PDA

Bekijk Volledige Versie : Aapjes kijken in een circus, is iets anders dan aapjes in een vliegtuig kijken.



Al Sawt
07-04-15, 11:49
EasyJet-vlucht vertraagd wegens paniek om 'arabische man'
'Arabieren-angst' breekt uit op vlucht Marrakech naar Londen


Een toestel van EasyJet heeft in Marokko uren vertraging opgelopen wegens een uitbraak van 'arabieren-angst'. Een vrouwelijke passagier zag dat een Arabisch ogende man een sms'je verstuurde, werd bang en verspreidde haar paniek door het vliegtuig. De bemanning zag zich genoodzaakt het toestel op de startbaan rechtsomkeert te laten maken.
Een Belgische passagier omschrijft het voorval als paranoia. "Er was geen enkele reden om iets verkeerds te denken." Tientallen passagiers verlieten niettemin angstig het vliegtuig. De 'verdachte' reageerde kalm en bedaard en bood zelfs aan uit te stappen. Het sms'je was een bericht aan zijn vriendin geweest.
De paniek onder passagiers richt zich merkwaardig genoeg altijd tegen mensen met een niet-blank uiterlijk. De Amerikaanse econoom Michael Clemens merkte dat scherp op in een cynische tweet over het profiel van de twee grootste Europese massamoordenaars.

Bron (http://www.joop.nl/kijk-nou/detail/artikel/31556_easyjet_vlucht_vertraagd_wegens_paniek_om_ar abische_man/)
Arabieren angst in een vliegtuig dat uit Marokko vertrekt?!?!?

Kennelijk is het oke om 'Arabieren' te bekijken in een circus dat Marrakech heet. Maar Arabieren als medepassagiers............

Mark
07-04-15, 11:51
een arabier in marokko die wordt aangepakt, dat was vast een berber activist :hihi:

Al Sawt
07-04-15, 11:56
een arabier in marokko die wordt aangepakt, dat was vast een berber activist :hihi:
Het is bijna lachwekkend.

The_Grand_Wazoo
07-04-15, 12:59
Compleet bizar. Je moet juist bang zijn voor de piloot, weten we nu.

Umarvlie
07-04-15, 13:50
Compleet bizar. Je moet juist bang zijn voor de piloot, weten we nu.

Correctie: co-piloot.

mark61
07-04-15, 15:39
Low-budget maatschappij met passagiers met low-budget hersens.

H.P.Pas
07-04-15, 15:42
Het is bijna lachwekkend.

Hoezo bijna ?

Al Sawt
07-04-15, 16:13
Hoezo bijna ?

Ik vond het wel grappig. Dat iemand in een vlucht vanuit Marokko, bang raakt van haar medepassagier. Omdat hij een sms stuurde.

Met bijna bedoel ik ook: Het is triest dat een passagier slachtoffer is geworden van etnisch profilering. En dat nog in je eigen land.

The_Grand_Wazoo
07-04-15, 16:24
Ik vond het wel grappig. Dat iemand in een vlucht vanuit Marokko, bang raakt van haar medepassagier. Omdat hij een sms stuurde.

Met bijna bedoel ik ook: Het is triest dat een passagier slachtoffer is geworden van etnisch profilering. En dat nog in je eigen land.

En dan vooral van een arabisch uitziende pasagier. Wat had hij/zij dan verwacht? Een vliegtuig vol aboriginals?

The_Grand_Wazoo
07-04-15, 16:24
Correctie: co-piloot.

Da's nog eens een co-rrectie.

Maar gelijk heb je.

Samir75017
08-04-15, 00:48
http://www.joop.nl/uploads/RTEmagicC_breiv_468.jpg.jpg

super ick
08-04-15, 07:55
Ik vraag me enkel dingen af.
Het toestel liep uren vertraging op - kennelijk waren er dus meer die het zekere voor het onzekere wilden nemen? Anders plak je dat gekke wijf een stuk ductape op haar mond en vertrek je gewoon op tijd.

Er staat een Arabisch ogende man die een SMS verstuurde - Nergens staat dat de vrouw alarm sloeg omdat het een Arabisch ogende man was. Die conclusie heeft een Amerikaanse econoom getrokken? Wat is de toegevoegde waarde om te vermelden dat de man econoom is?

Magoed, laat de onderliggende boodschap van het artikel goed overkomen: blanken zijn een stelletje xenofobe bevooroordeelde rascisten. Zo dat is eruit. Lekker hoor. :zwaai:

Samir75017
08-04-15, 10:31
blanken zijn een stelletje xenofobe bevooroordeelde rascisten.

Not all of them.

Al Sawt
08-04-15, 10:41
Ik vraag me enkel dingen af.
Het toestel liep uren vertraging op - kennelijk waren er dus meer die het zekere voor het onzekere wilden nemen? Anders plak je dat gekke wijf een stuk ductape op haar mond en vertrek je gewoon op tijd.

Er staat een Arabisch ogende man die een SMS verstuurde - Nergens staat dat de vrouw alarm sloeg omdat het een Arabisch ogende man was. Die conclusie heeft een Amerikaanse econoom getrokken? Wat is de toegevoegde waarde om te vermelden dat de man econoom is?

Magoed, laat de onderliggende boodschap van het artikel goed overkomen: blanken zijn een stelletje xenofobe bevooroordeelde rascisten. Zo dat is eruit. Lekker hoor. :zwaai:
Hij stuurde een sms in het Arabisch. Dus je mag er gerust vanuit gaan dat het een Arabisch ogende man was. Daarnaast werd op Marokkaanse radio gemeld dat het om een Marokkaanse migrant uit London ging.

super ick
08-04-15, 19:00
Hij stuurde een sms in het Arabisch. Dus je mag er gerust vanuit gaan dat het een Arabisch ogende man was. Daarnaast werd op Marokkaanse radio gemeld dat het om een Marokkaanse migrant uit London ging.

Daaraan twijfelde ik ook niet. Dat komt ook niet naar voren in mijn post.