PDA

Bekijk Volledige Versie : Racisten slachtoffer van discriminatie.



Al Sawt
04-05-15, 12:07
Ethiopische protesten Israël raken open zenuw'

Enkele duizenden mensen zijn gisteren in Tel Aviv de straat opgegaan om te demonstreren tegen racisme en hardhandig optreden van de politie. Vooral veel leden van de Ethiopische minderheid waren voor de betoging komen opdagen.

Bewerkt door: Redactie 4 mei 2015, 11:09 Bron: Reuters, AP 7
De Israëlische president Reuven Rilin (R) met premier Benjamin Netanyahu
De Israëlische president Reuven Rilin (R) met premier Benjamin Netanyahu © AP
De Ethiopische gemeenschap in Israël is in rep en roer sinds een filmpje boven water kwam van politieagenten die een Ethiopische Israëliër in legeruniform in elkaar slaan. Vorige week ontaardde een demonstratie in rellen.

De demonstranten blokkeerden gisteren en vannacht een belangrijke snelweg, gooiden stenen naar politie en vernielden ene politieauto. Ze werden uit elkaar gedreven met behulp van traangas en waterkanonnen. Meer dan zestig mensen raakten gewond en veertig mensen werden gearresteerd.

De Israëlische president Reuven Rivlin zei vandaag dat de protesten een 'open, bloedende wond in de Israëlische samenleving blootleggen.' Hij vindt dat er te weinig is geluisterd naar de ongeveer 120 duizend Ethiopiërs die in Israël leven: 'We hebben een fout gemaak. We zijn zijn geen vreemden voor elkaar, we zijn broeders. Dit moet niet ontaarden tot iets waar we spijt van krijgen.'

Bron VK (http://www.volkskrant.nl/dossier-israelisch-palestijns-conflict/ethiopische-protesten-israel-raken-open-zenuw~a3998769/)
Ga lekker terug naar Ethiopië!

super ick
04-05-15, 13:29
Ga lekker terug naar Ethiopië!

Nee, daar is het lekker toeven.

Discriminatie komt overal voor. Ik denk zomaar dat je het artikel niet geplaatst had als het in Marokko was gebeurt.

Al Sawt
04-05-15, 15:41
Nee, daar is het lekker toeven.

Discriminatie komt overal voor. Ik denk zomaar dat je het artikel niet geplaatst had als het in Marokko was gebeurt.


Heb laatst een artikel geplaatst over demonstratie tegen Afrikaanse migranten in Tanger. Niet op Maroc.nl. Maar op mijn facebook pagina. Dus bespaar mij jouw kritiek. Voorts wil ik ook benadrukken dat die Ethiopiërs onderdeel vormden van een religieus a racistisch geïnspireerd 'terugkeer' naar Palestina.

Zij vormen daarmee een instrument in het racisme beleid van Israël. Namelijk verjoodsing van Palestina.

Eric de Blois
04-05-15, 17:02
Heb laatst een artikel geplaatst over demonstratie tegen Afrikaanse migranten in Tanger. Niet op Maroc.nl. Maar op mijn facebook pagina. Dus bespaar mij jouw kritiek.


"heb op mijn facebook"...

...en dat hadden wij dan natuuurlijk moeten weten. Jouw echte naam luidt?

Facebook doet er niet toe zo lang jij hier jouw facebook pagina niet linkt. Iedereen kan van alles en nog wat claimen, het kan toch niet gecontroleerd worden, zolang jouw echte naam niet bekend is.

Neutraal12
04-05-15, 18:26
iedereen verdient rust en vrede in zijn leven

Neutraal12
04-05-15, 19:28
of zit ik er naast?

Eric de Blois
04-05-15, 19:31
iedereen verdient rust en vrede in zijn leven

Behalve zij die de rust en vrede van anderen verstoren.

super ick
05-05-15, 09:00
Heb laatst een artikel geplaatst over demonstratie tegen Afrikaanse migranten in Tanger. Niet op Maroc.nl. Maar op mijn facebook pagina. Dus bespaar mij jouw kritiek. Voorts wil ik ook benadrukken dat die Ethiopiërs onderdeel vormden van een religieus a racistisch geïnspireerd 'terugkeer' naar Palestina.

Zij vormen daarmee een instrument in het racisme beleid van Israël. Namelijk verjoodsing van Palestina.

En hoe check ik dat?

Je bedoelt net als de Islamisering van het hele Midden Oosten? Daar hebben niet altijd moslims gewoond weet je?
Of bedoelt je de borden bij Mekka. Moslims linksaf, niet moslims rechtsaf?
Potketelverhaal met die woestijngeloven.

Al Sawt
06-05-15, 13:38
"heb op mijn facebook"...

...en dat hadden wij dan natuuurlijk moeten weten. Jouw echte naam luidt?

Facebook doet er niet toe zo lang jij hier jouw facebook pagina niet linkt. Iedereen kan van alles en nog wat claimen, het kan toch niet gecontroleerd worden, zolang jouw echte naam niet bekend is.
Probeer jij eerst inhoudelijk in te gaan op mijn reacties. Jouw verwijt dat ik met nickname actief ben op Maroc.nl, is hypocriet. 99.9% van forum gebruikers heeft een nickname.

Al Sawt
06-05-15, 13:40
En hoe check ik dat?

Je bedoelt net als de Islamisering van het hele Midden Oosten? Daar hebben niet altijd moslims gewoond weet je?
Of bedoelt je de borden bij Mekka. Moslims linksaf, niet moslims rechtsaf?
Potketelverhaal met die woestijngeloven.

Islamisering van het Midden Oosten heeft altijd aanwezigheid van joden, Christenen en anders gelovigen, getolereerd en beschermt. Kerstening van Europa was gepaard gegaan met genocides, deportaties en gedwongen bekeringen. Dat is jouw ijkpunt.

super ick
06-05-15, 14:04
Islamisering van het Midden Oosten heeft altijd aanwezigheid van joden, Christenen en anders gelovigen, getolereerd en beschermt. Kerstening van Europa was gepaard gegaan met genocides, deportaties en gedwongen bekeringen. Dat is jouw ijkpunt.

Ik leef in het heden en kijk dus naar het nu. Dan zie ik tolerantie en islam niet samen gaan. Gewoon een vaststelling.

Al Sawt
07-05-15, 11:50
Ik leef in het heden en kijk dus naar het nu. Dan zie ik tolerantie en islam niet samen gaan. Gewoon een vaststelling.
Jouw reactie refereerde voornamelijk naar het verleden. Dus bespaar mij jouw zogenaamde reactie.

super ick
07-05-15, 15:23
Jouw reactie refereerde voornamelijk naar het verleden.

Nee hoor. De borden staan er nog gewoon bij Mekka. Gewoonste zaak van de wereld. Verboden voor niet moslims.

Al Sawt
08-05-15, 13:48
Nee hoor. De borden staan er nog gewoon bij Mekka. Gewoonste zaak van de wereld. Verboden voor niet moslims.Lees jouw reactie nogmaals:

Je bedoelt net als de Islamisering van het hele Midden Oosten? Daar hebben niet altijd moslims gewoond weet je?

Je refereert duidelijk naar het verleden.

super ick
08-05-15, 15:22
Lees jouw reactie nogmaals:


Je refereert duidelijk naar het verleden.

Als reactie op jouw opmerking over islamisering van het midden oosten.

Al Sawt
08-05-15, 16:29
Als reactie op jouw opmerking over islamisering van het midden oosten.
Dus vanwaar jouw reactie? Eerst ontkennen en nu erkennen.