PDA

Bekijk Volledige Versie : Albert Heijn kapt met ramadan-schap



Umarvlie
17-06-15, 13:57
Het ramadan-dispay, dat elk jaar rond de vastenmaand in winkels van Albert Heijn te vinden was, verdwijnt. Het tijdelijke schap zal dit jaar in geen enkele vestiging van de supermarktketen te vinden zijn.

Dat meldt Dagna Hoogkamer woordvoerster van Al bert Heijn tegenover Nu.nl. "We waren niet zo tevreden over het display omdat het vaak wat rommelig oogde in de winkel en het assortiment niet optimaal aansloot op de behoefte van de klant", legt Hoogkamer uit.

Vorig jaar stond het speciale ramadan-display, met de slogan ‘Alles voor de Ramadan. Gewoon bij Albert Heijn’, nog in ruim 250 winkels van de grootgrutter. Albert Heijn begon in 2012 met 40 ramadanschappen en breidde dit aantal in de jaren daarop verder uit.

Bulgur, vijgen, dadels
In plaats van ramadan-displays, die los op de winkelvloer werden geplaatst, worden er vanaf dit jaar een tiental producten in bulkverpakking in de winkelrekken gelegd. Deze extra grote verpakkingen, zoals onder meer bulgur, dadels, vijgen en olijven, komen in 150 winkels te liggen.

Extra
Bij alle Albert Heijn-winkels (ruim 850) worden de producten, waar tijdens de vastenmaand meer vraag naar is, extra geleverd. "We willen graag een winkel zijn voor iedereen en proberen ons assortiment zo goed mogelijk aan te sluiten op de buurt waar we in gevestigd zijn", aldus Hoogkamer.

(Bron: Telegraaf)

SportFreak
17-06-15, 15:01
niet Albert Heijn kapt ermee maar de echte moslims die in de maling werden genomen door AH die hebben AH al heel lang de rug terug gekeerd

Marsipulami
17-06-15, 15:28
Moslimgeld heeft geen last van racisme


wo 17/06/2015 - 11:57 Kolet Janssen

"Een apart halalhoekje in de supermarkt, een eigen kledinglijn voor moslima’s. Nu de ramadan in aantocht is, worden een aantal ondernemers wakker. Ze ruiken geld, moslimgeld."

Want blijkbaar heeft een moslimgezin meer geld te besteden tijdens de ramadan. Op gebied van geld uitgeven wordt er niet gediscrimineerd: iedereen mag het doen, en liefst zo veel mogelijk. En de moslimmarkt kan blijkbaar een paar gaten vullen in ons westers consumptiepatroon. Alleluja! Of liever: Insjallah!

Waarom is de ramadan bij uitstek de periode om moslims te bestoken met een verleidelijk aanbod en hen het geld uit de zakken te lokken? Is de ramadan dan geen maand van soberheid en vasten? Of zit daar ook al de klad in? Moslims eten en drinken niet overdag tijdens de ramadan, zo weten we. Maar ’s avonds eten ze natuurlijk wel. Het eten wordt dus uitgesteld, en krijgt daardoor een speciaal en meer gemeenschappelijk karakter. Het mag allemaal wat kwalitatiever en feestelijker zijn.

Door minder te eten, spaar je ook geld uit en dat kun je dan weer aan andere dingen besteden. Zoals kleding, online te bestellen tijdens de lange zomeravonden. Of tv-series met mosliminslag, die je samen in goed moslimgezelschap kunt bekijken. Slim bekeken van die producenten om in dat gat te springen!

En wat valt de ramadan (tenminste dit jaar) ongelooflijk goed, commercieel gezien. Net na de hype met doe-het-zelfapparaten en after shavellotions van vaderdag, het kon niet beter! Een maand waarin verder geen enkel belangrijk feest in zicht was, want na vaderdag trekt iedereen met vakantie en duurt het (voor de winkeliers veel te) lang voordat ze hun ‘terug naar school’-versiering kunnen bovenhalen.

Iedereen mag zelf weten waar hij wel of niet zijn geld aan uitgeeft. We leven in een vrij land. Maar of we nu blij moeten zijn met die aparte marketing en het selectieve inspelen op een feestperiode uit een andere cultuur, is nog maar de vraag. Want moslims geven dan misschien ook meer geld uit dan ze van plan waren, net zoals wij zo vaak, echt dichter bij elkaar komen we op die manier niet bepaald.

Pluimen temmen

Ik wil namelijk liever ook meegenieten van hun lekkers en hun moois. Net zoals veel moslimkinderen ook cadeautjes krijgen van Sinterklaas, ben ik stiekem wel eens jaloers op de eindeloze keuze aan kleurige en elegante hoofddoekjes waarover veel moslima’s beschikken. Om nog maar te zwijgen van de kunstige manier waarop ze hem om hun haren knopen. Dat krijg ik niet online geleerd, dat zal iemand me eens een paar keer in het echt moeten voordoen. Dan kan ik eindelijk ook van mijn fiets stappen zonder eerst een kwartier mijn pluimen te moeten temmen. Ik weet wel dat een hoofddoek heel andere achtergronden en doelstellingen heeft dan dat, maar intussen is het toch maar mooi meegenomen!

Dadels en zoete koekjes

Stel je toch eens voor, dat we op een zomerse avond in de wijk lekker mee mogen snoepen van hun dadels en zoete koekjes. Dat we hen overdag op het werk mee aanmoedigen en hen helpen om vol te houden door zelf een beetje te dimmen met onze lunch. Dat we hen gelukwensen op hun feestdagen en zij op de onze en dat het zo allemaal voor iedereen nog meer feest wordt.

Het gebeurt al, ik weet het wel. Maar nog veel te weinig. En dat ligt aan ons allemaal. De ingrediënten voor een diverse samenleving zijn in overvloed aanwezig. We moeten alleen beginnen te koken. Smakelijk!

(Kolet Janssen is jeugdauteur, oud-lerares, (pleeg)moeder en oma.)

Eric de Blois
17-06-15, 18:59
niet Albert Heijn kapt ermee maar de echte moslims die in de maling werden genomen door AH die hebben AH al heel lang de rug terug gekeerd

Goh, dat zal AH heel erg vinden.

Ibrah1234
19-06-15, 01:07
Klasse AA asperges van de AH gegeten. Zonder draden, zacht als boter, en gelijkwaardig aan de exemplaren rechtstreeks bij de aspergekweker aangeschaft. Je urine stinkt verschrikkelijk na het eten van asperges maar dat zal denk ik door de ontgifting komen?

Meer biologische groenten bij de AH i.p.v. die shoarma en pizza terreur. Daar kun je geen rondje IJsselmeer op fietsen laat staan 11 uur per dag werken.

Onze eetcultuur is weggesmeten en vervangen door geïmporteerde rotzooi. Voor mijn favo maaltijd, behaarde varkenspoten met zuurkool, moet ik de grens over naar Duitsland (Eisbein mit sauerkraut).

Hier in het noorden niet meer te krijgen. Is allemaal MacDonalds, Chinezen, Shoarma en Pizza meuk.

Geen wonder dat die Duitsers beter en harder werken en tevens meer produceren. Dat lukt niet op een Taco of Pizza :D