PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan noemt homohuwelijk ‘nederlaag voor de mensheid



super ick
28-05-15, 20:51
Vaticaan noemt homohuwelijk ‘nederlaag voor de mensheid’
Vaticaan noemt homohuwelijk ‘nederlaag voor de mensheid’
Door Pieter Immerzaal - woensdag 27 mei 2015, 11:24 in categorie: Samenleving
De belangrijkste kardinaal van het Vaticaan noemt de legalisering van het homohuwelijk in Ierland ‘een nederlaag voor de mensheid.’
‘Dit is niet alleen een nederlaag voor de christelijke principes, maar ook een nederlaag voor de mensheid’, zo zei de staatssecretaris van het Vaticaan, kardinaal Pietro Parolin, tegen Italiaanse media. Hij geldt als de nummer 2 binnen de Rooms-Katholieke kerk. Paus Franciscus heeft nog niet gereageerd.
Een grote meerderheid van de Ieren stemde afgelopen vrijdag voor het openstellen van het huwelijk voor homo’s en lesbiennes.


Zelf zo rot als een mispel maar wel het morele kompas van de mensheid blijven claimen. Treurig clubje oude seniele mannen met middeleeuwse ideeën.

mark61
28-05-15, 22:43
Ja, die was grappig :moe:

Het bestaan van die ouwemannenclub is al een nederlaag voor de mensheid.

Eric de Blois
29-05-15, 07:49
Het verbaasd mij dat, terwijl paus Franciscus eerder nog heel mild was over homoseksualiteit en zei "Als iemand homoseksueel is, van goede wil en de Heer zoekt, wie ben ik dan om dat te veroordelen", het Vaticaan nu wederom komt met een oud en bekend geluid als reactie op het Ierse "ja": "Ik denk dat we hier niet alleen spreken over een nederlaag voor christelijke principes, maar over een nederlaag voor de mensheid". De verklaring is afkomstig van kardinaal-staatssecretaris Pietro Parolin en niet van de paus. Wordt paus Franciscus soms afgeremd door conservatieve krachten binnen het Vaticaan?

super ick
29-05-15, 09:01
Het verbaasd mij dat, terwijl paus Franciscus eerder nog heel mild was over homoseksualiteit en zei "Als iemand homoseksueel is, van goede wil en de Heer zoekt, wie ben ik dan om dat te veroordelen", het Vaticaan nu wederom komt met een oud en bekend geluid als reactie op het Ierse "ja": "Ik denk dat we hier niet alleen spreken over een nederlaag voor christelijke principes, maar over een nederlaag voor de mensheid". De verklaring is afkomstig van kardinaal-staatssecretaris Pietro Parolin en niet van de paus. Wordt paus Franciscus soms afgeremd door conservatieve krachten binnen het Vaticaan?

Hij heeft in ieder geval de touwtjes niet strak in handen. Of hij roept maar wat.

Eric de Blois
29-05-15, 09:38
Hij heeft in ieder geval de touwtjes niet strak in handen. Of hij roept maar wat.

Ik denk dat eerste. Conservatieven zijn nog steeds in de meerderheid.

Tomas
29-05-15, 11:48
"Als iemand homoseksueel is, van goede wil en de Heer zoekt, wie ben ik dan om dat te veroordelen"

Ik weet natuurlijk ook niet wat er bedoelt wordt met 'van goede wil en de Heer zoekt', maar het kan heel goed zijn dat het homohuwelijk daar niet onder valt. Voorzichtig uitgedrukt.

Eric de Blois
29-05-15, 21:29
"Als iemand homoseksueel is, van goede wil en de Heer zoekt, wie ben ik dan om dat te veroordelen"

Ik weet natuurlijk ook niet wat er bedoelt wordt met 'van goede wil en de Heer zoekt', maar het kan heel goed zijn dat het homohuwelijk daar niet onder valt. Voorzichtig uitgedrukt.

Liefde voor de Heer... Herenliefde zal hij bedoeld hebben.