PDA

Bekijk Volledige Versie : Hij kan het wel :)

mark61
29-05-15, 21:09
Rutte kritisch over enorme bonussen: ‘Ga dan naar het buitenland, toedeledoki’

Binnenland

Mark Rutte heeft zich op het VVD-congres in Arnhem kritisch uitgelaten over bestuurders van door belastinggeld gesteunde instellingen die zichzelf enorme bonussen laten uitkeren.

Hij zei:

“Ik erger me er kapot aan als ze dan zeggen dat het nodig is, omdat ze in het buitenland zo veel geld kunnen verdienen. Dan denk ik: ga dan, toedeledoki!”

Rutte kritisch over enorme bonussen: (http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/29/rutte-kritisch-over-hoge-bonussen-bij-door-belastinggeld-gesteunde-instellingen/)

:hihi:

mark61
29-05-15, 21:10
Extreem hebzuchtig? Donder dan op. Zulke bestuurders hebben we hier niet nodig. Verkeerde motivatie. Eigenlijk geen motivatie. Geen motivatie waar anderen, inclusief het bedrijf in kwestie, wat aan hebben in ieder geval.

Ik schat dat ze in de VS en GB niet eens aan de bak komen. Piepende muizen in polderland.

Wizdom
31-05-15, 00:58
Rutte kritisch over enorme bonussen: ‘Ga dan naar het buitenland, toedeledoki’

Binnenland

Mark Rutte heeft zich op het VVD-congres in Arnhem kritisch uitgelaten over bestuurders van door belastinggeld gesteunde instellingen die zichzelf enorme bonussen laten uitkeren.

Hij zei:

“Ik erger me er kapot aan als ze dan zeggen dat het nodig is, omdat ze in het buitenland zo veel geld kunnen verdienen. Dan denk ik: ga dan, toedeledoki!”

Rutte kritisch over enorme bonussen: (http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/29/rutte-kritisch-over-hoge-bonussen-bij-door-belastinggeld-gesteunde-instellingen/)

:hihi:

Altijd dat slappe gelul... Vervolgens wordt er niets aan gedaan... We dronken een glas... Deden een plas... En alles bleef zoals het was....

De rijken worden rijker en de armen worden armer.... Ik ben wel erg teleurgesteld in de Westerse samenleving... Dit zegt mij dat de Westerse samenleving totaal niet weerbaar is en dat de positieve omstandigheden die er ook geweest waren er slechts waren vanwege strategische maatschappelijke ombuigingen die nodig zijn geweest als overbrugging naar de volgende fase van de centralisatie van de macht waar we naar op weg zijn....

Er wordt een piramide spel gespeeld over een lange termijn waarvan alleen de leden van de piramide een goed beeld van hebben... De burger zelf ziet door de bomen het bos niet meer...

super ick
31-05-15, 20:02
Extreem hebzuchtig? Donder dan op. Zulke bestuurders hebben we hier niet nodig. Verkeerde motivatie. Eigenlijk geen motivatie. Geen motivatie waar anderen, inclusief het bedrijf in kwestie, wat aan hebben in ieder geval.

Ik schat dat ze in de VS en GB niet eens aan de bak komen. Piepende muizen in polderland.

Ik ken niet 1 Neserlandse superbankier in het buitenland. Allemaal gelul. Alsof er in Nederland alleen dan nog een soort derderangs bankiers overblijven.

Umarvlie
01-06-15, 09:25
Voorbeeldje was Ruding. Overigens, het zijn niet de top "bestuurders" bij banken die het meeste verdienen.

super ick
01-06-15, 11:25
Banken liften mee op de economie. Of er echt topbestuurders bestaan die een bank tegen de vaart der volkeren in kunnen doen floreren of zich kan onderscheiden van een andere bank waag ik te betwijfelen. Het is momenteel niet merkbaar.

Toptoezichthouders hadden in het verleden wel veel schade kunnen voorkomen maar die zaten toen helaas te slapen.

Woekerpolisaffaire, DSB, toestaan dat benken met enkele procenten eigen vermogen opereerden, etc. :slaap:

Ibrah1234
01-06-15, 13:54
Ik ken niet 1 Neserlandse superbankier in het buitenland. Allemaal gelul. Alsof er in Nederland alleen dan nog een soort derderangs bankiers overblijven.

Nout Wellink bij China Construction Bank. En niet te vergeten onze voormalige vakbondsman Wim Kok. Die graait ook lekker mee :blij:

Al Sawt
01-06-15, 16:15
Nout Wellink bij China Construction Bank. En niet te vergeten onze voormalige vakbondsman Wim Kok. Die graait ook lekker mee :blij:

Bankcarrière van Kok en Wellink is te danken aan politieke benoemingen.

mark61
02-06-15, 00:25
Toptoezichthouders hadden in het verleden wel veel schade kunnen voorkomen maar die zaten toen helaas te slapen.

Woekerpolisaffaire, DSB, toestaan dat benken met enkele procenten eigen vermogen opereerden, etc. :slaap:

Het grote probleem, over de hele wereld, is dat het om één clubje old boys gaat. Hotshots uit de financiële wereld worden ministers / politici, en omgekeerd. Allemaal vriendjes.

Als je een minister van financiën krijgt, zoals Zalm, die dan daarna bij de DSB gaat werken (en nog een aantal, toevalligerwijze, VVD-ers), en dan weer in de politiek, dan heb je gewoon een probleem. Bij de DSB keken de heren gewoon de andere kant op. Op zijn minst incompetent.

Bofko
05-06-15, 11:16
Bonusbestuurders : gemeenschappelijke vijand van links, rechts, atheistisch, religieus en politici!

Het blijft vreemd dat in democratieën, waar 99% tegen is, dit toch kan gebeuren.