PDA

Bekijk Volledige Versie : Agent zwaargewond door messteken in Ede



Eric de Blois
23-04-15, 19:51
Agent zwaargewond door messteken in Ede

Bron : trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3976270/2015/04/23/Agent-zwaargewond-door-messteken-in-Ede.dhtml) - 23 april 2015

http://static2.trouw.nl/static/photo/2015/18/12/8/20150423105440/media_xl_2937323.jpg
© anp. Agent zwaargewond door messteken in Ede.

Een agent is bij de arrestatie van een voortvluchtige Belgische man in Ede meerdere keren met een mes gestoken en zwaargewond geraakt. Dat meldt de politie vandaag.

De agent is geopereerd en zijn toestand is stabiel. Het incident gebeurde gisteravond. De man zat in een hotel aan de Arnhemseweg in Ede. Bij het zien van de agenten pakte de man een mes. Hij wist de agent meerdere keren te steken. De 26-jarige man wordt in België verdacht van poging tot moord op zijn ex-vriendin. Hij zou haar bijna twee weken geleden urenlang zwaar hebben mishandeld en was sinds die tijd op de vlucht. De Belgische politie had eerder geprobeerd de man aan te houden. Hij reed echter in op agenten en sloeg op de vlucht. Hierbij had de man mogelijk een vuurwapen laten zien. Het vermoeden bestond dat de Belg naar Nederland was gereden. Na contact met het Europese samenwerkingsverband Fast (Fugitive Active Search Team) werd in Nederland een onderzoek gestart. De man werd gesignaleerd in Hotel De Paasberg in Ede, waarna de politie actie ondernam. De man zit nu vast in Nederland. In overleg met de Belgische politie wordt bekeken wat er met hem verder gaat gebeuren.

Eric de Blois
23-04-15, 19:57
Belg
Zonder de achtergrond van de dader te kennen vraag ik mij af bij het type geweld wat gebruikt is om wat voor soort Belg het gaat. Gaat het om een 'Belg' of gaat het om iemand die alleen de belgische nationaliteit heeft. Zo maar een vraag. Wellicht weet Mars meer. Toen ik de titel zag in trouw dacht ik niet in de eerste plaats aan een Belg. Maar goed, uitzonderingen bestaan, die bevestigen nu eenmaal de regel. Wat ik niet begrijp is dat de collega agent die klootzak niet gewoon preventief heeft neergeschoten. Eh een kogel in zijn hoofd voor de zekerheid. Gewoon hét moment om zonder vervelende vragen iemand die duidelijk niet deugt op te ruimen. Dat had veel kosten en ellende gescheeld. Nu is de kans groot dat hij met hulp van een klootzak-advocaat en een linkse rechter een te lage straf krijgt. Goed, dit gaat weer geld kosten. Ik voorspel dat de raadsman van meneer een heel zielig verhaal gaat ophangen over het constante demoniseren van zijn cliënt in de media waardoor deze veel psychische schade heeft opgelopen, dat meneer zijn hele leven is gediscrimineerd door de maatschappij en dat de agenten hem hadden bedreigd... De rechter dit meeweegt in zijn oordeel...

Eric de Blois
23-04-15, 20:48
Hij schijnt Thomas te heten, dus vermoedelijk een 'Belg'. Komt uit Aalst en heeft daar zijn vriendin meerdere malen met een mes gestoken en gedurende uren ernstig mishandeld. Die had echt in Ede een kogel in zijn hoofd moeten krijgen.

_Desiderium_
23-04-15, 21:14
Wat ik niet begrijp is dat de collega agent die klootzak niet gewoon preventief heeft neergeschoten

Ik begrijp dat ook niet.
Was ie zo geschokt dat ie amper zn pistooltje kon trekken.
Daar worden die pannenkoekjes toch voor opgeleid,om OOK niet snel in shock te raken bij het zien/mee maken van ernstige vormen van geweld? Wat een mietje!
Waarom reageerde zijn collega niet dan? Ik kan me echt niet voorstellen dat die agent er bij heeft staan kijken.