PDA

Bekijk Volledige Versie : Zomer gasten aboutaleb



henk buijs
26-07-15, 22:35
In deze uitzending deze man eindelijk leren kennen , respect voor deze man . Toch een gelovig moslim. Zijn op roep aan Wilders over" Minder Marokkanen dan gaan we het REGELEN. "" Kom met uw plan Wilders HOE GAAT U DAT REGELEN"" Ik nodig u uit om dat aan mij en mijn vader toe te lichten is een meesterlijke zet.

Bofko
27-07-15, 01:43
Aboutaleb had zich uitermate goed voorbereid op deze uitzending en heeft zich prima kunnen profileren als bruggenbouwer vanuit een moslim-achtergrond.Een van de weinige politici/bestuurders in Nederland met charisma....

Als je op twitter naar reakties kijkt zie je dat veel PVV'ers EN extremistische moslims een hekel aan hem hebben....

Abudhar
27-07-15, 01:48
[QUOTE=Bofko;5464794
Als je op twitter naar reakties kijkt zie je dat veel PVV'ers EN extreme moslims een hekel aan hem hebben....[/QUOTE]

Ik hoor bij geen van beide kampen. Ik wil hem nog wel bekritiseren. Mag ik?

Bofko
27-07-15, 01:49
Ik hoor bij geen van beide kampen. Ik wil hem nog wel bekritiseren. Mag ik?

Ga je gang.....

Abudhar
27-07-15, 01:50
Ga je gang.....

Dank je. Morgen. Misschien.

Bofko
27-07-15, 01:57
Dank je. Morgen. Misschien.

Wat is er mis met Aboutaleb?

super ick
27-07-15, 08:31
Aboutaleb had zich uitermate goed voorbereid op deze uitzending en heeft zich prima kunnen profileren als bruggenbouwer vanuit een moslim-achtergrond.Een van de weinige politici/bestuurders in Nederland met charisma....

Als je op twitter naar reakties kijkt zie je dat veel PVV'ers EN extremistische moslims een hekel aan hem hebben....

Dan raak je de juiste snaar.

Je had wellicht beter 'extremistische PVV-ers en extremistische moslims' kunnen schrijven. Als ik even de Charlus uit mag hangen.

Abudhar
27-07-15, 08:40
Ik heb niets met de NLse politiek te maken, dus eigenlijk boeit me het niet zo veel.
Maar wat er mis is met dit soort politici? Opportunistisch, ambitieus. Idealen? Bla.
Wat mij betreft hoort ie in het zelfde rijtje als die nep blondin uit Limburg.
Iemand die wat populistisch roept over vermeende oorlog gangers die kan je al bij voorbaat niet serieus nemen.
En bij zijn standpunt blijven. Terwijl ik zeker weet dat ie achteraf dacht; shit, dat had ik beter kunnen formuleren.
Dat zeg genoeg over iemand, vind ik.
Hij kon die mensen juist beter benaderen en een ontmoedigend beleid voeren. Hij verkoos van niet.
Al zat geluld over het onderwerp en er is niets meer over te zeggen.

Ibrah1234
27-07-15, 08:55
Wat mij betreft hoort ie in het zelfde rijtje als die nep blondin uit Limburg.
Iemand die wat populistisch roept over vermeende oorlog gangers die kan je al bij voorbaat niet serieus nemen.

Aboutaleb had groot gelijk. Hij deed zijn uitspraak in de hoedanigheid van burgemeester. Dat deze burgemeester van Marokkaanse origine is doet niet ter zake.

Dat je wellicht IS een warm hart toedraagt is een problematiek van geheel andere orde. Elk weldenkend mens zal het met de burgervader eens zijn.

Charlus
27-07-15, 12:26
Niet gezien en zo te lezen niets gemist. Zomergasten had ooit als thema 'de gedroomde televisieavond'. Steeds meer echter lijkt het voor mij alsof de gepresenteerde beelden alleen dienen ter ondersteuning van eoa. vertoog van de gast.

Aboutaleb had zich uitermate goed voorbereid op deze uitzending en heeft zich prima kunnen profileren als bruggenbouwer vanuit een moslim-achtergrond.
Zal best maar op een PR-verhaal zit ik niet te wachten bij Zomergasten.

Abudhar
27-07-15, 12:32
Aboutaleb had groot gelijk. Hij deed zijn uitspraak in de hoedanigheid van burgemeester. Dat deze burgemeester van Marokkaanse origine is doet niet ter zake.

Dat je wellicht IS een warm hart toedraagt is een problematiek van geheel andere orde. Elk weldenkend mens zal het met de burgervader eens zijn.

Wat vreemd. Je hebt het over zijn Marokkaanse oorsprong terwijl dat het nergens een issue is of ter sprake kwam hier boven. Is het wellicht iets dat je nodig vond te vermelden? Bij gebrek aan een intelligent weerwoord? Ga je later met de Islam naar me gooien?
Wellicht sympathie voor IS? Ook zo'n gek iets. Op school was je vast niet zo goed in begrijpend Nederlands lezen. Vertel ajb. Misschien antwoord ik nog wel.

henk buijs
27-07-15, 17:30
Zomergasten was voor mij einde verhaal, maar gisteren heb je de beste sinds jaren gemist. Ik vond die aboutaleb helemaal niets maar ik heb me vergist Ik dacht een meeloper laf, maar ik ben helemaal om wat een geweldige man, wat een intellect, en nu ook eindelijk zijn eigen afkomst niet verloochend. Als ie als burgemeester moet spreken dan moet ie neutraal blijven. Maar nu was hij geweldig. Wat een intellect Nu nog even afstand nemen dat Marokkanen excuus moeten aanbieden voor wat andere idioten doen. Ik heb de hele uitzending op het puntje van mijn stoel gezeten, terwijl ik eerst dacht die brave A daar kan toch niets aan zijn

henk buijs
27-07-15, 17:42
dat hij nu moet ophouden met etaleren hoe goed hij wel op de hoogte van de Nederlandse cultuur is. al die ouderwetse Nederlandse gewoonten die ik zelfs niet ken. Ik ben voorstander om Engels als hoofdtaal in te voeren. Dat Nederlands kan dan overblijven voor de liefhebbers van de geschiedenis. Veel meer bronnen gaan dan voor ons open en ook buitenlanders kunnen dan beter integreren. Maar eerlijk is eerlijk ik denk dat maar 5 procent van de inwoners van Nederland zo intelligent zijn als Aboutaleb. En hij mag ook mijn bankrekening beheren.

mark61
27-07-15, 18:25
Hij kon die mensen juist beter benaderen en een ontmoedigend beleid voeren.

Hoe doe je dat? Ik krijg sterk de indruk dat niemand weet hoe dat moet. In Nederland weten ze het niet. In Tunesië weten ze het niet. En overal ertussenin ook niet.

Abudhar
27-07-15, 18:32
Hoe doe je dat? Ik krijg sterk de indruk dat niemand weet hoe dat moet. In Nederland weten ze het niet. In Tunesië weten ze het niet. En overal ertussenin ook niet.

Jij hebt het over een succesvol beleid voeren. Ik niet. Ik heb het over een beleid voeren en of het resultaat oplevert dat moet nog blijken. Wat alleszins niet werkt is populair gaan roepen dat ze maar kunnen oprotten en wegblijven.

mark61
27-07-15, 18:42
Jij hebt het over een succesvol beleid voeren. Ik niet. Ik heb het over een beleid voeren en of het resultaat oplevert dat moet nog blijken. Wat alleszins niet werkt is populair gaan roepen dat ze maar kunnen oprotten en wegblijven.

Ik vroeg je gewoon of jij weet hoe dat moet. Meer niet. Maar blijkbaar weet jij dat ook niet. Ik zou niet weten waarom ambtenaren en politici dat dan wel zouden moeten weten.

Het is niet direct een uniek verschijnsel in de wereldgeschiedenis, maar ik geloof niet dat iemand er ooit een oplossing voor gevonden heeft. Voor mensen die eh niet-commercieel, vanuit een overtuiging, en vooralsnog / misschien / waarschijnlijk zonder geestesziek te zijn, heel gewelddadig worden.

Abudhar
27-07-15, 18:49
Ik vroeg je gewoon of jij weet hoe dat moet. Meer niet. Maar blijkbaar weet jij dat ook niet. Ik zou niet weten waarom ambtenaren en politici dat dan wel zouden moeten weten.

Het is niet direct een uniek verschijnsel in de wereldgeschiedenis, maar ik geloof niet dat iemand er ooit een oplossing voor gevonden heeft. Voor mensen die eh niet-commercieel, vanuit een overtuiging, en vooralsnog / misschien / waarschijnlijk zonder geestesziek te zijn, heel gewelddadig worden.

Nee, ik weet het niet. Heb er ook niet over nagedacht.
Waarom moet er altijd via een omweg een verklaring gezocht worden om iets?
Sommige "gangers" zien gewoon graag de wereld branden.

mark61
27-07-15, 19:02
Nee, ik weet het niet. Heb er ook niet over nagedacht.
Waarom moet er altijd via een omweg een verklaring gezocht worden om iets?
Sommige "gangers" zien gewoon graag de wereld branden.

Nou als mens interesseert het me wel. Waarom worden andere mensen gewelddadig? Ik vind dat helemaal niet leuk, dus het zou best aardig zijn als iemand wist hoe je dat voorkomt (in plaats van bestrijdt, met nog meer geweld. Dat lijkt me nou net niet de oplossing).

Overigens ben ik van mening dat IS etc. in het geheel 'ons' probleem niet is.

Nederlandertje
28-07-15, 03:28
Ik heb niets met de NLse politiek te maken, dus eigenlijk boeit me het niet zo veel.
Maar wat er mis is met dit soort politici? Opportunistisch, ambitieus. Idealen? Bla.
Wat mij betreft hoort ie in het zelfde rijtje als die nep blondin uit Limburg.
Iemand die wat populistisch roept over vermeende oorlog gangers die kan je al bij voorbaat niet serieus nemen.
En bij zijn standpunt blijven. Terwijl ik zeker weet dat ie achteraf dacht; shit, dat had ik beter kunnen formuleren.
Dat zeg genoeg over iemand, vind ik.
Hij kon die mensen juist beter benaderen en een ontmoedigend beleid voeren. Hij verkoos van niet.
Al zat geluld over het onderwerp en er is niets meer over te zeggen.

Deze mensen zijn vaak al zo ver heen dat je ze praktisch niet terug kan krijgen. Zijn vaak mensen die te makkelijk invloedbaar zijn en als er al een paar maanden door een slecht persoon op je in is gaan praten en je hoort die blonde idioot steeds roepen dat moslim weg moeten en dat de moskeeën weg moet dan ga je echt niet meer luisteren naar een ander politiek figuur. Ik ken Aboutaleb een beetje want toen hij stadsdeelvoorzitter was kwam hij 1 dag in de week bij de (Marokkaanse) voetbalclub waar mijn ouders en ik hielp. Hij kwam daar om buitenlandse mensen te helpen met het invullen van formulieren als ze daar problemen mee hadden. Bijvoorbeeld omdat ze niet konden lezen en schrijven of omdat ze de taal niet goed machtig waren. En ik weet dat hij zegt wat hij denkt en dat hij geen spijt heeft van dingen wat hij zegt.

super ick
28-07-15, 07:23
Ik vroeg je gewoon of jij weet hoe dat moet. Meer niet. Maar blijkbaar weet jij dat ook niet. Ik zou niet weten waarom ambtenaren en politici dat dan wel zouden moeten weten.

Het is niet direct een uniek verschijnsel in de wereldgeschiedenis, maar ik geloof niet dat iemand er ooit een oplossing voor gevonden heeft. Voor mensen die eh niet-commercieel, vanuit een overtuiging, en vooralsnog / misschien / waarschijnlijk zonder geestesziek te zijn, heel gewelddadig worden.

Sommigen geïndoctrineerd, sommigen belazerd, sommigen met waanbeelden en aan sommigen zat al een steekje los.

Wellicht kun je proberen te voorkomen dat mensen belazerd worden. Of daar tegenwicht aan bieden. Maar die andere catagorieen.............

super ick
28-07-15, 07:25
Deze mensen zijn vaak al zo ver heen dat je ze praktisch niet terug kan krijgen. Zijn vaak mensen die te makkelijk invloedbaar zijn en als er al een paar maanden door een slecht persoon op je in is gaan praten en je hoort die blonde idioot steeds roepen dat moslim weg moeten en dat de moskeeën weg moet dan ga je echt niet meer luisteren naar een ander politiek figuur. Ik ken Aboutaleb een beetje want toen hij stadsdeelvoorzitter was kwam hij 1 dag in de week bij de (Marokkaanse) voetbalclub waar mijn ouders en ik hielp. Hij kwam daar om buitenlandse mensen te helpen met het invullen van formulieren als ze daar problemen mee hadden. Bijvoorbeeld omdat ze niet konden lezen en schrijven of omdat ze de taal niet goed machtig waren. En ik weet dat hij zegt wat hij denkt en dat hij geen spijt heeft van dingen wat hij zegt.

Ik lees hier bijna alleen negatieve berichten over hem. Ook over Marcouch overigens.

Het zijn bounties, verraders.

Abudhar
28-07-15, 07:43
Deze mensen zijn vaak al zo ver heen dat je ze praktisch niet terug kan krijgen. Zijn vaak mensen die te makkelijk invloedbaar zijn en als er al een paar maanden door een slecht persoon op je in is gaan praten en je hoort die blonde idioot steeds roepen dat moslim weg moeten en dat de moskeeën weg moet dan ga je echt niet meer luisteren naar een ander politiek figuur. Ik ken Aboutaleb een beetje want toen hij stadsdeelvoorzitter was kwam hij 1 dag in de week bij de (Marokkaanse) voetbalclub waar mijn ouders en ik hielp. Hij kwam daar om buitenlandse mensen te helpen met het invullen van formulieren als ze daar problemen mee hadden. Bijvoorbeeld omdat ze niet konden lezen en schrijven of omdat ze de taal niet goed machtig waren. En ik weet dat hij zegt wat hij denkt en dat hij geen spijt heeft van dingen wat hij zegt.

Nee, je analyse kon niet slechter zijn. Ik had jou intelligenter voorgesteld. Een 3D iemand.
Maar je bent maar een 2Dtje. Ga maar weer achteraan zitten. Vooraan heb je niets te zoeken.

Abudhar
28-07-15, 08:03
Ik lees hier bijna alleen negatieve berichten over hem. Ook over Marcouch overigens.

Het zijn bounties, verraders.

Een mooi evenwicht creëren oogt mooier en is stabieler op de langer termijn. Iemand enkel de hemel in prijzen die kan alleen maar naar beneden vallen bij een vergissing, misspraak... . Zie recent voorbeeld ivm 'gangers'.

Nederlandertje
28-07-15, 08:08
Nee, je analyse kon niet slechter zijn. Ik had jou intelligenter voorgesteld. Een 3D iemand.
Maar je bent maar een 2Dtje. Ga maar weer achteraan zitten. Vooraan heb je niets te zoeken.

Of misschien zie jij de dingen rooskleuriger in dan ze in werkelijkheid zijn. Denk dat de enige die die jongens op het goede pad zouden kunnen krijgen zijn Imams

Bofko
29-07-15, 03:58
Ik heb niets met de NLse politiek te maken, dus eigenlijk boeit me het niet zo veel.
Maar wat er mis is met dit soort politici? Opportunistisch, ambitieus. Idealen? Bla.
Wat mij betreft hoort ie in het zelfde rijtje als die nep blondin uit Limburg.
Iemand die wat populistisch roept over vermeende oorlog gangers die kan je al bij voorbaat niet serieus nemen.
En bij zijn standpunt blijven. Terwijl ik zeker weet dat ie achteraf dacht; shit, dat had ik beter kunnen formuleren.
Dat zeg genoeg over iemand, vind ik.
Hij kon die mensen juist beter benaderen en een ontmoedigend beleid voeren. Hij verkoos van niet.
Al zat geluld over het onderwerp en er is niets meer over te zeggen.

Weg met politici ? ( Wat dan wel ?.....weg met democratie ..... een tiran ?)

Aboutaleb moet een ONTMOEDIGEND beleid voeren ?

Kun jij mij duideljk maken hoe een ontmoedigend beleid de wereld beter maakt ?

"Opportunistisch, ambitieus. Idealen? Bla. " Tsja, politici zijn geen filosofen dan wel ethici .
Denk jij dat filosofen en ethici aan de macht de wereld beter maken ? Of dat religie aan de macht de wereld beter maakt ?


En Charlus , waar zit je WEL op te wachten,politiek gezien ?

Bofko
29-07-15, 04:40
Jij hebt het over een succesvol beleid voeren. Ik niet. Ik heb het over een beleid voeren en of het resultaat oplevert dat moet nog blijken. Wat alleszins niet werkt is populair gaan roepen dat ze maar kunnen oprotten en wegblijven.

"Ze" gaat over degenen die aanslagen willen plegen hier.
Vooral OPROTTEN en WEGBLIJVEN. En ga mij niet zeggen dat jij dat niet snapt.
Aboutaleb trapt eigenlijk gewoon een open deur in....

Bofko
29-07-15, 05:09
Beste Abudhar kun je een schets geven van hoe het WEL moet ?

Abudhar
29-07-15, 05:30
Nee, Mr Bofko. Zoals eerder aangegeven weet ik het niet. Ben een toeschouwer op de zijlijn en geen speler.
Maar wil wel nog roepen en kwaad worden op de kant. Dat is namelijk wel mijn recht.

Bofko
29-07-15, 05:49
Nee, Mr Bofko. Zoals eerder aangegeven weet ik het niet. Ben een toeschouwer op de zijlijn en geen speler.
Maar wil wel nog roepen en kwaad worden op de kant. Dat is namelijk wel mijn recht.


Ik ben erg benieuwd naar je expose over hoe het wel zou moeten.
Alleen maar aan de zijlijn staan en roepen als je iets niet bevalt is te gemakkelijk. Zeker voor iemand van jouw intelligentie en beschaving.

super ick
29-07-15, 07:24
Een mooi evenwicht creëren oogt mooier en is stabieler op de langer termijn. Iemand enkel de hemel in prijzen die kan alleen maar naar beneden vallen bij een vergissing, misspraak... . Zie recent voorbeeld ivm 'gangers'.

Je doet nu net alsof het prijzen een handeling is die los staat van de mening over de man. Alsof het gedaan wordt om andere redenen. Tenminste"..............zo komt het op mij over.

Ik vind hem niet super ofzo maar voor een politicus lijkt hij me integer en oprecht. Hij komt op mij sympathiek over.
Ja, iemand kan wel eens eens verbaal uitglijden. Dat je bij jezelf denkt:' ai, dat ik anders gezegd'. Dan is zo iemand bij mij niet ineens volledig afgeserveerd.

super ick
29-07-15, 07:27
Nee, Mr Bofko. Zoals eerder aangegeven weet ik het niet. Ben een toeschouwer op de zijlijn en geen speler.
Maar wil wel nog roepen en kwaad worden op de kant. Dat is namelijk wel mijn recht.

Het eerste is eerlijk. Het tweede is menselijk.

Marsipulami
29-07-15, 07:34
Dat probleem van de Syriëstrijders zal zich vanzelf wel oplossen met tijd en boterhammen eten. Het is vanzelf gekomen en zal vanzelf weer verdwijnen. Niemand moet zich zorgen maken.

super ick
29-07-15, 07:38
Dat probleem van de Syriëstrijders zal zich vanzelf wel oplossen met tijd en boterhammen eten. Het is vanzelf gekomen en zal vanzelf weer verdwijnen. Niemand moet zich zorgen maken.

Zolang het volwassenen betreft vind ik het helemaal geen probleem. Alleen nooit meer terugkomen.

Marsipulami
29-07-15, 07:46
Zolang het volwassenen betreft vind ik het helemaal geen probleem. Alleen nooit meer terugkomen.

Er zijn er al heel wat terug gekeerd, anderen zijn gesneuveld. De verhalen van terugkeerders kunnen mogelijks ontradend werken. Ik heb geen zicht op de ingesteldheid van de terugkeerders. Ze worden meestal ook opgesloten als ze terug opdagen in België.