PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouw verandert naam om op Facebook te kunnen



SportFreak
13-07-15, 17:13
Een Britse vrouw heeft haar naam veranderd in een poging haar Facebookaccount terug te krijgen. Jemma Rogers uit Londen gebruikte op Facebook het pseudoniem Jemmaroid Von Laalaa. Het sociale netwerk wilde bewijs zien dat Jemmaroid echt bestaat.


Jemma maakte het profiel in 2008 aan en koos voor een pseudoniem, omdat ze geen zin had in vriendschapsverzoeken van oude bekenden of vreemden. Vorige maand kreeg de dertigjarige vrouw opeens een berichtje van Facebook, dat haar verzocht een kopietje van een identiteitsbewijs aan te leveren. Jemma was bang dat ze van Facebook zou worden getrapt en stuurde een bewerkte foto van haar bankpas op.

De volgende dag werd haar account geblokkeerd. De vrouw smeekte Facebook om haar profiel weer te activeren, maar ze kreeg te horen dat haar identiteit niet kon worden bevestigd. Rogers besloot uit wanhoop haar naam te veranderen, waardoor ze nu officieel als Jemmaroid Von Laalaa door het leven gaat. Maar Facebook heeft haar nog altijd geen toegang tot haar profiel gegeven.

Idioot
,,Ik weet wel dat ik een idioot ben geweest, maar Facebook gaat hier belachelijk mee om", zegt mevrouw Von Laalaa tegen The Telegraph. "Ik kan nu al vijf weken niet op Facebook en ben al mijn foto's, berichten en dierbare herinneringen kwijt.'' Ook vervelend is dat ze zich genoodzaakt zag om bankpasjes en een rijbewijs aan te vragen met haar nieuwe naam erop. En het einde van de problemen is nog niet in zicht.

,,Ik kan niet geloven dat ik zit opgescheept met deze stomme naam en dat ik nog steeds niet kan inloggen'', klaagt Jemmaroid. ,,Het is ook moeilijk om in contact te komen met een mens bij Facebook, ik krijg alleen maar automatisch aangemaakte berichtjes terug. Het is belachelijk en ik schaam me ervoor.'' De vrouw vindt dat Facebook te veel macht heeft. ,,En dat is eigenlijk best wel eng.''

Cookies op AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/4100187/2015/07/13/Vrouw-verandert-naam-om-op-Facebook-te-kunnen.dhtml)