PDA

Bekijk Volledige Versie : Dimitri Bontinck verzet zich tegen veroordeling tot acht maanden cel



Marsipulami
15-04-15, 17:55
Dimitri Bontinck verzet zich tegen veroordeling tot acht maanden cel


Vandaag om 16:40 door skn | Bron: BELGA

Het hof van beroep in Antwerpen heeft zich woensdag opnieuw over de zaak van Dimitri Bontinck (41) gebogen. Hij werd in maart bij verstek veroordeeld tot acht maanden cel, omdat hij zijn vroegere vriendin had vastgehouden op een hotelkamer en haar geslagen had. Bontinck tekende verzet aan, maar was niet aanwezig op de zitting, omdat hij momenteel in Irak zit. Zijn advocaat pleitte voor een werkstraf.

De feiten dateren van 6 november 2013. Bontinck en de vrouw hadden op een hotelkamer afgesproken, omdat haar vader gekant was tegen hun relatie. In de loop van de avond kreeg de receptie meermaals telefoon vanuit hun kamer, waarbij er telkens werd ophangen. Toen een gast uit de kamer ernaast kwam klagen over geruzie en lawaai, ging een medewerker aankloppen.

Bontinck wilde eerst niet open doen, tot de medewerker met de politie dreigde. Toen hij de deur toch opende, vluchtte zijn vriendin naar buiten. Bontinck achtervolgde haar tot in de lobby en schold haar uit. De vrouw had kneuzingen in het gezicht en zei dat hij haar geslagen had. Hij had haar niet willen laten vertrekken en had haar ook belet de receptie te bellen, luidde het.

‘Hij is door deze zaak ontslagen’

‘We kunnen er niet omheen dat daar inderdaad dingen gebeurd zijn, maar om hem daarvoor een effectieve celstraf op te leggen, vind ik overdreven. Hij is door deze zaak ontslagen, heeft nog altijd geen andere job gevonden en zit in een collectieve schuldenregeling. Ik vraag om hem een werkstraf op te leggen’, pleitte advocaat Xavier Potvin. Het openbaar ministerie vorderde de toepassing van de strafwet.

Het arrest volgt op 13 mei.

Marsipulami
15-04-15, 17:56
https://youtu.be/t8RNnS0n6zg

mark61
15-04-15, 23:53
omdat hij momenteel in Irak zit.

Hij is door deze zaak ontslagen, heeft nog altijd geen andere job gevonden en zit in een collectieve schuldenregeling.

:verward:

super ick
16-04-15, 09:33
:verward:

Tjonge wat reageert 'de maatschappij' weer extreem negatief op een paar corrigerende tikken. Direct die arme jongen zijn imago naar de kloten en niemand die hem meer in wil huren. Wat een ellende.

Valt me nog mee dat zijn advokaat niet om een schadevergoeding vraagt.

Compleet gestoord. Ik vind 8 maanden nog meevallen.