PDA

Bekijk Volledige Versie : Khamenei: Iran stopt niet met verzet tegen ‘arrogante VS’



mark61
18-07-15, 13:26
door Marije Willems
Buitenland

Iran zal niet stoppen met oppositie voeren tegen de “arrogante Verenigde Staten”. De nucleaire deal die de wereldmachten begin deze week sloten, verandert daar niets aan. Dat zei Irans Opperste Leider, ayatollah Ali Khamenei, in een toespraak aan het eind van de islamitische vastenmaand Ramadan, meldt persbureau Reuters.

Khamenei wil dat politici het akkoord nader onderzoeken om te kunnen verzekeren dat nationale belangen wel worden vertegenwoordigd. “Iran zal niet toestaan dat de revolutionaire principes of defensiemogelijkheden worden verstoord”, aldus Khamenei.

Amerikaanse leiders willen dat Iran zich overgeeft, zei Khamenei. “Iran zou niet blij zijn met een oorlog, maar als er één zou komen, zouden de Verenigde Staten worden vernederd.”

Historisch akkoord

Na bijna twee jaar intensief onderhandelen sloot Iran afgelopen dinsdag een nucleair akkoord met de zes grote mogendheden (de zogeheten P5+1 van Rusland, China, de VS, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland).

De kern van het akkoord bestaat uit forse inperking van Irans nucleaire activiteiten met als doel een Iraanse atoombom te voorkomen. In ruil worden de zware internationale sancties, die de Iraanse economie in crisis hebben gestort, opgeheven. Ook is er een compromis bereikt over de toelating van inspecteurs van het internationale atoomenergieagentschap IAEA aan de militaire locaties waar Iran werkt aan haar nucleaire programma.

Khamenei: Iran stopt niet met verzet tegen (http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/18/khamenei-iran-stopt-niet-met-verzet-tegen-arrogante-vs/)

Dat is helemaal niet waar. Een paar sancties worden opgeheven. Bij mijn weten is er geen sprake van dat alle sancties worden opgeheven.

Laat staan dat de VS een ambassade zouden openen in Teheran.

De volgende president van de VS gaat in ieder geval verder met Iran zieken, zoveel is zeker. Het is op de een of andere manier een heilige, eeuwige traditie geworden. En dat alles om een akkefietje waarbij niemand omkwam, onderhand een halve eeuw geleden.

Amerikanen, ik zal ze wel nooit begrijpen. Ik vind ze oliedom.

super ick
18-07-15, 16:47
door Marije Willems
Buitenland

Iran zal niet stoppen met oppositie voeren tegen de “arrogante Verenigde Staten”. De nucleaire deal die de wereldmachten begin deze week sloten, verandert daar niets aan. Dat zei Irans Opperste Leider, ayatollah Ali Khamenei, in een toespraak aan het eind van de islamitische vastenmaand Ramadan, meldt persbureau Reuters.

Khamenei wil dat politici het akkoord nader onderzoeken om te kunnen verzekeren dat nationale belangen wel worden vertegenwoordigd. “Iran zal niet toestaan dat de revolutionaire principes of defensiemogelijkheden worden verstoord”, aldus Khamenei.

Amerikaanse leiders willen dat Iran zich overgeeft, zei Khamenei. “Iran zou niet blij zijn met een oorlog, maar als er één zou komen, zouden de Verenigde Staten worden vernederd.”

Historisch akkoord

Na bijna twee jaar intensief onderhandelen sloot Iran afgelopen dinsdag een nucleair akkoord met de zes grote mogendheden (de zogeheten P5+1 van Rusland, China, de VS, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland).

De kern van het akkoord bestaat uit forse inperking van Irans nucleaire activiteiten met als doel een Iraanse atoombom te voorkomen. In ruil worden de zware internationale sancties, die de Iraanse economie in crisis hebben gestort, opgeheven. Ook is er een compromis bereikt over de toelating van inspecteurs van het internationale atoomenergieagentschap IAEA aan de militaire locaties waar Iran werkt aan haar nucleaire programma.

Khamenei: Iran stopt niet met verzet tegen (http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/18/khamenei-iran-stopt-niet-met-verzet-tegen-arrogante-vs/)

Dat is helemaal niet waar. Een paar sancties worden opgeheven. Bij mijn weten is er geen sprake van dat alle sancties worden opgeheven.

Laat staan dat de VS een ambassade zouden openen in Teheran.

De volgende president van de VS gaat in ieder geval verder met Iran zieken, zoveel is zeker. Het is op de een of andere manier een heilige, eeuwige traditie geworden. En dat alles om een akkefietje waarbij niemand omkwam, onderhand een halve eeuw geleden.

Amerikanen, ik zal ze wel nooit begrijpen. Ik vind ze oliedom.

Ik kom er net vandaan. Wyoming, California en Utah. Het grote Microsoft wilde gebruik maken van mijn diensten. Drie weken en een uitnodiging voor een hele grote vervolgopdracht. (Die ik waarschijnlijk ga afzeggen).
Mijn kijk op Amerikanen is voor een groot deel radicaal veranderd. Wat een instelling! Geen enkele moeite alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Geen domme weerstand om de weerstand wat ik hier regelmatig meemaak. Vijf verschillende groepen van verschillende afdelingen. Ze gaan echt voor resultaat. Schitterend om te doen. Een verademing in vergelijking tot die eigenwijze Nederlanders. Het respect wat ik daar gekregen heb was een verademing.

M.b.t. de internationale politiek vind ik het soms ook een stel achterlijken kaar dat vind ik van de Iraanse politieke leiders ook. Wat dat betreft zijn ze wel aan elkaar gewaagd.

Dat akkoord heb ik gelezen in de Volkskrant. Er komen alleen inspecteurs over de vloer uit landen waar Iran diplomatieke betrekkingen mee heeft, dus geen Amerikanen. Er is geen sprake van een Amerikaanse ambassade. Camera's plaatsen hebben ze geweigerd.
Op zich gaat het akkoord alleen werken zolang alle partijen van goede wil blijven. Iran kan inspectie weigeren. Dan moet een commissie beslissen. Wie er deel uit maakt van die commissie is mij nog duister.

mark61
19-07-15, 00:14
M.b.t. de internationale politiek vind ik het soms ook een stel achterlijken kaar dat vind ik van de Iraanse politieke leiders ook. Wat dat betreft zijn ze wel aan elkaar gewaagd.

Amerikanen weten niet wat goed voor ze is. Ze bedenken beleid, en voeren dat uit, dat precies het tegenovergestelde bewerkstelligt van wat de bedoeling was. Dus dat is objectief, en vanuit hun eigen belangen gezien, slecht.

De Iraanse leiders hebben alleen last van wat teveel trots. Maar voor de rest zien ze het haarscherp.

super ick
19-07-15, 08:42
Amerikanen weten niet wat goed voor ze is. Ze bedenken beleid, en voeren dat uit, dat precies het tegenovergestelde bewerkstelligt van wat de bedoeling was. Dus dat is objectief, en vanuit hun eigen belangen gezien, slecht.

De Iraanse leiders hebben alleen last van wat teveel trots. Maar voor de rest zien ze het haarscherp.

Amerikanen zijn in de waan dat van hen altijd een vorm van actie verwacht wordt. Deels is dat ook zo. Dan loop je het risico op je snuit te gaan. Gelukkig lijken ze daar de laatste tijd overheen gestapt. Ik hoop van harte dat ze het volhouden.

Tot 'wij' hier weer eens aan de beurt zijn. Dan moeten ze die houding onmiddellijk laten varen en ons wederom te hulp schieten.

mark61
19-07-15, 11:54
Amerikanen zijn in de waan dat van hen altijd een vorm van actie verwacht wordt.

Dat is een doorzichtig excuus om hun interventies te rechtvaardigen. "Ja maar, ze vroegen ons te helpen. Wij zijn de politieman van de wereld."

Crap. Ze bemoeien zich overal mee voor de economische belangen van de BV US of A, en nergens anders voor.

En als ze soms gevraagd worden te helpen, zoals in Vietnam, waar de anti-koloniale beweging hulp vroeg aan de 'kampioen van het anti-kolonialisme', zoals ze op een gegeven moment gezien werden, zeiden ze nee. Met het bekende gevolg.

Die hele Vietnamoorlog was overbodig, en leidde tot een resultaat dat precies tegengesteld was aan wat de bedoeling was.

super ick
20-07-15, 08:41
Dat is een doorzichtig excuus om hun interventies te rechtvaardigen. "Ja maar, ze vroegen ons te helpen. Wij zijn de politieman van de wereld."

Crap. Ze bemoeien zich overal mee voor de economische belangen van de BV US of A, en nergens anders voor.

En als ze soms gevraagd worden te helpen, zoals in Vietnam, waar de anti-koloniale beweging hulp vroeg aan de 'kampioen van het anti-kolonialisme', zoals ze op een gegeven moment gezien werden, zeiden ze nee. Met het bekende gevolg.

Die hele Vietnamoorlog was overbodig, en leidde tot een resultaat dat precies tegengesteld was aan wat de bedoeling was.

Ik heb het niet zo zeer over de besluitvormers, politici maar het Amerikaans volk. Zeg maar het verkooppraatje.

Goed bekeken is de enige oorlog die 'goed' is uitgepakt de tweede wereldoorlog geweest. Vlak na de val van Saddam zag je overigens ook straten vol juichende mensen.
Amerikanen hebben 1 manco. Ze gaan teveel van zichzelf uit. Dictator weg en de bevolking maakt er een rijk land van. Even de belemmerende factor opruimen en alles komt goed. Niet dus.

Oorlog pakt maar zelden positief.

mark61
20-07-15, 17:41
Amerikanen hebben 1 manco. Ze gaan teveel van zichzelf uit.

Ik denk dat ze zover niet eens komen. Ze denken gewoon in het geheel niet na.

Soldim
21-07-15, 06:31
Ik denk dat ze zover niet eens komen. Ze denken gewoon in het geheel niet na.

'kweenie.

Is het, van beide zijden niet gewoon berekendend? Voor de buhne harde taal uitslaan, achter de schermen de overeenkomsten tekenen en zekerheid creeeren? Neemt ook de tegenstanders van de verdragen wat wind uit de zeilen.

Abudhar
21-07-15, 07:10
De golfstaten financieren de Amerikaanse aanwezigheid in het MO. Die tientallen jaren aanwezigheid en oorlogvoeren is enkel om de veiligheid van Arabische staten te garanderen tegen vooral Iran. Dat ze daar tegelijk de lokale olie export en de veiligheid van bezet Palestina mee garanderen is gewoon lekker meegenomen.

super ick
21-07-15, 07:19
De golfstaten financieren de Amerikaanse aanwezigheid in het MO. Die tientallen jaren aanwezigheid en oorlogvoeren is enkel om de veiligheid van Arabische staten te garanderen tegen vooral Iran. Dat ze daar tegelijk de lokale olie export en de veiligheid van bezet Palestina mee garanderen is gewoon lekker meegenomen.

De golfstaten en Iran spelen over en weer een vuil spelletje. Als ergens in de regio de pleuris uitbreekt hebben zij altijd een vinger in de pap.

mark61
21-07-15, 17:32
'kweenie.

Is het, van beide zijden niet gewoon berekendend? Voor de buhne harde taal uitslaan, achter de schermen de overeenkomsten tekenen en zekerheid creeeren? Neemt ook de tegenstanders van de verdragen wat wind uit de zeilen.

Het buitenlandse beleid van de VS is gewoon dom. Al decennia. Ze doen voortdurend dingen waarvan een halfwit kan begrijpen dat die een effect sorteren dat tegengesteld is aan wat de bedoeling was. Ze zijn dus dom in het licht van hun eigen doelstellingen en belangen.

Als je het over dit verdrag hebt, dat is half-slim. Het had nooit zo ver hoeven en moeten komen. Iran is de ideale bondgenoot voor de VS in de regio. T.o.v. Rusland, Pakistan, Centraal-Azië, China, Turkije, en SA.

super ick
22-07-15, 07:48
Het buitenlandse beleid van de VS is gewoon dom. Al decennia. Ze doen voortdurend dingen waarvan een halfwit kan begrijpen dat die een effect sorteren dat tegengesteld is aan wat de bedoeling was. Ze zijn dus dom in het licht van hun eigen doelstellingen en belangen.

Als je het over dit verdrag hebt, dat is half-slim. Het had nooit zo ver hoeven en moeten komen. Iran is de ideale bondgenoot voor de VS in de regio. T.o.v. Rusland, Pakistan, Centraal-Azië, China, Turkije, en SA.

Politici kunnen daar het volk aanspreken door een beroep te doen op eer, op rechtvaardigheid, etc. Zag je Obama zingen op die begrafenis enkele weken terug? Zie je dat Rutte al doen? God bless the USA? Zo zie ik ze hier geen toespraak afsluiten.

Zij zijn dan wel blank maar verschillen op bepaalde vlakken lichtjaren van Europeanen. Arrogantie van de sterkste speelt zeker ook een rol. Een invasie beginnen met de garantie dat je gaat winnen.

Opvallend hoe juist jij die zich altijd zo verdiept in drijfveren en culturen van anderen, altijd zoekt naar de nuance op bepaalde, politiek voor de hand liggende vlakken, zo kort soor de bocht gaat.

mark61
22-07-15, 18:01
Opvallend hoe juist jij die zich altijd zo verdiept in drijfveren en culturen van anderen, altijd zoekt naar de nuance op bepaalde, politiek voor de hand liggende vlakken, zo kort soor de bocht gaat.

Hoezo? Ik constateer gewoon een feit. En wel een constante in het buitenlandse beleid van de VS sinds zeker de Vietnamkwestie, maar eigenlijk al daarvoor. De oorlog in Korea was ook geen wild succes, maar dat was misschien onvermijdelijk, dat kan ik niet beoordelen.

Ik kan er niks aan doen dat de VS zo dom doet, en wel volgens hun eigen, zelfgeformuleerde doelen. Niet omdat ik iets tegen dat beleid zou hebben. Dat heb ik wel, maar dat is het punt niet.

Persoonlijk denk ik dat bijv. Stalin nooit een gevaar is geweest voor West-Europa. Ik had altijd de indruk dat hij veel banger was voor de VS / NAVO dan andersom. Dus die Koude Oorlog had ook anders, of niet, gekund. Al zullen we dat nooit zeker weten, denk ik.

Met Vietnam hadden ze het net zo kunnen aanpakken als met Indonesië: de kolonisator aanzeggen op te lazeren, en zoete broodjes bakken met de nieuwe bazen. (Die 1 miljoen Indonesiërs die toen door Soeharto zijn vermoord, ach, collateral damage, en niet hun schuld :cheefbek: ) Had toch echt een hele, moeizame oorlog gescheeld.

Ik ben helemaal voor nuances als die er zijn. Als ze er niet zijn, ga ik ze niet 'uit principe' zoeken.

Soms is er geen nuance. Er is geen nuance in het onzalige besluit Israël op te richten / te erkennen. Dat was gewoon een reusachtige fout. Wat overigens een Harry Truman ook wel inzag, althans, hij had gemengde gevoelens, maar het ging hem om de joodse stem bij de verkiezingen, wellicht was hij gewoon moe. Wat Rusland en China bezielde ermee in te stemmen weet ik ook niet. Ook oorlogsmoe, wellicht. Interesseerde ze geen ruk, geen zin om nodeloos het westen tegen de haren in te strijken. Krediet opbouwen voor iets anders, I dunno. Nooit een studie van gemaakt.

super ick
23-07-15, 05:33
Hoezo? Ik constateer gewoon een feit. En wel een constante in het buitenlandse beleid van de VS sinds zeker de Vietnamkwestie, maar eigenlijk al daarvoor. De oorlog in Korea was ook geen wild succes, maar dat was misschien onvermijdelijk, dat kan ik niet beoordelen.

Ik kan er niks aan doen dat de VS zo dom doet, en wel volgens hun eigen, zelfgeformuleerde doelen. Niet omdat ik iets tegen dat beleid zou hebben. Dat heb ik wel, maar dat is het punt niet.

Persoonlijk denk ik dat bijv. Stalin nooit een gevaar is geweest voor West-Europa. Ik had altijd de indruk dat hij veel banger was voor de VS / NAVO dan andersom. Dus die Koude Oorlog had ook anders, of niet, gekund. Al zullen we dat nooit zeker weten, denk ik.

Met Vietnam hadden ze het net zo kunnen aanpakken als met Indonesië: de kolonisator aanzeggen op te lazeren, en zoete broodjes bakken met de nieuwe bazen. (Die 1 miljoen Indonesiërs die toen door Soeharto zijn vermoord, ach, collateral damage, en niet hun schuld :cheefbek: ) Had toch echt een hele, moeizame oorlog gescheeld.

Ik ben helemaal voor nuances als die er zijn. Als ze er niet zijn, ga ik ze niet 'uit principe' zoeken.

Soms is er geen nuance. Er is geen nuance in het onzalige besluit Israël op te richten / te erkennen. Dat was gewoon een reusachtige fout. Wat overigens een Harry Truman ook wel inzag, althans, hij had gemengde gevoelens, maar het ging hem om de joodse stem bij de verkiezingen, wellicht was hij gewoon moe. Wat Rusland en China bezielde ermee in te stemmen weet ik ook niet. Ook oorlogsmoe, wellicht. Interesseerde ze geen ruk, geen zin om nodeloos het westen tegen de haren in te strijken. Krediet opbouwen voor iets anders, I dunno. Nooit een studie van gemaakt.

Ik vind dat je jou mening nog wel eens verward met de waarheid. (Dat is dan weer mijn mening) Best een voorspelbare mening overigens. Precies passend in een bepaald politiek spectrum. Geen verwijt ofzo maar wel heel voorspelbaar.
Pro-EU, multiculturele samenleving, Anti-Amerika en Israel. Redelijk rücksichtslos aan de ene kant, voorzichtig laverend aan de andere kant.

Ik vind het best vreemd, die superkritische houding t.o.v. een land dat ons bevrijd heeft van een vreselijk regime. Kijk alleen eens naar het verschil met Oost Europa dat door de Russen bevrijd is. Dan hebben ze het zo slecht niet gedaan. Ook niet met hun hulp om de economie hier weer op gang te brengen.

Magoed dat zullen wel ouwe koeien zijn, eigenbelang zijn geweest, etc.
Hoe kan jet dat dit zo snel opzij geschoven wordt terwijl bijvoorbeeld de oprichting van Israel schuim op de bek veroorzaakt. Dat is dan ook een ouwe koe. Kan je ook overheen stappen.

Stokpaardjes en selectief geheugen?

Ps kan even duren. Ben enkele dagen weg.

Hawa
23-07-15, 17:58
Amerika. Het land van iedereen waar je je zelf kan ontplooien.
Het harnas van dit systeem woekert voort in kapitalistische koers. Met macht en vooral onmacht. Aangezien dit Amerikaanse systeem dramatische fouten heeft gemaakt.
Vietnam.
Midden Amerika
Zuid-Amerika.

OOk in de Balkan waar ze die bombardementen hebben verijdeld. Dit moet nog op de korrel.
Waar zoveel mannelijke slachtoffers zijn vermoord.

Iran in revolutie en zich verschuilen in revolutie van Ayatollah Khomeiny.

Maar deze revolutie is over dit land heen gestort, met al die geldbedragen die weggesluisd zijn naar Engeland naar Amerika met die zogenaamde olie handel.

Als je slaaf bent van je eigen land dan doe je dit.

Amerika die niks wil geloven en gewoon lak heeft aan regels verdonkeremanen regels zoals in Irak.

Irak en Iran oorlogen met zelfde wapens bevochten welk schandaal is dit wel niet.

Saoedie die vecht tegen Jemen met welke wapens?

Mensen als weerloze slachtoffers die geen medicijnen meer kunnen kopen, kinderen die sterven omdat ze geen chemo kuren kunnen verzorgen, welke haat zal dit wel niet worden tegen Amerika.

De minderheid van Iran is rijk, de meerderheid is arm en verschuilt zich in islam.
Zoals al die weduwen die hun kinderen zijn verloren in die oorlog tegen Irak die zijn heilig.
Die worden nog steeds gesteund door het Iraanse regiem.

Wat willen die Amerikanen nu dan bewerkstelligen.

Al die eisen tegen nucleaire wapens terwijl Iran ooit het verdrag heeft getekend..
Israel heeft dit nog nooit getekend.

Altijd het met twee maten meten zet koers naar herhalingen.

Moet je naar Pakistan kijken die hebben al die bom.
Deze praktijk ooit bewerkstelligt door Nederland met Khan, die nu in de ban is geslaan, slaat ook nergens op.
Deze wetenschapper heeft al zijn informatie uit Nederland gehaald en heeft die aan andere landen verkocht, zoals aan Iran.
Deze wetenschapper heeft dus de boel belazerd.

Moet je nagaan hoe ze Iran hebben aangepakt en nu bakzeil gaan halen omdat het tijd zich tegen Amerika heeft gekeerd.

Ze moeten wel handelsverdragen aangaan, ook vanwege Afghanistan.
Zowaar ook voor IS, die menigeen vermorzelt. Als terroristische organisatie zoals destijds Alqaida.
Maar Alqaida was nog pro Amerika.
Nou ja misschien dus ook wel niet vanwege die negende september.

Het is gewoon hoe het geld speelt.
Het geld zoals Goldman Sachs die als maffia werkt en waar menigeen niet eens naar binnen kan lopen voor informatie.
Goldman Sachs heeft ook de Grieken binnen gehaald met cijfers die er niet op liegen.

Als wereld delen zo met elkaar omgaan en de gewone mensen laten stikken zie ik dit in het kader van facisme.

Het denken in facisme is het denken om anderen te discrimineren. Het handelen is gewoon al misdadig.

We leven in tijdperk waar de grootmachten van het geld ons in de mangel hebben.
Er is geen weg terug.

Het is een bende.
Geheime diensten die niks mededelen, en er ook voor zorgen dat wij in het westen gewoonweg misleid worden.
Al die volkeren, al die mensen die op deze aarde dus leven worden gemangeld door psychopaten die denken dat het geld wat ze toveren moet worden geleverd door al die goedgelovigen van dit kapitalistische verrotte kut systeem. En dit is vooral die maffia die er niet voor terug deinst om iedereen die hun wil stoppen uit de weg dus ruimt.
fijne dag, en hulde aan al die mensen op deze wereld die het beste er van maken.

Eric de Blois
23-07-15, 20:16
Goed geschreven Hawa!

Hawa
24-07-15, 16:33
Mijn dank. Gisteren op het nieuws, Dat iedereen reuze blij scheen te zijn dat je weer handel kan doen met Iran.
Helaas valt er voor Europa niks te halen.
Nee het zijn dus weer die Amerikanen die alles zwart op wit hebben samen gesteld.

bij deze!

fijne dag met zijn allen.

super ick
25-07-15, 09:04
Mijn dank. Gisteren op het nieuws, Dat iedereen reuze blij scheen te zijn dat je weer handel kan doen met Iran.
Helaas valt er voor Europa niks te halen.
Nee het zijn dus weer die Amerikanen die alles zwart op wit hebben samen gesteld.

bij deze!

fijne dag met zijn allen.

Zolang de Iraniërs hun olie maar verhandelen in Dollars.....

mark61
25-07-15, 11:31
Ik vind dat je jou mening nog wel eens verward met de waarheid. (Dat is dan weer mijn mening) Best een voorspelbare mening overigens. Precies passend in een bepaald politiek spectrum. Geen verwijt ofzo maar wel heel voorspelbaar.
Pro-EU, multiculturele samenleving, Anti-Amerika en Israel. Redelijk rücksichtslos aan de ene kant, voorzichtig laverend aan de andere kant.

Ik vind het best vreemd, die superkritische houding t.o.v. een land dat ons bevrijd heeft van een vreselijk regime. Kijk alleen eens naar het verschil met Oost Europa dat door de Russen bevrijd is. Dan hebben ze het zo slecht niet gedaan. Ook niet met hun hulp om de economie hier weer op gang te brengen.

Magoed dat zullen wel ouwe koeien zijn, eigenbelang zijn geweest, etc.
Hoe kan jet dat dit zo snel opzij geschoven wordt terwijl bijvoorbeeld de oprichting van Israel schuim op de bek veroorzaakt. Dat is dan ook een ouwe koe. Kan je ook overheen stappen.

Stokpaardjes en selectief geheugen?

Ps kan even duren. Ben enkele dagen weg.

Wat noem jij mijn mening en wat is dan niet de waarheid? Graag concreet worden.

Ik ben niet 'pro' de multiculturele samenleving, hoe kom je daar bij?

Ik ben ook niet anti-Amerika; ik laat zien dat het Amerikaanse buitenlandse beleid contraproductief is volgens hun eigen doelstellingen.

Ik zie absoluut niet in waarom ik een land 'dankbaar' zou moeten zijn. Ik zie al helemaal niet in waarom je dan niets kritisch meer over een land zou mogen zeggen. Wat is dat voor redenering?

De negatieve gevolgen van de oprichting van Israël duren nog steeds voort. Ik begrijp je vergelijking van geen kanten.

Ibrah1234
25-07-15, 12:07
Ik zie absoluut niet in waarom ik een land 'dankbaar' zou moeten zijn. Ik zie al helemaal niet in waarom je dan niets kritisch meer over een land zou mogen zeggen. Wat is dat voor redenering?

Het gaat hier over Iran en daar is de bevolking sjiitisch? Volstrekt off-topic maar hoe zit dat nu met de opvolging van de profeet Mohammed.

Wellicht een achterlijke vraag, ben dan ook niet gehinderd door enige kennis van zaken op het gebied van de islam, maar is de lijn van de opvolging doorgetrokken of is de discussie gestopt bij Ali(?)

M.a.w. bestaat er heden ten dage nog een erfopvolger van de profeet Mohammed?

super ick
25-07-15, 15:45
Wat noem jij mijn mening en wat is dan niet de waarheid? Graag concreet worden.

Ik ben niet 'pro' de multiculturele samenleving, hoe kom je daar bij?

Ik ben ook niet anti-Amerika; ik laat zien dat het Amerikaanse buitenlandse beleid contraproductief is volgens hun eigen doelstellingen.

Ik zie absoluut niet in waarom ik een land 'dankbaar' zou moeten zijn. Ik zie al helemaal niet in waarom je dan niets kritisch meer over een land zou mogen zeggen. Wat is dat voor redenering?

De negatieve gevolgen van de oprichting van Israël duren nog steeds voort. Ik begrijp je vergelijking van geen kanten.

'Constante in buitenlands beleid' zijn jouw woorden. Ik zet daar de bevrijding van West-Europa tegenover. Om je erop te wijzen dat er geen sprake is van een constante.

Die indruk had ik. :ego:

Die indruk wek je wel.

Jawel, dankbaar mag je daar best om zijn. Kritisch mag je blijven.

Ja, een goeie. Wekt bij mij de vraag op waar nog niemand mij een concreet steekhoudend antwoord op heeft kunnen geven. Waarom is dat nog steeds bezig terwijl er tussentijds diverse annexaties hebben plaats gevonden waar geen haan meer naar kraait. Annexaties die, i.t.t. de oprichting van Israel, geen mandaat hadden van de Veiligheidsraad.

Ps.
Niet het argument van de onvergelijkbare grootheden van stal halen. Die gaat niet op.