PDA

Bekijk Volledige Versie : Poging tot aanslag op Filip Dewinter



Marsipulami
14-04-15, 13:11
Poging tot aanslag op Filip Dewinter


Vandaag om 13:38 door nadb, joro, hrt | Bron: belga, vtm, gva

Volgens Vlaams Belang heeft een gemaskerde en gewapende man geprobeerd een aanslag te plegen op Filip Dewinter. De man stond de politicus vanmorgen aan zijn woning op te wachten. Dat laat de partij weten in een persmededeling.

Dewinter zelf was op het moment van de feiten niet thuis - hij is met vakantie aan zee - maar zijn schoonzoon en een buurvrouw zouden de man betrapt hebben. De belager koos al snel het hazenpad, waarna de politie volgens Dewinter nog tevergeefs een speractie hield om hem te vatten.

'Omstreeks 8 uur is er blijkbaar een man aan mijn huis opgedoken die een zwart pak in de struiken ernaast legde', zegt Dewinter. 'Hij droeg een zonnebril en een muts en had zijn gezicht bedekt met een doek. De man had ook een wapen. Mijn buurvrouw merkte hem op en belde meteen de politie. Mijn schoonzoon verliet even later het huis en kwam tegenover de man te staan, die hem in gebroken Engels vroeg of ik daar woonde.'
Toen de schoonzoon ontkende dat het om het huis van Dewinter ging, zou de man in paniek te voet gevlucht zijn. 'De politie was snel ter plaatse, maar heeft hem niet meer aangetroffen', aldus nog Dewinter.

De Antwerpse lokale politie bevestigt dat er dinsdagochtend sprake was van 'een dreiging' aan het huis van Dewinter, maar kan voorlopig niet meer commentaar kwijt.