PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslima krijgt geen ongeopend blikje: 'kan een wapen zijn'



IbnRushd
01-06-15, 15:00
Moslima krijgt geen ongeopend blikje: 'kan een wapen zijn'

Door: Mari Meyer
1-6-15 - 02:33 Tahera Ahmad

Een Amerikaanse moslima is naar eigen zeggen gediscrimineerd tijdens een vlucht van de maatschappij United Airlines, meldt CNN. Tahera Ahmad (31) vroeg uit hygiënische overwegingen om een ongeopend blikje. Dat werd haar geweigerd, omdat het blikje volgens de stewardess als wapen kon worden gebruikt. Een man naast haar kreeg wel zonder aarzelen een ongeopend blikje bier.

Ahmad is hoofd van de afdeling voor Interreligieuze Dialoog van Northwestern University. Ze was onderweg van Chicago naar Washington voor een conferentie die de dialoog tussen Israëlische en Palestijnse tieners wil bevorderen.

Ze plaatste na haar vlucht een post op Facebook, waarin ze beschrijft wat er gebeurde en ook vertelt dat ze naderhand door een medepassagier werd uitgescholden vanwege haar geloof. Ahmad draagt een hoofddoek en vliegt regelmatig met United Airlines. Ze vraagt altijd om ongeopende blikjes en dit is haar nog nooit eerder geweigerd.

Volgens een woordvoerder van United heeft de stewardess meerdere malen geprobeerd om Ahmad tevreden te stellen en berust het incident op een misverstand. De luchtvaartmaatschappij heeft met haar gesproken en heeft excuses aangeboden, maar Ahmad liet later weten dat ze zich tijdens het gesprek niet serieus genomen voelde.

ad.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4045194/2015/06/01/Moslima-krijgt-geen-ongeopend-blikje-kan-een-wapen-zijn.dhtml)

Umarvlie
01-06-15, 15:18
Oh... misverstand, dan is het goed ....

super ick
01-06-15, 15:25
Volgens eigen zeggen....

Ergens aan het andere eind van de wereld wordt vermoedelijk 1 moslim onrecht aan gedaan.

Erruggg.

Umarvlie
01-06-15, 15:28
Ah... de oplossing ... gewoon bagitaliseren. Kunnen we voortaan op alles toepassen dan.

Marocc_man
02-06-15, 01:24
arts met eed geeft virus aan marokkaan die atlethische longen heeft door virus krijgt marokkaan copd en sterft spoed

Marocc_man
02-06-15, 02:04
een keer bestelde ik MARBORO bij een kantine. Mevrouw achter de kassa gaf mij shag TARIBI. ik zei ik vroeg om MARLBORO niet on TARIBI. ze zei: MARLBORO is duur voor jou.[ ik wilde tegen haar zeggen Marlboro is duur , maar u bent al het goedkoopste vrouw ter wereld]. uit schaamte zei ik niks

Marocc_man
02-06-15, 02:51
bagataliseren is oplossing ? wah ya weddi waaaaah

Marocc_man
02-06-15, 02:54
bagataliseren is machtiging geven dat anderen-----vijanden van jou en van je nakommelingen toestmming geven om -----over je rechten beslissen