipulami
01-04-15, 15:59
Palestijns vluchtelingenkamp nabij Damascus in handen van IS gevallen


01-04-15, 15.16u - Redactie - Bron: Reuters, ANP, Belga

Het grootste deel van het Palestijnse vluchtelingenkamp Yarmouk, nabij de Syrische hoofdstad Damascus, is in handen van terreurgroep Islamitische Staat gevallen. Dat meldt de Palestijnse organisatie PLO.

IS kwam nooit eerder zo dicht in de buurt van de Syrische hoofdstad

"Strijders van IS bestormden deze ochtend Yarmouk en namen het grootste deel van het kamp in bezit", aldus Anwar Andel Hadi, directeur Politieke Zaken binnen de PLO in Syrië.

Yarmouk News Agency meldt op Facebook dat er momenteel hevige gevechten plaatsvinden in het kamp tussen IS en de Palestijnse militie Aknaf Beit al-Maqdis.

Mocht het inderdaad zo zijn dat IS grote delen van het kamp in handen heeft, dan is de terreurgroep nog nooit eerder zo dicht bij Damascus gekomen. Vanuit het kamp vormen de jihadisten een bedreiging voor de regering van president Bashar al-Assad.

Volgens het Libanese tv-station al-Mayadeen zijn de IS-strijders via Hajar Answad, een buitenwijk 4 kilomter ten zuiden van Damascus, het kamp binnengedrongen.

Hongerdoden

Yarmouk, dat in 1957 werd opgericht, ligt ongeveer 8 kilometer ten zuiden van de hoofdstad. Ooit was Yarmouk een levendige wijk met 150.000 gevluchte Palestijnen en Syriërs, maar na herhaaldelijke gevechten tussen het Vrije Syrische Leger en het regeringsleger en later ook al-Nusra wonen er naar schatting nog maar 18.000 mensen in het kamp.

Eind 2013 kwam Yarmouk uitgebreid in het nieuws door de hongerdoden die er vielen doordat het kamp volledig was omsingeld door het Syrische regeringsleger. Hulporganisaties schatten dat in één jaar tijd 200 inwoners van Yarmouk zijn gestorven, onder wie 128 aan ondervoeding.

In juni vorig jaar werd er een akkoord bereikt tussen de strijdende partijen. Daardoor verbeterde de situatie iets. Humanitaire hulp had weer doorgang, zij het met mate.

super ick
01-04-15, 19:54
Vluchtelingenkamp?

Hoe lang verblijven vluchtelingen hier in een vluchtelingenkamp?

knots71karel
02-04-15, 00:01
gelukkig zijn ze nu bevrijd door de IS en kunnen ze de vruchten plukken van die deze ''vredelievende '' Moslims voor hun in petto hebben.

Ibrah1234
02-04-15, 01:24
Sinds 1957 een vluchtelingenkamp. Het merendeel zal dan 80+ zijn. De nazaten zullen toch neem ik aan met open armen zijn ontvangen in de rest van de Arabische wereld?

Sinds 1957 een vluchtelingenkamp kan niet anders dan een 1 april grap zijn :eek:

Bofko
02-04-15, 04:25
Een vluchtelingenkamp binnenvallen is als een kaartenhuis omgooien. Ik kan me niks makkelijkers voorstellen.

Je moet wel desperaat zijn om dat als nieuwsfeit de wereld in te willen gooien. Kijk ons ,IS, eens, we hebben weer wat territorium veroverd en mensen onderworpen !

super ick
02-04-15, 08:54
Een vluchtelingenkamp binnenvallen is als een kaartenhuis omgooien. Ik kan me niks makkelijkers voorstellen.

Je moet wel desperaat zijn om dat als nieuwsfeit de wereld in te willen gooien. Kijk ons ,IS, eens, we hebben weer wat territorium veroverd en mensen onderworpen !

Het is ook niet de wereld in gegooid door IS maar een woordvoerder van de PLO in Syrie.

mark61
02-04-15, 19:12
Vluchtelingenkamp?

Hoe lang verblijven vluchtelingen hier in een vluchtelingenkamp?

Tot ze terug kunnen.

mark61
02-04-15, 19:13
Een vluchtelingenkamp binnenvallen is als een kaartenhuis omgooien. Ik kan me niks makkelijkers voorstellen.

Je moet wel desperaat zijn om dat als nieuwsfeit de wereld in te willen gooien. Kijk ons ,IS, eens, we hebben weer wat territorium veroverd en mensen onderworpen !

Je moet wat als je Tikrit verloren hebt en het begin van het einde eraan zit te komen.

(Vroeger hadden Palestijnse kampen wel eens geduchte milities, maar in Syrië zat dat er ws. niet in.)

mark61
02-04-15, 19:14
Sinds 1957 een vluchtelingenkamp kan niet anders dan een 1 april grap zijn :eek:

Voor een dwaas als jou wel. Was je al eens van plan die toch simpele vraag van mij te beantwoorden?

Ibrah1234
03-04-15, 14:16
Voor een dwaas als jou wel.

Neem jij die Palestijnse PR stunt nog serieus dan?

What a fool believes, he sees - Doobie Brothers

super ick
03-04-15, 17:08
Tot ze terug kunnen.

O. Hier nemen wij ze op in de samenleving. Lijkt me na zo'n 70 jaar ook wel een humane optie. Nu erven kinderen tot aan kleinkinderen hun vluchtelingenstatus. Dat is inhumaan, walgelijk en ongeloofwaardig tegelijk.

mark61
03-04-15, 19:54
Neem jij die Palestijnse PR stunt nog serieus dan?

Welke stunt?

Geef es antwoord op mijn vraag. Dit begint vervelend te worden.

mark61
03-04-15, 19:55
O. Hier nemen wij ze op in de samenleving. Lijkt me na zo'n 70 jaar ook wel een humane optie. Nu erven kinderen tot aan kleinkinderen hun vluchtelingenstatus. Dat is inhumaan, walgelijk en ongeloofwaardig tegelijk.

Je weet best hoe het zit. Je bent inhumaan, walgelijk en ongeloofwaardig tegelijk.

Ibrah1234
04-04-15, 01:00
Je weet best hoe het zit. Je bent inhumaan, walgelijk en ongeloofwaardig tegelijk.

Stop nu eens met dat stompzinnig schelden op het moment dat je jezelf op inhoud niet staande kunt houden. Reageer dan niet!!

super ick
04-04-15, 10:26
Je weet best hoe het zit. Je bent inhumaan, walgelijk en ongeloofwaardig tegelijk.

Nee. Niet direct gaan schelden. Los van het feit waarom ze daar zitten hebben die mensen recht op het kunnen opbouwen van een normaal bestaan.Ze worden vluchteling gehouden om politieke redenen. Hun nazaten blijven vluchtelingen. Ze blijven in kampen zitten en worden gediscrimineerd. Dat feit, die onmenselijke behandeling is de schuld van de landen die Palesrijnen nog steeds in vluchtelingenkampen houden.

Zo behandelen wij hier 'onze' vluchtelingen ook niet. Alsof het dan maar normaal is deze mensen en hun nazaten zo te behandelen. Dat zou betekenen dat de allereerste bootvluchtelingen, wie kent ze nog, nu nog in kampen zouden zitten. De internationale gemeenschap zou Nederland kielhalen. Uitkotsen en op allerlei zwarte lijsten plaatsen. Daar kan het gewoon en ze doen allemaal mee.

mark61
04-04-15, 11:22
Stop nu eens met dat stompzinnig schelden op het moment dat je jezelf op inhoud niet staande kunt houden. Reageer dan niet!!

Ik had jou een vraag gesteld. Voor de tiende keer nu. Graag antwoord.

Jij en inhoud? Reageer jij dan niet! Je kan Irak niet van Iran onderscheiden, blaat blind zionisten na, zonder enige kennis van zaken, maar met een huizenhoge vooringenomenheid, en als ik vraag waarom, negeer je dat, en blijf je onbeschoft en walgelijk 'grappig' reageren.

Echt om te kotsen. Wat ben jij voor iemand? Waarom ben je verliefd op Israël en beschouw je alle Arabieren als untermenschen?

mark61
04-04-15, 11:23
Nee. Niet direct gaan schelden.

Eh, ik citeerde jou.

Over dit onderwerp hebben we het ook pas 10x gehad, er mankeert vast niks aan je geheugen. Tig keer heb ik uitgelegd hoe het zit, en waarom, maar jij accepteert dat gewoon niet. Je hebt vastgeroeste ideeën over 'hoe het zit met I en P', en dat was het dan.

Ik ga niet voor de zoveelste keer uitleggen wat hier aan de hand is. Dat weet jij ook best.

super ick
04-04-15, 13:16
Eh, ik citeerde jou.

Over dit onderwerp hebben we het ook pas 10x gehad, er mankeert vast niks aan je geheugen. Tig keer heb ik uitgelegd hoe het zit, en waarom, maar jij accepteert dat gewoon niet. Je hebt vastgeroeste ideeën over 'hoe het zit met I en P', en dat was het dan.

Ik ga niet voor de zoveelste keer uitleggen wat hier aan de hand is. Dat weet jij ook best.

Ie verdraaid de zaak. Ik heb het over de behandeling van de Palestijnen in de vluchtelingenkampen. Waarom ze daar na 50 jaar nog zitten. Waarom ze gediscrimineerd worden. Waarom hun kinderen en kleinkinderen ook op moeten groeien als vluchtelingen in die kampen.

Als hier vluchtelingen aankomen kunnen wij ze ook niet onmenselijk behandelen en onze vinger wijzen naar de landen waar zij vandaan komen.

We zijn zelfs nog gek genoeg om ons als schuldigen te 'kromredeneren'.

mark61
04-04-15, 16:47
Ie verdraaid de zaak. Ik heb het over de behandeling van de Palestijnen in de vluchtelingenkampen. Waarom ze daar na 50 jaar nog zitten. Waarom ze gediscrimineerd worden. Waarom hun kinderen en kleinkinderen ook op moeten groeien als vluchtelingen in die kampen.

Wat verdraai ik? Ik heb het daar ook over. Ik heb alleen geen zin voor de tigste keer de details uit te leggen. Ik denk dat jij dat nog best weet.

Ik neem jou dermate serieus dat ik nu al 10 lappen tekst heb geschreven als reactie op jouw posts; meer dan een paar losse flodders krijg ik niet terug. Ik weet niet eens of je mijn relaas van de feiten accepteert. Ik denk dan maar dat je dat stilzwijgend wel doet, maar de consequenties er niet uit wil trekken, gewoon omdat die consequenties jou niet bevallen :hihi: Niet omdat ze inhoudelijk niet steekhoudend zouden zijn.

super ick
05-04-15, 14:29
Wat verdraai ik? Ik heb het daar ook over. Ik heb alleen geen zin voor de tigste keer de details uit te leggen. Ik denk dat jij dat nog best weet.

Ik neem jou dermate serieus dat ik nu al 10 lappen tekst heb geschreven als reactie op jouw posts; meer dan een paar losse flodders krijg ik niet terug. Ik weet niet eens of je mijn relaas van de feiten accepteert. Ik denk dan maar dat je dat stilzwijgend wel doet, maar de consequenties er niet uit wil trekken, gewoon omdat die consequenties jou niet bevallen :hihi: Niet omdat ze inhoudelijk niet steekhoudend zouden zijn.

Ze zijn gevlucht. De oorzaak zijn we het wel over eens. Ik heb over hoe ze behandeld worden.

mark61
05-04-15, 14:49
Ze zijn gevlucht. De oorzaak zijn we het wel over eens. Ik heb over hoe ze behandeld worden.

Ja, en ik verwijs naar de talloze keren dat ik jou heb verteld waarom ze zo worden behandeld.

super ick
06-04-15, 10:13
Ja, en ik verwijs naar de talloze keren dat ik jou heb verteld waarom ze zo worden behandeld.

Waarom ze behandeld worden als paria's? Waarom ze gediscrimineerd worden? Waarom ze nog steeds in kampen zitten?
Je hebt wel uitgelegd waarom ze daar zitten en wie daar volgens jou (moreel) schuldig aan zijn. Die mening deelde ik grotendeels.
Geef even de link want dan ben ik het vast vergeten.