PDA

Bekijk Volledige Versie : Advocaat Enait levenslang geschorst



StevieK
23-05-15, 16:00
Advocaat Enait levenslang geschorst | NOS (http://nos.nl/artikel/2037239-advocaat-enait-levenslang-geschorst.html)


De Rotterdamse advocaat Mohammed Enait mag zijn beroep niet meer uitoefenen. De tuchtrechter heeft hem geschrapt van het tableau, een maatregel die definitief is.

De tuchtrechter velt een hard oordeel over Enait. Naar aanleiding van een klacht van een cliënt zegt de tuchtrechter dat de advocaat "de grenzen van de betamelijkheid die een behoorlijk advocaat in acht dient te nemen verre heeft overschreden". Ook heeft hij de essentiële waarden van de advocatuur veronachtzaamd.

Bedreiging

Enait schreef onder meer een rekening van bijna 13.000 euro uit voor werkzaamheden waarvan hij later erkende dat die niet langer dan een dag in beslag hadden genomen. Hij verlaagde de rekening na een klacht met zo'n 10.000 euro. Ook heeft hij deze cliënt bedreigd.

Mohammed Enait kwam landelijk in het nieuws door zijn weigering om vrouwen de hand te schudden. Ook weigerde hij als gebaar van respect op te staan bij de binnenkomst van de rechter in de rechtszaal. Die verplichting werd later geschrapt.

12many
23-05-15, 17:13
Het is inderdaad wel fijn als een advocaat zich aan de wet houdt

Oiseau
23-05-15, 17:32
Bram was sluwer of was de tuchtrechter gecharmeerd door de nette pakken van de vrouwen charmeur Bram ?
( Bram wist de tijd te rekken zeg!)
Alleen nog de harde criminelen laten berechten door een tuchtrechter!

super ick
23-05-15, 18:18
Er worden twee advocaten levenslang geschorst. De 1 is blank de andere niet.

Discriminatie.

Simpel. Topic kan dicht.

Iznogoodh
24-05-15, 17:23
Advocaat Enait levenslang geschorst | NOS (http://nos.nl/artikel/2037239-advocaat-enait-levenslang-geschorst.html)


De Rotterdamse advocaat Mohammed Enait mag zijn beroep niet meer uitoefenen. De tuchtrechter heeft hem geschrapt van het tableau, een maatregel die definitief is.

De tuchtrechter velt een hard oordeel over Enait. Naar aanleiding van een klacht van een cliënt zegt de tuchtrechter dat de advocaat "de grenzen van de betamelijkheid die een behoorlijk advocaat in acht dient te nemen verre heeft overschreden". Ook heeft hij de essentiële waarden van de advocatuur veronachtzaamd.

Bedreiging

Enait schreef onder meer een rekening van bijna 13.000 euro uit voor werkzaamheden waarvan hij later erkende dat die niet langer dan een dag in beslag hadden genomen. Hij verlaagde de rekening na een klacht met zo'n 10.000 euro. Ook heeft hij deze cliënt bedreigd.

Mohammed Enait kwam landelijk in het nieuws door zijn weigering om vrouwen de hand te schudden. Ook weigerde hij als gebaar van respect op te staan bij de binnenkomst van de rechter in de rechtszaal. Die verplichting werd later geschrapt.
We wisten allemaal al lang dat Enait een 'male chauvinist pig' was die je in het Middenoosten overal aantreft, blatend over de mannelijke superioriteit en de zondigheid van vrouwen.
In religieuze kringen is dat totaal gedegenereerde type dik gezaaid. SGP. CU. Enzovoorts. Het is de zoon die zegt dat er iets mis is met de moraal van zijn moeder die zwanger van hem werd nadat ze door zijn vader was verkracht.

mark61
24-05-15, 22:26
Van 2002 tot 2007 studeerde Enait rechten aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij studeerde in 2008 af met een Engelstalige scriptie getiteld Terrornoia: how the propa-ugandists used the omni-territorialization of terror for the fundamentalismanization of criminal law in a multi-cultus-ritualistic society die cum-laude werd beoordeeld.[3] Enait werd beëdigd als advocaat op 1 augustus 2008.[4]

:hihi:

Iznogoodh
24-05-15, 23:21
Van 2002 tot 2007 studeerde Enait rechten aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij studeerde in 2008 af met een Engelstalige scriptie getiteld Terrornoia: how the propa-ugandists used the omni-territorialization of terror for the fundamentalismanization of criminal law in a multi-cultus-ritualistic society die cum-laude werd beoordeeld.[3] Enait werd beëdigd als advocaat op 1 augustus 2008.[4]

:hihi:

Wat is 'fundamentalismanization'?

Charlus
25-05-15, 00:08
Na lezing van de titel hebben ze meteen een cum laude gegeven.

Bofko
25-05-15, 02:42
Terrornoia: how the propa-ugandists used the omni-territorialization of terror for the fundamentalismanization of criminal law in a multi-cultus-ritualistic society

:boeps: Lucy in the sky with diamonds, 50 jaar na de sixties!

En dan cum laude ??? Wie heeft dat beoordeeld?

mark61
25-05-15, 11:12
Wat is 'fundamentalismanization'?

Dat vroeg ik me ook af :hihi: Misschien moet het iets betekenen van 'het tot fundamentalisme verklaren van iets'. Het is iig. een grammaticaal gedrocht. Wat dat -an- daar doet is mij een raadsel.

Het enige dat ik me erbij kan voorstellen is de ontwikkeling in het strafrecht om fundamentalisme an sich strafbaar te stellen, zonder het in acht nemen van de territoriale beperking het het strafrecht van een land. Zoals nu mensen worden vervolgd om wat ze in Syrië zouden hebben gedaan, waarvan voor mij althans onduidelijk is hoe Nederland daar enige juridische zeggenschap over heeft. Ook de strafbaarheid en de aard van de daden in kwestie lijkt me juridisch wat moeilijk liggen.

De VS heeft dus ingevoerd dat het strafbaar is om in een ander land op Amerikaanse soldaten te schieten die daar met een invasie bezig zijn.

Dat is een revolutionaire nouveauté. Sinds wanneer hebben Amerikaanse wetten geldigheid buiten het eigen territorium? En sinds wanneer is oorlogvoeren een misdrijf begaan door individuele soldaten?

En stel je voor dat ze dat op de miljoenen Duitse en Japanse soldaten hadden toegepast na WOII...

Maar goed, ik weet niet waar die scriptie over ging.

mark61
25-05-15, 11:24
De advocaat die geen handen wil schudden studeerde kort geleden af in de rechten. Bij de Erasmus Universiteit. Mohammed Enait’s eloquente scriptie heet Terrornoia - een aanklacht tegen de Nederlandse politiek en de rechterlijke macht. Ook zijn docenten bij strafrecht moeten het ontgelden.

De staf bij strafrecht noemt hij: “Professoren die, zonder uitzondering, allemaal in zichzelf gekeerde blanken zijn, klonen van elkaar, die niet open staan voor andere meningen en opinies.” En Nederland is volgens hem niet democratisch, maar ‘demo-n-cratic’, hooguit democratisch op een duivelse manier, dus.

Mohammed Faizel Enait meent dat de Nederlandse maatschappij, de rechtspraak, de politiek en de rechtswetenschap worden geregeerd door paranoïde angsten, aangewakkerd door 11 september en de moord op Theo van Gogh en Pim Fortuyn. Vanuit die paranoïde cultuur wordt besloten tot draconische maatregelen, die voornamelijk moslims tot terroristen reduceert: dat de Hofstadgroep werd opgepakt zonder veel bewijs, is daar volgens hem een voorbeeld van. Zie ook de uitgebreidere beschouwing in Erasmus Magazine 5.

EM.Online:*Detail (http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/264-afstudeerder-mohammed-enait-bijt-van-zich-af/)

Het pleit wel voor de EUR dat ze een scriptie goedkeuren met kritiek op de EUR erin.

mark61
25-05-15, 11:37
Nou ik heb wel een artikel gevonden over die scriptie; een interview is het ook niet echt, en concreet wordt het ook niet, maar toch:

EM.Online:*EM5 09-10-08 (http://www.erasmusmagazine.nl/archief/jaargang_12_2008_2009/em5_09_10_08/)

Charlus
25-05-15, 14:36
Mohammed Enait’s eloquente scriptie heet Terrornoia - een aanklacht tegen de Nederlandse politiek en de rechterlijke macht. Ook zijn docenten bij strafrecht moeten het ontgelden.

De staf bij strafrecht noemt hij: “Professoren die, zonder uitzondering, allemaal in zichzelf gekeerde blanken zijn, klonen van elkaar, die niet open staan voor andere meningen en opinies.”
Waardevrije wetenschapsbeoefening? Zoals hier omschreven eerder een schotschrift of column of mandarijnen op zwavelzuur (bij Bol alleen tweedehands voor €275, zie ik nu).
Misschien geldt rechten niet als wetenschap.

CONTRA
25-05-15, 14:41
Wat is 'fundamentalismanization'?

was dat slechts het enige wat je niet aan de titel snapte?

Charlus
25-05-15, 14:47
Ik denk af en toe bijna dat ik fundamentalismanization begrijp. Het doet me een beetje denken aan dat woord in Mary Poppins.
Fundamentalismation. Wat zou de Ned. vertaling van fundamentalismanization zijn?

Iznogoodh
25-05-15, 17:09
De advocaat die geen handen wil schudden studeerde kort geleden af in de rechten. Bij de Erasmus Universiteit. Mohammed Enait’s eloquente scriptie heet Terrornoia - een aanklacht tegen de Nederlandse politiek en de rechterlijke macht. Ook zijn docenten bij strafrecht moeten het ontgelden.

De staf bij strafrecht noemt hij: “Professoren die, zonder uitzondering, allemaal in zichzelf gekeerde blanken zijn, klonen van elkaar, die niet open staan voor andere meningen en opinies.” En Nederland is volgens hem niet democratisch, maar ‘demo-n-cratic’, hooguit democratisch op een duivelse manier, dus.

Mohammed Faizel Enait meent dat de Nederlandse maatschappij, de rechtspraak, de politiek en de rechtswetenschap worden geregeerd door paranoïde angsten, aangewakkerd door 11 september en de moord op Theo van Gogh en Pim Fortuyn. Vanuit die paranoïde cultuur wordt besloten tot draconische maatregelen, die voornamelijk moslims tot terroristen reduceert: dat de Hofstadgroep werd opgepakt zonder veel bewijs, is daar volgens hem een voorbeeld van. Zie ook de uitgebreidere beschouwing in Erasmus Magazine 5.

Kortom: Vol-ko-men geschift, die soepjurk.
Religion does this to people...

Iznogoodh
25-05-15, 17:11
was dat slechts het enige wat je niet aan de titel snapte?
Je vraagt je in alle ernst af of ze bij de Erasmus niet allemaal gek zijn geworden.

super ick
25-05-15, 17:53
Kortom: Vol-ko-men geschift, die soepjurk.
Religion does this to people...

Als geloof een ideologie wordt dan zijn de rapen gaar.

de spreekwoordelijke rapen, Charlus

mark61
25-05-15, 18:13
Kortom: Vol-ko-men geschift, die soepjurk.
Religion does this to people...

Ik denk dat ie zonder godsdienst precies dezelfde persoon was geweest. Hoe weet jij dat het door de godsdienst komt? Onder gelovigen lijkt ie me ook nogal een uitzondering.

Tomas
25-05-15, 19:48
Zonder religie was ie voor gek verklaard. Mét kan ie zover komen blijkbaar. Onvoorstelbaar, maar waar.

Wat ik zo lees, en de terminologie die hij hanteert, zou er op wsdb als zoete koek ingaan. Zelfs een topicje speciaal geopend voor wat persoonsverheerlijking, zou mij niets verbazen. Geen uitzondering qua mening/opnie. De uitzondering is dat hij het beter/duurder verwoord; een soort intellectueel.

H.P.Pas
25-05-15, 21:07
Jasper was leuker.

https://www.youtube.com/watch?v=o99CkyFqmQE

super ick
25-05-15, 21:22
Onder gelovigen lijkt ie me ook nogal een uitzondering.

Onder wie is het geen uitzondering dan?

mark61
25-05-15, 22:42
Onder wie is het geen uitzondering dan?

Dat bedoel ik.

mark61
25-05-15, 22:42
Zonder religie was ie voor gek verklaard. Mét kan ie zover komen blijkbaar. Onvoorstelbaar, maar waar.

Wat ik zo lees, en de terminologie die hij hanteert, zou er op wsdb als zoete koek ingaan. Zelfs een topicje speciaal geopend voor wat persoonsverheerlijking, zou mij niets verbazen. Geen uitzondering qua mening/opnie. De uitzondering is dat hij het beter/duurder verwoord; een soort intellectueel.

Nochtans is er op wsdb duidelijk geen belangstelling voor Enait. Hij is nog warriger dan Revisor.

super ick
26-05-15, 07:39
Zonder religie was ie voor gek verklaard. Mét kan ie zover komen blijkbaar. Onvoorstelbaar, maar waar.

Wat ik zo lees, en de terminologie die hij hanteert, zou er op wsdb als zoete koek ingaan. Zelfs een topicje speciaal geopend voor wat persoonsverheerlijking, zou mij niets verbazen. Geen uitzondering qua mening/opnie. De uitzondering is dat hij het beter/duurder verwoord; een soort intellectueel.

Ik 'verdenk' degelijke types ervan dat ze een soort act opvoeren om publiciteit. Wellicht denken ze een beetje die kant op maar zetten ze het enorm aan in de media met de gedachte dat iedereen het morgen over hem gaat hebben.

Iznogoodh
26-05-15, 11:39
Ik denk dat ie zonder godsdienst precies dezelfde persoon was geweest. Hoe weet jij dat het door de godsdienst komt? Onder gelovigen lijkt ie me ook nogal een uitzondering.
Daar heb je wel gelijk in. Ik was wat kort door de bocht.

Olive Yao
27-05-15, 00:45
Dat vroeg ik me ook af :hihi: Misschien moet het iets betekenen van 'het tot fundamentalisme verklaren van iets'. Het is iig. een grammaticaal gedrocht. Wat dat -an- daar doet is mij een raadsel.




Ik denk af en toe bijna dat ik fundamentalismanization begrijp. Het doet me een beetje denken aan dat woord in Mary Poppins.
Fundamentalismation. Wat zou de Ned. vertaling van fundamentalismanization zijn?

Het woord "talisman" zit er ook in. Mooi woord.

Supercalifragilisticexpialidocious?

Charlus
27-05-15, 13:20
De -an- is cruciaal.

mark61
27-05-15, 18:15
De -an- is cruciaal.

Wat betekent het dan?

Charlus
27-05-15, 19:57
Oeps. Dacht dat ik de post verwijderd had. Ik dacht even dat -an- cruciaal was (iets met dat fundamentalismanization zonder -an- alleen betekent dat iemand fundamenteler wordt, terwijl met -an- er van etikettering sprake is) maar ik kwam er niet meer uit.

mark61
27-05-15, 22:06
Oeps. Dacht dat ik de post verwijderd had. Ik dacht even dat -an- cruciaal was (iets met dat fundamentalismanization zonder -an- alleen betekent dat iemand fundamenteler wordt, terwijl met -an- er van etikettering sprake is) maar ik kwam er niet meer uit.

'fundamentalis/zation' zou 'fundamentalistischer worden' of 'fundamenteel maken, funderen'' kunnen betekenen. Dat kan je op google vinden, al kennen de Oxford Dictionary en Merriam Webster het niet :) Ik geloof dat alleen niet-native speakers het gebruiken.

'fundamentalismization' zou 'ergens fundamentalisme van maken' kunnen betekenen, maar moeizaam is het wel. Google hits: met z 1 keer, met s en - [fundamentalism-isation] 5 keer, maar bij dezelfde bron :hihi:

Er is echter geen morfeem :nerd: -an- in het Latijn, waar dit soort woorden vandaan komt.

Wizdom
30-05-15, 23:48
We wisten allemaal al lang dat Enait een 'male chauvinist pig' was die je in het Middenoosten overal aantreft, blatend over de mannelijke superioriteit en de zondigheid van vrouwen.
In religieuze kringen is dat totaal gedegenereerde type dik gezaaid. SGP. CU. Enzovoorts. Het is de zoon die zegt dat er iets mis is met de moraal van zijn moeder die zwanger van hem werd nadat ze door zijn vader was verkracht.

Dat er nog mensen bestaan die in dit soort stereotypen geloven... Ongelovelijk... En dat in 2015...

Wizdom
30-05-15, 23:52
Als de echte reden voor schorsing de fraude is geweest dan is het terecht. Anders was het slechts een afrekening vanwege zijn verleden....

super ick
31-05-15, 19:07
Als de echte reden voor schorsing de fraude is geweest dan is het terecht. Anders was het slechts een afrekening vanwege zijn verleden....

Ik vind Enait ineens opvallend stil. Neem dus maar aan dat hij fout zit anders zou die mediageile dikkop echt wel van zich laten horen.

Olive Yao
31-05-15, 20:28
-



Als de echte reden voor schorsing de fraude is geweest dan is het terecht. Anders was het slechts een afrekening vanwege zijn verleden....

Dit is de zaak (http://tuchtrecht.overheid.nl/ECLI__NL__TAHVD__2015__163).

Zie o. a. punt 5.4.5 en 5.4.6 en met name het overzicht in punt 16.3.

Hoe kan hij er zo'n rommel van maken? Heeft hij veel bereikt, en dan gooit hij dat zo weg. Misschien kon hij de werkdruk niet aan, maar dat is geen verklaring voor veel van zn handelingen.