PDA

Bekijk Volledige Versie : 2.000 migranten probeerden Kanaaltunnel in Calais binnen te dringen



Marsipulami
29-07-15, 19:32
2.000 migranten probeerden Kanaaltunnel in Calais binnen te dringen



Door: redactie
28/07/15 - 19u11 Bron: BBC


Vluchtelingen Zo'n 2.000 migranten hebben vannacht geprobeerd om de ingang van de Kanaaltunnel in Calais binnen te dringen. Dit in een illegale poging om het Verenigd Koninkrijk te bereiken. Dat meldt operator Eurotunnel.


Eurotunnel krijgt dagelijks te maken met migranten die zichzelf op die manier illegaal toegang willen verschaffen tot het Verenigd Koninkrijk. Sinds het begin van de zomer hebben zulke pogingen al tot acht doden geleid.

De poging die in de loop van gisterennacht gepleegd werd, was de grootste van de voorbije maand. Eerder vandaag maakte Eurotunnel al melding van een verstoord reisschema ten gevolge van 'de activiteit van migranten'. Het incident leidde tot vertragingen tot een uur. De organisatie raadt dagjestoeristen dan ook aan hun terugreis op te schorten. Wie zijn reis toch aanvat, moet rekening houden met aanzienlijke vertragingen.

Ook de voorbije dagen liep het treinverkeer tussen Frankrijk en Groot-Brittannië om dezelfde reden al aardig wat vertraging op. Begin juli werden in en rond Calais 3.000 vluchtelingen, vooral van Ethiopië, Eritrea, Soedan en Afghanistan, geteld.

Vandaag had de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve in Londen een onderhoud met zijn Britse ambtgenoot Theresa May over de vluchtelingenproblematiek. Eurotunnel wil van de Britse en Franse regering compensatie voor de vertragingen veroorzaakt door de vluchtelingen.

Marsipulami
29-07-15, 19:41
Ik zou die kanaaltunnel wijd open zetten en alle vluchtelingen ongehinderd naar GB laten vertrekken.

De Britten moeten maar eens weten wat ze willen. Migranten zonder perspectief willen allemaal naar GB omwille van geen identificatieplicht en zwart werk (uitbuiting) dat onbeperkt wordt gedoogd in GB.

Als de Britten hun wetgeving even streng maken als de rest van Europa, dan is het probleem meteen opgelost in Calais en worden de landen van de EU niet op kosten gejaagd voor hekken, extra politie, enz. .

Eric de Blois
29-07-15, 19:58
Ik zou die kanaaltunnel wijd open zetten en alle vluchtelingen ongehinderd naar GB laten vertrekken.

De Britten moeten maar eens weten wat ze willen. Migranten zonder perspectief willen allemaal naar GB omwille van geen identificatieplicht en zwart werk (uitbuiting) dat onbeperkt wordt gedoogd in GB.

Als de Britten hun wetgeving even streng maken als de rest van Europa, dan is het probleem meteen opgelost in Calais en worden de landen van de EU niet op kosten gejaagd voor hekken, extra politie, enz. .

Eigenlijk wil jij die vluchtelingen dus ook niet. Kom daar dan gewoon eerlijk en vooral duidelijk vooruit. Toen ik dat deed kreeg ik hier stevig de wind van voren. Toen wezen jij en Olive Yao mij op het "gegeven" dat het opnemen van vluchtelingen bovenal een morele plicht is. Kennelijk denk je daar toch anders over.

Marsipulami
29-07-15, 20:16
Eigenlijk wil jij die vluchtelingen dus ook niet. Kom daar dan gewoon eerlijk vooruit.

Ik had het niet over mezelf maar over GB hierboven. Het is duidelijk dat GB die vluchtelingen niet wil, maar anderzijds is het hun eigen schuld dat GB het El Dorado geworden is van mensen zonder hoop omwille van het feit dat Britten geen identificatieplicht willen en zwart werk (als vorm van moderne slavernij) blijven gedogen. Als eilandbewoners hebben de Britten het een stuk makkelijker dan de rest van Europa om vluchtelingen buiten te houden maar ze nemen hun verantwoordelijkheid niet.

Een illegaal die 20 keer per dag de NL/BE grens wil oversteken kan dat zonder problemen. Een illegaal die de grens met GB (ook een EU land met vrij verkeer van personen) wil oversteken, dat zou de EU dan op eigen kosten moeten verhinderen.

Wat mezelf betreft: Ik vind dat de EU landen jaarlijks een aantal vluchtelingen zouden moeten opnemen a rato van 5% van hun eigen bevolkingsaantal. Dat zou ook meteen de vergrijzingsproblematiek oplossen in Europa waar men al twintig jaar over zeurt.

Eric de Blois
29-07-15, 20:43
Dat zou ook meteen de vergrijzingsproblematiek oplossen in Europa waar men al twintig jaar over zeurt.

Ja, dat wordt altijd aangevoerd als "oplossing". "We hebben ze nodig". De oplossing zou dus zijn groei om vergrijzing te compenseren. Daardoor zal de bevolking dus blijvend groeien en zullen er steeds meer mensen van buiten nodig zijn om de vergrijzing te compenseren, want de mensen van buiten worden ook ooit grijs. Eeuwige groei dus. Dan komt er een moment dat het land letterlijk vol is. Dat is niet alleen buitengewoon slecht voor het milieu maar ook onleefbaar. En dan heb ik nog niet eens meegenomen dat veel vluchtelingen of migranten leven op kosten van de maatschappij. Dat geld had dus ook kunnen worden gebruikt om de kosten van de vergrijzing op te vangen. Als mensen langer leven, moeten mensen maar langer doorwerken. Het is niet anders. We moeten ons aanpassen aan het gegeven dan mensen langer leven. Maar dan moeten we ook nog even het probleem van inactiviteit aanpakken. Je kunt moeilijk een bejaarde verplichten te werken, terwijl zoveel jongeren geen werk hebben en leven op kosten van de maatschappij.

Marsipulami
29-07-15, 21:34
Ja, dat wordt altijd aangevoerd als "oplossing". "We hebben ze nodig". De oplossing zou dus zijn groei om vergrijzing te compenseren. Daardoor zal de bevolking dus blijvend groeien en zullen er steeds meer mensen van buiten nodig zijn om de vergrijzing te compenseren.

Klopt


Dan komt er een moment dat het land letterlijk vol is. Dat is niet alleen buitengewoon slecht voor het milieu maar ook onleefbaar.

- De private, beschikbare woonoppervlakte per persoon in Europa (woning) was de voorbije 1000 jaar nog nooit zo groot als in 2015.

- Ondanks de bevolkingstoename de voorbije 20 jaar zwemmen er weer vissen in beken, kanalen en rivieren die 20 jaar geleden biologisch dood waren. De mensen leven altijd maar langer en gezonder op hoge leeftijd. Een gepast milieubeleid kan heel veel oplossen.

- Last but not least: Europa exporteert massaal voedsel. Boterbergen en melkplassen, oogsten worden vernietigd om de prijzen op peil te houden.



En dan heb ik nog niet eens meegenomen dat veel vluchtelingen of migranten leven op kosten van de maatschappij. Dat geld had dus ook kunnen worden gebruikt om de kosten van de vergrijzing op te vangen.

Migranten komen naar Europa om te werken en in hun eigen levensonderhoud en hun familie te voorzien. Jammer genoeg worden tienduizenden mensen gedwongen vastgehouden in een brood-bed-bad-systeem door de gemeenschap betaald. Ik stel voor om iedereen die binnenkomt het recht te geven om te werken en degenen die weigeren om te werken terug te sturen naar herkomstland.



Als mensen langer leven, moeten mensen maar langer doorwerken. Het is niet anders. We moeten ons aanpassen aan het gegeven dan mensen langer leven. Maar dan moeten we ook nog even het probleem van inactiviteit aanpakken. Je kunt moeilijk een bejaarde verplichten te werken, terwijl zoveel jongeren geen werk hebben en leven op kosten van de maatschappij.

Mee eens, ik stel voor om de pensioenleeftijd pas te verhogen als de allerlaatste jongere aan het werk is. Thans is dat niet het geval.

Kijk hier:

http://www.maroc.nl/forums/attachment.php?attachmentid=19801&d=1435656759

Marsipulami
30-07-15, 07:54
Opnieuw vluchtpogingen door de Kanaaltunnel


do 30/07/2015 - 06:38 Belga

Ongeveer 100 à 150 vluchtelingen hebben woensdagavond opnieuw geprobeerd om via de Kanaaltunnel Groot-Brittannië te bereiken. Volgens het Franse persbureau AFP speelden ze een kat- en muisspel met de veiligheidsdiensten.


De vluchtelingen hebben ongeveer een uur lang een afrit voor personenwagens geblokkeerd, waardoor de voertuigen moesten worden omgeleid. De migranten probeerden ook op stilstaande vrachtwagens te klimmen of onmiddellijk op de trein te klauteren die door de Kanaaltunnel rijdt.

In totaal zitten in Calais naar schatting 3.000 tot 5.000 migranten te wachten op een gelegenheid om via de Kanaaltunnel in Groot-Brittannië binnen te raken. Ze hopen daar een grotere kans op asiel en betere leefomstandigheden te vinden dan in Frankrijk. De pogingen hebben sinds juni al aan negen mensen het leven gekost.

Uitbater Eurotunnel zegt dat het sinds het begin van het jaar aan de Franse kant van de tunnel al 37.000 mensen heeft kunnen onderscheppen bij een vluchtpoging.

De Britse premier David Cameron had gisteren nog gezegd dat hij "zeer bezorgd" is over de situatie in Calais. Zijn minister van Binnenlandse Zaken, Theresa May, kondigde aan omgerekend 9,9 miljoen euro extra uit te trekken voor de beveiliging van de Kanaaltunnel.

Marsipulami
14-08-15, 14:04
Ik zou die kanaaltunnel wijd open zetten en alle vluchtelingen ongehinderd naar GB laten vertrekken.


Kijk ! De burgemeester van Calais heeft mijn post op maroc.nl ook gelezen.




Burgemeester Calais dreigt grenzen open te gooien


Burgemeester Natacha Bouchart van de Franse kustplaats Calais dreigt de grenzen van de stad te openen als er niet gauw een oplossing komt voor de vluchtelingencrisis.

Vrijdag, 14 augustus 2015, 11:37 uur

Op die manier kan een stroom vluchtelingen vanuit Calais doorgelaten worden naar Groot-Britannië.

Weg uit de ‘Jungle’

De Franse kustplaats heeft te maken met een enorme stroom vluchtelingen uit Afrika en het Midden-Oosten. Koste wat kost proberen zij, soms zelfs zwemmend, via Calais Groot-Brittannië te bereiken. Britse mensensmokkelaars eisen duizenden euro’s van vluchtelingen die vanuit de ‘Jungle’, het grootste vluchtelingenkamp van Calais, de andere kant van het kanaal willen bereiken.

Britse politie doet niks

Eerder klaagde ook Franck Dhersin, burgemeester van de nabijgelegen plaats Téteghem, er over dat de Britse politie helemaal niks doet om de gewapende ‘Engelse maffia’ in het vluchtelingenkamp onder controle te krijgen.

In gesprek

Bouchart eist dat de Britse premier Cameron over deze kwestie in gesprek gaat met haar en de Franse president François Hollande. De Britse premier kijkt neer op ons gebied en legt zijn eigen wetten op aan Calais, zegt de Franse burgemeester vandaag in de Britse krant The Independent. Groot-Brittannië neemt minder vluchtelingen op dan alle andere lidstaten van de EU, waardoor Calais nu een groot deel van de politiecapaciteit in moet zetten om te voorkomen dat de vluchtelingen het kanaal oversteken.

Actie

Ook wil de burgemeester dat de Franse president snel actie onderneemt: De president van de republiek moet op tafel slaan, eens en voor altijd, in het belang van ons allen, we moeten hier een diplomatiek incident van maken, aldus Bouchart.

Abudhar
14-08-15, 14:15
Kijk ! De burgemeester van Calais heeft mijn post op maroc.nl ook gelezen.



Burgemeester Calais dreigt grenzen open te gooien




Haha!