PDA

Bekijk Volledige Versie : Frankrijk houdt vast aan homoseksuele ambassadeur voor Vaticaan



Marsipulami
15-04-15, 16:24
Frankrijk houdt vast aan homoseksuele ambassadeur voor Vaticaan

Belga - wo 15/04/2015 - 15:58 Alexander Verstraete

De Franse regering staat nog steeds achter haar keuze van Laurent Stefanini, die openlijk homoseksueel is, als ambassadeur voor het Vaticaan. Dat heeft een woordvoerder laten weten na de ministerraad. De Heilige Stoel zelf weigert elke commentaar.

Frankrijk en het Vaticaan lijken steeds hardnekkiger in een potje diplomatiek armworstelen verwikkeld over de nominatie van Stefanini. Begin januari droegen onze zuiderburen de man voor als ambassadeur voor het Vaticaan, maar ruim drie maanden later heeft Rome zijn kandidatuur nog steeds niet aanvaard.

Volgens Italiaanse en Franse media komt dit door de geaardheid van Stefanini. De man is openlijk homoseksueel. Hoewel hij een uitstekende staat van dienst heeft als diplomaat en in het verleden al jarenlang de nummer twee was van de Franse ambassade in het Vaticaan, zou een "roze" ambassadeur de Heilige Stoel een doorn in het oog zijn.

"De onderhandelingen lopen"

Frankrijk is evenwel niet van plan een andere kandidaat aan te duiden, zo verklaarde een woordvoerder van de regering na de ministerraad vandaag. "Frankrijk heeft gekozen voor een ambassadeur voor het Vaticaan", zei Stéphane Le Foll. "De keuze is op meneer Stefanini gevallen en dat blijft het voorstel van Frankrijk."

"De onderhandelingen lopen", ging hij verder. "Elke ambassadeur die wij benoemen moet ter plekke worden aanvaard. Wij wachten op een antwoord van het Vaticaan. Maar de houding van Frankrijk verandert niet."

"Geen commentaar"

Het Vaticaan weigert nog steeds op de kwestie te reageren. "Dit is geen zaak voor de persdienst van de Heilige Stoel", zei woordvoerder Federico Lombardi. "Ik heb hierover geen commentaar te geven. Dit is een zaak die strikt tot de relatie tussen twee staten behoort."

Umarvlie
15-04-15, 16:55
Ik snap zowiezo niet waarom er een ambassadeur moet zijn in het Vaticaan. Als ik Blatter mag geloven is het belangrijker een ambassadeur bij de FIFA te hebben.

super ick
15-04-15, 18:41
Ik denk dat Jezus er geen probleem van had gemaakt. Zoals hij van vele dingen, die tegen de morus van de destijds religieuze machthebbers ingingen, geen probleem maakte.
Misschien moeten ze hem eens wat meer als voorbeeld proberen te nemen.

Als God nog eens hetzelfde expiriment zou herhalen en weer een zoon naar ons zou sturen dan zou de geschiedenis zich hoogstwaarschijnlijk weer herhalen. Wat dat betreft hebben de vromen er niet veel van opgestoken.

Vergeef hen vader, zij weten niet wat zij doen.

Marsipulami
15-04-15, 19:06
Ik denk dat Jezus er geen probleem van had gemaakt. Zoals hij van vele dingen, die tegen de morus van de destijds religieuze machthebbers ingingen, geen probleem maakte.
Misschien moeten ze hem eens wat meer als voorbeeld proberen te nemen.

Als God nog eens hetzelfde expiriment zou herhalen en weer een zoon naar ons zou sturen dan zou de geschiedenis zich hoogstwaarschijnlijk weer herhalen. Wat dat betreft hebben de vromen er niet veel van opgestoken.

Vergeef hen vader, zij weten niet wat zij doen.

Een van de leerlingen, degene die door Jezus bemind werd, lag dicht tegen Jezus aan. Simon Petrus gaf hem een teken en vroeg hem: “Wie bedoelt Hij?” Toen leunde deze tegen Jezus’ borst en zei: “Heer, wie is het?” (Joh 13,23 vv.)

mark61
15-04-15, 22:52
Ik snap niet wat het het Vaticaan aangaat wat niet-katholieken uitvreten. Weigeren ze ook islamitische ambassadeurs die toevallig 4 vrouwen hebben?

super ick
16-04-15, 08:28
Ik snap niet wat het het Vaticaan aangaat wat niet-katholieken uitvreten. Weigeren ze ook islamitische ambassadeurs die toevallig 4 vrouwen hebben?

Met zo'n lijst aan wandaden zou je denken dat ze het niet meer in hun harsens halen om het vingertje te heffen. Maar nee hoor. Schaamteloos en compleet van God los.

super ick
16-04-15, 08:29
Een van de leerlingen, degene die door Jezus bemind werd, lag dicht tegen Jezus aan. Simon Petrus gaf hem een teken en vroeg hem: “Wie bedoelt Hij?” Toen leunde deze tegen Jezus’ borst en zei: “Heer, wie is het?” (Joh 13,23 vv.)

We zijn het eens? Niet weer he?