PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgen zijn slim



Marsipulami
02-04-15, 15:34
12-jarige Vlaamse jongen wint Europese wiskundewedstrijd

do 02/04/2015 - 13:22 Sandra Cardoen

Maarten Versteven uit Sint-Katelijne-Waver, in de buurt van Mechelen, heeft een Europese wiskundewedstrijd gewonnen. Hij nam deel aan een wiskundequiz voor leerlingen uit het vijfde en zesde leerjaar. Versteven kwam er als beste uit van 400.000 kinderen uit 16 Europese landen.

Versteven loopt school aan de Octopus in Sint-Katelijne-Waver. De jongen ging zonder verwachtingen naar de voorrondes, stootte door naar de finale om uiteindelijk als eerste te eindigen.

"Ik heb 1 keer per week ongeveer geoefend. Echt niet zoveel. Ik vind het heel tof dat je met met die cijfers en getalletjes kan rekenen. Het saaie aan wiskunde vind ik die rekenmachine. Ik ben niet zo goed in tikken op een rekenmachine", legt de 12-jarige winnaar eerlijk uit.

mark61
02-04-15, 18:24
Sommige Vlamingen hebben een gierend minderwaardigheidscomplex :slaap:

The_Grand_Wazoo
02-04-15, 18:26
Dat lees ik toch anders ... één Belg is slim :tik:

super ick
03-04-15, 09:03
Ik zie geen bronvermelding. Waarschijnlijk een 1 aprilgrap.

Bofko
03-04-15, 10:42
Ik zie geen bronvermelding. Waarschijnlijk een 1 aprilgrap.

Op 2 april ?

super ick
03-04-15, 16:08
Op 2 april ?

Tja... Mars is een Belg.

Marsipulami
04-04-15, 01:41
Sommige Vlamingen hebben een gierend minderwaardigheidscomplex :slaap:

https://youtu.be/vT0Ij1GpdS4

super ick
04-04-15, 09:16
https://youtu.be/vT0Ij1GpdS4

Ik zie dat de Calimero-opmerking overgekomen is.

mark61
04-04-15, 09:29
Ik zie dat de Calimero-opmerking overgekomen is.

Gek dat ie em aan mij plakt.

super ick
04-04-15, 09:33
Gek dat ie em aan mij plakt.

Jij bent ook Nederlander. Dat is voldoende voor hem.

Samir75017
04-04-15, 14:49
Average IQ Belgians and Dutch : ~99. Each, not in total :hihi:

Nothing remarkable, really.

mark61
04-04-15, 15:14
Average IQ Belgians and Dutch : ~99. Each, not in total :hihi:

Nothing remarkable, really.

Een gemiddeld IQ is per definitie 100. Het jouwe ligt daar dus blijkbaar onder.

Wat is dat met die domme, achterlijke grapjes van jou? Ook een minderwaardigheidscomplex?

Heb je eigenlijk überhaupt ooit iets positiefs te melden?

Waarom doe je zo achterbaks, met je Engels vanuit Parijs op een Nederlandse site? Als kind geëmigreerd? Vertel es wat.

Samir75017
04-04-15, 15:23
Een gemiddeld IQ is per definitie 100.

What a nonsense :verward:

Never like to talk about myself, but mine has always been between 125 & 135 ... Last IQ test I took = 131.

Olive Yao
05-04-15, 12:55
.

"(...) Ik ben niet zo goed in tikken op een rekenmachine", legt de 12-jarige winnaar eerlijk uit.

:hihi: Prachtig.

super ick
05-04-15, 13:06
What a nonsense :verward:

Never like to talk about myself, but mine has always been between 125 & 135 ... Last IQ test I took = 131.

Zegt niets over je vooringenomen, eenzijdige domme kijk op bepaalde zaken.

mark61
05-04-15, 13:58
What a nonsense :verward:

Never like to talk about myself, but mine has always been between 125 & 135 ... Last IQ test I took = 131.

:haha:

Ongelooflijk dit.

Je weet dus niet wat IQ betekent. Godallemachtig. Wat denk je dat het woord 'quotiënt' betekent? Het is een getal dat per definitie uitgaat van het gemiddelde in de onderzochte populatie.

Het is dus uitgesloten dat jouw IQ hoog is, als je dat niet eens weet.

En dan ook nog met jouw IQ aan komen zeilen. Of je liegt, of het geeft aan dat IQ totaal inhoudsloos is. Je gedrag hier geeft geen blijk van enige intelligentie; los daarvan biedt IQ geen soelaas voor gebrek aan fatsoen en beschaving; gebrek aan wil objectief informatie te verzamelen en te verwerken; gebrek aan eerlijkheid en integriteit.

En wat is dat eigenlijk met je opmerkingen over het IQ van Belgen en Nederlanders? Wat is dat meer dan zinloos trollen? Vertel eens hoe je daar terecht bent gekomen, van je Great minds discusse whatever.

Gewoon een achterbuurtkleuter. Niks meer.

En dan die huizenhoge arrogantie. Waar haaal je het vandaan.

Samir75017
05-04-15, 19:03
Je weet dus niet wat IQ betekent.

I've worked in the recruitment industry for many years, so I perfectly know what IQ is and what it is not.

I clearly referred to "Belgians" / "Dutch", so obviously, I was talking about average IQ per country.

Samir75017
05-04-15, 19:18
Het is dus uitgesloten dat jouw IQ hoog is, als je dat niet eens weet.



http://imageshack.com/a/img913/571/p8x31h.png

Samir75017
05-04-15, 19:19
Let's see yours now.

Charlus
05-04-15, 19:54
Elke keer wanneer ik mijn IQ wil laten meten, slaat het apparaat op tilt.

mark61
05-04-15, 20:31
http://img913/571/p8x31h.png

:haha:

Idioot.

mark61
05-04-15, 20:33
Let's see yours now.

Ben je wel goed bij je hoofd?

Nogmaals, het IQ gaat per definitie uit van het gemiddelde = 100.

Dat ontkennen maakt je oliedom.

Wat had je nou te melden over Belgen en Nederlanders, en waarom?

Jij bent volkomen verziekt. Totaal zwart van binnen. Achterbuurt. Geen enkele beschaving, intelligentie, moraliteit, integriteit.

Wat een zielepoot. Stoer doen over zijn vermeende IQ. Godallemachtig.

mark61
05-04-15, 20:35
I clearly referred to "Belgians" / "Dutch", so obviously, I was talking about average IQ per country.

Onbegrijpelijk gebrabbel. Wat wou je nou eigenlijk zeggen?

In elk land is het gemiddelde IQ 100. Per definitie. Klets maar een eind weg.

Samir75017
05-04-15, 20:38
You're so desperate.

:zwaai:

H.P.Pas
05-04-15, 20:56
I've worked in the recruitment industry for many years,

That would mean that you still do or, alternatively, that you delivered a poor translation.

Which of the two ?

Eric de Blois
05-04-15, 21:36
Never like to talk about myself

Uiteraard niet. Transparantie past niet bij jou, alleen kankeren tegen het westen. Wat kunnen we daaruit concluderen? In ieder geval kunnen er vermoedelijk een aantal dingen betreffende jou worden uitgesloten omdat ze niet aannemelijk zijn:


Dat je een mooi buitenhuis hebt.
In een mooie en nette buurt woont.
Een mooie tuin hebt en deze ook onderhoudt.
Een interessante en leuke baan hebt.
Veel westerse vrienden hebt.
Lid bent van een bepaalde vereniging.
Vrijwilligerswerk doet.
Geen strafblad hebt.
Van fietsen en wandelen houdt.


Dat alles zul jij niet hebben of is niet van toepassing op jou. Zo maar een vooroordeel natuurlijk. De kans dat ik gelijk heb is aanzienlijk.

H.P.Pas
06-04-15, 00:23
You're so desperate.

:zwaai:

Now that definitely is an odd translation from Dutch to English.


You are 'desperate' exclusively means you have no hopes for yourself'.
You are 'hopeless' can mean the same but is commonly used in the sense
I have no hopes for you , which is what you meant to express.

Samir75017
06-04-15, 00:31
Now that definitely is an odd translation from Dutch to English.


You are 'desperate' exclusively means you have no hopes for yourself'.
You are 'hopeless' can mean the same but is commonly used in the sense
I have no hopes for you , which is what you meant to express.

Thought you were a bit more intelligent than that.

ADD : attention desperate disorder.

Samir75017
06-04-15, 00:32
Uiteraard niet. Transparantie past niet bij jou, alleen kankeren tegen het westen. Wat kunnen we daaruit concluderen? In ieder geval kunnen er vermoedelijk een aantal dingen betreffende jou worden uitgesloten omdat ze niet aannemelijk zijn:


Dat je een mooi buitenhuis hebt.
In een mooie en nette buurt woont.
Een mooie tuin hebt en deze ook onderhoudt.
Een interessante en leuke baan hebt.
Veel westerse vrienden hebt.
Lid bent van een bepaalde vereniging.
Vrijwilligerswerk doet.
Geen strafblad hebt.
Van fietsen en wandelen houdt.


Dat alles zul jij niet hebben of is niet van toepassing op jou. Zo maar een vooroordeel natuurlijk. De kans dat ik gelijk heb is aanzienlijk.

You're weird.

H.P.Pas
06-04-15, 00:35
Thought you were a bit more intelligent than that.

ADD : attention desperate disorder.

I guess that means that you don't in the recruitment industry anymore.

Samir75017
06-04-15, 00:54
I guess that means that you don't in the recruitment industry anymore.

You changed your sentence structure twice. But it's still incorrect. Work on your detail-oriented skills :roker:

H.P.Pas
06-04-15, 00:55
Elke keer wanneer ik mijn IQ wil laten meten, slaat het apparaat op tilt.

Over IQ spreekt men niet, dat heeft men. :)
Het is, vreemd genoeg, een gevoelig onderwerp. Schopenhauer spreekt, absoluut to the point, over:
Die angeborene Eitelkeit, die besonders hinsichtlich der Verstandeskräfte reizbar ist
Daarbij betreft het geen prestatie maar een aangeboren eigenschap waarvoor niemand blaam treft of lof toekomt.
Het benoemt bovendien alleen maar een potentieel; bereikt is daarmee nog niets. Zoals het bezit van een eersteklas hamer iemand nog niet tot timmerman maakt.

H.P.Pas
06-04-15, 01:32
You changed your sentence structure twice. But it's still incorrect. Work on your detail-oriented skills :roker:

I often do that, that's true. I am pretty bad at typewriting and I am sloppy as well. For instance I wrote 'don't' instead of 'don't work' in my last post .
Moreover, but that's another story, I often reformulate. I am rather selfcritical in stilistic matters; I don't want to produce bad writing, even in the rather trivial environment of discussion board.
As a professional writer I always made, and needed, a thorough review. Funnily (and happily) enough I am rather good at that; I was often asked by colleagues to review their texts in Dutch, English an occasionally in German, which means, that I am rather familiar with the comon translation traps within this triangle of languages.
Trust me, 'desperate' and 'hopeless' refer to different states of mind.
Btw, I did not review this text; you are wholeheartedly invited to pick out the typo's.

mark61
06-04-15, 08:36
You're so desperate.

:zwaai:

Huh?

Kap es met dat brakke Engels. Begint me danig te vervelen. Geef es een reden waarom een Marokkaanse Fransoos op een Nederlandse website Nederlanders zit te zieken in het Engels?

Een hopeloos geval, ja. Ga je buren trollen. Fransen. Algerijnen. Marokkanen. Wie dan ook.

super ick
06-04-15, 09:08
Ik zie dat jullie het 'druk' hebben met die dorpsgek. :hihi:

H.P.Pas
06-04-15, 11:25
Ik zie dat jullie het 'druk' hebben met die dorpsgek. :hihi:

:slaap: Ik kon niet slapen.

Samir75017
06-04-15, 12:14
Huh?

Kap es met dat brakke Engels. Begint me danig te vervelen. Geef es een reden waarom een Marokkaanse Fransoos op een Nederlandse website Nederlanders zit te zieken in het Engels?

Een hopeloos geval, ja. Ga je buren trollen. Fransen. Algerijnen. Marokkanen. Wie dan ook.

You suffer from ADD, I always thought. Reason why you're so DESPERATE for my (and other people's) attention. Otherwise you wouldn't be asking all these personal questions about me. Have I ever asked anything about your personal life ?

Anyway, you seem to abuse people verbally a lot (well, from behind your computer) and you sound extremely aggressive. Numerous studies correlate violent behaviour with lower intelligence.

You seem to have no life. There's a real world outside. Look how sunny it is today. Take some fresh air. Why not going for an Easter egg hunt ?

:zwaai:

super ick
06-04-15, 14:39
You suffer from ADD, I always thought. Reason why you're so DESPERATE for my (and other people's) attention. Otherwise you wouldn't be asking all these personal questions about me. Have I ever asked anything about your personal life ?

Anyway, you seem to abuse people verbally a lot (well, from behind your computer) and you sound extremely aggressive. Numerous studies correlate violent behaviour with lower intelligence.

You seem to have no life. There's a real world outside. Look how sunny it is today. Take some fresh air. Why not going for an Easter egg hunt ?

:zwaai:

Small minds..............