PDA

Bekijk Volledige Versie : Stromae: 'Ik huil omdat we er maar niet in slagen om samen te leven'



Marsipulami
17-06-15, 08:36
'Ik huil omdat we er maar niet in slagen om samen te leven'


Vandaag om 08:01 door phu

Er zijn beelden opgedoken van Paul ‘Stromae’ Van Haver tijdens zijn tournee in Afrika. Wanneer hij het tijdens een interview over de genocide in Rwanda heeft, barst Stromae in tranen uit.

Stromae was eind mei in Abidjan te gast in het muziekprogramma C’Midi van RTI1. Hij valt er onverwacht volledig uit zijn rol als er een filmpje over de Rwandese genocide wordt getoond. 'Het is verschrikkelijk', geeft de zanger zijn mening. 'Het heeft me geraakt en het raakt me nog steeds dat we er maar niet in slagen om samen te leven.' Er vloeien tranen en de gast naast Stromae diept een zakdoek op. Het zijn plotse tranen, want een minuut eerder zat de zanger nog hardop te lachen.

‘Sorry dat ik huil. Het overvalt mij hier plots. En dat nu al voor de derde keer sinds ik in Afrika ben', herpakt een ietwat gegeneerde Stromae zich. 'Het overkwam me de laatste keer ook in Kaapverdië. Elke keer dat ik moet uitleggen dat we er maar niet in slagen om samen te leven, huil ik, want het is waar.'

De vader van Paul Van Haver (30) stierf, net als 800.000 anderen, in de tweede Rwandese genocide in 1994.


https://youtu.be/QYYmKrS3WgE