PDA

Bekijk Volledige Versie : Senator Bernie Sanders, Vermont, kandidaat democratische nominatie



Olive Yao
27-06-15, 20:03
-
Bernie Sanders website (https://berniesanders.com/)


Campagne net gestart, website ziet er nieuw uit.

Hij wil hem zonder "super pacs" financieren.

Nederlandertje
28-06-15, 05:41
2 of 3 voorverkiezingen en dan stopt hij er mee. Tegen het geweld van de big spenders kan je niet op zonder de miljonairs achter je

Olive Yao
28-06-15, 09:12
-


2 of 3 voorverkiezingen en dan stopt hij er mee. Tegen het geweld van de big spenders kan je niet op zonder de miljonairs achter je

Da's democratie he.

mark61
28-06-15, 09:55
The Middle East Policy of President Bernie Sanders | Informed Comment (http://www.juancole.com/2015/04/president-bernie-sanders.html)

It is regrettable, but not surprising, that a candidate offering some sanity in domestic policy is apparently no more than another AIPAC operative in foreign policy.

Sanders is awful on Israel. He must be aware that US stance on Israel is directly linked to the wars he opposes, and yet he intentionally fails to connect those dots.

I don’t think a Sanders run will do much to pull HRC to the left. And it certainly won’t do anything to change US Israel policy.
Sadly, these first two comments are absolutely correct. Boycotting the Bibi speech had more to do with poking the Republicans who invited him than any disdain for Netanyahu and his cruel policies. Whatever Middle Eastern policy Bernie Sanders might have, in the unlikely event he became president, would be made in Tel Aviv, just as Elizabeth Warren’s would. Read their webpages. The only presidential candidates not fully acceptable to AIPAC are third party candidates who have zero chance of becoming president. The US Government will continue to be Israeli-occupied territory.

Bart.NL
28-06-15, 10:47
The US Government will continue to be Israeli-occupied territory.

Dat staat bijna gelijk aan zeggen dat Joden de dienst uit maken in de Verenigde Staten.

mark61
28-06-15, 12:02
Dat staat bijna gelijk aan zeggen dat Joden de dienst uit maken in de Verenigde Staten.

Dat is zeker zo waar het het Amerikaanse beleid t.a.v. Israël / Palestina betreft.

super ick
28-06-15, 13:39
-


Da's democratie he.

Aan de andere kant....vanaf school je hele leven in de politiek bivakkeren en via allerlei ellebogenwerk en achterkamertjes in de partijtop belanden is dat dan democratie? Dat kan hier sus ook alleen maar met behulp van een groot politiek orgaan. Dat dus ook miljoenen kost.
Daar kan je nog out of the bleu komen. Het heeft ook wel wat.

Er is daar in ieder geval iets te kiezen. Dat vind ik wel belangrijk bij democratie. Hier is al jaren helemaal niets te kiezen. Ja geneuzel in de marge van een of nadere fiscale toeslag van 150 bruto p/J voor minima. Dat is dan de inbreng van bijv. PvdA in de coalitie. Voor de herkenbaarheid.

super ick
28-06-15, 13:43
Dat is zeker zo waar het het Amerikaanse beleid t.a.v. Israël / Palestina betreft.

Bij veel Amerikanen speelt het geloof nog een grote rol. Nergens zoveel kerken gezien per dorp als in de VS. Dus als Joden het aan de stok krijgen met moslims of omgedraaid dan is het voor de gelovige Amerikaan niet meer dan logisch om de kant van Israel te kiezen.

Het is mijn mening niet maar zo werkt het daar wel. Handen af van het heilige land.

Nederlandertje
28-06-15, 14:03
-


Da's democratie he.

Ja het is democratie. Jij beslist zelf dat je de miljoen niet aanneemt waardoor je niet door het land kan reizen om jezelf aan het publiek te tonen. Waardoor je geen campagneteams in kan huren om campagne te voeren voor je.

Olive Yao
28-06-15, 14:11
-



dat je de miljoen niet aanneemt waardoor je niet

Da's democratie he.


@ super : o. k.

Bart.NL
28-06-15, 14:24
Ja het is democratie. Jij beslist zelf dat je de miljoen niet aanneemt waardoor je niet door het land kan reizen om jezelf aan het publiek te tonen. Waardoor je geen campagneteams in kan huren om campagne te voeren voor je.

Voor wat hoort wat, als je dat geld aanneemt.

Nederlandertje
28-06-15, 15:55
-


Da's democratie he.


@ super : o. k.

Het is zijn eigen keuze dus democratie. Hij wordt niet gedwongen het niet aan te nemen of gedwongen om het aan te nemen.

Olive Yao
13-02-16, 10:47
.
Op 12 februari 2016 heeft Bernie Sanders de democratische voorverkiezingen in New Hampshire ruim gewonnen.

"Together we have sent a message that will echo from Wall Street to Washington, from Maine to California. And that is that the government of our great country belongs to all of the people and not just a handful of wealthy campaign contributors and their super pacs.”
(vanaf 2:12)


https://www.youtube.com/watch?v=3mPrnEcVjf4

mark61
13-02-16, 10:54
Bij veel Amerikanen speelt het geloof nog een grote rol.

Dat geldt niet voor de meeste Democratische kiezers. Dus daar speelt wat anders.

De meeste van de ca. 6 miljoen joden in de VS stemmen steevast op de Democraten. Dat is de conventionele verklaring dat Dem kandidaten pro-Israël zijn. Dat is een aardig stemmenblok, maar ik zou zeggen te verwaarlozen vergeleken bij de stemmen van de Afro-Amerikanen (12% van de bevolking) en Latino's. Maar die stemmen veel minder.

mark61
13-02-16, 10:56
Op 12 februari 2016 heeft Bernie Sanders de democratische voorverkiezingen in New Hampshire ruim gewonnen.

Ik vind hem erg leuk hoor, maar wat denkt iedereen eigenlijk dat er gaat gebeuren als ie president wordt?

We hebben net 8 jaar obstructie en sabotage gezien van het Republikeinse Congres. Stel je voor hoe dat zal gaan met de bern in het Witte Huis. You ain't seen nothing yet, zou ik zeggen.

Alles wat hij gaat voorstellen, de begroting, wetsontwerpen, whatever, gaat er afgeschoten worden.

Hoe zie jij dat eigenlijk voor je?

mark61
13-02-16, 11:02
2 of 3 voorverkiezingen en dan stopt hij er mee. Tegen het geweld van de big spenders kan je niet op zonder de miljonairs achter je

Dat blijkt dus niet te kloppen. Hij zwemt in het geld; heeft momenteel meer te besteden dan de hillary.

Hij heeft steun van de basis. Miljoenen mensen die een tientje overmaken.

Maar eigenlijk zouden ze die hele onzin moeten afschaffen natuurlijk. Waarom moet je miljoenen aan een campagne besteden? Daar zijn de media toch voor, het publiek informeren over de kandidaten en hun ideeën?

Want die toespraken gaan nooit ergens over. Je zou er nooit achter komen wat hun standpunten zijn aan de hand van die toespraken of debatten.

Komt nog bij dat het echte werk grotendeels door onbetaalde vrijwilligers wordt gedaan.

Olive Yao
13-02-16, 11:11
Ik vind hem erg leuk hoor, maar wat denkt iedereen eigenlijk dat er gaat gebeuren als ie president wordt?

We hebben net 8 jaar obstructie en sabotage gezien van het Republikeinse Congres. Stel je voor hoe dat zal gaan met de bern in het Witte Huis. You ain't seen nothing yet, zou ik zeggen.

Alles wat hij gaat voorstellen, de begroting, wetsontwerpen, whatever, gaat er afgeschoten worden.

Hoe zie jij dat eigenlijk voor je?

Ongeveer zoals jij.

mark61
13-02-16, 11:17
Ongeveer zoals jij.

Ik zie anders niks dan 4 jaar duisternis. Ik vraag me af of het Congres oorlogen kan beginnen en de president = commander in chief dat kan vetoën :haha:

Kijk, op de lange duur wijst de demografische ontwikkeling van de VS op permanente macht voor de Democraten. De basis van de Republikeinen, ouwe witte mannen, wordt gewoon steeds kleiner. Maar ze zitten diep in de macht (net als hier overigens, in elke afdeling van de maatschappij), en met het gegeven dat ze de kiesdistricten in de staten ge-'gerrymandered' hebben, en dat Democratische kiezers nooit op komen dagen bij de Congresverkiezingen, gaat dat nog decennia zo door.

Ik vrees dat Hillary de macht in de partij heeft. Ben benieuwd hoe Californië gaat stemmen, de grootste leverancier van Dem kiesmannen.

Hoe dan ook, voor ons niet-Amerikanen komt er toch alleen maar troep uit de VS. Zoals ik boven al had aangehaald, geen Bernie Sanders die Israël op zijn plaats gaat zetten.

Clinton maintains lead over Sanders in California, poll finds - SFGate (http://www.sfgate.com/politics/article/Clinton-maintains-lead-over-Sanders-in-6738826.php)

The_Grand_Wazoo
13-02-16, 11:18
Ja, dat vraag ik mij ook af.
Zijn analyse en boodschap is, naar mijn idee de correcte, nl. de middenklasse, en daarmee het midden en klein bedrijf, is de eigenlijke economische motor van een nationale economie. De middenklasse is al 30 jaar aan het afkalven, steeds groter groepen worden bedreigd in hun minimale bestaanszekerheid. Daar moet alle aandacht en stimuleringsmaatregelen van de overheid naar uitgaan. Niet geld bij drukken en de rente laag houden om de banken en financiele sector in de gelegenheid te stellen op de oude voet voort te gaan. (Problematisch is natuurlijk wel dat het enorme resevoir aan kapitaal dat door de wereld klotst en dat per dag groeit met de geldpers op volle toeren, zal moeten worden gesaneerd en dat vooral die zelfde middenklasse, ik bijv. met een huis dat ernstig onder water staat, maar desondanks moet worden verkocht, een fiks portie verlies zal moeten nemen en van de krediet-tiet afmoet). Maar in de VS, dat zag je ook met de negatieve reacties op Obama-care van mensen die er de grootste baat bij hebben, heerst een wonderlijke ideologische tweestrijd die mensen ertoe brengt tegen hun materiele belangen in te gaan.

mark61
13-02-16, 11:22
Ja, de klassieke 'turkeys voting for Christmas'. Als alle Amerikanen a) überhaupt zouden gaan stemmen en b) dat in hun eigen belang zouden gaan doen, zou er nooit meer een Rep in Washington worden gesignaleerd.

Maar a) niet meer dan 50% gaat stemmen en b) vooral potentiële Demstemmers komen niet opdagen.

En dan die 80 miljoen wapenbezitters natuurlijk, geen misselijk stemblok.

mark61
13-02-16, 11:23
Kortom, het is de schuld van de negerts, Latino's en armen zelf :slaap:

Obamacare is trouwens hoogst problematisch; vooral de middenklasse blijkt te worden getroffen. Zij die wel wat te makken hebben, maar geen of nauwelijks 'zorgtoeslag' krijgen zijn slechter af.

Vandaar dat Sanders' plan wel beter is, maar Amerikanen worden hysterisch van de kosten van zijn versie van de NHS.