PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘We moeten evolueren naar totaalverbod op ritueel slachten’



Marsipulami
09-08-15, 23:55
‘We moeten evolueren naar totaalverbod op ritueel slachten’


Gisteren om 16:05 | Bron: VTM Nieuws
. .

Minister Weyts houdt voet bij stuk over het verbod op ritueel slachten: ‘De regelgeving is heel duidelijk: je kan enkel onverdoofd slachten in erkende slachthuizen. Ik zal dan ook doorzetten, ondanks schadeclaims of juridische dreigementen.’

De Vlaamse moslimgemeenschap stapt naar de rechtbank, en eist dat de Vlaams Minister van Dierenwelzijn het verbod op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren intrekt voor 1 september. In het Nieuws op VTM verdedigt hij zijn standpunt. ‘Ik heb het juridisch gelijk aan mijn kant. Onverdoofd slachten is onwettig op tijdelijke slachtvloeren.’ Een overgangsperiode ziet hij niet zitten: 'Ik heb het verbod een jaar geleden al aangekondigd.'

Ritueel slachten zal bij het volgende Offerfeest dus enkel mogelijk zijn in erkende slachthuizen. De kans bestaat dat die de vraag niet aankunnen. Weyts wijst op alternatieven: ‘In verschillende Europese landen wordt door moslimgemeenschappen verdoofd geslacht. Alleen in dit land is dit blijkbaar onoverkomelijk.’

In Scandinavië bestaat een totaalverbod op ritueel slachten, daar is minister Weyts voorstander van. ‘We moeten in een beschaafde samenleving evolueren naar een totaalverbod. Dat zal zijn tijd vergen, maar ik vind dat dit onze doelstelling moet zijn. Ik vind dat we nu al een grote stap vooruit zetten.’

Abudhar
10-08-15, 00:10
Een algeheel vlees verbod. Ik ben voorstander.

Umarvlie
10-08-15, 07:43
Beginnen ze weer over de laatste 2 minuten van een overwegend treurig dierenleven? Hypocrieten.

mark61
10-08-15, 17:20
‘We moeten in een beschaafde samenleving evolueren naar een totaalverbod

op de bio-industrie.

Gek genoeg windt de minister zich daar niet over op. Alledaagse schijnheiligheid of alledaagse islamofobie?

super ick
10-08-15, 18:15
op de bio-industrie.

Gek genoeg windt de minister zich daar niet over op. Alledaagse schijnheiligheid of alledaagse islamofobie?

Het 1 mag niet los geregeld worden van het ander?

Ik weet de drijfveren niet van betreffende minister. Wellicht schijnheilig als je een dier wel op laat groeien in een donkere stal op een paar vierkante meter maar islamofobie? Dat lijkt mij sterk.

mark61
10-08-15, 18:17
Het 1 mag niet los geregeld worden van het ander?

Ik weet de drijfveren niet van betreffende minister. Wellicht schijnheilig als je een dier wel op laat groeien in een donkere stal op een paar vierkante meter maar islamofobie? Dat lijkt mij sterk.

Nee. De bio-industrie duurt het hele leven van een dier; het sterven hoogstens een minuut.

Jou wordt dan geen prioriteit gewaar? Mij wel.

Hmm, de N-VA is wat vaag. Mars kan er vast meer over vertellen. Is ie nog ergens goed voor :hihi:

Charlus
10-08-15, 18:49
Dieren ritueel doodmaken als onderdeel van een offerceremonie dient verboden. Een Westers land in de 21 eeuw, ongeloveloos.

mark61
10-08-15, 19:04
Dieren ritueel doodmaken als onderdeel van een offerceremonie

Huh?

.

Charlus
10-08-15, 20:47
Klopt mijn omschrijving niet?

super ick
10-08-15, 21:21
Nee. De bio-industrie duurt het hele leven van een dier; het sterven hoogstens een minuut.

Jou wordt dan geen prioriteit gewaar? Mij wel.

Hmm, de N-VA is wat vaag. Mars kan er vast meer over vertellen. Is ie nog ergens goed voor :hihi:

Ik geef aan dat het wellicht schijnheilig genoemd kan worden maar dat het 1 best los van het ander aangepakt kan worden.

Weet jij of de prioriteit islamofobie is?

Nee, nee. We gaan de goden niet verzoeken. Die gek mag wegblijven.

mark61
10-08-15, 21:29
Ik geef aan dat het wellicht schijnheilig genoemd kan worden maar dat het 1 best los van het ander aangepakt kan worden.

Het 1 is echter veel ernstiger dan het ander; toch hoor je nooit een bewindspersoon over dat 1. Vind je dat niet gek?

Ibrah1234
10-08-15, 22:24
Als er geen sprake is van onnodig dierenleed zie ik geen bezwaar tegen ritueel slachten.

Verschil met een kippenslachterij is dat kippen daar machinaal worden onthoofd en bij ritueel slachten door een slager of hobbyslachter. Bij beiden gaat de kop eraf en bloeden ze dood.

CONTRA
11-08-15, 00:09
Als er geen sprake is van onnodig dierenleed zie ik geen bezwaar tegen ritueel slachten.



dan heb je veel bezwaar tegen ritueel slachten.

Marsipulami
11-08-15, 06:24
Antwerpse joden zien totaalverbod op onverdoofd slachten niet zitten


Gisteren om 19:34 door msn | Bron: BELGA
. .

Niet alleen moslims zijn tegen het idee van Ben Weyts om onverdoofd slachten altijd en overal te verbieden, ook de Antwerpse joodse gemeenschap is tegen. ‘Wij slachten al meer dan honderd jaar op die manier en daar waren nooit problemen mee.’

De Antwerpse joodse gemeenschap ziet het voornemen van Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA), om op termijn tot een totaalverbod op onverdoofd slachten te komen, niet zitten. Dat heeft Pinas Kornfeld, ondervoorzitter van het Forum der Joodse Organisaties (FJO), maandag verklaard op de regionale zender ATV.

‘De joodse gemeenschap slacht al meer dan honderd jaar dieren op haar eigen manier en daar waren nooit problemen mee’, zegt Kornfeld. ‘Waarom zou men het dan nu plots gaan verbieden?’

Volgens Kornfeld zou een totaalverbod op onverdoofd slachten – dat hij sowieso weinig realistisch acht – eventuele problemen ook alleen maar verplaatsen. ‘In landen waar er een dergelijk verbod werd ingesteld, werd vervolgens vlees geïmporteerd uit het buitenland. Wat is dan eigenlijk het verschil?’

‘We hebben overigens tot nu toe nog geen onderhoud gehad met de minister hierover.’

Weyts: ‘Voortouw nemen’

Vlaams minister voor Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) verklaarde zondag op VTM voorstander te zijn van een totaalverbod op onverdoofd slachten. ‘In een beschaafde samenleving moet het dierenleed dat we kunnen vermijden ook maximaal vermeden worden’, zei hij nog aan De Standaard. ‘Kunnen we op dit vlak niet het voortouw nemen in plaats van ons door alle andere Europese lidstaten te laten voorbijsteken?’

Weyts ontkende ook dat zijn beslissing om onverdoofd slachten te verbieden op tijdelijke slachtvloeren gericht is tegen bepaalde geloofsgemeenschappen (zo slachten moslims onverdoofde schapen tijdens het Offerfeest, red.). ‘Dit heeft niets met moslims of bepaalde geloofsgemeenschappen te maken. Dit is geen wij-tegen-zij-discussie.’

Marsipulami
11-08-15, 06:30
‘Laatste die ritueel slachten verbood, was Hitler’


Vandaag om 06:04 door mju, hca
. .

Een totaalverbod invoeren op onverdoofd slachten, een voorstel dat Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) wel degelijk op tafel heeft gelegd, komt neer op het verjagen van de joden uit België. Dat zegt de gemeenschap zelf. ‘Hitler was de laatste die het deed.’

Met zijn voorstel voor een totaalverbod op onverdoofde slachtingen (DS 10 augustus) rijdt Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) niet alleen tegen de kar van de islamitische, maar ook tegen die van de joodse gemeenschap.

In niet mis te verstane bewoordingen geven ze hem een waarschuwing: ‘Voor moslims kan verdoofd slachten ook. Wij daarentegen hebben géén alternatief’, aldus Michael Freilich van Joods Actueel in De Standaard. ‘Een verbod invoeren op onverdoofd slachten komt dus neer op het wegpesten van de joden. De laatste die ons zo’n verbod heeft opgelegd, was Adolf Hitler.’ In het ergste geval vreest Freilich ‘het einde van de joodse gemeenschap in België’.

Ook Pinkas Kornfeld, ondervoorzitter van het Forum der Joodse Organisaties (FJO), verklaarde gisteravond op ATV dat een totaalverbod onbespreekbaar is voor hem , en hij betreurde het gebrek aan overleg.

Ook tegenkanting van Europa

Dat totaalverbod blijkt trouwens niet zo hypothetisch te zijn: Weyts legde zijn voorstel al voor op de ministerraad in mei, zo blijkt. Na een overgangsperiode van twee jaar moest het definitief gedaan zijn met onverdoofd slachten. Het voorstel stootte niet alleen op een njet van CD&V, maar ook van Open VLD.

Intussen blijkt uit een nagelnieuw verslag van de Europese Commissie – na een audit in België – dat de toezichter geen fundamentele problemen ziet in de tijdelijke slachtvloeren. ‘Ook al zijn ze niet in de regel met de Europese verordening, er wordt veel moeite gedaan om de voorschriften te respecteren’, luidt het. De Commissie beveelt niét aan om de tijdelijke vloeren te verbieden, ze laat ze oogluikend toe. Meteen (nog) een streep door de rekening van Ben Weyts.

Umarvlie
11-08-15, 07:45
Klopt mijn omschrijving niet?

Nee....

Yup
11-08-15, 10:59
Dieren ritueel doodmaken als onderdeel van een offerceremonie dient verboden. Een Westers land in de 21 eeuw, ongeloveloos.

Citaat is wat mij betreft gelijk aan Sinterklaas is een racistisch feest en dient te worden verboden.

Aanpakken bio industrie is in mijn opinie belangrijker dan verbod op rituele slacht.

Ibrah1234
11-08-15, 12:17
dan heb je veel bezwaar tegen ritueel slachten.

Ik neem aan dat jullie in een stad wonen maar hier op het platteland brengen ze een kip of konijn echt niet naar een slagerij om het te laten slachten.

Ik heb wel eens gezien hoe ze kippen vangen. Dat gaat met soort megastofzuiger. Die boeren gaan meestal ook niet zachtzinnig om het hun vee.

super ick
11-08-15, 12:55
Het 1 is echter veel ernstiger dan het ander; toch hoor je nooit een bewindspersoon over dat 1. Vind je dat niet gek?

Jawel, maar dat neemt niet weg dat er best regels mogen komen op hoe het dier geslacht dient te worden. Je kunt niet zeggen kloot maar aan het heeft toch al een kutleven gehad. Vandaar mijn opmerking dat het 1 best los gezien mag/kan worden van het ander. Alles op zijn beurt cq op zijn tijd.

Of onverdoofd slachten nu zo slecht is zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen. Zelfs de geleerden zijn het daar niet over eens. Ik heb mij daar in een vorige discussie hier al eens over gebogen maar er geen eenduidig antwoord op kunnen vinden.

mark61
11-08-15, 16:41
Jawel, maar dat neemt niet weg dat er best regels mogen komen op hoe het dier geslacht dient te worden. Je kunt niet zeggen kloot maar aan het heeft toch al een kutleven gehad. Vandaar mijn opmerking dat het 1 best los gezien mag/kan worden van het ander. Alles op zijn beurt cq op zijn tijd.

Of onverdoofd slachten nu zo slecht is zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen. Zelfs de geleerden zijn het daar niet over eens. Ik heb mij daar in een vorige discussie hier al eens over gebogen maar er geen eenduidig antwoord op kunnen vinden.

Kortom, bizarre prioriteit. Een heel leven tegenover een minuut.

En inderdaad, de deskundigen weten het niet eens.

CONTRA
11-08-15, 16:46
Ik neem aan dat jullie in een stad wonen maar hier op het platteland brengen ze een kip of konijn echt niet naar een slagerij om het te laten slachten.

Ik heb wel eens gezien hoe ze kippen vangen. Dat gaat met soort megastofzuiger. Die boeren gaan meestal ook niet zachtzinnig om het hun vee.

ja dat is ook onnodig dierenleed, net als offermoord onnodig dierenleed is. kelen doorsnyden als bloedoffer aan een godswezen is morbide. had al lang geleden verboden moeten wezen.

Olive Yao
11-08-15, 20:27
-



Het 1 is echter veel ernstiger dan het ander; toch hoor je nooit een bewindspersoon over dat 1. Vind je dat niet gek?

Ik wel ja. Heeft misschien ook iets met economie te maken.

Wizdom
11-08-15, 21:10
‘We moeten evolueren naar totaalverbod op ritueel slachten’


Gisteren om 16:05 | Bron: VTM Nieuws
. .

Minister Weyts houdt voet bij stuk over het verbod op ritueel slachten: ‘De regelgeving is heel duidelijk: je kan enkel onverdoofd slachten in erkende slachthuizen. Ik zal dan ook doorzetten, ondanks schadeclaims of juridische dreigementen.’

De Vlaamse moslimgemeenschap stapt naar de rechtbank, en eist dat de Vlaams Minister van Dierenwelzijn het verbod op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren intrekt voor 1 september. In het Nieuws op VTM verdedigt hij zijn standpunt. ‘Ik heb het juridisch gelijk aan mijn kant. Onverdoofd slachten is onwettig op tijdelijke slachtvloeren.’ Een overgangsperiode ziet hij niet zitten: 'Ik heb het verbod een jaar geleden al aangekondigd.'

Ritueel slachten zal bij het volgende Offerfeest dus enkel mogelijk zijn in erkende slachthuizen. De kans bestaat dat die de vraag niet aankunnen. Weyts wijst op alternatieven: ‘In verschillende Europese landen wordt door moslimgemeenschappen verdoofd geslacht. Alleen in dit land is dit blijkbaar onoverkomelijk.’

In Scandinavië bestaat een totaalverbod op ritueel slachten, daar is minister Weyts voorstander van. ‘We moeten in een beschaafde samenleving evolueren naar een totaalverbod. Dat zal zijn tijd vergen, maar ik vind dat dit onze doelstelling moet zijn. Ik vind dat we nu al een grote stap vooruit zetten.’

Wanneer komt er een algeheel verbod op het slachten, vervoeren, verkopen en eten van Varkens?

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/383301-varken-vreters-opgelet-hepatitus-e-rukt-op.html

Abudhar
11-08-15, 22:13
Wat als we het slachten op de dag van het offerfeest uitstellen naar de volgende dag?
Omdat, tja, er ook gegeten moet worden.
Op die manier, zal het voor de tegenstanders geen offerritueel meer zijn.
En moslims en joden hebben er een extra dag bij.
Zouden alle partijen zich hierin kunnen vinden?

Ibrah1234
11-08-15, 23:19
ja dat is ook onnodig dierenleed, net als offermoord onnodig dierenleed is. kelen doorsnyden als bloedoffer aan een godswezen is morbide. had al lang geleden verboden moeten wezen.

Onthoofding van een kip kan zowel machinaal als handmatig. Je creëert een sentiment door het te koppelen aan aan termen als "offermoord" en "bloedoffers". De gangbare praktijk zonder religieuze connotatie wijkt niet af.

Als kind kregen we dan de poten van de geslachte kip en door aan een pees te trekken bewoog de poot.

Tsja Contra, op het platteland had je geen gesubsidieerde clubhuizen waar de jeugd zich kon vermaken:o

CONTRA
12-08-15, 00:59
Onthoofding van een kip kan zowel machinaal als handmatig. Je creëert een sentiment door het te koppelen aan aan termen als "offermoord" en "bloedoffers". De gangbare praktijk zonder religieuze connotatie wijkt niet af.



my maakt het voor de rest niet uit of ze machinaal of met de hand de kelen doorsnyden of dat het verdoofd of onverdoofd gebeurd. offermoord is offermoord. barbaars en morbide.

dat sentiment maken moslims er zelf van. de naam zegt het al: 'eid al-adha'. oftewel het offerfeest. het draait op dit moordspektakel om de levens van miljoenen dieren die elk jaar ritueel opgeofferd worden aan de islamitische godheid allah. wat daar een "feest" aan is weet ik niet. het is in elk geval geen feest voor die arme dieren.

H.P.Pas
12-08-15, 08:46
Als kind kregen we dan de poten van de geslachte kip en door aan een pees te trekken bewoog de poot.

Tsja Contra, op het platteland had je geen gesubsidieerde clubhuizen waar de jeugd zich kon vermaken:o

:boogjes: Dejà vu.

Andere tijden......

Marsipulami
12-08-15, 09:17
Tis allemaal wat met dat dierenleed. Ik heb vandaag al ettelijke slachtoffers gemaakt met mijn vliegenmepper. Moeten die beesten ook niet eerst verdoofd worden ?

Ibrah1234
12-08-15, 10:29
Tis allemaal wat met dat dierenleed. Ik heb vandaag al ettelijke slachtoffers gemaakt met mijn vliegenmepper. Moeten die beesten ook niet eerst verdoofd worden ?

Aaibaarheidsfactor van vissen en insecten is nihil.

De eerlijkheid gebied mij wel te stellen dat zodra het over honden gaat Contra in mij een medestander aantreft :knipoog:

Dat is dan ook wel weer krom.

CONTRA
12-08-15, 13:05
Tis allemaal wat met dat dierenleed. Ik heb vandaag al ettelijke slachtoffers gemaakt met mijn vliegenmepper. Moeten die beesten ook niet eerst verdoofd worden ?

gewoon laten leven die vliegen!
is het echt zo moeilyk voor aanhangers van abrahamitische religies om met jullie dodelyke tengels van dieren af te blyven?

leven en laten leven!

Marsipulami
12-08-15, 14:49
gewoon laten leven die vliegen!
is het echt zo moeilyk voor aanhangers van abrahamitische religies om met jullie dodelyke tengels van dieren af te blyven?

leven en laten leven!

Hmm, tja, en hoe zit het dan met voedselbesmetting door vliegen ?

Enne wat abrahamitische religies betreft, vliegenmeppers worden in de supermarkt ook verkocht aan niet-gelovigen.

Yup
12-08-15, 18:22
Hmm, tja, en hoe zit het dan met voedselbesmetting door vliegen ?

Enne wat abrahamitische religies betreft, vliegenmeppers worden in de supermarkt ook verkocht aan niet-gelovigen.

Aangezien jij van mening bent dat ongelovigen geen moraal en geweten hebben, maken die vliegenmeppers niet het verschil.

Marsipulami
12-08-15, 18:36
Aangezien jij van mening bent dat ongelovigen geen moraal en geweten hebben, maken die vliegenmeppers niet het verschil.


Ik heb een kort geheugen. Kan je mij eens aanwijzen waar ik precies - in één van mijn 30.082 voorgaande posts op dit forum - ergens gezegd zou hebben dat ongelovigen geen moraal en geweten hebben ?

Yup
12-08-15, 18:53
Ik heb een kort geheugen. Kan je mij eens aanwijzen waar ik precies - in één van mijn 30.082 voorgaande posts op dit forum - ergens gezegd zou hebben dat ongelovigen geen moraal en geweten hebben ?

Ik heb het gelezen en dat volstaat voor mij. Het verheugt mij dat de posts van prikkers als Super Ick en Mark 61 en een aantal anderen hebben bewerkstelligd dat jij je mening over ongelovigen hebt bijgesteld.

mark61
12-08-15, 18:58
Ik geef aan dat het wellicht schijnheilig genoemd kan worden maar dat het 1 best los van het ander aangepakt kan worden.

Weet jij of de prioriteit islamofobie is?

Ja, dat blijkt vandaag uit uitlatingen van minister Weyts.


Ik vind wel dat het jou allemachtig veel moeite kost om toe te geven dat heisa over 1 minuut en zwijgen over een heel leven uiterst hypocriet is :hihi:

Hoezo 'wellicht'? Is 1 minuut langer dan een half jaar, of hoe lang mogen die dieren leven?

mark61
12-08-15, 18:59
Ik heb een kort geheugen.

Zoveel is duidelijk. Verder ben je dus ook zeer in de war, of je liegt.

CONTRA
12-08-15, 20:21
Hmm, tja, en hoe zit het dan met voedselbesmetting door vliegen ?


geen idee. ik dood geen vliegen of muggen en heb nog nooit voedselbesmetting opgelopen.

je zou kunnen overwegen hermetisch afsluitbare plastic bakjes aan te schaffen waar je voedsel in kan bewaren.

Marsipulami
13-08-15, 00:06
Ik heb het gelezen en dat volstaat voor mij. Het verheugt mij dat de posts van prikkers als Super Ick en Mark 61 en een aantal anderen hebben bewerkstelligd dat jij je mening over ongelovigen hebt bijgesteld.

Hahaha, ik stel mijn mening elke dag wel ergens bij, maar het vooringenomen geroeptoeter, de kretologie zonder argumentatie en het gescheld van Mark61 en Superick heeft tot dusver geen enkele invloed op mijn mening gehad.

Ik amuseer me wel met hen op stang te jagen en vervolgens vast te stellen dat ze beginnen te krijsen als een kip zonder kop.

Naar mensen met een minimaal inlevingsvermogen die met evenwichtige rationele argumenten komen, daar wil ik wel naar luisteren en het is best mogelijk dat ik naar aanleiding daarvan mijn mening enigszins bijstel.

Maar goed, om terug te komen op de -retorische- vraag die ik hoger stelde. Ik zal je het antwoord daarop zelf geven: Ik heb nooit beweerd dat ongelovigen mensen zijn zonder moraal of geweten. Als je het tegendeel kan bewijzen dan ga gerust je gang.

Ongelovigen hebben de gewoonte te liegen over de opvattingen van gelovigen om vervolgens gelovigen op basis van hun zelfverzonnen leugens aan te vallen. Dat ikzelf ooit beweerd zou hebben dat ongelovigen geen moraal of geweten hebben is daar een mooi voorbeeld van.

super ick
13-08-15, 18:36
Ja, dat blijkt vandaag uit uitlatingen van minister Weyts.


Ik vind wel dat het jou allemachtig veel moeite kost om toe te geven dat heisa over 1 minuut en zwijgen over een heel leven uiterst hypocriet is :hihi:

Hoezo 'wellicht'? Is 1 minuut langer dan een half jaar, of hoe lang mogen die dieren leven?

Als je beter had gelezen, Drs. P. :hihi: dan had je dat al uit mijn post kunnen halen.

Witte Opa.

mark61
13-08-15, 21:55
Als je beter had gelezen, Drs. P. :hihi: dan had je dat al uit mijn post kunnen halen.

Witte Opa.

Ik vond je dat buitengewoon zuinigjes beamen.

mark61
13-08-15, 21:58
maar het vooringenomen geroeptoeter, de kretologie zonder argumentatie en het gescheld van Marsipulami heeft tot dusver geen enkele invloed op mijn mening gehad.

krijsen als een kip zonder kop.

Ik heb nooit beweerd dat ongelovigen mensen zijn zonder moraal of geweten. Als je het tegendeel kan bewijzen dan ga gerust je gang.

Ongelovigen hebben de gewoonte te liegen over de opvattingen van gelovigen om vervolgens gelovigen op basis van hun zelfverzonnen leugens aan te vallen. Dat ikzelf ooit beweerd zou hebben dat ongelovigen geen moraal of geweten hebben is daar een mooi voorbeeld van.

Je bent flink in de war. Wat je mij verwijt doe je zelf. Je liegt over ongelovigen, en staat absoluut niet open voor feiten of rationele argumenten.

Dat vindt verder iedereen hier, behalve Wizdom dus. Nauwelijks een aanbeveling.

Dat heb je herhaaldelijk beweerd, en ik ga het niet opzoeken. Echt geen trek.

Jij liegt over ongelovigen alsof het gedrukt staat. Je scheert nl. iedereen die geen postzegels verzamelt over één kam en deelt ze een gemeenschappelijke ideologie toe, die ze in het geheel niet hebben.

Leugens. Niks anders.

Yup
14-08-15, 07:22
Hahaha, ik stel mijn mening elke dag wel ergens bij, maar het vooringenomen geroeptoeter, de kretologie zonder argumentatie en het gescheld van Mark61 en Superick heeft tot dusver geen enkele invloed op mijn mening gehad.

Ik amuseer me wel met hen op stang te jagen en vervolgens vast te stellen dat ze beginnen te krijsen als een kip zonder kop.

Naar mensen met een minimaal inlevingsvermogen die met evenwichtige rationele argumenten komen, daar wil ik wel naar luisteren en het is best mogelijk dat ik naar aanleiding daarvan mijn mening enigszins bijstel.

Maar goed, om terug te komen op de -retorische- vraag die ik hoger stelde. Ik zal je het antwoord daarop zelf geven: Ik heb nooit beweerd dat ongelovigen mensen zijn zonder moraal of geweten. Als je het tegendeel kan bewijzen dan ga gerust je gang.

Ongelovigen hebben de gewoonte te liegen over de opvattingen van gelovigen om vervolgens gelovigen op basis van hun zelfverzonnen leugens aan te vallen. Dat ikzelf ooit beweerd zou hebben dat ongelovigen geen moraal of geweten hebben is daar een mooi voorbeeld van.

Je liegt. Je hebt het herhaaldelijk beweerd en nee ik ga niet zoeken in jouw archief. Jouw selectieve geheugen is jouw probleem, niet het mijne!

super ick
14-08-15, 07:53
Ik vond je dat buitengewoon zuinigjes beamen.

perceptie.

Marsipulami
21-08-15, 10:58
Aaibaarheidsfactor van vissen en insecten is nihil.

Nou, Maya de bij is toch wel geliefd bij de allerkleinsten.

https://youtu.be/rOu7kt5b76M

Soldim
21-08-15, 12:23
Beginnen ze weer over de laatste 2 minuten van een overwegend treurig dierenleven? Hypocrieten.


Dat kun je natuurlijk ook omdraaien... is het niet hypocriet te denken dat een ritueel van twee minuten op het einde van een misserable leven het vlees plotseling halal maakt?

Umarvlie
21-08-15, 14:47
Dat kun je natuurlijk ook omdraaien... is het niet hypocriet te denken dat een ritueel van twee minuten op het einde van een misserable leven het vlees plotseling halal maakt?

Halal is inderdaad meer dan de laatste 2 minuten maar de discussie ging niet of vlees halal was/werd/wordt maar over dierenleed. Het proberen te wijzen naar halal/haram leid ook alleen maar af van het feit dat de hele bio-industrie op de schop moet en het wijzigen van de slachtmethode geen zoden aan de dijk zet.